Дослідження характеристик гальмівного механізму автомобіля Hyundai Accent

Loading...
Thumbnail Image

Date

2019

Authors

Бевз, О. В.
Магопець, С. О.
Матвієнко, О. О.
Бевз, О. В.
Магопец, С. А.
Матвиенко, А. А.
Bevz, О.
Magopets, S.
Matviienko, O.

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

ЦНТУ

Abstract

Стаття присвячена дослідженню пари тертя – «гальмівний диск – гальмівна колодка». У даній роботі наведені результати досліджень ефективності роботи пари тертя в лабораторних умовах. На основі результатів проведених досліджень оцінено ефективність роботи гальмівних колодок в різних умовах експлуатації. Дослідження проводилися на спеціальному стенді з використанням натурального гальмівного вузла автомобіля Hyundai Accent. Статья посвящена исследованию пары трения - «тормозной диск - тормозная колодка». В данной работе приведены результаты исследований эффективности работы пары трения в лабораторных условиях. На основе результатов проведенных исследований работы пары трения с учетом разных условий работы после окончания всех исследований проводилась оценка абсолютного и удельного износа колодок. Исследования проводились на специальном стенде с использованием натурального тормозного узла автомобиля Hyundai Accent. In hired the results of researches of efficiency of work in the laboratory terms of pair of friction are pointed - a «brake disk is a skid». On the basis of results of the conducted researches of work of pair of friction - a «brake disk is a skid» taking into account different terms works after completion of all researches an estimation was conducted absolute and specific wear of brake pads. At this stand, the performance of all the pads in various braking modes was directly verified The studies were conducted on a special stand using the natural brake assembly of the car Hyundai Accent. All the pads that were examined did not detect scratches, squeaks and other noises. During the study on the strength of the connection lining with the base of the pad indicators were higher than the norm. TRW. Boots are very soft, wear out a little disc, but they work quickly. It shows good results for brake moments in different conditions and is relatively inexpensive for such behavior. Good in all conditions, and the characteristics are improved with time. BOSCH. The most stable indicators of braking in all modes, but they are expensive, quickly operate themselves and actively wear the disk. Suitable for experienced drivers in areas and conditions where stability of brake performance is more important than increased costs. Recommended for drivers who love speed and live in highland areas and often face protracted descents. Yes- Q. Adjustable pads, not too high cost, a little work and keep the disc off the trigger. From the minus the duration of spin. When installing new pads you need to drive carefully, remembering their features. Especially recommended for use in mountainous areas. HI-Q. Pretty solid pads and intensively wear out the disk. Other indicators are decent, although not the best. Taking into account the low prices, it is possible to recommend absolutely to all drivers who adhere to the rules of the traffic and high-speed modes. However, each owner has the right to decide which pads he will install on his car Hyundai Accent.

Description

Keywords

гальмівні колодки, гальмівний диск, температура, питоме спрацювання, тормозные колодки, тормозной диск, температура, удельный износ, skids, brake disk, temperature, specific wear

Citation

Бевз, О. В. Дослідження характеристик гальмівного механізму автомобіля Hyundai Accent / О. В. Бевз, С. О. Магопець, О. О. Матвієнко // Центральноукраїнський науковий вісник. Технічні науки : зб. наук. пр. - Кропивницький : ЦНТУ, 2019. - Вип. 1 (32). - С. 68-78.