Наукові публікації кафедри ЕП
Permanent URI for this collectionhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/957
Browse
Item Business key success factors: essence and issues(CUNTU, 2016) Bugaeva, M.; Бугайова, М. В.Item Corporate culture as instrument of regulation of social and labor relations(CUNTU, 2016) Belyak, T.; Беляк, Т. О.Item Determination of the directions of the genesis of trade cooperation and the world economy in the conditions of neoprotectionism(ЧНУ ім. Б. Хмельницького, 2023) Hutsaliuk, O.; Petlenko, T.; Bondar, Yu.; Гуцалюк, О. М.; Петленко, Т. Г.; Бондар, Ю. А.The study considered a generalization of scientific provisions and an in-depth examination of the main factors of structural shifts in international trade in services and trade cooperation of Ukraine in the context of the development of international economic relations and neo-protectionism. It was determined that neoprotectionism, aimed at stimulating innovation and the development of competitive industries, can become an effective tool for achieving sustainable and balanced economic development. Проблема. Одним із основних завдань сучасної зовнішньоекономічної політики України є побудова відносин стратегічного партнерства з інтеграційними об’єднаннями та окремими країнами, співробітництво з якими є важливим для розвитку національної економіки. Тому головними рушійними силами розвитку ринку міжнародних послуг на даному етапі повинні бути високоякісний людський капітал, інвестиції в нематеріальні активи, ефективний внутрішній нагляд, розвиток інформаційно-комунікаційної інфраструктури, якість інституційного середовища, національна політика тощо. Наукова школа неопротекціонізму включає заходи щодо стимулювання експорту та залучення іноземних інвестицій для підтримки зростання національної економіки. Метою статті є узагальнення наукових положень та поглиблений аналіз основних факторів структурних зрушень у міжнародній торгівлі послугами та торговельному співробітництві України в контексті розвитку міжнародних економічних відносин та неопротекціонізму. Результати. У дослідженні розглядаються тенденції глобалізації світової економіки, яка посилюється з відкритістю національних ринків та економічною взаємозалежністю. Завдання сучасної зовнішньоторговельної політики України полягають у розбудові відносин стратегічного партнерства з інтеграційними об’єднаннями та окремими країнами, співпраця з якими є важливою для розвитку національної економіки. Визначено, що міжнародна торгівля створює матеріальну основу міжнародних економічних відносин, що призводить до зростання інтеграції національних економік у світову економіку, формування якої безпосередньо випливає з подальшого поглиблення міжнародного поділу праці. Визначено, що неопротекціонізм, спрямований на стимулювання інновацій та розвиток конкурентоспроможних галузей, може стати ефективним інструментом для досягнення сталого та збалансованого економічного розвитку. Наукова новизна. Отримали подальший розвиток основні аспекти генезису розвитку неопротекціонізму. Розглянуто етапи реалізації рівня розвитку міжнародних торговельно-економічних відносин та визначено роль некомерційних організацій у розвитку світової економіки в умовах неопротекціонізму. Висновки. Визначено, що торговельно-економічні відносини є матеріальною основою міжнародної економічної інтеграції, яка зазвичай починається з лібералізації взаємної торгівлі, зняття обмежень на рух товарів, послуг, капіталу, робочої сили і поступово, за відповідних умов та інтересів країн-партнерів, веде до створення єдиного економічного, правового, інформаційного простору в межах регіону. Встановлено, що міжнародна торгівля – це парадигма розвитку торговельно-економічних відносин країн, які охоплюють весь спектр сфер співробітництва та реалізуються через низку форм, кожна з яких визначається кількістю учасників різноманітних взаємодій – двосторонні та багатосторонні відносини. Правильно сформована стратегія неопротекціонізму може сприяти стійкому і збалансованому розвитку, забезпечуючи економічну стабільність та підвищення якості життя населення країни.Item Economic strategizing and integration management of hotel and restaurant business enterprises in the hospitality industry system(Ін-т економіки промисловості НАН України, 2024) Hutsaliuk, O.; Bondar, Iu.; Zhurylo, I.; Dub, V.; Гуцалюк, О.; Бондар, Ю.; Журило, І. В.; Дуб, В. В.У сучасних умовах розвитку ринкової економіки суб’єкти господарювання виявили нові характеристики та стали більш гнучкими, орієнтованими на споживачів товарів і послуг, спираючись на обґрунтовані стратегії розвитку. Стратегічне управління є основою бізнесу в 21 столітті. У даній роботі досліджено проблему стратегічного планування та прогнозування корпоративної діяльності на ринку готельно-харчових послуг. Серед них: розбіжності у фонових прогнозах, залежність показників від людського фактору та рівня кваліфікації працівників готельного господарства та громадського харчування, відсутність уніфікованої та достовірної статистичної інформації. На основі дослідження різних методів визначення таких категорій, як «стратегія», «прогноз» і «планування», ми зробили власні визначення таких понять, як «стратегія», «підприємницьке стратегічне планування» і «підприємницьке стратегічне прогнозування». ” та надавати пояснення, виходячи з конкретних обставин діяльності готельного господарства. Запропоновано схему розробки стратегії готельно-ресторанного бізнесу. Згідно з цією схемою всі стратегії залежно від їх типу можна поділити на три групи. До першої групи належать стратегії, при розробці яких використовується лише процес планування, до другої групи - стратегії, відмінною рисою яких є наявність лише процесу прогнозування, до третьої - стратегії, розробка яких включає процес планування та процес прогнозування. При цьому як стратегічне планування, так і стратегічне прогнозування можуть бути як етапом розробки стратегії, так і її кінцевим результатом. In the modern conditions of the development of a market economy, business entities have discovered new characteristics and have become more flexible, focused on consumers of goods and services, relying on sound development strategies. Strategic management is the basis of business in the 21st century. This paper examines the problem of strategic planning and forecasting of corporate activities in the hotel and catering market. Among them: discrepancies in background forecasts, the dependence of indicators on the human factor and the level of qualification of hotel and catering workers, the lack of unified and reliable statistical information. Based on the study of various methods for defining such categories as “strategy”, “forecast” and “planning”, we have made our own definitions of such concepts as “strategy”, “entrepreneurial strategic planning” and “entrepreneurial strategic forecasting” and provide explanations based on the specific circumstances of the hotel industry. A scheme for developing a hotel and restaurant business strategy is proposed. According to this scheme, all strategies, depending on their type, can be divided into three groups. The first group includes strategies, in the development of which only the planning process is used, the second group includes strategies, the distinguishing feature of which is the presence of only the forecasting process, and the third group includes strategies, the development of which includes the planning process and the forecasting process. In this, both strategic planning and strategic forecasting can be both a stage of strategy development and its final result.Item Educational and professional component of labor potential in business(2020) Zapirchenko, L.; Buhaieva, M.; Запірченко, Л. Д.; Бугаєва, М. В.Item Features of business communication in the hotel and restaurant business(Ін-т економіки промисловості НАН України, 2024) Zaichenko, V.; Buhaieva, M.; Зайченко, В. В.; Бугаєва, М. В.The article focuses on analyzing the specific features of business communication in the hotel and restaurant industry, particularly within the context of Ukraine during martial law. It identifies the key factors that influence effective communication in this sector, such as cultural awareness, clear messaging, emotional intelligence, and the utilization of digital communication tools. The article further explores how the current socio-economic and crisis conditions, including supply chain disruptions, financial instability, and shifts in customer behavior, impact business relations in the hotel and restaurant sector. In response to these challenges, the study provides a set of recommendations for improving communication strategies. These include prioritizing transparency, implementing crisis communication plans, strengthening digital communication channels, focusing on empathy, and adapting service offerings based on customer needs. The recommendations are aimed at enhancing service quality, customer satisfaction, and business stability during periods of uncertainty and conflict. The article concludes that implementing these strategies can significantly improve trust, customer satisfaction, and adaptability in the hotel and restaurant industry. Additionally, fostering stronger community ties, improving team coordination, and maintaining flexibility in operations are crucial for business resilience in times of conflict. Ultimately, the proposed communication strategies are essential for the long-term success and stability of businesses in the sector during wartime. У статті був здійснений аналіз та визначення специфічних особливостей ділової комунікації в готельно-ресторанній індустрії, з особливим акцентом на виклики та динаміку, що спостерігаються в Україні в умовах воєнного стану. Дослідження спрямоване на вивчення ключових факторів, які впливають на ефективну комунікацію в цій галузі, визначення впливу поточних соціально-економічних та кризових умов на ділові відносини, а також надання рекомендацій щодо покращення комунікаційних стратегій з метою підвищення якості обслуговування, задоволеності клієнтів та стабільності бізнесу в умовах невизначеності та конфлікту. На основі аналізу наукової літератури, запропоновано визначати ділову комунікацію як зрозумілий як структурований обмін інформацією та взаємодію між індивідами або групами, які є значущими один для одного та залучені до соціально або професійно важливої діяльності. Її основною метою є сприяння продуктивній співпраці та ухваленню рішень у формальному контексті. Ділова комунікація включає не лише передачу інформації, але й координацію дій, взаємний вплив та застосування етичних і психологічних принципів для забезпечення ефективних, цілеспрямованих взаємодій, які приносять користь як організації, так і учасникам. Таким чином, обґрунтовано, що ділова комунікація відіграє ключову роль у встановленні ефективних професійних відносин, оскільки вона базується на спільному розумінні, спільних цілях та етичних принципах. Було визначено і обґрунтовано, що вплив поточних соціально-економічних та кризових умов на ділові відносини в готельно-ресторанному секторі є глибоким і багатогранним. Основні наслідки включають: порушення ланцюгів постачання; фінансова нестабільність; зміна поведінки споживачів; зростання залежності від цифрової комунікації; нестабільність трудових відносин; адаптація до змін, викликаних кризою; поява нових моделей співпраці. Автор розробив рекомендації щодо покращення комунікаційних стратегій для підвищення якості обслуговування, задоволеності клієнтів та стабільності бізнесу в умовах невизначеності та конфлікту в умовах воєнного часу в Україні. Рекомендації включають: пріоритет надається прозорості та чесності; впровадження планів кризової комунікації; посилення цифрових комунікаційних каналів; акцент на емпатії та емоційному інтелекті; адаптація сервісних пропозицій до потреб клієнтів; використання багатоканальної комунікації; орієнтація на комунікацію, орієнтовану на громаду; посилення внутрішньої комунікації та координації команди; використання зворотного зв'язку; підтримка гнучкості та адаптивності. Застосування цих рекомендацій може значно покращити ділову комунікацію в готельно-ресторанній індустрії, особливо в складних умовах воєнного часу в Україні. Впровадження цих стратегій сприятиме підвищенню довіри, лояльності клієнтів, адаптивності до змін потреб споживачів, зміцненню зв'язків із громадою, посиленню гнучкості, покращенню координації в команді та забезпеченню стабільності бізнесу в умовах конфлікту.Item Hotel and rеstorant business of Ukraine in the crisis realities of wartime(Baltija Publishing, 2025) Rutynskyi, M.; Рутинський, М. Й.Item Peculiarities of interpretation of the category "labor market"(CUNTU, 2016) Pasieka, A.; Пасєка, А. С.Item Problems and prospects of the development of the particular fields of Ukrainian machine-building in the conditions of increasing international competition and globalization of the economics(ПНТУ ім. Ю. Кондратюка, 2018) Nastoiashchii, V.; Yatsun, V.; Kharchenko, I.; Настоящий, В. А.; Яцун, В. В.; Харченко, І. В.The article looks at the problems which agricultural and road building machine-building faces today. Our industry has the necessity of carrying out such works. Plants would use this situation. In fact, situation is different. Our manufactures has lower quality and lose in competition with foreign manufactures. Ukrainian consumer prefer foreign machines, though some kinds of domestic produce are still in demand. Our economists should study the problems mentioned, and scientists should improve the machines’ designs.The expectations for the foreign investors who will come and bring new technologies and technics as well as raise Ukrainian production are not well-grounded. After the crisis of 2008 the developed nations understood that the advanced economics which can survive periodic crises without significant losses is economically developed economics with working industrial enterprises. Ukrainian business must finance research to increase our machine quality.We see serious works by Ukrainian scientists who can give adequate results. The authors are convinced that activation of innovative activity will allow to improve its positions. Розглядається українське агро- та дорожнє машинобудування. Є попит на техніку. Підприємства мають шанс. Реально все інакше. Вища якість закордонної техніки – перемога в конкуренції, дещо з вітчизняної продукції користується попитом. Причина – мала наукомісткість вітчизняної продукції через неувагу бізнесу до НДДКР. Недофінансована українська наука має що запропонувати виробництву. Реалізація розробок покращить стан як підприємств і економіки. Рассматривается украинское агро- и дорожное машиностроение. Есть спрос на технику. Предприятия имеют шанс. Реально все иначе. Высшее качество заграничной техники – победа в конкуренции, кое-что из отечественной продукции имеет спрос. Причина – малая наукоемкость отечественной продукции из-за невниманию бизнеса к НДДКР. Недофинансированная украинская наука имеет что предложить производству. Реализация разработок улучшит состояние предприятий и экономики.Item Regulation of Employees' Competitiveness on the Basis of Activation of Social Partnership(CUNTU, 2016) Danevych, M.; Даневич, М. В.Item Technology and nutritional value of a functional pure-like semi-product for desserts and beverages(ДонНУЕТ, 2023) Slashcheva, A.; Zolotukhina, I.; Bodnaruk, O.; Pereverzev, O.; Слащева, А. В.; Золотухіна, І. В.; Боднарук, О. А.; Переверзєв, О. П.The оbjective of the article is the scientific substantiation and practical development of the technology of a functional semi-finished product for sweet dishes and drinks based on pumpkin, quince and sea buckthorn puree. Sampling was carried out in accordance with DSTU ISO 874-2002, preparation of samples for laboratory analyzes – in accordance with DSTU 7040:2009. Physico-chemical indicators were determined in accordance with DSTU 8639:2016 "Fruit purees and semi-finished products. General technical conditions", as well as: content of dry substances in raw materials - according to DSTU ISO 751-2004; mass fraction of soluble solids – by refractometric method according to DSTU ISO 2173:2007; mass fraction of titrated acids (in terms of malic acid) – according to DSTU 4957:2008; content of ascorbic acid – according to B. P. Pleshkov; protein content was determined by the Kjeldahl method; pectin substances were determined by the titrimetric method; ash was determined according to DSTU 4913:2008 "Fruits, vegetables and processed products. Methods of determining mineral impurities"; fiber – according to Henneberg and Shtomann according to DSTU ISO 5498:2004 "Food and agricultural products. General method for the determination of crude fiber content" (ISO 5498:1981, IDT); carotene – by spectrometric method according to DSTU ISO 6558-2:2004 "Fruits, vegetables and processed products. Determination of carotene content". Part 2. Standard methods (ISO 6558-2:1992, IDT). The technology of a functional vegetable semi-finished product based on pumpkin, quince and sea buckthorn puree has been developed. The use of semi-finished products will simplify the technological process of preparing sweet dishes and drinks, as well as improve the nutritional and biological value. The developed semi-finished product has a high nutritional value and is a source of functional ingredients: pectin substances, carotenoids, flavonoids, fiber, minerals. Метою статті є наукове обґрунтування та практична розробка технології функціонального напівфабрикату для солодких страв і напоїв на основі пюре з гарбуза, айви та обліпихи. Відбір проб проводився відповідно до ДСТУ ISO 874-2002, приготування проб до лабораторних аналізів – відповідно до ДСТУ 7040:2009. Фізико-хімічні показники визначали відповідно до ДСТУ 8639:2016 «Пюре-напівфабрикати фруктові. Загальні технічні умови», а також: вміст сухих речовин у сировині – за ДСТУ ISO 751-2004; масову частку розчинних сухих речовин – рефрактометричним методом за ДСТУ ISO 2173:2007; масову частку титрованих кислот (у перерахунку на яблучну кислоту) – за ДСТУ 4957:2008; вміст аскорбінової кислоти – за Плешковим Б. П.; вміст білка визначали методом К‘єльдаля; пектинові речовини визначали титриметричним методом; золу визначали згідно з ДСТУ 4913:2008 «Фрукти, овочі та продукти перероблення. Методи визначення мінеральних домішок»; клітковину – за Геннебергом і Штоманном за ДСТУ ISO 5498:2004 «Продукти харчові сільськогосподарські. Загальний метод визначення вмісту сирої клітковини» (ISO 5498:1981, IDT); каротин – спектрометричним методом за ДСТУ ISO 6558-2:2004 «Фрукти, овочі та продукти перероблення. Визначення вмісту каротину». Частина 2. Стандартні методи (ISO 6558-2:1992, IDT). Розроблено технологію функціонального рослинного напівфабрикату на основі пюре гарбуза, айви та обліпихи. Використання напівфабрикату дозволить спрощувати технологічний процес приготування солодких страв і напоїв, а також поліпшувати харчову та біологічну цінність. Розроблений напівфабрикат відрізняється високою харчовою цінністю та є джерелом функціональних інгредієнтів: пектинових речовин, каротиноїдів, флавоноїдів, клітковини, мінеральних речовин.Item The influence of innovation enterprises on employment and economic development(CUNTU, 2016) Zbarzhevetska, L.; Riabovolyk, T.; Збаржевецька, Л. Д.; Рябоволик, Т. Ф.Item The problems of education and professional development in Ukraine(CUNTU, 2016) Semykina, M.; Volchkova, H.; Семикіна, М. В.; Волчкова, Г. К.Item Theoretical basics of the formation of intellectual potential of youth(BREEZE, 2014) Petina, A.; Петіна, О. М.The article discloses theoretical aspects of the formation of intellectual potential of youth. The peculiarities of modern approaches to the definition of the notion “intellectual potential” were investigated. An individual approach to the definitions “intellectual potential”, “intellectual potential of youth” was formed on the basis of the analysis. Main tendencies and problems connected with the formation of intellectual potential of youth were determined.Item Автоматизоване управління проектами при використанні моделі зрілості(КОД, 2015) Чумаченко, О. С.; Жилова, І. В.Item Активізація ролі профспілок у збереженні трудового потенціалу підприємств та підвищенні його конкурентоспроможності(2009) Семикіна, М. В.; Даневич, М. В.Доведена необходимость повышения роли профсоюзов в достижении положительных перемен в социально-трудовой сфере. Предложены меры по активизации роли профсоюзных организаций в сохранении трудового потенциала предприятий, повышении его конкурентоспособности в условиях влияния глобальных процессов. The necessity of the increase of the role of the trade unions in the achieving of positive changes in the social-labour sphere has been substantiated. The arrangements about activization of the of the role of the trade unions in the maintenance of labour capital of the enterprises, in the increase of it’s competitiveness in the conditions of influence of the global processes have been suggested.Item Актуальні питання антикризового стратегування в аграрному бізнесі(ЦНТУ, 2023) Зайченко, В. В.; Колєснік, І. В.Item Актуальні проблеми зайнятості молоді(Брама-Україна, 2016) Петіна, О. М.; Гончарова, Н. В.Item Актуальні проблеми розвитку малих підприємств(2012) Насипайко, Д. С.; Резніченко, О. О.Item