Browsing by Author "Derkach, O."
Now showing 1 - 20 of 22
Results Per Page
Sort Options
Item Analysis of tribological efficiency of movable junctions "polymeric-composite materials – steel"(PC Technology Center, 2019) Aulin, V.; Derkach, O.; Makarenko, D.; Hrynkiv, A.; Pankov, A.; Tykhyi, A.; Аулін, В. В.; Деркач, О. Д.; Макаренко, Д. О.; Гриньків, А. В.; Панков, А. О.; Тихий, А. А.An analysis of tribological efficacy was performed of polymeric composite materials - because of the incorrectly selected materials from Tribology points of view give considerable operational costs. Therefore, the choice of polymer-composite brand materials for use in knot structures and machine parts are a task of significant promotion their technical level. Tests of polymer-composite samples materials for relative abrasion resistance in the with the samples of steel 45, it was possible to to keep the lowest value of weight wear has Nylon 66 material. we have the relative abrasion resistance of the subjects materials for Nylon 66 have material PA-6-210КС, with values 1.65 times smaller. In operation of machines in the presence of abrasive wear, but use the Nylon 66 material pairing - steel 45 "and" PA-6-210KS - steel 45 ". Results tribotechnical research without machine lubrication friction of SMC-2 couplings "polymer-composite material - steel 45 "make it possible to establish- you that have the least wear and tear on the material UPA-6-30 - 0.00083 g. The closest to him for demolition is resistance is a sample of PAG / 6.6 material R196-GF30, which 6.1 times greater than the weight wear. Material sample lu steel 45 in conjunction with the sample material UPA- 6-30 has the lowest weight-loss value of 0.00005 d. The lowest value is the coefficient of friction has the conjunction of materials "steel 45 – UPA-6-30" - 0.163. The process of working out is most quickly achieved with UPA-6-30 material after 20 min. with the value of of friction in the friction zone 348 ± 2 K. The research presented is necessary for the further exploitation and selection of polymer- of no-composite materials for conjugations that work in difficult conditions. The research data of are of interest to agricultural producers and career equipment and various transport machines. Проведено аналiз трибологiчної ефективностi спряжень "полiмерних-композитних матерiалiв – сталь". Оскiльки неправильно пiдiбранi матерiли з точки зору трибологiї дають значнi експлуатацiйнi витрати. Тому вибiр марки полiмерно-композитних матерiалiв для використання у конструкцiях вузлiв та деталей машин є завданням суттєвого пiдвищення їх технiчного рiвня. Випробування зразкiв з полiмерно-композицiйних матерiалiв на вiдносну абразивну стiйкiсть в спряженнi зi зразками сталi 45 дало можливiсть встановити, що найменше значення вагового зношування має матерiал Nylon 66. Найближчими за значеннями вiдносної абразивної стiйкостi з дослiджуваних матерiалiв до Nylon 66 має матерiал ПА-6-210КС, зi значеннями в 1,65 разiв меншими. В експлуатацiї машин при наявностi абразивного зношування доцiль¬но використовувати спряження матерiалiв "Nylon 66 – сталь 45" та "ПА-6-210КС – сталь 45". Результати триботехнiчних дослiджень без мащення на машинi тертя СМЦ-2 спряжень "полiмерно-композитний матерiал – сталь 45" дають можливiсть встановити, що найменше зношування має зразок з матерiалу УПА-6-30 – 0.00083 г. Найближчим до нього за зносостiйкiстю є зразок матерiалу PAG/6.6 R196-GF30, що в 6.1 раз бiльший за ваговим зносом. Зразок з матерiалу сталь 45 в спряженi зi зразком матерiалу УПА- 6-30 має найнижче значення вагового зносу 0,00005 г. При цьому найнижче значення коефiцiєнту тертя має спряження матерiалiв "сталь 45 –УПА-6-30"– 0.163. Процес припрацювання найшвидше досягається з матерiалом УПА-6-30 пiсля 20 хв. зi значенням температури в зонi тертя 348±2 K. Представленi дослiдження необхiднi для обґрунтування подальшої експлуатацiї та пiдбору полiмерно-композицiйних матерiалiв для спряжень, що працюють у важких умовах. Данi дослiдження представляють iнтерес для виробникiв сiльськогосподарської i кар'єрної технiки та рiзних транспортних машин.Item Application of polymer composites in the construction of agricultural machines for soil treatment(ЦНТУ, 2020) Derkach, O.; Makarenko, D.; Krutous, D.; Kachanov, V.; Piskin, B.; Деркач, О. Д.; Макаренко, Д. О.; Крутоус, Д. І.; Качанов, В. С.; Піскін, Б.; Деркач, А. Д.; Макаренко, Д. А.; Крутоус, Д. И.; Качанов, В. С.; Пискин, Б.Item Application of polymer composites in the design of agricultural machines for tillage(ХНУ, 2020) Aulin, V.; Derkach, O.; Kabat, O.; Makarenko, D.; Grynkiv, A.; Krutous, D.; Аулін, В. В.; Деркач, О. Д.; Кабат, О. С.; Макаренко, Д. О.; Гриньків, А. В.; Крутоус, Д. І.; Аулин, В. В.; Деркач, А. Д.; Кабат, О. С.; Макаренко, Д. А.; Гринькив, А. В.; Крутоус, Д. И.The article includes an analysis of the state of production of crop production in Ukraine and a description of the shortcomings in the work of cultivators.It was proposed to modernize the construction of cultivators with the help of polymer composite materials. We recommend the introduction of a polymer composite CCPA-6-30 in the construction of cultivators, it has high tribotechnical characteristics. Стаття включає аналіз стану виробництва продукції рослинництва в Україні та актуальність застосування культиваторів в існуючих технологіях вирощування культур. Запропоновано модернізувати трибоспряження паралелограмних механізмів культиваторів полімерними композитними матеріалами. За результатами досліджень триботехнічних характеристик ряду полімерно-композитних матеріалів, доведено ефективність використання в конструкції культиваторів полімерний композит УПА-6-30, що має високі триботехнічні характеристики. Статья включает анализ состояния производства продукции растениеводства в Украине и актуальность применения культиваторов в существующих технологиях выращивания культур. Предложено модернизировать трибоспряжения параллелограммных механизмов культиваторов полимерными композитными материалами. По результатам исследований триботехнических характеристик ряда полимерно-композитных материалов, доказана эффективность использования в конструкции культиваторов полимерный композит УПА-6-30, имеющий высокие триботехнические характеристики.Item Design of mated parts using polymeric materials with enhanced tribotechnical characteristics(PC Technology Center, 2020) Kobets, A.; Aulin, V.; Derkach, O.; Makarenko, D.; Hrynkiv, A.; Krutous, D.; Muranov, E.; Кобець, А. С.; Аулін, В. В.; Деркач, О. Д.; Макаренко, Д. О.; Гриньків, А. В.; Крутоус, Д. І.; Муранов, Є. С.; Кобец, А. С.; Аулин, В. В.; Деркач, А. Д.; Макаренко, Д. А.; Гринькив, А. В.; Крутоус, Д. И.; Муранов, Е. С.This paper reports a comparative study of the poly¬meric materials operating in conjugation with steel. In agricultural engineering, a significant role in structur¬al materials belongs to polymer composites. This type of material is characterized by the low price, small technological cost, as well as acceptable processing characteristics. It has been found that it is necessary to form, for each type of mated parts, a set of materials that could maximally meet the operational conditions. To describe the operating conditions in more detail, they need to be generalized for the specific tribolog¬ical and loading characteristics. Based on this, such load regimes were selected that correspond to the mov¬able mated parts in sowing complexes. For these mated parts, it was necessary, in the course of the tribological study, to choose a material with minimal technologi¬cal deviations but with enhanced tribotechnical char¬acteristics. The result of this study has established that under the predefined conditions a polymer-composite materi¬al with the high-modulus filler PA-6.6+30 % F demon¬strates the best tribophysical characteristics compared to the material PA-6.6. The proposed material, in con¬jugation with steel 1.1191, has a friction coefficient that is 38...41 % lower, while the temperature in the contact area is 8...12 % less, than that in conjugation with the material PA-6.6. Based on the metallographic analysis of friction surfaces, one can argue that a polymer composite with a high-modulus filler creates favor¬able conditions for their implementation in the moving units of machines. The results reported here make it possible to ana¬lyze and synthesize composite materials primarily for agricultural engineering, taking into consideration their tribological properties. The findings may be par-ticularly interesting for service departments and enter¬prises producing parts for sowing complexes. Ця стаття про порівняльне дослідження полімерних матеріалів, що діють у сполученні зі сталлю. У сільськогосподарському машинобудуванні значна роль у конструкційних матеріалах належить полімерним композитам. Цей тип матеріалу характеризується низькою ціною, невеликою технологічною вартістю, а також прийнятними технологічними характеристиками. Було встановлено, що для кожного типу сполучених деталей необхідно сформувати набір матеріалів, які могли б максимально відповідати експлуатаційним умовам. Щоб більш детально описати умови експлуатації, їх потрібно узагальнити для конкретних трибологічних і навантажувальних характеристик. На основі цього були обрані такі режими навантаження, які відповідають рухомим сполученим деталям у посівних комплексах. Для цих сполучених деталей під час трибологічного дослідження необхідно було вибрати матеріал з мінімальними технологічними відхиленнями, але з посиленими триботехнічними характеристиками. Результатом цього дослідження було встановлено, що за попередньо визначених умов полімер-композиційний матеріал з високомодульним наповнювачем PA-6,6 + 30% F демонструє найкращі трибофізичні характеристики порівняно з матеріалом PA-6,6. Запропонований матеріал у кон'югації зі сталлю 1.1191 має коефіцієнт тертя на 38 ... 41% нижче, тоді як температура в зоні контакту на 8 ... 12% менше, ніж у кон'югації з матеріалом PA -6,6. На основі металографічного аналізу поверхонь тертя можна стверджувати, що полімерний композит з високомодульним наповнювачем створює сприятливі умови для їх реалізації в рухомих вузлах машин. Наведені тут результати дозволяють аналізувати та синтезувати композиційні матеріали насамперед для сільськогосподарського машинобудування, беручи до уваги їх трибологічні властивості. Висновки можуть бути особливо цікавими для сервісних відділів та підприємств, що виробляють деталі для посівних комплексів. В этой статье приводится сравнительное исследование полимерных материалов, работающих в сочетании со сталью. В сельскохозяйственном машиностроении значительная роль в конструкционных материалах принадлежит полимерным композитам. Этот вид материала отличается невысокой ценой, небольшой технологической стоимостью, а также приемлемыми технологическими характеристиками. Установлено, что для каждого типа сопрягаемых деталей необходимо формировать набор материалов, максимально соответствующих условиям эксплуатации. Чтобы описать условия эксплуатации более подробно, их необходимо обобщить для конкретных трибологических и нагрузочных характеристик. Исходя из этого, были выбраны такие режимы нагрузки, которые соответствуют подвижным сопряженным частям в посевных комплексах. Для этих сопряженных деталей в ходе трибологического исследования необходимо было выбрать материал с минимальными технологическими отклонениями, но с улучшенными триботехническими характеристиками. В результате исследования установлено, что в заданных условиях полимерно-композиционный материал с высокомодульным наполнителем ПА-6,6 + 30% F демонстрирует лучшие трибофизические характеристики по сравнению с материалом ПА-6,6. Предлагаемый материал в сопряжении со сталью 1.1191 имеет коэффициент трения на 38 ... 41% ниже, а температура в зоне контакта на 8 ... 12% меньше, чем в сопряжении с материалом PA-6,6. На основании металлографического анализа поверхностей трения можно утверждать, что полимерный композит с высокомодульным наполнителем создает благоприятные условия для их применения в движущихся узлах машин. Представленные здесь результаты позволяют анализировать и синтезировать композиционные материалы, прежде всего, для сельскохозяйственной техники, принимая во внимание их трибологические свойства. Полученные данные могут быть особенно интересны сервисным службам и предприятиям, производящим детали для посевных комплексов.Item Development of a system for diagnosing bearing assemblies with polymer parts during operation(PC Technology Center, 2020) Aulin, V.; Derkach, O.; Makarenko, D.; Hrynkiv, A.; Krutous, D.; Muranov, Є.; Аулін, В. В.; Деркач, А. Д.; Макаренко, Д. А.; Гриньків, А. В.; Крутоус, Д. І.; Муранов, Є. С.The object of research is the process of monitoring the limiting wear of polymer-composite bushings of the bearing unit of the parallelogram mechanism of seeding machines. This process is clearly manifested in determining the good condition of the moving joints of machines operating in severe operating conditions. The studies performed are based on the principle of breaking the active link. The diagnostics is based on this principle, which makes it possible to assert with sufficient accuracy about the failure of the control link of the mates of parts. The main hypothesis of the study is that by developing a diagnostic system based on the control of composite bushings, it is possible to determine the boundaries of the normal functioning of the sowing sections as a whole. The solution of this issue without intervention in the design of the sowing section itself is impossible. Since the material of the sleeve is a polymer composite, which has sufficient resistance not to pass an electric current, conditions are created for the implementation of the proposed diagnostic system. In this work, a regression model is built to control and identify changes in the lateral backlash from the operating time of the seeding complex. By analyzing the data obtained, it is possible to establish the relationship between the diagnostic parameter, namely, the fixation of the rupture of the active link passing near the working surface of the composite sleeve. The main limitations in the development of this diagnostic system are the boundaries of the control gaps in the mates, as well as the presence of dielectric materials for the control parts. In the case of a significant occurrence of an active rupture link or an incorrect selection of its required diameter, then this diagnostic method may work inappropriately and the diagnostic system becomes ineffective. The work reflects the timeliness and rationality of the developed diagnostic system. On the basis of such a diagnostic system, it is possible to create an automated diagnostic complex for monitoring the state of the parallelogram mechanisms of the seeding complex as a whole. Об'єктом дослідження є процес контролю граничного зносу полімерно-композиційних втулок підшипникового вузла паралелограмного механізму посівних машин. Даний процес чітко проявляється під час визначення справного стану рухомих з'єднань машин, що працюють у важких умовах експлуатації. Виконані дослідження спираються на принцип розриву активної ланки. Діагностика, побудована за даним принципом, дає можливість в достатній точності стверджувати про вихід з ладу контрольної ланки спряжень деталей. Основна гіпотеза дослідження полягає в тому, що розробивши систему діагностики на основі контролю композиційних втулок можливо визначити межі нормального функціонування посівних секцій в цілому. Вирішення даного питання без втручання в конструкцію самої посівної секції неможливо. Оскільки матеріалом втулки є полімерний композит, який має достатній опір, щоб не пропускати електричний струм, то створюються умови для реалізації запропонованої діагностичної системи. В даній роботі побудовано регресійну модель для контролю та виявлення зміни бокового люфта від напрацювання посівного комплексу. Шляхом аналізу отриманих даних можливо встановити взаємозв'язок між діагностичним параметром, а саме, фіксацією розриву активної ланки, що проходить поблизу робочої поверхні композиційної втулки. Основними обмеженнями під час розробки даної діагностичної системи є межі контрольних зазорів у спряженнях, а також наявність діелектричних матеріалів для контрольних деталей. У випадку значного залягання активної розривної ланки або неправильного підбору необхідного її діаметру, даний метод діагностування може недоречно спрацювати і діагностична система стає не ефективною. В роботі відображено вчасність та раціональність спрацювання розробленої діагностичної системи. На базі такої діагностичної системи можливо створити автоматизований діагностичний комплекс для контролю технічного стану паралелограмних механізмів посівного комплексу в цілому.Item Influence of high-modulus filler content on critical load on tribocouples made of microheterophase polymer composite materials(ХНУ, 2022) Aulin, V.; Lysenko, S.; Hrynkiv, A.; Derkach, O.; Makarenko, D.; Аулін, В. В.; Лисенко, С. В.; Гриньків, А. В.; Деркач, О. Д.; Макаренко, Д. О.The influence of the content of high-modulus filler on the assessment of the critical load on the conjugation of polymeric composite materials is theoretically substantiated from the tribological point of view. Various cases of destruction of polymeric composite materials are considered. The conditions under which the setting of polymeric composite materials is observed, as well as the conditions of their destruction are formulated. Both viscous and brittle fracture of polymeric composite materials are considered. The main focus is on critical loads and stresses depending on the content of high-modulus filler, taking into account the modulus of elasticity of the polymer matrix and filler and the nature of their destruction. В роботі теоретично з трибологічної точки зору обґрунтовано вплив вмісту високомодульного наповнювача на оцінку критичного навантаження на спряження полімерних композитних матеріалів. При цьому розглядаються різні випадки руйнування полімерних композитних матеріалів. Сформульовані умови, при яких спостерігаються схоплювання полімерних композитних матеріалів, а також умови їх руйнування. Розглядається як в'язке, так і крихке руйнування полімерних композитних матеріалів. Основна увага зосереджена на критичних навантаженні і напруження в залежності від вмісту високомодульного наповнювача з урахуванням модулів пружності полімерної матриці і наповнювача та характеру їх руйнування.Item Investigation of the influence of fulleren-containing oils on tribotechnical characteristics(Rousse University, 2020) Derkach, O.; Kobets, A.; Aulin, V.; Kabat, O.; Makarenko, D.; Hrynkiv, A.; Shchus, B.; Деркач, О. Д.; Кобец, А. С.; Аулін, В. В.; Кабат, О. С.; Макаренко, Д. А.; Гриньків, А. В.; Шусь, Б. П.The influence of fullerenes’ soot concentration, which added to oil М10г2к on few tribotechnical characteristics «steel-steel» was investigated. It was found, that optimal volume of fullerene soot in the oil was 0,1% of the weight. At this level of concentration can be seen the lowest values of coefficient of friction – 0,045, and intense of linear wearing - 2,7×10-9. Through optical investigation the participation of fullerene soot in surface forming mechanism and saturated with carbon was confirmed, it provided an increase in tribotechnical characteristics of the samples. Досліджено вплив концентрації сажі фулеренів, що додано в оливу М10г2к, на деякі триботехнічні характеристики «сталь-сталь». Було встановлено, що оптимальний вміст фуллеренової сажі в оливі становив 0,1% ваги. На цьому рівні концентрації видно найнижчі значення коефіцієнта тертя - 0,045, а інтенсивності лінійного зношування - 2,7 × 10-9. Завдяки оптичному дослідженню було підтверджено участь фуллеренової сажі в механізмі поверхневого формування та насиченого вуглецем, що забезпечило підвищення триботехнічних характеристик зразків.Item Theoretical justification of the influence of change of dilaton and compression bonds of atoms of materials of machine parts on their tribological effect(ХНУ, 2021) Aulin, V.; Lysenko, S.; Hrynkiv, A.; Derkach, O.; Makarenko, O.; Zhylova, I.; Аулін, В. В.; Лисенко, С. В.; Гриньків, А. В.; Деркач, О. Д.; Макаренко, Д. О.; Жилова, І. В.The course of friction and wear processes in the surface layers of conjugations of machine parts is clarified on the basis of the idea of dilaton and compression bonds of atoms in the materials of parts. Dilaton-compression connections are random in nature, and therefore in this work the theory of destruction of parts by S.M. Zhurkov, thermodynamic and quantum physical approaches. The entropy at the macro-, meso- and microscopic levels and the local regions of the materials of conjugation of the parts subject to friction loading are considered. In the diagram of the state of atomic-molecular bonds the dependence curve Fi(ri) or Ti(ri) is considered and the analysis of transformations of bonds according to the specified diagram is carried out. From the point of view of solid state physics and tribophysics, the manifestation, evolution and consequences of the influence on the characteristics and properties of the friction zone of dilaton and compression bonds of material atoms are considered. Composite materials (composite coatings) are substantiated in more detail. This takes into account the assessment of the concept of material stresses in the friction zone, the ability to relax it, as well as the presence of the SD effect. The fracture process is associated with the modulus of elasticity of the components of the composite material and the bulk content of the filler. An appropriate condition is proposed, which determines the tribological efficiency of composite materials and coatings. З'ясовано протікання процесів тертя та зношування в поверхневих шарах спряжень деталей машин на основі уявлення про ділатонні і компресонні зв'язки атомів в матеріалах деталей. Ділатонно-компресонні зв'язки мають випадкову природу, а тому в даній роботі використано теорію руйнування деталей С.М. Журкова, термодинамічний та квантово-фізичний підходи. Розглянуто ентропію на макро-, мезо- і мікроскопічному рівнях та локальні області матеріалів спряження деталей, що підлягають навантаженню тертям. В діаграмі стану атомно-молекулярних зв'язків розглянуто криву залежності Fi(ri) або Ti(ri) та здійснено аналіз перетворень зв'язків згідно зазначеної діаграми. З точки зору фізики твердого тіла та трибофізики розглянуто прояв, еволюція та наслідки впливу на характеристики і властивості зони тертя ділатонних та компресонних зв'язків атомів матеріалу. Більш детально обґрунтовано композиційні матеріали (композиційні покриття). При цьому враховується оцінка концепції напружень матеріалу в зоні тертя, здатність релаксувати її, а також наявність SD-ефекту. Процес руйнування пов'язується з модулями пружності компонентів композиційного матеріалу та об'ємного вмісту наповнювача. Запропоновано відповідну умову, яка визначає трибологічну ефективність композиційних матеріалів та покриттів.Item Визначення робочої температури композитних елементів рухомих з’єднань в зоні тертя(ТДАТУ, 2021) Аулін, В. В.; Деркач, О. Д.; Гриньків, А. В.; Макарнеко, Д. О.; Aulin, V.; Derkach, O.; Hrynkiv, A.; Makarenko, D.; Аулин, В. В.; Деркач, А. Д.; Гринкькив, А. В.; Макаренко, Д. А.В статті сформульовано проблеми, пов’язані з розподіленням теплового потоку у трибоспряженнях сільськогосподарської техніки. Наведено основні напрямки впровадження полімерно-композитних матеріалів в конструкції машин і механізмів. Розглянуто протікання явища теплопровідності в полімерному підшипнику, що обертається на валу або в корпусі. Наведено рівняння для визначення розподілення теплоти у вигляді теплового потоку та вираз для визначення теплового потоку, що надходить у зовнішнє середовище через підшипник і вал. Результати випробувань експериментального підшипника підтвердили працездатність запропонованого типу рухомих спряжень «полімерний композит-сталь». Запропоновані рівняння для визначення температури в зоні тертя при взаємодії полімерно-композитних матеріалів зі сталлю дозволяють обґрунтувати допуски та посадки вказаних елементів рухомих з’єднань. The article formulates the problems associated with increasing the durability of agricultural machinery. It is proposed to implement in mobile joints tribo-mated parts type "polymer composite-steel". The main directions of introduction of polymercomposite materials in the design of machines and mechanisms are given. The course of the phenomenon of thermal conductivity in a polymer bearing rotating on a shaft or in a housing is considered. The equation for determining the heat distribution in the form of heat flux is given. The equation for determining the heat flux entering the environment through the bearing and shaft is proposed. It is assumed that the temperature of the housing at each point is constant and coincides with the temperature of the outer surface of the bearing. Determination of the temperature field in the polymer bearing allows to calculate the change in its outer and inner diameter, ie to provide temperature compensation at optimal values of clearance and tension in the connections "shaft - liner" or "liner - housing". It was found that the highest temperature in the friction zone was 86 ° C (runningin process). The average temperature zone the friction was in the range of 48-52 ° C. Estimated values of temperature in accordance with the above equations - 56 ° C. It was found that the temperature does not increase depending on the work time of the bearing. Changes in the physical and mechanical properties of the bearing material not detected. No changes in the geometrical parameters of the experimental parts were detected. At forced introduction of natural abrasive in a friction zone the character of friction didn't change. The results of research of the experimental bearing indicate the feasibility of using tribo-mated parts typеs "polymer composite-steel" in the constructions of machines and mechanisms. The proposed equations for determining the temperature in the friction zone during the interaction of PCM with steel allow to substantiate the tolerances and landings of the elements of mobile joints made of PCM. В статье сформулированы проблемы, связанные с повышением долговечности сельскохозяйственной техники. Приведены основные направления внедрения полимерно-композиционных материалов в конструкции машин и механизмов. Приведены уравнения для определения распределения теплоты в виде теплового потока и выражение для определения теплового потока, поступающего во внешнюю среду через подшипник и вал. Результаты испытаний экспериментального подшипника подтвердили работоспособность предложенного типа подвижных сопряжений «полимерный композит-сталь». Предложенные уравнения для определения температуры в зоне трения при взаимодействии полимерно-композитных материалов со сталью позволяют обосновать допуски и посадки указанных элементов подвижных соединений.Item Вплив графіту на фізико-механічні характеристики та трибологічні властивості вторинного поліетилену(ЦНТУ, 2022) Деркач, О. Д.; Макаренко, Д. О.; Муранов, Є. С.; Derkach, O.; Makarenko, D.; Muranov, Ye.Встановлено, що введення графіту в кількості 2 мас. %, в структуру вторинного поліетилену, провокує зростання напруження міцності та величини відносного видовження при розриві, на 7,7 % та 19,9 % відповідно. Виявлено, що введення графіту в структуру вторинного поліетилену призводить до підвищення мікротвердості отриманих матеріалів. Встановлено, що вторинний поліетилен, наповнений 2 % мас. графітом, забезпечує працездатність в режимі тертя без мащення за критерієм PV ≤ 0,5 МПа м/с. The purpose of the work is to study the influence of graphite on the physical and mechanical characteristics and tribological properties of secondary polyethylene. For this, a study of the physical and mechanical characteristics and tribological properties of the original secondary polyethylene on PCM based on it was carried out. The influence of the concentration of graphite in secondary polyethylene on the value of strength stress and relative elongation under tension at the maximum load and destruction of the samples was determined. It was established that the optimal concentration of graphite should not exceed 2 wt. %. An increase in the volume of the filler in the matrix leads to a significant decrease in the physical and mechanical characteristics of the obtained materials. It was established that the introduction of graphite into the structure of secondary polyethylene, regardless of its volume, leads to an increase in the microhardness of the obtained PCM. It was found that the temperature in the vicinity of friction, under the condition of friction without lubrication on steel 45 and the selected modes, did not exceed 69 ºС. An increase in linear speed above 0.5 m/s or pressure above 1 MPa leads to an increase in the temperature in the friction zone to 72...73 ºС, which is critical for polyethylene and leads to catastrophic wear of the samples. It was established that under the selected modes of friction, linear speed of sliding and pressure do not have a significant effect on the amount of wear and tear. The resulting polymer composite provides performance under the condition that the pressure does not exceed 1 MPa, and the linear speed is up to 0.5 m/s. For use in mechanisms and machines that work in friction conditions according to the criterion PV ≤ 0.5 MPa · m/s, it is possible to recommend the introduction of 2% by mass. graphite into the structure of secondary polyethylene. The introduction of graphite in the amount of up to 2% by mass. will allow to stabilize and moderately increase the strength characteristics of the obtained material, in comparison with unfilled polyethylene.Item Вплив мастильних матеріалів на довговічність трибоспряжень(ЦНТУ, 2022) Макаренко, Д. О.; Деркач, Д. О.; Муранов, Є. С.; Івашкович, М. М.; Makarenko, D.; Derkach, O.; Muranov, Ye.; Ivashkovych, M.Викладені результати лабораторних досліджень щодо впливу мастильних матеріалів різних виробників на довговічність трибоспряжень. Дослідженнями не зафіксовано значної різниці, за середньою величиною моменту тертя, при терті в середовищі різних моторних олив. При цьому, при мащені моторною оливою Xado зафіксовано більшу сталість моменту тертя, у порівнянні з роботою в середовищі оливи ZIC. Встановлено, що інтенсивність лінійного зносу, за умови тертя в середовищі оливи Xado на 17,7 % менша у порівнянні з мащенням оливою ZIC. The aim of the research is to determine the influence of motor oils on operating modes, durability of tribocouples and substantiation of expediency of use of motor oils of corresponding brands. A study of the tribological properties of motor oils from different manufacturers. Characteristic features of friction moment change during lubrication with ZIC and Xado oils have been studied. During friction in the ZIC oil environment, significant oppositely directed changes in the moment of friction (oscillation) were recorded, which indicates an unstable friction mode. At the beginning of the experiment, a gradual increase in the friction moment when lubricating tribocouples with Xado oil was recorded. Studies of the dynamics of temperature in the friction zone depending on the lubricating medium are performed. It was found that the maximum temperature in the friction zone was when using Xado and ZIC engine oil - 90.0 ºC and 84.5 ºC, respectively. The value of wear intensity of steel-steel tripods depending on the engine oil of different manufacturers is determined. An analysis of micrographs of surfaces before and after the experiment was performed. It is established that the amount of damage to the surface friction as a whole without drastic changes. Unidirectional light lines are the places of direct contact between two friction bodies. After the experiment with lubrication with Xado engine oil on the friction surface of the pad recorded minor accumulations in the grooves and on their peripheries. It was found that the moment of friction when using the selected motor oils for the selected modes of friction of the tribocouples differs slightly, 1.13 N · m and 1.15 N · m, respectively, for ZIC X5 and Xado. At the same time, it should be noted that when lubricating with Xado engine oil, a higher constancy of the friction moment was recorded, compared to working in ZIC oil environment. It is established that the dynamics of temperature rise is gradual. The intensity of linear wear when using Xado oil is 17.7% lower compared to lubrication with ZIC oil. Thus, it can be concluded that the use of Xado motor oil can increase the durability of tribocouples.Item Вплив режимів експлуатації на зношування деталей, виготовлених з полімерно-композитного матеріалу(ХНУ, 2018) Аулін, В. В.; Деркач, О. Д.; Макаренко, Д. О.; Гриньків, А. В.; Aulin, V.; Derkach, O.; Makarenko, D.; Grynkiv, A.Зазначено, що до посівних машин висуваються особливі вимоги: повне забезпечення якості посіву, висока надійність, ремонтопридатність у польових умовах, тривала перерва між технічними обслуговуваннями техніки тощо. Метою роботи є обґрунтування раціональних режимів експлуатації деталей, виготовлених з полімерно-композитного матеріалу. Для досягнення мети виконувались такі завдання: обґрунтувати закономірність зношування деталей рухомих спряжень в залежності від умов експлуатації та визначити раціональні режими їх роботи. Доведено, що основними факторами умов експлуатації, які впливають на триботехнічні характеристики рухомих з'єднань є навантаження, лінійна швидкість ковзання та зазор в спряженнях деталей. Виявлено, що суттєвий вплив на триботехнічні характеристики здійснює навантаження на трибоспряження деталей в той час, як відносна швидкість ковзання практично не впливає на них. Встановлено, що величина зазору в спряженні деталей при мінімальному значенні навантаження практично не змінюється величина зносу деталей. Мінімальне значення зносу становить (6,4 • 10-3 г) при наступних режимах експлуатації: Р = 250 Н та v = 0,1 м/с, S = 300 мкм. При розробці математичної моделі впливу режимів експлуатації на величину зношування, складали схему планування експерименту при трьох факторах: швидкість ковзання, навантаження та зазор у спряженнях зразків Отримана регресійна модель дозволяє оптимізувати параметри рухомих спряжень деталей в залежності від умов їх експлуатації. It was established that one of the main technological operations in growing any agricultural crop is sowing or planting. It is noted that special requirements apply to sowing machines: full quality assurance of sowing, high reliability, repair in field conditions, a long gap between maintenance of machinery and the like. The purpose of the work is to justify the rational modes of operation of parts made of polymer-composite material. To achieve the goal, the following tasks were performed: to substantiate the regularity of the wear of parts of moving conjugates depending on the conditions of operation and to determine the rational modes of their work. It is proved that the main factors of the operating conditions that affect the tribotechnical characteristics of the mobile connections are the load, the linear speed of sliding and the gap in the joints of the parts. It was revealed that significant influence on the tribotechnical characteristics carries the load on the detachment of three parts while the relative slip speed practically does not affect them. It is established that the size of the gap in the conjugation of parts with a minimum load value does not change the value of wear of parts. The minimum wear value is (6.4 ∙ 10-3 g) with the following operating modes: P = 250 N and v = 0.1 m / s, S = 300 microns. In developing the mathematical model of the influence of operating modes on the amount of wear, they compiled the scheme of planning the experiment in three factors: slip speed, load and gap in conjugation of samples. The obtained regression model allows to optimize the parameters of moving parts of the joints depending on the conditions of their operation.Item Вплив фулерено вмісних олив на фізико-механічні властивості поверхні тертя спряжень деталей(ХНУ, 2018) Аулін, В. В.; Деркач, О. Д.; Лисенко, С. В.; Гриньків, А. В.; Aulin, V.; Derkach, O.; Lysenko, S.; Grynkiv, A.Показано, що підвищення інтенсивності режиму роботи вузлів машин і механізмів сприяє зменшенню їх надійності та довговічності. В роботі розглядаються вузли тертя, які є найбільш чутливими до дії великих наванта- жень, швидкостей та температур, зростання яких має місце при інтенсифікації роботи обладнання. Актуальність ро- боти полягає у підвищенні надійності та довговічності роботи вузлів тертя машин і механізмів, які працюють за умови високих навантажень, швидкостей та температур. Ця проблема в роботі вирішується за рахунок підвищення змащувальних якостей мастильних матеріалів, які використовуються у вузлах тертя. Мета роботи полягала у встано- влені впливу фулерено вмісних олив на зміну фізико-механічних властивостей робочих поверхонь деталей спряжень деталей з матеріалів типу «сталь-сталь». Фізико-механічні властивості поверхонь тертя спряжень зразків і деталей досліджували на прикладі вимірювання мікротвердості. Для досліджень були досліджені три змащувальні компози- ції моторної оливи: 1 – без добавок; 2 - 1,5 % фулерено вмісної добавки; 3 - 3 % фулерено вмісної добавки. Показано, що змащувальні композиції № 2 і № 3 чинять більші зміцнюючи дії на робочі поверхні деталей ніж ніж базовий зразок мастильної композиції № 1. Змащувальна композиція № 3 забезпечує кращі робочі властиво- сті деталей трибоспряжень, що обумовлюють вплив на їх макро- та мікрогеометрію і, як наслідок, забезпечує збіль- шення ресурсу. Встановлені закономірності відносних змін значень зменшення вагового зносу можуть корелювати з ресурсом трибоспряжень деталей. It is shown that increasing the intensity of the mode of operation of machine nodes and mechanisms helps to reduce their reliability and durability. Friction nodes are considered in this work, which are the most sensitive to the action of high loads, speeds and temperatures, which increase occurs during the intensification of equipment operation. The urgency of the work is to increase the reliability and durability of the friction units of machines and mechanisms that operate under high loads, speeds and temperatures. This problem is solved by increasing the lubricating properties of the lubricants used in the friction nodes. The purpose of the work was to determine the effect of fullereno-containing oils on the change of the physical and mechanical properties of the working surfaces of parts of the parts of the parts from the materials of the type "steel-steel". The physical and mechanical properties of the friction surfaces of the conjugations of samples and details were studied on an example of measurement of microhardness. For research, three lubricating compositions of engine oil were investigated: 1 - without additives; 2- 1,5% of fullerene additive; 3- 3% fullereneadditive. It has been shown that the lubricating compositions No. 2 and No. 3 show greater reinforcing effects on the working surfaces of the parts than the basic sample of lubricant composition No. 1. The lubricant composition No. 3 provides the best working properties of the three-way components, which determine the effect on their macro- and microgeometry and, as consequence, provides an increase in the resource. The established regularities of relative changes in the values of the reduction of weight wear can correlate with the resource of triangular parts.Item Вплив фулереновмісних олив на фрикційну взаємодію металевих трибоспряжень(ЦНТУ, 2020) Деркач, О. Д.; Кабат, О. С.; Владімеров, О. О.; Derkach, O.; Kabat, O.; Vladimerov, O.Досліджено вплив концентрації сажі фулеренів, що додає олію М10г2к, на деякі триботехнічні характеристики «сталь-сталь». Було встановлено, що оптимальний обсяг фуллеренової сажі в олії становив 0,1% ваги. На цьому рівні концентрації видно найнижчі значення коефіцієнта тертя - 0,045, а інтенсивності лінійного зношування - 2,7 × 10-9. Завдяки оптичному дослідженню було підтверджено участь фуллеренової сажі у механізмі поверхневого формування та насиченості вуглецем, що забезпечило підвищення триботехнічних характеристик зразків. The influence of fullerenes’ soot concentration, which added to oil М10г2к on few tribotechnical characteristics «steel-steel» was investigated. It was found, that optimal volume of fullerene soot in the oil was 0,1% of the weight. At this level of concentration can be seen the lowest values of coefficient of friction – 0,045, and intense of linear wearing - 2,7×10-9. Through optical investigation the participation of fullerene soot in surface forming mechanism and saturated with carbon was confirmed, it provided an increase in tribotechnical characteristics of the samples.Item Дослідження впливу фулереновмісних олив на мікротвердість поверхонь тертя(ЦНТУ, 2018) Деркач, О. Д.; Дряпікін, Р. М.; Щусь, Б. П.; Дряпикин, Р. М.; Derkach, O.; Driapikin, R.; Shchus, B.Item О распределении армирующего материала в смеси при отборе проб(Rousse University, 2018-06-25) Пелешенко, Б. И.; Деркач, А. Д.; Макаренко, Д. А.; Аулин, В. В.; Пелешенко, Б. І.; Деркач, О. Д.; Макаренко, Д. О.; Аулін, В. В.; Peleshenko, B.; Derkach, O.; Makarenko, D.; Aulin, V.Теоретически обосновано эффект взятия образцов смеси композитного материала на равномерность распределения в нем углеродного волокна. Приведенные зависимости, описывающие процесс перераспределения наполнителя между образцом и смесью. Теоретично обґрунтовано ефект взяття зразків суміші композитного матеріалу на рівномірність розподілу в ньому вуглецевого волокна. Наведені залежності, які описують процес перерозподілу наповнювача між зразком і сумішшю. It is theoretically justified the effect of taking samples of a mixture of composite material on the uniformity of the distribution of carbon fiber in it. Dependencies are given that describe the process of redistribution of the filler between the sample and the mixture.Item Обгрунтування режимів експлуатації полімерного композиційного матеріалу на основі фенілону С1(ЦНТУ, 2020) Кабат, О. С.; Деркач, О. Д.; Зотов, С. В.; Деркач, А. Д.; Kabat, O.; Derkach, O.; Zotov, S.Item Обґрунтування полімерних матеріалів для використання у конструкціях плугів(ЦНТУ, 2020) Деркач, О. Д.; Кабат, О. С.; Макаренко, Д. О.; Харченко, Б. Г.; Derkach, O.; Kabat, O.; Makarenko, D.; Kharchenko, B.; Деркач, А. Д.; Макаренко, Д. А.Викладені результати лабораторних досліджень та визначення приналежності матеріалу “TEKRONE” до групи полімерів. Проведені дослідження фізико-механічних властивостей матеріалу: щільність, теплостійкість, границя міцності. Встановлено, що полімерно-композитний матеріал під торговою маркою TEKRONE за своїми властивостями відповідає матеріалам на основі поліетиленів. Визначено, що найближчими за властивостями є поліетилени марки РЕ 500 і РЕ 1000. The purpose of the work is to study and determine material "TEKRONE" belonging to the group of polymers, substantiate such a polymer composite material (PCM) in the modernization of the plow blade, which is not inferior to the "TEKRONE" composite and is much cheaper. This requires the study of the physical and mechanical properties of the material. The following studies of the physical and mechanical properties of the "TEKRONE" material have been conducted: density, heat endurance, and tensile strength. It has been found out that when heated over an open flame, the polymer softens with subsequent melting. There is no charring, destruction in the solid state. Therefore, the TEKRONE material is a thermoplastic. After pyrolytic decomposition 0.5… 0.7% of the initial sample weight remains. PCM TEKRONE density is 954 kg/m3. The value of this parameter coincides with the polyethylene density, which, depending on the brand, varies from 910 to 980 kg/m3. The tensile strength stress of the investigated samples of PCM TEKRONE is 17.9 MPa, which is very close to the values of polyethylene (14.8-17.0 MPa). The laboratory studies have shown that TEKRONE polymer-composite material in its properties corresponds to the materials based on polyethylene. It is determined that the closest in properties are PE 500 and PE 1000 polyethylene. It is advisable to recommend the use of PE 500 and PE 1000 polyethylene as a basis for the manufacture of plow blade of PLN type. Изложенные результаты лабораторных исследований и определения принадлежности материала “TEKRONE” к группе полимеров. Проведенные исследования физико-механических свойств материала: плотность, теплостойкость, предел прочности. Установлено, что полимерно-композитный материал под торговой маркой “TEKRONE” по своим свойствам соответствует материалам на основе полиэтиленов. Определено, что ближайшими по свойствам являются полиэтилены марки РЕ 500 и РЕ 1000.Item Пневматична висівна система точного висіву(2020-01-27) Аулін, В. В.; Панков, А. О.; Гриньків, А. В.; Деркач, О. Д.; Замота, Т. М.; Коваль, В. Я.; Щеглов, А. В.; Тихий, А. А.; Aulin, V.; Pankov, A.; Hrynkiv, A.; Derkach, O.; Zamota, T.; Koval, V.; Shchehlov, A.; Tykhyi, A.Пневматична висівна система точного висіву, що містить висівний апарат верхньої подачі насіння, корпус, сошник, силовий повітряний вентилятор, 5 завантажувальний канал, насіннєва камера, скидач зайвих насінин, яка відрізняється тим, що висівний апарат містить пневмокамеру крокового приводу, малоінерційний орган барабанного типу з перегородками, що утворюють окремі радіальні камери з присмоктуючими отворами по його периметру, канал надлишкового тиску, канал розрідження, реверсний канал та блок керування, який складається 10 з секції розподілу повітряного потоку, секції створення розрідження повітряного потоку та секції реверсу повітряного потоку.Item Підвищення довговічності трибоспряжень застосуванням полімерних композиційних матеріалів(ЦНТУ, 2022) Аулін, В. В.; Гриньків, А. В.; Деркач, О. Д.; Макаренко, Д. О.; Муранов, Є. С.; Крутоус, Д. І.; Aulin, V.; Grinkivi, A.; Derkach, O.; Makarenko, D.; Muranov, Ye.; Krutous, D.Розглянуто зміни геометричних розмірів деталей посівної секції під дією навантажень в процесі експлуатації. Визначення навантаження, що діють у трибоспряженнях посівної секції. Обґрунтовано математичну модель визначення радіальних, кутових зміщень та величини деформацій. Експериментальними дослідженнями встановлено, що швидкість зношування (0,003 г/год) деталей з ПКМ має лінійну залежність від напрацювання, що дозволяє спрогнозувати ресурс трибоспряжень. The purpose of the work is the theoretical substantiation of the operating modes of the parts of a typical parallelogram mechanism, the determination of the magnitude of the initial deformations and the optimal operating modes of the parts made of polymer-composite materials. Changes in the geometric dimensions of parts of the sowing section under the influence of loads during operation are considered. Determination of the load acting in the tribo couplings of the sowing section of the "Turbosem II 19-60" complex. The mathematical model for determining radial, angular displacements and the magnitude of deformations due to design features and loads on movable couplings is substantiated. The methodology for determining the maximum and minimum compensation of installation deformations for parts made of polymer-composite materials is proposed. Experimental studies have established that the rate of wear (0.003 g/h) of PCM parts has a linear dependence on working life, which allows predicting the resource of tribo couplers. Taking into account the geometric dimensions of the PCM part and the limit value of the gap in the tribo-coupling, it is possible to determine the resource of the moving tribo-coupling with high probability. The obtained linear function of the dependence of the amount of wear on the working life is valid for the material UPA-6-30, under the condition of a linear sliding speed of up to 0.1 m/s and a load on the tribo coupler up to 600 N. Experimental studies have determined the optimal values of the load value - 250 N and the gap - 300 μm in the tribo coupling "polymer composite - steel". The obtained results can be used in the modernization of existing or development of new designs of sowing sections.