Operational evaluation of motor oils of trucks by their thermal oxidative stability

Loading...
Thumbnail Image

Date

2019

Authors

Hrynkiv, A.
Гриньків, А. В.

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Технологічний центр

Abstract

It is revealed that TEMOL Extra Diesel 15W-40, CF-4/CG engine oil on KamAZ 6520 trucks provides its functionality for 0–12.8 thousand km of mileage. It is forbidden to change the mileage intervals to replace the oil of the investigated brand on these vehicles under the prevailing operating conditions. Since on the mileage of 12.8 thousand km, the value of the coefficient of thermal oxidative stability during operation has a reserve of about 0.2 %, which can be characterized as a critical value. It is shown that Rovas Truck 15W-40, CI-4/SN engine oil, which is used on MAN TGA 64 trucks, corresponds to operating conditions in terms of its thermal oxidative stability. The development of changes in thermal oxidative stability from relative viscosity reflects the gradual activation of additives and functional additives in the working oil. The operational margin for thermal oxidative stability of this brand of oil is 2.5 %, which can be argued about the extension of the interval for its replacement by 1.1 thousand kilometers of mileage. Об’єктом дослідження є процес визначення термічного окислення робочої моторної оливи вантажних автомобілів підчас їх експлуатації. Одними з найбільш проблемних місць є встановлення відповідних режимів окислення робочої моторної оливи та підбір необхідного лабораторного обладнання, а також формування рекомендацій відносно експлуатаційної оцінки досліджуваних олив. В ході дослідження використовували способи термічного окислення проб робочої моторної оливи в режимах ламінарного перемішування, а також фотометрування для визначення ступеня забруднень продуктами окиснення. Виявлено, що моторна олива TEMOL Extra Diesel 15W-40, CF-4/CG в автомобілях КамАЗ 6520 (Росія) забезпечує свої функціональні можливості. Разом з тим змінювати інтервали пробігу для заміни оливи, при усталених експлуатаційних режимах, заборонено. Оскільки на пробігу 12,8 тис. км значення за термоокис¬лювальною стабільністю оливи підчас експлуатації має резерв лише 0,2 %, що характерне як критичне. Це пов’язано з тим, що запропонований метод контролю стану робочої оливи відображає залишковий ресурс оливи зазначеної марки на досліджуваному інтервалі пробігу вантажних автомобілів. Встановлено, що мо¬торна олива Rovas Truck 15W-40, CI-4/SN, яка експлуатується на вантажних автомобілях MAN TGA 6Ч4 (Німеччина), за характеристикою термоокислювальної стабільності відповідає експлуатаційним умовам. Експлуатаційний запас за термоокислювальною стабільністю даної марки оливи складає 2,5 % на пробігу 43,2 тис. км, що дає підстави для розширення інтервалу її заміни на 1,1 тис. км пробігу. Збільшення ресурсу моторної оливи, встановленої марки, можливо за рахунок визначення термоокислювальної стабільності, що також опосередковано характеризує працездатність присадок і доступність ресурсу оливи на зазна¬чений інтервал напрацювання. Завдяки визначенню термоокислювальної стабільності оливи забезпечується можливість обґрунтованої експлуатаційної оцінки робочої моторної оливи для відповідної марки вантажного автомобіля підчас їх експлуатації.

Description

Keywords

truck, motor oil, photometry of oxidized oils, coefficient evaporation, oil change, temperature factor, вантажний автомобіль, моторна олива, фотометрування окиснених олив, коефіцієнт випаровуваності, заміна оливи, температурний фактор

Citation

Hrynkiv, A. Operational evaluation of motor oils of trucks by their thermal oxidative stability / A. Hrynkiv // Технологический аудит и резервы производства. - Харків : Технологічний центр, 2019. - № 3 (1). - С. 25-30.