Центральноукраїнський науковий вісник. Технічні науки. Випуск_10. Частина 1. - 2024
Permanent URI for this collectionhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/16088
Browse
Item Підвищення безпеки дорожнього руху шляхом обчислювального аналізу аеродинамічної взаємодії між вантажівкою та мотоциклом(ЦНТУ, 2024) Тарандушка, Л. А.; Рудь, М. П.; Батраченко, О. В.; Tarandushka, L.; Rud, M.; Batrachenko, O.У цій статті ми досліджували вплив вантажівки на мотоцикл за допомогою аеродинамічного аналізу (CFD). Нашою головною метою було покращити безпеку дорожнього руху шляхом оцінки точності та надійності різних моделей турбулентності, які зазвичай використовуються в CFD моделюванні. Ми провели моделювання з використанням трьох різних моделей турбулентності: SpalartAllmaras (SA), k-epsilon (k-ε) і k-omega (k-ω). Ми проаналізували прогнозовані структури потоку та порівняли їх з експериментальними даними попередніх досліджень. Ми також оцінили аеродинамічний опір, який діє на мотоцикл і вантажівку, і вивчили його вплив на стійкість і керованість мотоцикла. Наші висновки демонструють, що різні моделі турбулентності створюють різні структури потоку та аеродинамічні сили. Зокрема, ми оцінили, які моделі краще передбачають структуру потоку, а які забезпечують найкращі результати для аеродинамічних сил,та провели порівняльний аналіз обчислювальних ресурсів, необхідних для кожної моделі. The purpose of this paper is to improve road safety by analyzing the aerodynamic interaction between a truck and a motorcycle using computational fluid dynamics (CFD). The study focuses on evaluating the accuracy and reliability of different turbulence models commonly used in CFD simulations to determine their impact on motorcycle stability and control during overtaking maneuvers.Item Математичне моделювання поведінки ґрунту в процесі проколу(ЦНТУ, 2024) Хачатурян, С. Л.; Ковалевський, С. Г.; Хачатурян, О. С.; Khachaturyan, S.; Kovalevskyi, S.; Khachaturyan, O.У роботі описується підхід до математичного моделювання поведінки ґрунту в процесі проколу як течії жорстко-пластичного середовища. Рух середовища розглядається в ейлеревих координатах. Робочий орган моделюється абсолютно твердим конусом. Наводяться та обґрунтовуються основні припущення. В підсумку аналітично виводяться всі залежності, що характеризують жорстко-пластичну течію – поля швидкостей, швидкостей деформацій і напружень. Modern construction involves the laying of a large number of various engineering communications.It is often necessary to arrange crossings under highways, railway tracks and other ground structures, the destruction of which during open trench development is a very expensive procedure. Recently, the technology of trenchless laying of engineering communications has become widespread.The simplest and quite effective is currently the most common method of static puncture. This method of well formation is characterized by the occurrence of significant stresses in the soil around the working body, which can have a destructive effect on engineering objects located nearby, both in the soil and on the surface. There is an urgent need to study soil behavior during puncture, in particular, using mathematical modeling of the process.Item Обґрунтування конструктивних параметрів дообрізувача гички з активним ножем(ЦНТУ, 2024) Окунський, О. О.; Цьонь, О. П.; Цьонь, Г. Б.; Лещук, Р. Я.; Юр’єв, О. А.; Okunskiy, O.; Tson, O.; Tson, A.; Leshchuk, R.; Yuriev, O.На основі аналізу досліджень технологічного процесу доочищення залишків гички з головок коренеплодів буряків встановлено, що існує необхідність розроблення більш досконалих математичних моделей взаємодії робочого органу для зрізання гички з коренеплодами буряків, які включають аналіз кінематичних та конструктивних параметрів робочих органів гичкозбиральних машин. Впровадження таких моделей дозволить більш точно прогнозувати ефективність роботи різних конструкцій та налаштувань робочих органів, що призведе до підвищення якості очищення коренеплодів, зменшення втрат продукції та зниження витрат на обслуговування обладнання.Побудовано розрахункову схему для визначення конструктивних параметрів дообрізувача гички буряків з активним плоским ножем. Подано аналітичні залежності для узгодження часу переміщення активного ножа у горизонтальній та вертикальній площинах. Запропоновано алгоритм визначення необхідної довжини активного ножа дообрізувача гички, який забезпечує виконання технологічної операції видалення залишків гички відповідно до агротехнічних вимог. To substantiate the parameters of the top-dressing module during its design and development stage, it is advisable to conduct a theoretical analysis of possible variants for performing the technological operation of removing plant components from root crops. This will allow for the determination of technological parameters for the operation of the top-dressing module, including optimal movement speeds, angles of installation, and positioning of flat knives, ensuring maximum cleaning efficiency with minimal product loss.Item Удосконалення робочих органів будівельних і дорожніх машин застосуванням гумових елементів(ЦНТУ, 2024) Карпушин, С. О.; Настоящий, В. А.; Тихий, А. А.; Гозбенко, Є. В.; Русаченко, О. В.; Karpushyn, S.; Nastoiashchyi, V.; Tykhyi, A.; Hozbenko, Ye.; Rusachenko, O.У статті представлено ряд пропозицій технічних рішень, що мають елементи робочих органів будівельних і дорожніх машин, які виготовлені з гуми, і призначені для взаємодії з мінеральним природнім середовищем, типу ґрунт, гірська порода, руда, корисна копалина, сніговий покров та льодові утворення. Проаналізована ефективність застосування гумових елементів у робочому обладнанні на прикладі широкого спектру дорожньо-будівельних і транспортувальних машин за критеріями: зношування, налипання, намерзання, демпфування, корозійної стійкості, захисту металевих елементів конструкцій від пластичних деформацій. The purpose of the research is to develop technical proposals for improving the working bodies of construction and road machines that interact during their working cycle with a mineral environment (soil, ore, lumpy rock, concrete, asphalt concrete), organic environment at low temperatures (snow, ice, and their mixtures with a mineral environment) using rubber, rubber-fabric, rubber-metal, rubber-concrete and other composite rubber compounds.Item Engineering method of studying the kinematic parameters of the working body of the potato harvesting machine(ЦНТУ, 2024) Babii, A.; Holovetskyi, I.; Бабій, А. В.; Головецький, І. В.The work provides an engineering methodology for studying the kinematic parameters of the drive mechanism of the ploughshare of a single-row potato harvesting machine. The development of a new design of the potato harvesting machine led to a special approach to studying its kinematic parameters. The essence of the engineering methodology is that it is based on the graphical-analytical method of plans in the study of kinematic mechanisms. For the physical design of the drive mechanism of the potato harvesting machine, theoretical descriptions were made and plans of velocities and accelerations were built, which allows the researcher to obtain the specified kinematic parameters for any points of the links of this mechanism. The paper obtained a number of values of kinematic parameters that characterize the operation of this mechanism and on the basis of which the technological efficiency of the ploughshare of the potato harvesting machine is analyzed. Необхідність виконувати дослідницькі роботи з пошуку нових рішень для отримання оптимальних конструкцій картоплезбиральних машин виникла з потребою підвищення рівня забезпеченості збиральною технікою виробників у підсобних чи невеликих фермерських господарствах. Проблема ускладнюється тим, що така машина повинна агрегатуватися з малоенергонасиченими тракторами тягового класу 0,6 т та менше. Тому при обґрунтуванні параметрів запропонованої конструкції картоплекопача рішення мають бути добре зваженими та прийнятими на основі перевірених інженерних методик для аналізу та основних підходів до конструювання сільськогосподарської техніки.Item Обґрунтування окремих конструктивно-технологічних параметрів картоплепосадочної машини(ЦНТУ, 2024) Блащак, Б. О.; Бабій, А. В.; Blashchak, B.; Babii, A.У роботі запропоновано нову конструктивно-технологічну схему картоплепосадочної машини. Особливістю такої конструкції є те, що тут передбачено виконання смугового фрезерування по осі формованого ряду, а утворена ґрунтова стружка присипає насіння картоплі, яке вкладається на сформоване та ущільнене посадкове ложе. Дві пари загортачів формують спочатку малий гребень свіжим ґрунтом та фінальний великий гребень – ґрунтом з міжрядь. При виконанні дослідження обґрунтовано вибір кінематичного режиму роботи фрезерних барабанів по відношенню до товщини ґрунтової стружки, що вирізається ножами, та зроблено вибір типу загортачів. The purpose of the study is to substantiate the individual structural and technological parameters of the potato planting machine, which is used in the technology of growing potatoes and is intended for work in small farms in a unit with low-power energy sources.Item Застосування концептуального підходу ризик-менеджменту в сфері безпеки руху на транспорті(ЦНТУ, 2024) Кульова, Д. О.; Kulova, D.У статті розглянуто концептуальний підхід ризик-менеджмент та можливості його застосування в сфері безпеки руху на транспорті. Сформовано засади для впровадження основних етапів ризикменеджменту, таких як формування середовища, загальне оцінювання ризиків (ідентифікація, аналіз, оцінка) і обробка ризиків, а також моніторинг ефективності заходів мінімізації ризиків. Висвітлено взаємозв'язок між етапами, значення обміну інформацією та консультуванням на кожному етапі, а також ведення реєстру ризиків для систематизації даних. The article examines the conceptual approach to risk management aimed at ensuring traffic safety in various types of transport, including automotive, railway, and aviation. The main focus is on the application of risk-oriented approaches to enhance the level of transport safety and reduce negative environmental impacts. It was found that the implementation of risk management systems not only reduces the likelihood of hazardous situations but also minimizes the negative consequences of their occurrence, including economic and social losses.Item Аналіз впливу осьових навантажень на стан автомобільних доріг(ЦНТУ, 2024) Ляшук, О. Л.; Плекан, У. М.; Цьонь, О. П.; Вовк, Ю. Я.; Рожко, Н. Я.; Lyashuk, O.; Plekan, U.; Tson, O.; Vovk, Yu.; Rozhko, N.У статті розглянуто основні аспекти аналізу впливу осьових навантажень на автомобільні дороги, що включають їхній вплив на довговічність дорожнього покриття та ризик пошкоджень. Окреслено проблему перевищення дозволених навантажень, що призводить до перевантаження на дорогах, та наведено чинні обмеження на максимальну вагу і розподіл навантаження на окремі осі автомобілів. Акцентовано на необхідності розвитку системи незалежного моніторингу якості дорожнього покриття як ключового елемента для підвищення безпеки дорожнього руху та покращення якості дорожньої інфраструктури. Запропоновано перспективні заходи щодо впровадження автоматизованих систем зважування в русі для оперативного контролю та управління навантаженнями на дорогах, що сприятиме зниженню ризику аварійності та зносу покриття. The purpose of this study is to highlight the key issues related to the destructive impact of the mass of freight vehicles on Ukraine's highways. The paper examines the essence of axle loads, provides permissible standards for individual axles of freight vehicles, and analyzes the current composition of freight vehicles and their impact on road surfaces. It also reviews technical means and methods for controlling weight regulations, such as weigh stations, electronic control systems, and underground weigh sensors.Item Exploring opportunities to improve freight transportation(ЦНТУ, 2024) Tarandushka, L.; Kravchenko, O.; Tarandushka, Ya.; Тарандушка, Л. A.; Кравченко, О. П.; Тарандушка, Я. І.The possibilities of freight transportation organization improving for the formation of an effective management model of the transport and logistics complex of the country are studied. The directions of improvement of freight transportation by sea transport are determined, as the one that performs the largest transport work on the transportation of goods. It is determined that the use of artificial intelligence in sea freight transportation will make it possible to control the temperature regimes in containers for storing the quality of their cargo, improve the transportation process by accelerating the selection of participants in the transport process, choosing the optimal transportation route, taking into account the shortcomings of past transport processes, speed up the conclusion of contracts for the transportation of goods, identify risks, monitor the health of the crew and provide it on time medical care. At the same time, ways to reduce environmental pollution in the operation of maritime transport have been identified, namely: the use of equipment that purifies exhaust gases on ships, the use of Panamax-type vessels using fuel that has a low content of sulfur and other harmful substances. Also, the development of the Arctic Northern Sea Route will make it possible to speed up cargo transportation from China to Northern Europe. Досліджено можливості вдосконалення організації вантажних перевезень для формування ефективної моделі управління транспортно-логістичним комплексом країни. Визначено напрями вдосконалення вантажних перевезень морським транспортом, як тим, що виконує найбільшу транспортну роботу з перевезення вантажів.Item Центральноукраїнський науковий вісник. Технічні науки(ЦНТУ, 2024)У науковому віснику представлені статті, присвячені проблемам проектування, експлуатації та ремонту сільськогосподарської техніки і транспортних засобів, технології виробництва, транспортних технологій та логістики, будівництва, матеріалознавства, IT-технологій, роботизації, автоматизації в промисловості та сільському господарстві. Наведені практичні рекомендації до використання результатів досліджень у галузях народного господарства. Науковий вісник є фаховим виданням, в якому публікуються основні результати наукових досліджень професорсько-викладацького складу, аспірантів, докторантів університету, а також науковців інших навчальних закладів, науково-дослідних інститутів НАНУ та промислових підприємств України. Збірник розрахований на наукових, науково-технічних працівників різних галузей науки та техніки, ЗВО, здобувачів вчених ступенів і звань.Item Інноваційні рішення в складській логістиці(ЦНТУ, 2024) Аулін, В. В.; Тищенко, С. Ю.; Гриньків, А. В.; Aulin, V.; Tyshchenko, S.; Hrynkiv, A.В статті розглядаються сучасні тенденції в складській логістиці, такі як автоматизація, цифровізація, омніканальність, екологічна сталість та зростання електронної комерції. Основні проблеми галузі включають високі витрати на автоматизацію, недостатню кваліфікацію персоналу для роботи з інноваційними технологіями, складнощі адаптації до глобальних змін у ланцюгах постачання та необхідність дотримання екологічних стандартів. Проведено аналіз останніх досліджень щодо використання інтелектуальних систем, великих даних, штучного інтелекту та Інтернету речейдля оптимізації складських операцій. Розроблено заходи інноваційного підходу для підвищення ефективності управління складськими процесами та конкурентоспроможності складських підприємств і комплексів. Запропоновано підходи для оцінки впливу новітніх технологій на управління складською логістикою та досягнення сталого розвитку складського господарства. The article discusses current trends in warehouse logistics, such as automation, digitalization, omnichannel, environmental sustainability, and the growth of e-commerce. The main challenges of the industry include high automation costs, insufficient staff qualifications to work with innovative technologies, difficulties in adapting to global changes in supply chains, and the need to comply with environmental standards. The article analyzes the latest research on the use of intelligent systems, big data, artificial intelligence (AI) and the Internet of Things (IoT) to optimize warehouse operations.Item Logistics costs of a transport enterprise: organizational aspects(ЦНТУ, 2024) Plekan, U.; Aulin, V.; Tson, O.; Dzyura, V.; Matviishyn, A.; Плекан, У. М.; Аулін, В. В.; Цьонь, О. П.; Дзюра, В. О.; Матвіїшин, А. Й.The article analyzes scientific research concerning the organizational aspects of logistics costs in transportation enterprises. The functions of logistics cost analysis are examined, and the importance of improving the accounting of logistics costs is highlighted. Practical recommendations are substantiated and developed for organizing activities related to ensuring the effective organization of logistics costs. The use of a process-oriented system for organizing logistics costs is proposed, and a basic concept for a process-oriented logistics cost management system for transportation enterprises is formulated. The impact of logistics indicators on the overall efficiency of enterprise operations is investigated. The structure of logistics costs for a typical enterprise is presented. У статті проведено аналіз наукових досліджень щодо організаційних аспектів логістичних витрат транспортного підприємства. Належні ідентифікація та аналіз логістичних витрат є передумовами їх успішної оптимізації, тому розглянуте питання є актуальним. Більшість великих транспортних підприємств використовують функціонально-зорієнтовану організаційну модель, зосереджену на функціональних підрозділах підприємства, а центрами відповідальності виступають підрозділи, цехи, відділи. Організація логістичних витрат теж може здійснюватися за центрами відповідальності, тобто структурними підрозділами, що задіяні в окремих фазах логістичної діяльності підприємства. Метою статті є визначення та обґрунтування процесного підходу до організації логістичних витрат транспортного підприємства для їх ідентифікації, контролю та оптимізації.Item Матеріали та технології для відновлення зношених поверхонь автомобільних деталей(ЦНТУ, 2024) Іванкова, О. В.; Бурлака, О. А.; Бартош, В. Ю.; Ivankova, O.; Burlaka, A.; Bartosh, V.Проведено дослідження зношених поверхонь колінчастих валів автомобільних двигунів. Проаналізовано закономірності утворення дефектів колінчастих валів двигунів вантажних автомобілів. З цією метою досліджено вибірку з 20 двигунів. Визначено які саме дефекти найбільше впливають на ресурс колінчастих валів. Проаналізували методи відновлення та вибрали оптимальний. Проведені дослідження використання електроіскрового нарощування, експерименти з нарощування шару на стальні зразки. The materials from which car parts are made determine: the level of manufacturability in the manufacturing process; reliability and durability during operation; economy and maintainability of the car. The purpose of the article. To study the level of defects of crankshafts of automobile engines, to analyze methods of restoration and to choose the optimal one. To conduct experiments on the use of electric spark build-up, to determine the optimal materials for build-up, as well as the parameters of the technological process.Item Механізми внутрішнього та зовнішнього тертя та їх вплив на процеси зношування трибоспряження деталей машин(ЦНТУ, 2024) Аулін, В. В.; Кузик, О. В.; Тихий, А. А.; Лисенко, С. В.; Жилова, І. В.; Aulin, V.; Kuzyk, O.; Tykhyi, А.; Lysenko, S.; Zhylova, I.В статті розглянуті сутність та механізми внутрішньої і зовнішнього тертя, їх характеристики. Узагальненою характеристикою зовнішнього тертя є вибіркове нерівномірне зношування навантажених робочих поверхонь деталей. Динамічні механізми релаксації напружень поверхневих шарів матеріалів деталей трибоспряжень є механізмом дисипації енергії в процесі внутрішнього тертя. Зазначено, що типовими процесами механічної релаксації в зразках релаксаційного внутрішнього тертя є і релаксація Сноека, релаксація Кестера і зерногранична релаксація. Розглянуто їх специфіку. Виявлено, що релаксаційні процеси при недостатності дисипативних властивостей тонкої структури матеріалу сприяють підвищенню зносостійкості. The article describes the essence and mechanisms of internal and external friction, their characteristics. A generalized characteristic of external friction is the selective uneven wear of the loaded working surfaces of parts. Dynamic mechanisms of stress relaxation of the surface layers of materials of tribocoupler parts are a mechanism of energy dissipation in the process of internal friction. It is noted that the typical processes of mechanical relaxation in samples of relaxation internal friction are Snoek relaxation, Kester relaxation, and grain boundary relaxation. Their specifics are considered.Item Утилізація автомобільних шин в українській перспективі(ЦНТУ, 2024) Шльончак, І. А.; Батраченко, О. В.; Shlonchak, I.; Batrachenko, O.В статті проаналізовано сучасний стан утилізації автомобільних шин в українській перспективі, враховуючи світовий досвід. Виконано аналіз методів переробки зношених автомобільних шин з урахуванням вітчизняних та закордонних досліджень. Показано світову проблему збору та утилізації зношених автомобільних шин. Наголошено, що останні є основним видом гумових відходів в світі. В статті встановлено, що найбільш поширені методи утилізації зношених автомобільних шин поділяються на фізичні та хімічні. Представлені переваги та недоліки основних методів переробки гумових відходів, зокрема автомобільних шин. Показано, що найбільш перспективними є технології, що дозволяють розділяти основні компоненти автомобільних шин: гуму, сталь, текстиль. Зроблено висновок про те, що методу або технології, яка б дозволяла проводити процес утилізації автомобільних шин при невисоких витратах та з мінімізацією шкідливого впливу на атмосферу, не існує. The purpose of the work is to analyze the methods of recycling tires in the Ukrainian perspective, taking into account the world experience of recycling car tires. At the same time, a rational version of the tire recycling method for Ukraine is taken into account.Item Особливості регулювання руху транспортних засобів на специфічних ділянках вулично-дорожньої мережі міст з інтенсивним транспортним потоком(ЦНТУ, 2024) Дзюра, В. О.; Вовк, Ю. Я.; Бабій, М. В.; Матвіїшин, А. Й.; Плекан, У. М.; Dzyura, V.; Vovk, Yu.; Babii, M.; Matviyishyn, A.; Plekan, U.Проаналізовано та виявлено потенційно небезпечні ділянки вулично-дорожньої мережі міста Калгарі (Канада). Встановлено, що окремі ділянки вулично-дорожньої мережі формують перехресні транспортні потоки, які створюють конфліктні точки злиття, та перетинання. Невелика відстань між елементами розв’язокзалишає водіям недостатньо часу на здійснення маневру, що підвищує ризики утворення дорожньо-транспортних пригод. Розроблено рекомендації щодо регулювання дорожнього руху на вулично-дорожній мережі міст із високою інтенсивністю руху та швидкістю транспортного потоку. Запропоноване вирішення проблеми примикаючих транспортних потоків, що змінюють смуги руху на короткій ділянці вулично-дорожньої мережі. Potentially dangerous sections of the street and road network of the city of Calgary (Canada) were analyzed and identified based on our own observations. It was established that individual sections of the streetroad network form cross traffic flows that create conflict points of confluence and crossing. The small distance between the junction elements leaves drivers with insufficient time to maneuver, which increases the risk of traffic accidents. The described transport problem is typical for large cities with a developed road transport network and high traffic intensity.Item Розробка додатку на смартфон для керування пристроєм для покращення психоемоційного стану людини та дослідження економічної ефективності функціонування розробленого пристрою(ЦНТУ, 2024) Щєпін, В. В.; Трушаков, Д. В.; Сисоліна, Н. П.; Федотова, М. О.; Козловський, О. А.; Телюта, Р. В.; Shchiepin, V.; Trushakov, D.; Sysolina, N.; Fedotova, M.; Kozlovskyi, O.; Teliuta, R.Статтю присвячено результатам розробки додатку на смартфон для керування розробленого електронного пристрою, що випромінює різнокольорові світлові ефекти для покращення психоемоційного стану людини. В результаті проведеного аналізу існуючих пристроїв нами було запропоновано та виготовлено діючий макет електронного приладу, що випромінює різнокольорові світлові ефекти, а також вимірює основні параметри навколишнього середовища - температуру, вологість та атмосферний тиск. Цей пристрій також здатний за даними вимірювань температури та вологості навколишнього середовища у приміщенні, керувати пристроями зміни мікроклімату в середині приміщення кондиціонером та зволожувачем повітря. Також розроблено власний додаток на смартфон для дистанційного керування приладом для покращення психоемоційного стану людини. Було проведено дослідження ефективності функціонування розробленого пристрою. Виконано розрахунок економічної ефективності впровадження у виробництво та медзаклади. The article is devoted to the results of the development of a smartphone application for controlling the developed electronic device emitting multi-colored light effects to improve the psycho-emotional state of a person. There are two main approaches to restoring a person's psycho-emotional state: drug therapy and physical therapy. Drug therapy is the main treatment, but it has a number of side effects. However, there is a certain number of people who do not want to take medicines. With the development of physiotherapy methods, it has become possible to reproduce physical factors with the help of various medical devices with hardware used for therapeutic purposes.Item Алгоритм оптимізації надійності функціонування та ефективності використання виробничого обладнання методами штучного інтелекту(ЦНТУ, 2024) Аулін, В. В.; Ковальов, С. Г.; Гриньків, А. В.; Варваров, В. В.; Aulin, V.; Kovalov, S.; Hrynkiv, A.; Varvarov, V.Зміст статті орієнтований на проблематику підвищення надійності та ефективності виробничих процесів за рахунок зниження витрат на обслуговування та мінімізації простоїв. Представлено підхід, який передбачає оптимізацію технічного обслуговування виробничого обладнання на основі алгоритмів штучного інтелекту. Розглядається методика використання теорії марківських процесів в контексті навчання з підкріпленням і її застосування для моделювання виробничого середовища.Проведене дослідження дає змогу говорити про значне покращення надійності та продуктивності виробничого обладнання у виробничій системі завдяки впровадженню ШІ-технологій. This paper presents an innovative approach that involves the optimization of maintenance forproduction equipment by leveraging advanced artificial intelligence (AI) algorithms. The study explores the application of Markov process theory within the context of reinforcement learning and its integration into the modeling of production environments. The focus of this research is to address critical issues related to enhancing the reliability and efficiency of production processes. This is achieved by reducing maintenance costs and minimizing equipment downtime.Item Дослідження навантажень несучої системи навантажувача в залежності від параметрів шарнірного з’єднання напіврам(ЦНТУ, 2024) Щербак, О. В.; Сумінов, А. В.; Хачатурян, С. Л.; Sherbak, O.; Suminov, A.; Khachaturian, S.Стаття є першою частиною циклу досліджень шарнірного з’єднання фронтального навантажувача вантажопідйомністю 3т. Для порівняння обрано концепцію побудови рами західних виробників з приблизно однаковою вантажопідйомності, створено 3D модель нової рами у чотирьох варіантах з різною величиною з’єднувального шарніру. Розглядається положення, коли навантажувач під час набору матеріалу в ківш зустрічає непереборну перешкоду. Аналізувались навантаження на верхньому та нижньому з’єднанні напіврам та навантаження усієї рами в цілому. Розрахунки проводились в динаміці з використанням програмного комплексу для інженерного аналізу та чисельного моделювання Ansys з використанням модуля розрахунку руху. This work is the first part of a series of studies of the hinge joint of the bearing system of a front loader with a lifting capacity of 3 tons. For comparison, the concept of building a frame of Western manufacturers with approximately the same load capacity was chosen and a 3D model of the new frame was created in four to three variants with different sizes of the connecting hinge. The situation when a forklift encounters an insurmountable obstacle while picking up material in a bucket is considered. The loads at the upper and lower joints of the halfframes and the load of the entire frame were analyzed. The calculations were performed in dynamics using the Ansys software package for engineering analysis and numerical modeling using the Motion calculation module.Item Проєктування розкріплених прогонів покриття з урахуванням жорсткості профільованого настилу(ЦНТУ, 2024) Гудзь, С. А.; Фенко, О. Г.; Дарієнко, В. В.; Портнов, Г. Д.; Hudz, S.; Fenko, O.; Dariienko, V.; Portnov, H.Стаття присвячена дослідженню стійкості суцільних прогонів у складі покриття і порівнянню їх ефективності. Надаються практичні рекомендації щодо зниження матеріалоємності прогонних систем за рахунок раціонального вибору типу перерізу. Висновок зроблено на основі геометрично нелінійного аналізу напружено-деформованого стану із урахуванням недосконалостей і жорсткості конструкцій бокового розкріплення. Перевага надається прогонам із прокатних двотаврів, які мають менші ексцентриситети прикладення навантаження та внутрішні зусилля, на відміну від швелерів. The purpose of the study is to analyse internal forces and deformations in the roof purlins restrained by profiled decking, taking into account as many factors as possible that have a significant impact on the crosssectional utilisation factor in terms of normal stresses, which is an important factor in efficiency and material consumption.