Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.kntu.kr.ua/jspui/handle/123456789/3562
Назва: Межовий часопростір як носій конфлікту
Інші назви: Пограничное времяпространство как носитель конфликта
The Border Timespace of Conflict
Автори: Царук, А. П.
Ключові слова: межова ситуація
простір
час
довкілля
пошук сенсу
моральний вибір
timespase
conflict medium
transcendence
Дата публікації: 2015
Видавництво: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка
Бібліографічний опис: Царук, А. П. Межовий часопростір як носій конфлікту / А. П. Царук // Наукові записки. Серія : Філологічні науки. - Кіровоград, 2015. - Вип. 142. - С. 123-127.
Короткий огляд (реферат): У статті досліджується категорія часопростору як один із носіїв конфлікту та трансцендентності в повісті А. Мороза «Убивство, про яке ніхто не хотів знати». В огляді питання взаємозв’язків архетипів української ментальності з локусом ландшафту та ціннісним вибором персонажів у ситуації помежів’я наголошено традиційну роль межового простору у формуванні самоусвідомлення особистості. Індекси художнього простору слугують символами векторів вибору сенсу життя. Поетика вибору закодована у стику земної та водної стихій. Жанрова форма детективу зумовила концентричність побудови сюжету. Місце подій акцентовано як ремінісценцію шабашу інстинктів. Провесінь схарактеризовано як межовий час не стільки змін у природі (від цвітіння пролісків до скресання криги), скільки духовних змін персонажів. Простежується символічно-метафоричний інструментарій характеротворення. Зауважено аксіологічне значення топонімів як один із критеріїв образотворення. Виокремлено домінантні чинники самоусвідомлення – працю, кохання, смерть, самореалізацію. Аналізуються джерела художньої енергії твору. Висвітлюються психологічні зміни головного героя, прикутого до місця скоєння злочину. Цитуються тонкі психологічні акценти стереоподачі людини у стані афекту. У статті висновується, що «вага і міра» власної відповідальності особистості за моральноціннісний вибір залежить не стільки від «голосу місця» проживання, скільки від емфатичного зв’язку із довкіллям і усвідомленням себе його складовою. Межові ситуації активізують пошуки сенсу буття, стимулюють «вростання» персонажів у пам'ять роду і народу, що сакралізує межовий простір. The article investigates the category of timespase as one of the conflict medium and transcendence in the novel “The Murder Nobody Wanted To Know About” by A. Moroz. Looking for answers to the main questions of life by the characters turns the boundary space into a sacred one. Artistic energy sources of the novel are analyzed.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.kntu.kr.ua/jspui/handle/123456789/3562
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Mezhovyi chasoprostir jak nosii konfliktu.pdf305,39 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.