Проблеми та перспективи впровадження технологій дистанційної освіти у навчальний процес

Loading...
Thumbnail Image

Date

2015

Authors

Ніколаєв, І. В.
Николаев, И. В.
Nikolaiev, I.

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

ВД «ІНЖЕК»

Abstract

Мета статті полягає в аналізі досвіду впровадження та застосування дистанційної форми навчання, побудованої на Інтернет-адаптованих технологіях, у навчальний процес Кіровоградського національного технічного університету (КНТУ) для систематизації виникаючих проблем та подальшого їх вирішення. Провівши аналіз та узагальнення наукових праць багатьох учених, розглянувши вітчизняні навчальні заклади, в яких дистанційне навчання набуло широкого розвитку, було визначено та систематизовано низку проблем, які ускладнюють та заважають впровадженню технологій дистанційної освіти. Обґрунтовано ряд чинників, які безпосередньо впливають на якість освіти, що отримується за допомогою дистанційного навчання, без особистого контакту з лектором. Обрано програмну платформу для якнайшвидшого запуску дистанційної освіти в навчальному закладі з урахуванням визначених проблем. Запропоновано структуру системи дистанційного навчання, що включає в себе розміщення індивідуальних планів студентів, електронних навчальних курсів та забезпечує спілкування «викладач – студент». Перспективами подальших досліджень у даному напрямку є необхідність розробки чітких вимог до слухачів дистанційних курсів, системи оцінювання завдань, виконуваних дистанційно, вдосконалення мотивації всіх учасників процесу дистанційного навчання. Подальший розвиток та впровадження технологій дистанційної освіти може привести до заміщення заочної форми навчання дистанційною. Цель статьи заключается в анализе опыта внедрения и применения дистанционной формы обучения, построенной на Интернет-адаптированных технологиях, в учебный процесс Кировоградского национального технического университета (КНТУ) для систематизации возникающих проблем и дальнейшего их решения. Проведя анализ и обобщение научных трудов многих ученых, рассмотрев отечественные учебные заведения, в которых дистанционное обучение получило широкое развитие, были определены и систематизированы ряд проблем, которые затрудняют и мешают внедрению технологий дистанционного образования. Обоснованы факторы, непосредственно влияющие на качество образования, получаемого с помощью дистанционного обучения, без личного контакта с лектором. Выбрана программная платформа для скорейшего запуска дистанционного образования в учебном заведении с учетом определенных проблем. Предложена структура системы дистанционного обучения, которая включает в себя размещение индивидуальных планов студентов, электронных учебных курсов и обеспечивает общение «преподаватель – студент». Перспективами дальнейших исследований в данном направлении являются необходимость разработки четких требований к слушателям дистанционных курсов, системе оценивания заданий, выполняемых дистанционно, совершенствование мотивации всех участников процесса дистанционного обучения. Дальнейшее развитие и внедрение технологий дистанционного образования может привести к замещению заочной формы обучения дистанционной. The article is aimed to analyse the experience of implementation and use of distance education based on Internet technologies, adapted to the educational process of the Kirovohrad National Technical University (KNTU) to systematize the emerging problems and the further solving them. On conducting the analysis and synthesis of scientific works by many scientists, having considered the domestic educational institutions, where distance education is now widely developed, a number of problems that hinder and impede the implementation of technologies of distance education were identified and systematized. The factors directly influencing the quality of education by using system of distance learning, without personal contact with the lecturer, have been substantiated. A software platform for the earliest launch of distance education at the institution has been chosen, taking into account the specific range of problems. The structure of a distance learning system has been proposed, which involves placing the individual plans of students, e-learning courses and provides companionship of «teacher – student». Prospects for further research in this area is the need to develop clear requirements for the listeners of the distance courses, system of estimation of the tasks, which are fulfilled in distant mode, improving motivation of all participants of the process of distance education. Further development and implementation of technologies of distance education may lead to substitution of the part-time education form with the distance education.

Description

Keywords

дистанційна освіта, система дистанційного навчання, електронний навчальний курс, КНТУ, навчальний процес, дистанционное образование, система дистанционного обучения, электронный учебный курс, КНТУ, учебный процесс, distance education, distance learning system, e-learning course, the KNTU, educational process

Citation

Ніколаєв, І.В. Проблеми та перспективи впровадження технологій дистанційної освіти у навчальний процес / І.В. Ніколаєв // Бізнес Інформ. – 2015. – № 5. – С. 46–51.