Інноваційні маркетингові комунікативні технології

Loading...
Thumbnail Image

Date

2013

Authors

Почотова, Я. В.
Pochotova, Y.

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

КНТУ

Abstract

У статті розглянута роль сучасних інноваційних маркетингових комунікативних технологій у впливі на потенційного споживача. Визначено поняття та особливості інтерактивної реклами, розглянуто основні її види. Дана оцінка насиченості сучасного українського ринку новітніми комунікативними технологіями. The definition and analysis of modern innovative marketing communication technologies impacton the end user is the aim of the article. The paper deals with the role of modern innovative technologies of marketing communications in the impact on potential consumers. The concepts and features of online advertising and the main types thereofis defined. The saturation of current Ukrainian market with the latest communication technologies is evaluated. An example of major global developments in the field of online advertising and possibilities of their application in the Ukrainian market are given. The main disadvantage of innovative communication technologies is their high cost. Because of this, in Ukraine these technologies are extremely rare.

Description

Keywords

інновація, комунікативна технологія, інтерактивність, інтерактивна реклама, мобільний маркетинг, innovation, communication technology, interactivity, interactive advertising, mobile marketing

Citation

Почотова, Я. В. Інноваційні маркетингові комунікативні технології / Я. В. Почотова // Наукові праці Кіровоградського національного технічного університету. Економічні науки : зб. наук. пр. - Кіровоград : КНТУ, 2013. - Вип. 23. - С. 295-299.