Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.kntu.kr.ua/jspui/handle/123456789/5882
Title: Маркетинговая сегментация розничного рынка электрической энергии
Other Titles: Marketing segmentation of the retail electrical energy market
Маркетингова сегментація роздрібного ринку електричної енергії
Authors: Петрова, К. Г.
Серебренніков, Б. С.
Petrova, K.
Serebrennikov, B.
Петрова, Е. Г.
Серебренников, Б. С.
Keywords: маркетингове сегментування
критерії сегментування
роздрібний ринок електроенергії
маркетинговое сегментирование
система диференційованих цін
критерии сегментирования
розничный рынок электрической энергии
система дифференцированных цен
the retail electricity market
systems of differentiated prices
the criteria for segmentation
segmentation
Issue Date: Oct-2013
Publisher: Энергосбережение.Энергетика.Энергоаудит
Citation: Серебренников, Б.С. Маркетинговая сегментация розничного рынка электроэнергии / Б. С. Серебренников, Е. Г. Петрова // Энергосбережение. Энергетика. Энергоаудит. – 2013. – № 10 (116). – С. 38 – 45.
Abstract: Обосновано три уровня сегментации розничного рынка электроэнергии, определены адекватные критерии сегментирования, учитывающие специфику потребителей электроэнергии, связанную с регулированием режима электропотребления. На основе трех критериев предложены гибкие системы дифференцированных цен, стимулирующие потребителей к формированию энергоэффективного графика электрических нагрузок. Обґрунтовано три рівні сегментації роздрібного ринку електроенергії, визначені адекватні критерії сегментування, які враховують специфіку споживачів електроенергії, пов’язану з регулюванням режиму електроспоживання. На основі трьох критеріїв запропоновані гнучкі системи диференційованих цін, які стимулюють споживачів до формування енергоефективного графіка електричних навантажень. Three levels of segmentation of the retail electricity market were substantiated, the relevant criteria for segmentation tailored to consumers and associated with the regulation of power consumption mode were determined. On the basis of three criteria the flexible systems of differentiated prices were proposed to encourage consumers to form power efficient schedule of electrical loads.
URI: http://dspace.kntu.kr.ua/jspui/handle/123456789/5882
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри ЕТС та ЕМ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
#10_2013.pdf405,45 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.