Збірники наукових праць ЦНТУ
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Збірники наукових праць ЦНТУ by Author "Al Soodani Salem M. Mutashair"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Анализ эффективности существующих и перспективных методов обработки деталей с покрытиями(КНТУ, 2014) Красота, М. В.; Шепеленко, И. В.; Матвиенко, А. А.; Аль Соодани Салем М. Муташаир; Krasota, Mykhailo; Shepelenko, Ihor; Matvienko, Oleksander; Al Soodani Salem M. Mutashair; Шепеленко, І. В.; Матвієнко, О. О.; Аль Соодані Салем М. МуташаїрВ статье рассмотрены основные методы обработки деталей с покрытиями, полученными методами наплавки, напыления и наварки. Проанализированы достоинства и недостатки этих методов, определены области применения. Установлены тенденции применения механических видов обработки покрытий, находящихся в нагретом состоянии. Выполнен анализ научных работ в направлении механической обработки покрытий в горячем состоянии. В статті розглянуті основні методи обробки деталей з покриттями, отриманими методами наплавлення, напилювання і наварювання. Проаналізовані переваги та недоліки цих методів, визначені галузі застосування. Встановлені тенденції застосування механічних видів обробки покриттів, що знаходяться в нагрітому стані. Виконаний аналіз наукових робіт в напрямку механічної обробки покриттів в гарячому стані. Application of wear-proof coverings while hardening and renewal of machine parts facilitates the increase of their reliability but at the same time it makes their treatment in cold working more complicated. Coverings have high level of hardness and its uneven distribution in the length of a part, a heterogeneous structure, a big height of lugs and cavities of the hard-facing layer. The objective of the work is to analyse current and perspective technologies of treatment of wear-proof coverings. The research has been done on most extensive treatment technologies of covered parts which are used in machine building today. They include cutting treatment (turning, milling, grinding), shaping, electro-physical and electrochemical methods. It was defined that they have a range of disadvantages and are not always efficient. Parts that have covering hardness more that 40 HRC can be effectively treated using the technologies of treatment of cutting methods such as grinding and turning of upper plastic deformation using residual heat after hard facing, spraying or welding on. Treatment of coverings in heated conditions allows decreasing cutting force and increasing productivity of treatment and improving parameters of quality of treated surfaces.Item Исследование влияния загрязнений электромагнитных форсунок на параметры бензиновых двигателей(КНТУ, 2013) Красота, М. В.; Шепеленко, И. В.; Матвиенко, А. А.; Аль Соодани Салем М. Муташаир; Красота, М. В.; Шепеленко, І. В.; Матвієнко, О. О.; Аль Соодані Салем М. Муташаїр; Krasota, Michael; Shepelenko, Igor; Matvienko, Alexander; Al Soodani Salem M. MutashairПриведены основные виды загрязнений электромагнитных форсунок бензиновых двигателей. Рассмотрен механизм образования разных видов загрязнений. Исследовано влияние загрязнений на параметры двигателей. Приведені головні види забруднень електромагнітних форсунок бензинових двигунів Розглянуто механізм обробки різних видів забруднювань. Долсіджено вплив забруднювань на параметри двигунів. Aim of work - to prospect influence of contaminations of electromagnetic sprayers on the operating and ecological indexes of petrol engines. The analysis of processes of contamination and consequences of wear of elements of electromagnetic sprayer is executed, their influence is educed on work of motor-car petrol engine. Most critical for an engine is an increasing unevenness of serve of fuel in the complete set of sprayers, that the microsystem of management can not compensate by an engine. Exploitation of change of working indexes of electromagnetic sprayers substantially influence on power and ecological descriptions of motor-car petrol engine. After work of sprayers 150 thousand kilometre of run of car(in default of their periodic cleaning) effective engine power goes down on 3...9 an effective twisting moment falls on a size 4...6 Here the specific effective expense of fuel increases on 2...6 the troop landing of toxic components increases with by working gases - oxide of carbon With on 15...25 hydrocarbons of СН - on 15...40. On the whole it results in worsening of dynamics of car and starting internalss of engine.