Навчально-методичні матеріали кафедри ЕМ та КД

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 171
  • Item
    Маркетингове та економічне обґрунтування ІТ-проєкту
    (ЦНТУ, 2024) Доренська, А. О.
    Методичне видання містить практичні рекомендації й приклади визначення цільової аудиторії кінцевого готового ІТ-продукту, оцінки його привабливості шляхом застосування методів експертних оцінок, розрахунок економічної ефективності, визначення каналів збуту та шляхів реалізації, визначення алгоритму просування та визначення ключових факторів успіху конкретного проєкту, розробленого в рамках кваліфікаційної роботи магістра. Ці рекомендації мають за мету допомогти здобувачам ступеня магістра виробити універсальні навички самостійного маркетингового та економічного обґрунтування ІТ-проєкту.
  • Item
    Державне регулювання корпоративних відносин
    (ЦНТУ, 2024) Грінка, Т. І.
    Навчально-методичні матеріали з державного регулювання корпоративних відносин мають на меті систематизацію та узагальнення знань здобувачів з цієї проблематики, а також надання їм інструментів для розуміння та аналізу сучасних викликів у сфері корпоративного управління.
  • Item
    Основи підприємництва
    (ЦНТУ, 2024) Грінка, Т. І.
    Методичні вказівки до вивчення освітньої компоненти «Основи підприємництва» надають студентам конкретний навчальний матеріал, який спрямований на систематизацію знань, розвиток навичок та вмінь, додаткову підтримку та направлення у вивченні матеріалу, орієнтацію на індивідуальні потреби ( адаптовані потреби різних груп здобувачів, їхніх рівнів знань та особистих інтересів).
  • Item
    Управління інноваціями
    (ЦНТУ, 2024) Пітел, Н. С.; Тушевська, Т. В.; Доренська, А. О.
    Методичні рекомендації розроблені відповідно до моделі університетської освіти, яка поєднує теоретичне навчання з практичними навичками для підготовки висококваліфікованих фахівців, а також сприяють набуттю здобувачами компетентностей, передбачених Стандартом вищої освіти України для першого рівня вищої освіти за освітньо-професійними програмами «Економіка», «Менеджмент» та «Підприємництво та торгівля», «Публічне управління та адміністрування». Основний акцент робиться на інтеграції теорії та практики, щоб забезпечити студентам повний спектр знань і навичок, необхідних для вирішення реальних управлінських завдань та проблем. Такий підхід дозволяє здобувачам використовувати свої знання ефективно в різних сферах діяльності та досягати успіху у своїй професійній діяльності.
  • Item
    Етика та культура бізнесу
    (ЦНТУ, 2023) Пітел, Н. С.; Тушевська, Т. В.; Доренська, А. О.
    Дисципліна «Етика та культура бізнесу» забезпечує здобувачів необхідними знаннями для вирішення етичних питань у сфері підприємництва, сприяючи формуванню сучасного уявлення та глибокого розуміння значення цивілізованих бізнес-відносин на внутрішньому ринку та авторитету національного підприємця в очах міжнародних партнерів. Методичні рекомендації до вивчення дисципліни мають забезпечити формування знань, вмінь і здатностей майбутніх фахівців щодо сучасних концепцій етики бізнесу, а також аспектів практичного використання даних концепцій в процесі управління персоналом та підприємством в цілому з метою побудови ефективно та етичної взаємодії керівників підприємств та організацій, окремих працівників, бізнесу, держави, та суспільства в цілому.
  • Item
    Конфліктологія. Менеджмент
    (ЦНТУ, 2023) Липчанський, В. О.; Тушевська, Т. В.
    Містить програму курсу «Конфліктологія»; плани лекційних занять; зміст практичних занять, що включають теми для дискусії, ситуаційно-рольові задачі, кейси та інші практикуми, питання для самоперевірки; рекомендації щодо організації самостійної та індивідуальної роботи здобувачів; питання для підготовки до заліку; список рекомендованої літератури для вивчення дисципліни.
  • Item
    Міжнародні економічні відносини
    (ЦНТУ, 2023) Андрощук, І. О.
    Навчальна дисципліна «Міжнародні економічні відносини» спрямована на розвиток у здобувачів вищої освіти знань та вмінь щодо ознак найважливіших тенденцій розвитку міжнародних економічних відносин у сферах міжнародної торгівлі, міжнародної міграції робочої сили, міжнародного руху капіталу, міжнародного науково-технологічного обміну тощо. Ця навчальна дисципліна спрямована на те, щоб дати передові знання, навчити здобувачів вищої освіти працювати у міжнародному контексті, що є вкрай важливим у призмі глобалізаційних викликів функціонування діяльності сучасних суб’єктів господарювання.
  • Item
    Маркетинговий менеджмент
    (ЦНТУ, 2023) Горпинченко, О. В.
    Навчальна дисципліна «Маркетинговий менеджмент» спрямована на розвиток у здобувачів вищої освіти теоретичних знань і практичних навичок зі формування компетентностей щодо маркетингового управління розвитком підприємства чи установи в умовах цифровізації економіки. Завданнями дисципліни «Маркетинговий менеджмент» є: ознайомити здобувачів вищої освіти з концептуальними принципами та моделями, процесами та процедурами маркетингового менеджменту, а також підходами до їх трансформації в залежності від поставленої мети і завдань управління маркетингом, комплексу зовнішніх та внутрішніх змін, що чинять вплив на підприємство; навчити здобувачів вищої освіти методам дослідження та обґрунтування вибору стратегії та тактики маркетингового менеджменту, що впроваджують адаптацію управління маркетингом до новітніх викликів глобалізації, цифровізації економічного середовища.
  • Item
    Основи академічного письма, доброчесності та цифрових технологій в освітньому процесі
    (ЦНТУ, 2023) Немченко, Т. А.; Глєбова, Л. В.
    Метою опанування тренінгу "Основи академічного письма, доброчесності та цифрових технологій в освітньому процесі" є комплексне формування у здобувачів вищої освіти вмінь та навичок щодо розуміння особливостей академічної культури та етики в освітній та науковій діяльності, що базується на вивченні та дотриманні принципів академічної доброчесності а також опануванні основних прийомів академічного письма, оволодіння цифровими технологіями для кращого здійснення освітньо-наукового процесу, презентації результатів пошукової та дослідницької діяльності.
  • Item
    Програма виробничої практики. Менеджмент
    (ЦНТУ, 2023) Немченко, Т. А.; Тушевська, Т. В.; Доренська, А. О.
    Виробнича практика здобувачів за першим (бакалаврським) рівнем є важливим етапом навчального процесу. В конкретних умовах господарської діяльності на підприємстві майбутні бакалаври здійснюють апробацію набутих теоретичних знань, оволодівають уміннями і навичками прийняття управлінських рішень, а також формами й методами їх реалізації. При цьому враховуються позитивні й негативні наслідки діагностики різноманітних питань управління діяльністю суб’єктів господарювання: структури підприємства, його місця в регіональній економіці, форм організації праці і операційної, виробничої, маркетингової діяльності, використання досягнень науково-технічного прогресу в управлінській діяльності, навичок планування, мотивації персоналу, поліпшення умов праці й соціального захисту працівників, підвищення кваліфікації персоналу тощо.
  • Item
    Програма переддипломної практики. Менеджмент
    (ЦНТУ, 2023) Рябоволик, Т. Ф.; Немченко, Т. А.; Доренська, А. О.
    Переддипломна практика є невід’ємною складовою освітньопрофесійної програми підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 073 «Менеджмент», освітньо-професійної програми «Менеджмент» й спрямована на закріплення теоретичних знань, отриманих здобувачами за час навчання в університеті, набуття і вдосконалення практичних навичок розв’язання складних завдань у сфері професійної діяльності, застосування отриманих знань для вирішення прикладних проблем і завдань.
  • Item
    Методичні рекомендації до виконання та захисту кваліфікаційних робіт. Менеджмент
    (ЦНТУ, 2023) Рябоволик, Т. Ф.; Немченко, Т. А.; Доренська, А. О.
    Методичні рекомендації визначають загальні вимоги до тематики, структури, обсягу й оформлення кваліфікаційних робіт відповідно до стандартів вищої освіти України.
  • Item
    Особистий та корпоративний тайм-менеджмент. Практичні заняття
    (ЦНТУ, 2023) Немченко, Т. А.; Коваленко, С. В.
    Тайм-менеджмент — це сукупність методів та інструментів, які дозволяють ефективніше використовувати час. Таким чином, процес управління часом формується на основі оволодіння набором навичок, які сприяють покращенню продуктивності виконання завдань. Тайм-менеджмент дозволяє планувати, організовувати розподіл часу та контролювати ефективність використання часу, що сприяє підвищенню особистісної та корпоративної ефективності.
  • Item
    Основи менеджменту
    (ЦНТУ, 2023) Рябоволик, Т. Ф.; Доренська, А. О.
    Знання основ теорії та володіння практичними навичками у сфері основ менеджменту є особливо цінними для здобувачів, які навчаються за спеціальністю «Менеджмент», оскільки саме вони — це майбутні професіонали та управлінці. В умовах сучасного бізнес-середовища, де конкуренція постійно посилюється, а технологічні інновації надзвичайно швидко набувають обертів, важливим фактором успіху організації є її здатність побудувати ефективну систему управління на всіх рівнях. Доведеним фактом на сьогодні є унікальність людського ресурсу і сфери праці, збереження і збагачення якого визначає життєздатність не лише окремої організації, але й країни в цілому.
  • Item
    Операційний та виробничий менеджмент. Курсова робота
    (ЦНТУ, 2023) Рябоволик, Т. Ф.; Доренська, А. О.
    Методичні вказівки визначають загальні вимоги до тематики, структури, обсягу, оформлення й захисту курсових робіт з дисципліни «Операційний та виробничий менеджмент» спеціальності 073 «Менеджмент» очної та заочної форм навчання відповідно до стандартів вищої освіти України.
  • Item
    Психологія управління
    (ЦНТУ, 2023) Липчанський, В. О.; Тушевська, Т. В.
    Дані методичні рекомендації спрямовані на розвиток у здобувачів спеціальності 073 «Менеджмент» глибокого розуміння психологічних аспектів управління, навичок адаптації до різних ситуацій та вміння ефективно спілкуватися та мотивувати персонал. Використання цих рекомендацій допоможе майбутнім менеджерам зміцнити свою професійну компетентність, зокрема: сформувати озуміння природи людської поведінки, що допоможе обрати спосіб мотивації співробітників; оволодіти методиками вирішення конфліктів; вміло використовувати психологічні методи для розвитку ефективного лідерства; розвинути емпатію та володіння ефективними техніками спілкування; набути здатність до створення та керівництва ефективними робочими групами, обирати їх правильний склад, сприяти розвитку співпраці та взаємодії між її учасниками для досягнення спільних цілей у команді; оволодіти психологічними аспектами стратегічних рішень тощо.
  • Item
    Стратегічне управління
    (ЦНТУ, 2023) Немченко, Т. А.; Коваленко, С. В.
    Навчальна дисципліна «Стратегічне управління» спрямована на розвиток у здобувачів вищої освіти теоретичних знань і практичних навичок зі стратегічного управління діяльністю підприємств. Стратегічне управління є важливою складовою успішного менеджменту в будь-якій організації, незалежно від її розміру, сфери діяльності, форми власності, позаяк вимагає від керівників необхідності розуміння та застосування основних принципів, концепцій та інструментів стратегічного управління, навичок стратегічного мислення та прийняття ефективних стратегічних рішень. Акцент при вивченні дисципліни зроблено на організацію стратегічного менеджменту підприємств в умовах забезпечення їхньої стійкості та сталого розвитку.
  • Item
    Управління конкурентоспроможністю підприємства
    (ЦНТУ, 2023) Кіріченко, О. В.
    Дисципліна «Управління конкурентоспроможністю підприємства» націлена на розкриття ключових аспектів та стратегічних підходів до забезпечення та підтримки конкурентоспроможності підприємств у сучасному бізнес-середовищі. Вона пропонує аналіз різноманітних чинників, що впливають на конкурентну позицію підприємства, та розглядає методи та інструменти для розвитку стратегій, спрямованих на досягнення його конкурентної переваги.
  • Item
    Менеджмент. Маркетинг. Підприємництво.
    (ЦНТУ, 2024) Рябоволик, Т. Ф.; Андрощук, І. О.; Доренська, А. О.; Горпинченко, О. В.; Грінка, Т. І.; Заярнюк, О. В.
    У навчальному посібнику розкрито питання та ключові теми, що затверджено Міністерством освіти і науки наказом 157 від 11 лютого 2022 року в програмі та деталізованій структурі предметного тесту з управління та адміністрування єдиного фахового вступного випробування: теоретичні основи менеджменту; функція планування в менеджменті; функція організування в менеджменті; мотивування як функція менеджменту; контролювання як функція менеджменту; інформація і комунікації в менеджменті; управлінські рішення; основні засади керівництва в менеджменті; основи маркетингу; аналіз маркетингового середовища; маркетингова товарна політика; маркетингова цінова політика; маркетингова політика розподілу; маркетингова політика комунікацій; теоретичні засади підприємництва, види підприємництва, підприємство як форма організації підприємницької діяльності, види підприємств; організація підприємницької діяльності; планування підприємницької діяльності, ресурсного забезпечення підприємницької діяльності; ефективності підприємницької діяльності, соціальній відповідальність бізнесу та ділова етика.
  • Item
    Історія управлінської думки. Практичні заняття
    (ЦНТУ, 2023) Орлова, А. А.
    Протягом століть людство накопичувало знання та досвід управлінської практики, але лише у XX столітті вчені почали систематично вивчати історію управлінської думки та менеджменту. Предмет їх розгляду включає широкий спектр питань: причини та витоки ідей, ключові концепції, теорії та практики розвитку в менеджменті. Необхідність дослідження історичних аспектів управлінської практики значно актуалізувалася в останні десятиліття на фоні зростання проблеми підготовки висококваліфікованих спеціалістів з навиками ефективного керівництва і самоуправління на основі знань про еволюційний розвиток наукової управлінської думки. Саме дисципліна «Історія менеджменту» забезпечує у визначальній мірі якісну підготовку таких спеціалістів.