Принципи побудови та функціонування кіберфізичної системи технічного сервісу автотранспортної та мобільної сільськогосподарської техніки

Loading...
Thumbnail Image

Date

2020

Authors

Аулін, В. В.
Гриньків, А. В.
Лисенко, С. В.
Лівіцький, О. М.
Головатий, А. О.
Дьяченко, В. О.
Аулин, В. В.
Гринькив, А. В.
Лысенко, С.В.
Ливицкий, А. Н.

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

ХНТУСГ

Abstract

Результати досліджень в області організаційної поведінки та управлінь командами в кіберфізичних системах технічного сервісу показали, що найбільш ефективним є самоорганізуючі команди в груповій поведінці ресурсів. В роботі представлено багаторівневу самоорганізацію ресурсів кіберфізичної системи технічного сервісу на основі ситуаційно-орієнтованого підходу. В основі підходу покладено концепцію, що стосується організаційної поведінки ресурсів верхнього рівня і забезпечення їх врахування при самоорганізації ресурсів нижнього рівня. Дано схематичне відображення принципів побудови і функціонування кіберфізичної системи технічного сервісу. З'ясовано, що спільний доступ до інформації про ресурси кіберфізичної системи технічного сервісу забезпечується використанням технології інтелектуальних просторів. Реалізацію ситуаційно-орієнтованого підходу здійснено на прикладі сценарію надання послуг в сервісному обслуговуванні автотранспортної та мобільної сільськогосподарської техніки з участю фізичних пристроїв, контрольованих керуючими ресурсами, та ресурсів планування, що відповідають за генерацію спрямованості поведінки керуючих ресурсів. Концепція структурно-орієнтованого підходу зображена у вигляді рівнів самоорганізації ресурсів у відповідності до ситуацій в кіберфізичній системі технічного сервісу. Розглянуто самоорганізацію на всіх рівнях генерації ситуацій поведінки груп ресурсів, а також внутрішньорівневу самоорганізацію. Зазначено, що технологія інтелектуального простору побудована на відкритій платформі Smart-M3 і представлено її структуру. Загальна структура платформи містить три групи пристроїв з інформаційними агентами, семантичним інформаційним брокером і фізичним сховищем інформації. Сама платформа ґрунтується на концепції семантичний Веб. Показано, що обмін інформацією між учасниками просторів здійснюється на основі стандарту Hyper Text Transfer Protocol з використанням ідентифікатора ресурсів. Дія стандарту базується на клієнт-серверній технології. Результаты исследований в области организационного поведения и управлений командами в киберфизических системах технического сервиса показали, что наиболее эффективным является самоорганизующиеся команды в групповом поведении ресурсов. В работе представлена многоуровневая самоорганизация ресурсов киберфизической системы технического сервиса на основе ситуационно-ориентированного подхода. В основе подхода положена концепция, касающаяся организационного поведения ресурсов верхнего уровня и обеспечения их учета при самоорганизации ресурсов нижнего уровня. Дано схематическое отображение принципов построения и функционирования киберфизической системы технического сервиса. Выяснено, что доступ к информации о ресурсах киберфизической системы технического сервиса обеспечивается использованием технологии интеллектуальных пространств. Реализацию ситуационно-ориентированного подхода осуществлено на примере сценария предоставления услуг в сервисном обслуживании автотранспортной и мобильной сельскохозяйственной техники с участием физических устройств, контролируемых управляющими ресурсами, и ресурсов планирования, отвечающие за генерацию направленности поведения управляющих ресурсов. Концепция структурно-ориентированного подхода изображена в виде уровней самоорганизации ресурсов в соответствии с ситуаций в киберфизической системе технического сервиса. Рассмотрены самоорганизации на всех уровнях генерации ситуаций поведения групп ресурсов, а также внутренне-уровневую самоорганизацию. Отмечено, что технология интеллектуального пространства построена на открытой платформе Smart-M3 и представлено ее структуру. Общая структура платформы содержит три группы устройств с информационными агентами, семантическим информационным брокером и физическим хранилищем информации. Сама платформа основывается на концепции семантический Веб. Показано, что обмен информацией между участниками пространств осуществляется на основе стандарта Hyper Text Transfer Protocol с использованием идентификатора ресурсов. Действие стандарта базируется на клиент-серверной технологии. The results of research in the field of organizational behavior and team management in cyber-physical systems of technical service have shown that self-organizing teams are the most effective in the group behavior of resources. The paper presents a multi-level self-organization of resources of a cyber-physical system of technical service based on a situational-oriented approach. The approach is based on the concept of the organizational behavior of the upper-level resources and ensuring their accounting in the self-organization of the lower-level resources. A schematic representation of the principles of construction and functioning of the cyber-physical system of technical service is given. It has been found that access to information about the resources of the cyber-physical system of the technical service is provided by using the technology of intelligent spaces. The implementation of the situational-oriented approach is carried out on the example of a scenario for the provision of services in the maintenance of motor transport and mobile agricultural machinery with the participation of physical devices controlled by resource managers and planning resources responsible for generating the direction of the behavior of control resources. The concept of a structure-oriented approach is depicted in the form of levels of self-organization of resources in accordance with situations in the cyber-physical system of technical service. Self-organization at all levels of generation of situations of behavior of groups of resources, as well as internal-level self-organization are considered. It is noted that the technology of intelligent space is built on the open platform Smart-M3 and its structure is presented. The general structure of the platform contains three groups of devices with information agents, a semantic information broker and physical storage of information. The platform itself is based on the concept of the Semantic Web. It is shown that the exchange of information between space participants is based on the Hyper Text Transfer Protocol standard using the resource identifier. The standard is based on client-server technology.

Description

Keywords

кіберфізична система, технічний сервіс, ситуаційно-орієнтований підхід, самоорганізація, фізичний простір, інтелектуальний простір, ресурс, киберфизическая система, технический сервис, ситуационно-ориентированный подход, самоорганизация, физическое пространство, интеллектуальное пространство, ресурс, cyber-physical system, technical service, situation-oriented approach, self-organization, physical space, intellectual space, resource

Citation

Принципи побудови та функціонування кіберфізичної системи технічного сервісу автотранспортної та мобільної сільськогосподарської техніки / В. В. Аулін, А. В. Гриньків, С. В. Лисенко [та ін.] // Технічний сервіс агропромислового, лісового та транспортного комплексів : науковий журнал. - Харьків : ХНТУСГ, 2020. - № 22. - С. 162-174.