Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.kntu.kr.ua/jspui/handle/123456789/8337
Title: Вплив експлуатаційних факторів на режим змащування і зносостійкість деталей дизельних двигунів автомобілів
Other Titles: Influence of operating factors on lubrication mode and wear resistance of parts of diesel engines of cars
Authors: Диха, О. В.
Аулін, В. В.
Лисенко, С. В.
Гриньків, А. В.
Dykha, O.
Aulin, V.
Lysenko, S.
Grynkiv, A.
Keywords: дизельні двигуни
режим змащення
експериментальні випробування
зносостійкість
планування факторного експерименту
diesel engines
lubrication mode
experimental tests
wear resistance
planning of factor experiment
Issue Date: 2018
Publisher: ХНУ
Citation: Вплив експлуатаційних факторів на режим змащування і зносостійкість деталей дизельних двигунів автомобілів / О. В. Диха, В. В. Аулін, С. В. Лисенко, А. В. Гриньків // Проблеми трибології. - Хмельницький : ХНУ, 2018. - № 4. - С. 41-53.
Abstract: Встановлено, що в реальних умовах експлуатації характерним є одночасна дія різних видів зношування, співвідношення яких залежать від конструкції, технології виготовлення деталей, якості використовуваних мастильних матеріалів та навантаження тертям. При описі процесів зношування вважають, що швидкість зносу залежить від виду мащення, але для оцінки зносостійкості деталей і спряжень дизеля, необхідно знати увесь спектр закономірностей розвитку та деградації процесів і станів. Показано, що для оцінки якості мастильних матеріалів на основі їх експлуатаційних властивостей доцільним є використання схеми випробування: чотирикулькова піраміда, конус-три кульки та пристроїв для нагріву оливи і вимірювання ширини сліду зносу конічної поверхні. З метою оптимізації складу присадки в моторну оливу використано математичне планування експерименту і розроблено методику його проведення за рототабельним плануванням другого порядку. За проведеним математичним плануванням експерименту отримано регресійну математичну модель інтенсивності зношування, визначено оптимальні параметри: вміст присадки – 2,2 %; температура мастильного середовища – 50С; контактний тиск – 10МПа та здійснено перевірку моделі на адекватність. It is established that in the real conditions of operation characteristic of simultaneous action of different types of wear, the relationship of which depends on the design, technology of manufacturing parts, the quality of used lubricants and the load of friction. When describing the processes of wear, it is believed that the wear rate depends on the type of lubrication, but to assess the wear resistance of the parts and connections of the diesel engine, it is necessary to know the whole spectrum of patterns of development and degradation of processes and states. It is shown that in order to assess the quality of lubricants on the basis of their operational properties, it is expedient to use the test scheme: four-headed pyramid, cone-three balls and devices for heating the oil and measuring the width of the trace of wear of the conical surface. In order to optimize the composition of the additive in motor oil, the mathematical planning of the experiment was used and the method of its implementation was developed for rootable planning of the second order. According to the mathematical planning of the experiment, a regression mathematical model of wear intensity was obtained, optimal parameters were determined: the content of the additive - 2,2 %; lubricating fluid temperature - 50 °С; the contact pressure is 10 MPa and the model is checked for adequacy.
URI: http://dspace.kntu.kr.ua/jspui/handle/123456789/8337
ISSN: 2079-1372
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри ЕРМ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Problems of Tribology 2018 № 4 P.41-53.pdf981,9 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.