Peculiarities of the higher education competitiveness in the context of international comparisons
Loading...
Date
2015
Authors
Tsarenko, I.
Царенко, І. О.
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
The etymology of the competitiveness concept is analyzed in the article. The concept the higher education' competitiveness is singled out. The evaluation of repeatability of each factor in the researcher's works has been discovered by means of analyze the factors that influence the higher education' competitiveness. The most important factors are singled out. The process of student's mobility by the educational space at the current stage is analyzed. It was found that the main indicator of the higher education' competitiveness in any country is demand for educational services. Influencing factors of the higher education' competitiveness have been considered as evaluation criteria. В статті проаналізовано етимологію поняття конкурентоспроможності. Виділено поняття конкурентоспроможності вищої освіти. Проведено оцінювання повторюваності кожного фактора в роботах вчених шляхом аналізу факторів, що впливають на конкурентоспроможність вищої освіти. Виділено найбільш важливі фактори. Проаналізовано процес мобільності студентів в межах освітнього простору на сучасному етапі. Було встановлено, що основним фактором конкурентоспроможності вищої освіти в будь-якій країні є попит на освітні послуги. Фактори, що впливають на конкурентоспроможність вищої освіти розглядалися в якості критеріїв оцінки.
Description
Keywords
concept of the higher education'competitiveness, influencing factors, scientific and educational potential, educational services, quality, mobility of students, поняття конкурентоспроможності вищої освіти, фактори, що впливають, науково-освітній потенціал, освітні послуги, якість, мобільність студентів
Citation
Tsarenko, I. Peculiarities of the higher education competitiveness in the context of international comparisons / Ilona Tsarenko // Journal L'Association 1901 “SEPIKE”. Social Educational Project of Improving Knowledge in Economics. - 2015. - Edition 09. - P. 196-200.