Організаційно-управлінські аспекти формування умов для успішного функціонування підприємств роздрібної торгівлі
Loading...
Files
Date
2013
Authors
Мезенцева, О. М.
Mezentseva, О .
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
КНТУ
Abstract
В статті пропонується комплексний підхід до запровадження організаційно-управлінських засобів формування умов для успішного функціонування підприємств роздрібної торгівлі, побудови та реалізації ефективної комерційної стратегії управління ними. Особлива увага акцентується на необхідності спеціалізації підприємств роздрібної торгівлі, яка сприятиме їх конкурентоспроможності в ринкових умовах. The aim of the article is research of managerial aspects of forming conditions for successful functioning of retail sale outfits.
There has been offered an integrated approach to development and realization of effective commercial strategy of managing an enterprise. The strategy defines the means with aid of which the enterprise plans to use available resources to reach the set goals. This strategy also determines target consumers to focus enterprise attention on. Special accent is put on determining rational types and kinds of specializations. This is ensured by not only grown interspecific and intraspecific competition inside retail trade but also by necessity for unification of construction and running of objects of trade service, rationalization and industrialization of trade and technological processes and also by necessity for steady growth of customer service. Organizational and managerial means will enable trade enterprises to enhance its efficiency and to successfully operate under volatile market conditions.
Description
Keywords
підприємства роздрібної торгівлі, конкуренція, комерційна стратегія, управлінські засоби, спеціалізація підприємств торгівлі, retail sale enterprises, competition, commercial strategy, managerial kit, specialization of trade enterprises
Citation
Мезенцева, О. М. Організаційно-управлінські аспекти формування умов для успішного функціонування підприємств роздрібної торгівлі / О. М. Мезенцева // Наукові праці Кіровоградського національного технічного університету. Економічні науки : зб. наук. пр. - Кіровоград : КНТУ, 2013. - Вип. 23. - С. 148-152.