Наукові публікації кафедри ДМ та ПМ
Permanent URI for this collectionhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/1357
Browse
Item 3D моделирование возбуждения автобалансиром двухчастотных колебаний платформы грохота с использованием Solidworks и Cosmos motion(2014) Яцун, В. В.; Филимонихин, Г. Б.; Яцун, В. В.; Філімоніхін, Г. Б.; Yatsun, V.; Filimonikhin, G.Проведен обзор конструкций двухчастотных возбудителей вибраций. Предложено возбуждать такие вибраций пассивными автобалансирами с корректирующими грузами в виде шаров, роликов или маятников. Приведены примеры новых вибровозбудителей. Проверена работоспособность одного из предложенных технических решений компьютерным 3D моделированием динамики вибромашины в компьютерной САПР SolidWorks. Проведений огляд конструкцій двохчастотних збудників вібрацій. Запропоновано збуджувати такі вібрації пасивними автобалансирами з коригувальними вантажами у вигляді куль, роликів або маятників. Наведені приклади нових віброзбудників. Перевірено працездатність одного із запропонованих технічних рішень комп’ютерним 3D моделюванням динаміки вібромашини у комп’ютерній САПР SolidWorks. Using ball, roller and pendulum autobalancers as dual-frequency vibration exciters was proposed, corresponding designs were developed. One of the technical solutions was tested by 3D modeling in SolidWorks CAD system using the CosmosMotion module.Item Cтенд центробежной соковыжималки с автобалансиром для определения оптимальных значений параметров автобалансира(НТУ "ХПІ", 2013) Филимонихин, Г. Б.; Гончаров, В. В.; Філімоніхін, Г. Б.; Гончаров, В. В.На основе центробежной соковыжималки отечественного производства создан стенд, предназначенный для проведения много- и полнофакторных экспериментов с целью поиска оптимальных значений параметров автобалансира. Излагается методика по наладке и тестированию стенда. Оценивается эффективность работы автобалансира.Item On the limited accuracy of balancing the axial fan impeller by automatic ball balancers(2018) Olijnichenko, L; Hruban, V.; Lychuk, M.; Pirogov, V; Олійніченко, Л. С.; Грубан, В. А.; Личук, М. В.; Пирогов, В. В.Комп’ютерним 3D моделюванням досліджений процес динамічного балансування кульовими автобалансирами крильчатки осьового вентилятора. Досліджено режими розгону, крейсерського руху і вибігу вентилятора. Оцінена точність балансування на ділянці крейсерського руху. Досліджено вплив сил тяжіння, в’язкого опору руху куль на точність балансування. Оцінений вплив ексцентриситетів бігових доріжок автобалансирів на точність балансування.Item Patterns in change and balancing of aerodynamic imbalance of the low-pressure axial fan impeller(2018) Olijnichenko, L.; Filimonikhin, G.; Nevdakha, A.; Pirogov, V.; Олійніченко, Л. С.; Філімоніхін, Г. Б.; Невдаха, А. Ю.; Пирогов, В. В.Дослiдженi особливостi змiни i балансування аеродинамiчної незрiвноваженостi робочого колеса осьового вентилятора типу ВО-06-300 (Україна). Знайдена аеродинамiчна неврiвноваженiсть робочого колеса, викликана установкою однiєї лопатки: – пiд iншим кутом атаки; – з порушенням рiвномiрностi кроку; – не перпендикулярно до подовжньої осi робочого колеса; – за наявнiстю вiдразу всiх трьох вище названих похибок встановлення. Оцiнена змiна аеродинамiчної незрiвноваженостi вiд змiни густини повiтря. Оцiнений вплив температури повiтря, висоти над рiвнем моря, атмосферного тиску на густину повiтря i аеродинамiчну незрiвноваженiсть. Встановлено, що при iншому кутi атаки i при порушеннi перпендикулярностi виникає динамiчна незрiвноваженiсть, у який моментна складова на порядок бiльша за статичну складову. При порушеннi рiвномiрностi кроку виникає тiльки статична складова, що лежить у площинi робочого колеса. Серед розглянутих похибок найбiльш небажаною є встановлення лопатки пiд iншим кутом атаки. При такiй похибцi аеродинамiчна незрiвноваженiсть у 6–8 разiв бiльша, нiж при iнших. При змiнi в робочому колесi кута атаки однiєї лопатки на ±4o можна погiршити точнiсть балансування робочого колеса до класу точностi G 6,3 при частотi 1500 об/хв, чи G 16 – при 3000 об/хв. Встановлено, що звичайну i аеродинамiчну незрiвноваженостi можна балансувати одночасно. Балансування доцiльно проводити динамiчне в двох площинах корекцiї. Балансування можна проводити корегуванням мас чи пасивними автобалансирами. На конкретному прикладi показана методика врахування аеродинамiчної неврiвноваженостi в диференцiальних рiвняннях руху осьового вентилятора. Вiдповiдно до методики складовi аеродинамiчної незрiвноваженостi додаються до вiдповiдних складових звичайної незрiвноваженостi. Одержанi результати застосовнi на етапах проектування i виготовлення осьових вентиляторiв низького тиску. Їх застосування дозволить полiпшити вiбрацiйнi характеристики зазначених вентиляторiв.Item Апробації технології складання роторів ГТД БДТ за методом двох пробних складань із застосуванням 3D моделювання(НТУ "ХПІ", 2012) Філімоніхін, Г. Б.; Невдаха, А. Ю.Описується комп’ютерна 3D модель ротора ГТД БДТ. Моделюються основні операції і переходи типових технологічних процесів зі складання роторів цього типу методом двох пробних складань. Описується комп’ютерна програма для проведення розрахунків і процес її відлагодження. Сформульовані задачі подальших досліджень. Описывается компьютерная 3D модель ротора ГТД БДТ. Моделируются основные операции и переходы типовых технологических процессов по сборке роторов этого типа методом двух пробных сборок. Описывается компьютерная программа для проведения расчетов и процесс ее отладки. Сформулированы задачи последующих исследований. The 3D computer model of the GTA DDT rotor is described. The basic operations and transitions of standard technological processes on assembling of rotors of this type by the method of two trial assembling are designed. The computer program for conducting of computations and process of its debugging is described. The tasks of subsequent researches are formulated.Item Величина и динамика изменения угла нутации вращающегося несущего тела в изолированной системе(СПД ФО Лысенко В.Ф., 2015) Филимонихин, Г. Б.; Филимонихина, И. И.; Пирогов, В. В.; Філімоніхін, Г. Б.; Філімоніхіна, І. І.; Пирогов, В. В.; Filimonikhin, Gennadiy; Filimonikhina, Irina; Pirogov, VladimirРешается актуальная проблема по методам выделения установившихся движений и определения условий их условной асимптотической устойчивости для изолированных систем, состоящих из вращающегося несущего тела и различных присоединенных к нему тел, относительному движению которых препятствуют силы вязкого сопротивления. Такими системами моделируются в ряде задач космические аппараты, положение которых в пространстве стабилизируется вращением. Основное внимание уделяется исследованию величины и динамики изменения угла нутации несущего тела. Для научных и инженерно-технических работников в области теоретической механики и производства космических аппаратов. Вирішується актуальна проблема щодо методів виділення усталених рухів і визначення умов їх умовної асимптотичної стійкості для ізольованих систем, що складаються з обертового несучого тіла і різних приєднаних до нього тіл, відносному руху яких перешкоджають сили в'язкого опору. Такими системами моделюються в ряді задач космічні апарати, положення яких у просторі стабілізується обертанням. Основна увага приділяється дослідженню величини і динаміки зміни кута нутації несучого тіла. Для наукових та інженерно-технічних працівників у галузі теоретичної механіки та виробництва космічних апаратів. We solve the actual problem of the methods of allocation of steady motions and determine the conditions of their conditional asymptotic stability for isolated systems consisting of a rotating carrier body and the various bodies attached to it, which relative motion prevents the forces of viscous resistance. Such systems are modeled in a number of tasks the spacecraft, whose position in space is stabilized by rotation. The main attention is paid to research of magnitude and dynamics of change of the angle of nutation of the carrier body. For scientific and technical workers in the field of theoretical mechanics and production of spacecrafts.Item Вид и структура дифференциальных уравнений движения и процесса уравновешивания роторной машины с автобалансирами(ТПУ, 2015) Гончаров, В. В.; Филимонихин, Г. Б.; Гончаров, В. В.; Філімоніхін, Г. Б.; Goncharov, V.; Filimonikhin, G.В рамках упрощенной теории роторных машин с автобалансирами со многими корригирующими грузами устано влена структура и конкретизирован вид систем дифференциальных уравнений, описывающих движение роторной машины ипроцесс уравновешивания ротора автобалансирами. Установлено, что роторная машина условно состоит из нескольких взаимодействующих между собой частей – ротора (ротора в корпусе) и неуравновешенных автобалансиров. Неуравновешенные автобалансиры действуют на ротор с силами, приложенны ми в точках подвеса автобалансиров и равными вторым производным по времени от векторов суммарных дисбалансов. Ротор влияет на движение корригирующих грузов в автобалансире переносными силами инерции, пропорциональными ускорениям точек подвеса автобалансира. Система дифференциальных уравнений, описывающая движение роторной машины, составлена относительно обобщенных ко ординат машины. Эта система состоит из двух и более связанных подсистем. Первая – описывает движение ротора. Ее всегда можно записать относительно обобщенных координат, описывающих движение ротора и изменение суммарных дисбалансов ротора и автобалансира в каждой плоскости коррекции. При этом если ротор уста новлен с возможностью вращения вокруг своей продольной оси в корпус, удерживаемый податливыми опорами, то ротор и кор пус образуют условный составной ротор (более массивный и вытянутый, чем сам ротор) и уравнения составляются для него. Количество остальных подсистем равно числу автобалансиров, уравновешивающих ротор. При этом подсистема, соответствую щая j му автобалансиру, имеет стандартный вид и описывает движение корригирующих грузов в этом автобалансире. Она со стоит из nj дифференциальных уравнений, где nj – количество корригирующих грузов в j м автобалансире. Система дифференциальных уравнений, описывающая процесс автобалансировки роторной машины, составлена относительно обобщенных координат ротора и проекций суммарных дисбалансов ротора и автобалансира в каждой плоскости коррекции. Она предназначена для исследования устойчивости семей основных движений и протекания переходных процессов при наступлении автобалансировки. Эта система также состоит из двух и более связанных подсистем. Первая – получается из подсистемы, описы вающей движение ротора, если ее записать относительно обобщенных координат ротора и суммарных дисбалансов. Количество остальных подсистем также равно числу автобалансиров. Каждая из этих подсистем имеет стандартный вид и состоит из двух ура внений, получающихся путем комбинирования уравнений движения корригирующих грузов соответствующего автобалансира. Сформулированы правила составления дифференциальных уравнений, описывающих движение роторной машины и процесс автобалансировки. Они применимы: при любой кинематике движения ротора или ротора, помещенного в корпусе; любом ко личестве автобалансиров; любом количестве и разных типах корригирующих грузов в автобалансире. Вид дифференциальных уравнений первой подсистемы подтвержден с использованием основных теорем динамики. Сформулированные правила применены для роторной машины, состоящей из ротора, помещенного с возможностью вращения в корпус, удерживаемый податливыми опорами, и двух автобалансиров. In the framework of a simplified theory of rotary machines with auto balancers with many corrective weights the authors ascertained the structure and specified the form of systems of differential equations that describe the movement of a rotary machine and the process of balancing of the rotor by auto balancers. It was determined that the rotary machine conditionally consists of several interacting parts – a rotor (rotor in corps) and unbalanced auto balancers. Unbalanced auto balancers act on the rotor with the forces that apply to the point of suspension of auto balancers and are equal to the second derivative by time of the vectors of the total imbalances. The rotor affects the movement of the corrective weights in auto balancers by forces of moving space that are proportional to the acceleration of points of suspension of auto balancers. The system of differential equations describing the motion of a rotary machine was drawn up with respect to the generalized coordina tes of the machine. It is composed of two or more of the associated subsystems. The first – describes the motion of the rotor. It can always be written relatively to the generalized coordinates that describe the motion of the rotor and total imbalances of the rotor and auto balancer in each correction plane. Thus, if the rotor is mounted with rotation around its longitudinal axis in the corps which is held by pliant supports then the rotor and the corps form a conditioned composite ro tor (more elongated and massive than the rotor) and the equations are made for it. The number of other subsystems equals to the number of auto balancers which counterbalance the rotor. Thus, the subsystem, corres ponding to j th auto balancer, has a standard form and describes the motion of the corrective weights in this auto balancer. It consists of nj differential equations, where nj – the number of corrective weights in j th auto balancer. The system of differential equations that describes the process of auto balancing of the rotary machine is compiled relatively of genera lized coordinates of the rotor and of projections of the total imbalances of the rotor and auto balancer in each correction plane. It is des igned to investigate the stability of families of basic movements and the behavior of transients at auto balancing. This system also con sists of two or more of the associated subsystems. The first is obtained from the subsystem, describing the motion of the rotor if we wri te it relatively to the generalized coordinates of the rotor and total imbalances. The number of other subsystems also equals to the num ber of auto balancers. Each of these subsystems has a standard form and consists of two equations that are obtained by combination of the equations of motion of corrective weights of corresponding auto balancer. Rules of composition of differential equations describing the motion of the rotary machine and the process of auto balancing are for mulated. They are applicable for any kinematics of the rotor motion (the rotor, placed in the corps); for any number of auto balancers; for any number and different types of corrective weights in auto balancer. The type of differential equations of the first subsystem is confirmed using the basic theorems of dynamics. The formulated rules were applied to the rotary machine consisting of the rotor placed in the corps with the possibility to be rotated, which is held by pliant supports, and of two auto balancers.Item Використання 3D моделі ротора барабанно-дискового типа для апробації технології складання роторів ГТД методом двох пробних складань(ЧДТУ, 2012) Невдаха, А. Ю.; Філімоніхін, Г. Б.; Nevdakha, A.; Filimonikhin, G.Описуються 3D модель ротора барабанно-дискового типу, яка створена для апробації типових процесів складання роторів та комп’ютерної програми для числових розрахунків, що забезпечують процес складання роторів ГТД БДТ методом двох пробних складань, написаної в середовищі швидкої розробки прикладних програм Borland Delphi. Describe Rotor 3D model of drum-disk type that is created to test the typical process of assembling rotors and computer programs for numerical calculations that ensure the process of folding rotors by two assemblages test written in an environment of rapid application development Borland Delphi.Item Влияние массы шаров автобалансира на структуру уравнений движения двухопорного ротора(НУ "Львівська політехніка", 2011) Филимонихин, Г. Б.; Горбенко, А. Н.; Філімоніхін, Г. Б.; Горбенко, О. М.Визначається вплив немалості маси куль і дисбалансу на структуру диференціальних рівнянь руху жорсткого ротора на двох пружно-в’язких опорах з кульовим автобалансиром. The influence of no smallness of mass of the balls and unbalance on the structure of the differential equations of motion of rigid rotor on two viscid-elastic supports with a ball-type auto-balancer is determined in the paper.Item Вплив на похибку визначення оптимальних кутів повороту деталей ротора ГТД неточностей заміру биття його контрольних поверхонь(КІНПАТРІ ЛТД, 2012) Невдаха, А. Ю.; Nevdakha, A.Описується дослідження впливу на похибку визначення оптимальних кутів повороту деталей ротора ГТД неточностей заміру биття його контрольних поверхонь, з використанням комп’ютерної програми та 3D моделі ротора. Impact on the accuracy of determining the optimal angles of rotation of the rotor's parts, metering the inaccuracies beating of its control surfaces investigated by using a multifactor experiment with a 3D model of the rotor GTE. According to the research develops recommendations to reduce the specified error.Item Динаміка багатокульових (багатомаятникових) автобалансирів. Стійкість основних рухів(2003) Філімоніхін, Г. Б.Досліджується динаміка багатокульових і багатомаятникових автобалансирів (АБП), призначених для зрівноваження швидкісних роторів на ходу. Побудовані математичні моделі ротора і багатокульових (багатомаятникових) АБП для різних випадків руху системи та у випадках різних і однакових коригувальних вантажів (KB). Знайдені кількісні умови існування усталених рухів системи, у яких KB обертаються синхронно з ротором. Сформульований критерій настання автобалансування. Показано, що у рамках плоскої моделі ротора на ізотропних в'язко-пружних опорах, який обертається зі сталою кутовою швидкістю і зрівноважується багатокульовим (багатомаятниковим) АБП є ефективним метод дослідження стійкості сімей основних рухів відносно узагальнених координат, які характеризують дисбаланс системи. Із застосуванням методу вперше встановлено: 1) при: відсутності сил опору; однакових силах внутрішнього опору; однакових KB - умови стійкості основних рухів не залежать від кількості KB і збігаються з умовами стійкості у випадку двох KB; 2) у перелічених випадках у системи ротор - АБП до трьох критичних швидкостей і основні рухи стійкі між першою і другою, та над третьою критичними швидкостями; 3) збільшення сил опору принципово змінює властивості системи, зменшуючи кількість критичних швидкостей до однієї.Item Динаміка багатокульових (багатомаятникових) автобалансирів. Стійкість побічних рухів(КДТУ, 2003) Філімоніхін, Г. Б.У рамках плоскої моделі ротора на ізотропних в'язко-пружних опорах, який обертається зі сталою кутовою швидкістю і зрівноважується багатокульовим (багатомаятниковим) АБП з однаковими коригувальними вантажами (KB) досліджується стійкість основного руху у випадку великих дисбалансів, і стійкість двох типів побічних рухів: стаціонарних -у яких KB обертаються синхронно з ротором; квазіперіодичних - у яких KB відстають від ротора. Для основного руху і побічних рухів першого типу встановлено, що: 1) при дисбалансі, який перевищує балансувальну ємність АБП на зарезонансних швидкостях обертання ротора при відсутності і наявності сил опору відповідно стійкий, чи асимптотично стійкий основний рух, у якому всі KB відхилені у легкий бік ротора, і цей же рух нестійкий на дорезонансних швидкостях обертання ротора; 2) на дорезонансних швидкостях обертання ротора при відсутності чи наявності сил опору відповідно стійкий у першому наближенні, чи асимптотично стійкий, але за умовою існування, побічний рух, у якому всі KB відхилені у важкий бік ротора, і цей же рух нестійкий на зарезонансних швидкостях обертання ротора; 3) решта стаціонарних побічних рухів завжди нестійка. Знайдені кількість і умови існування квазіперіодичних рухів. У них KB обертаються відносно землі із майже сталою швидкістю, але відстають від ротора, і повздовжня вісь останнього рухається по гіпоциклоїді, утвореній прямою прецесією з частотою обертання KB і прямою нутацією з частотою обертання ротора. Встановлено, що серед всіх теоретично можливих квазіперіодичних рухів асимптотично стійкий тільки той, у якому KB обертаються відносно землі із швидкістю, меншою за резонансну, а решта рухів - нестійка.Item Дискретна модель гнучкого двоопорного ротора з пасивними автобалансирами(НУ "Львівська політехніка", 2011) Філімоніхін, Г. Б.; Гончаров, В. В.Побудовано n -масову модель незрівноваженого гнучкого ротора на двох в’язко-пружних опорах з автобалансирами. Отримано диференціальні рівняння руху системи та замкнуту систему диференціальних рівнянь для дослідження стійкості основних рухів системи. The n -mass model of unstable flexible rotor on two viscid-elastic supports with auto-balancers is built. Are received the differential equations of motion of the system and closed system of the differential equations for research of stability of the main motions of the system.Item До стійкості автобалансуючого пристрою із зв’язками, накладеними на рух коригуючих вантажів(АН УРСР, 1990) Філімоніхін, Г. Б.; Filimonikhin, G.В рамках плоскої моделі досліджується динамічна стійкість ротора, який зрівноважується четирьохмаятниковим автобалансуючим пристроєм. У пристрої на рухи маятників накладені зв'язки, які дозволяють їм повертатися відносно ротора на рівні кути в протилежні боки. У випадках, коли маса маятників набагато менше маси ротора, при великому терті між маятника і валом ротора, при обертанні ротора з частотою, набагато вище критичної, при великому зовнішньому терті знайдені необхідні умови стійкості руху. Dinamic stability of rotor balanced by four-pendulum autobalancing device is studied within the plane model. The necessary condition of the motion stabi¬lity are found for the cases when pendulum mass is much lower than the rotor mass, at larger friction between pendulums and the rotor shaft, under the dotation of rotor with the speed much higher than the critical one, under larger external damping.Item До стійкості автобалансуючого пристрою із зв’язками, накладеними на рух коригуючих вантажів(1990) Філімоніхін, Г. Б.В рамках плоской модели исследуется динамическая устойчивость ротора, уравновешиваемого четырехмаятниковым автобалансирующим устройством. В устройстве на движения маятников наложены связи, позволяющие им поворачиваться относительно ротора на равные углы в противоположные стороны. В случаях, когда масса маятников намного меньше массы ротора, при большом трении между маятниками и валом ротора, при вращении ротора с частотой, намного выше критической, при большом внешнем трении найдены необходимые условия устойчивости движения. Dinamic stability of rotor balanced by four-pendulum autobalancing device is studied within the plane model. The necessary condition of the motion stability are found for the cases when pendulum mass is much lower than the rotor mass, at larger friction between pendulums and the rotor shaft, under the dotation of rotor with the speed much higher than the critical one, under larger external damping.Item Дослідження динаміки пасивних автобалансирів з твердими коригувальними вантажами(2003) Філімоніхін, Г. Б.Is adduced general sequence of a theoretical research of dynamics and efficiency of the passive auto-balancers with the rigid corrective masses. Is represented the method based on the theory of stability of stationary motions of the nonlinear autonomous systems.Item Дослідження стійкості усталених рухів ротора, що рухається плоскопаралельно і автобалансира-демпфера(Київ, 2001) Філімоніхін, Г. Б.; Сотніков, В. С.Досліджена стійкість основних і побічних усталених рухів ротора і автобалансира-демпфера. Ротор розташований вертикально і рухається плоскопаралельно. Автобалансир утворений корегуючим вантажем (КВ) з нерухомою точкою на осі ротора. У КВ сферичний тензор інерції відносно цієї точки і центр мас з нею не співпадає. У випадку, коли маса КВ набагато менша маси ротора і вплив сил ваги незначний, встановлено, що на зарезонансних швидкостях обертання ротора єдиний асимптотично стійкий – основний рух, у якому ротор зрівноважений і центр мас КВ нижче нерухомої точки на осі ротора.Item Дослідження стійкості усталених рухів ротора, що рухається плоскопаралельно і автобалансирів, у яких корегуючі вантажі обертаються навколо повздовжньої і поперечної осей ротора(НУ "Львівська політехніка", 2002) Філімоніхін, Г. Б.; Невдаха, Ю. А.Досліджена стійкість основних і побічних усталених рухів системи ротор – автобалансир. Ротор розташований вертикально і рухається плоскопаралельно. Автобалансир утворюється корегуючим вантажем (КВ), який може повертатися навколо повздовжньої і поперечної осей ротора, чи двома такими КВ, яки зв’язані так, що можуть повертатися навколо поперечних осей на рівні кути у протилежні боки. У випадку, коли маса КВ набагато менше маси ротора (і силами ваги можна знехтувати) встановлено, що на дорезонансних швидкостях обертання ротора асимптотично стійкі тільки побічні рухи, у яких ротор розбалансований, а на зарезонансних швидкостях - два основні рухи, у яких ротор зрівноважений. Is investigated a stability of main and spurious steady-state motions of a system rotor - autobalancer. The rotor is located vertically and makes plane-parallel motion. The autobalancer is created by corrective mass (CM), which can turn round longitudinal and cross-sectional axes of a rotor, or two such CM, which is connected so, that they can turn round cross-sectional axes on equal angles in opposite legs. In case, when the mass of CM is much less than a mass of a rotor (and gravity it is possible to neglect) is established, that below the resonance speed of the rotation of the rotor asymptotically stable is only the spurious motions, in which the rotor is unbalancing, and higher the resonance speed - two main motions, in which the rotor is balancing.Item Експериментальне дослідження двохчастотних вертикальних вібрацій платформи, збуджених кульовим автобалансиром(2015) Філімоніхін, Г. Б.; Яцун, В. В.; Filimonikhin, G.; Yatsun, V.Досліджена робота двохчастотного віброзбудника на платформі з поступальним рухом. Operation of a two-frequency exciter on a platform with translational motion investigated.Item Експериментальне дослідження зрівноваження кульовими автобалансирами крильчатки осьового вентилятора(Вінниця, 2007) Філімоніхін, Г. Б.; Яцун, В. В.Исследована работа различных типов шаровых автобалансиров при уравновешивании крыльчатки осевого вентилятора. Разработаны методика динамического уравновешивания крыльчатки до начала эксплуатации вентилятора и методика определения чувствительности автобалансиров к дисбалансу, использующие двухшаровой автобалансир. Is investigated works of various types of ball-type autobalancers at a balancing of an impeller of the axial-flow fan. Are developed a technique of a dynamic balancing of an impeller prior to the beginning of operation of the fan and a technique of definition of sensitivity of autobalancers to the unbalance, using the two balls autobalancer.