Кафедра деталей машин та прикладної механіки
Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/787
Browse
Item 3D моделирование возбуждения автобалансиром двухчастотных колебаний платформы грохота с использованием Solidworks и Cosmos motion(2014) Яцун, В. В.; Филимонихин, Г. Б.; Яцун, В. В.; Філімоніхін, Г. Б.; Yatsun, V.; Filimonikhin, G.Проведен обзор конструкций двухчастотных возбудителей вибраций. Предложено возбуждать такие вибраций пассивными автобалансирами с корректирующими грузами в виде шаров, роликов или маятников. Приведены примеры новых вибровозбудителей. Проверена работоспособность одного из предложенных технических решений компьютерным 3D моделированием динамики вибромашины в компьютерной САПР SolidWorks. Проведений огляд конструкцій двохчастотних збудників вібрацій. Запропоновано збуджувати такі вібрації пасивними автобалансирами з коригувальними вантажами у вигляді куль, роликів або маятників. Наведені приклади нових віброзбудників. Перевірено працездатність одного із запропонованих технічних рішень комп’ютерним 3D моделюванням динаміки вібромашини у комп’ютерній САПР SolidWorks. Using ball, roller and pendulum autobalancers as dual-frequency vibration exciters was proposed, corresponding designs were developed. One of the technical solutions was tested by 3D modeling in SolidWorks CAD system using the CosmosMotion module.Item Cтенд центробежной соковыжималки с автобалансиром для определения оптимальных значений параметров автобалансира(НТУ "ХПІ", 2013) Филимонихин, Г. Б.; Гончаров, В. В.; Філімоніхін, Г. Б.; Гончаров, В. В.На основе центробежной соковыжималки отечественного производства создан стенд, предназначенный для проведения много- и полнофакторных экспериментов с целью поиска оптимальных значений параметров автобалансира. Излагается методика по наладке и тестированию стенда. Оценивается эффективность работы автобалансира.Item On the limited accuracy of balancing the axial fan impeller by automatic ball balancers(2018) Olijnichenko, L; Hruban, V.; Lychuk, M.; Pirogov, V; Олійніченко, Л. С.; Грубан, В. А.; Личук, М. В.; Пирогов, В. В.Комп’ютерним 3D моделюванням досліджений процес динамічного балансування кульовими автобалансирами крильчатки осьового вентилятора. Досліджено режими розгону, крейсерського руху і вибігу вентилятора. Оцінена точність балансування на ділянці крейсерського руху. Досліджено вплив сил тяжіння, в’язкого опору руху куль на точність балансування. Оцінений вплив ексцентриситетів бігових доріжок автобалансирів на точність балансування.Item Patterns in change and balancing of aerodynamic imbalance of the low-pressure axial fan impeller(2018) Olijnichenko, L.; Filimonikhin, G.; Nevdakha, A.; Pirogov, V.; Олійніченко, Л. С.; Філімоніхін, Г. Б.; Невдаха, А. Ю.; Пирогов, В. В.Дослiдженi особливостi змiни i балансування аеродинамiчної незрiвноваженостi робочого колеса осьового вентилятора типу ВО-06-300 (Україна). Знайдена аеродинамiчна неврiвноваженiсть робочого колеса, викликана установкою однiєї лопатки: – пiд iншим кутом атаки; – з порушенням рiвномiрностi кроку; – не перпендикулярно до подовжньої осi робочого колеса; – за наявнiстю вiдразу всiх трьох вище названих похибок встановлення. Оцiнена змiна аеродинамiчної незрiвноваженостi вiд змiни густини повiтря. Оцiнений вплив температури повiтря, висоти над рiвнем моря, атмосферного тиску на густину повiтря i аеродинамiчну незрiвноваженiсть. Встановлено, що при iншому кутi атаки i при порушеннi перпендикулярностi виникає динамiчна незрiвноваженiсть, у який моментна складова на порядок бiльша за статичну складову. При порушеннi рiвномiрностi кроку виникає тiльки статична складова, що лежить у площинi робочого колеса. Серед розглянутих похибок найбiльш небажаною є встановлення лопатки пiд iншим кутом атаки. При такiй похибцi аеродинамiчна незрiвноваженiсть у 6–8 разiв бiльша, нiж при iнших. При змiнi в робочому колесi кута атаки однiєї лопатки на ±4o можна погiршити точнiсть балансування робочого колеса до класу точностi G 6,3 при частотi 1500 об/хв, чи G 16 – при 3000 об/хв. Встановлено, що звичайну i аеродинамiчну незрiвноваженостi можна балансувати одночасно. Балансування доцiльно проводити динамiчне в двох площинах корекцiї. Балансування можна проводити корегуванням мас чи пасивними автобалансирами. На конкретному прикладi показана методика врахування аеродинамiчної неврiвноваженостi в диференцiальних рiвняннях руху осьового вентилятора. Вiдповiдно до методики складовi аеродинамiчної незрiвноваженостi додаються до вiдповiдних складових звичайної незрiвноваженостi. Одержанi результати застосовнi на етапах проектування i виготовлення осьових вентиляторiв низького тиску. Їх застосування дозволить полiпшити вiбрацiйнi характеристики зазначених вентиляторiв.Item Theory of mechanisms and machines. Introduction(ЦНТУ, 2024) Pirogov, V.; Olijnichenko, L.; Пирогов, В. В.; Олійніченко, Л. С.Mechanical engineering - the main branch of a modern industrially developed country - determines the level of development of the productive forces of society, is the foundation of technical progress in all branches of the national economy. In turn, the progress of mechanical engineering is determined by the perfection of the machines that are created. Therefore, deep theoretical knowledge and experience are required from the engineer, the ability not only to manage complex equipment, to use it successfully, but also to ensure its rapid progress. A modern engineer must perfectly master the methods of calculating and designing new high-speed, automated and high-performance machines. The creation of new machines is based on the achievements of many fundamental and applied sciences, among which the theory of mechanisms and machines occupies an important place. TMM is one of the main general engineering disciplines that provides the necessary theoretical training for mechanical engineers. Knowledge of TMM is necessary not only for design engineers who design machines, but also for engineers engaged in their production and operation. The basis of TMM is courses in physics, higher and applied mathematics, theoretical mechanics, engineering graphics, computing and programming. The task of the TMM course is to prepare students for listening to courses on machine detailing, mechanical engineering technology, automated design systems, the basics of scientific research, and courses on the calculation and design of various special machines. The study guide can be used both in the educational process and in engineering practice.Item Автобалансир-демпфер(2002-12-16) Філімоніхін, Г. Б.; Filimonikhin, H.Автобалансир-демпфер, що містить коригувальний вантаж, встановлений з можливістю здійснювати сферичний рух навколо точки на повздовжній осі ротора, який відрізняється тим, що коригувальному вантажу сферичний рух надається сферичним шарніром.Item Автобалансувальний пристрій ротора(2003-04-15) Філімоніхін, Г. Б.; Filimonikhin, H.Автобалансувальний пристрій ротора, що містить дві з'єднані корегувальні маси, вектори дисбалансів яких, що проведені з точки з’єднання мас, утворюють прямий кут, який відрізняється тим, що корегувальні маси закріплені у сферичному тілі з центром у точці з'єднання мас і встановлені в сферичну порожнину ротора з можливістю вільного обертання навколо точки на осі вала.Item Автобалансуючий пристрій(2001-04-16) Філімоніхін, Г. Б.; Filimonikhin, H.Автобалансуючий пристрій, що містить корегуючий вантаж, встановлений з можливістю обертання навколо двох осей, що проходять через точку на осі вала і центр мас якого не співпадає з центром обертання, який відрізняється тим, що корегуючий вантаж виконаний у вигляді тіла, що має однакові головні осьові моменти інерції відносно центру обертання, і осі обертання спрямовуються не вздовж осі вала.Item Автобалансуючий пристрій(2001-04-16) Філімоніхін, Г. Б.; Filimonikhin, H.Автобалансуючий пристрій, що містить два корегуючих вантажі, вільно насаджених на дві непаралельні осі, перпендикулярні валу, у яких центри мас не лежать на осях обертання, який відрізняється тим, що перший корегуючий вантаж виконаний у вигляді півсфери, її центр розташований на осі вала ротора і вісь розміщена зовні півсфери по лінії діаметра великого кола, а другий корегуючий вантаж і його вісь встановлені усередині півсфери так, що друга вісь обертання проходить через її центр.Item Автобалансуючий пристрій(2006-03-15) Філімоніхін, Г. Б.; Майоров, В. С.; Filimonikhin, H.; Mayorov, V.Автобалансуючий пристрій для зрівноваження роторів на закритичних швидкостях обертання, що має корпус з біговою доріжкою, розміщеною на поверхні внутрішнього кільцевого отвору корпуса, обмежувачі, які ділять бігову доріжку на сектори, та вантажі, які розміщені з можливістю руху по секторах на біговій доріжці і при цьому не повністю заповнюють кожний сектор, який відрізняється тим, що сектори рівні і в кожному секторі розташовано однакову кількість вантажів.Item Автобалансуючий пристрій(2003-08-15) Філімоніхін, Г. Б.; Майоров, В. С.; Filimonikhin, H.; Mayorov, V.Автобалансуючий пристрій, що працює на закритичній швидкості обертання, містить корегуючі вантажі, насаджені на осі, перпендикулярні валу, який відрізняється тим, що осі корегуючих вантажів виконуються з різзю на кінці і встановлюються у втулки з ексцентриситетним отвором.Item Автобалансуючий пристрій(2002-12-16) Філімоніхін, Г. Б.; Невдаха, Ю. А.; Filimonikhin, H.; Nevdakha, Y.Автобалансуючий пристрій, що містить коригувальні вантажі, насаджені на осі, перпендикулярні валу і попарно зв'язані між собою з можливістю обертання навколо цих осей на рівні кути у протилежні боки, який відрізняється тим, що один з коригувальних вантажів в парі виконується меншої маси.Item Автобалансуючий пристрій(2001-08-15) Сотніков, В. С.; Філімоніхін, Г. Б.; Sotnikov, V.; Filimonikhin, H.Автобалансуючий пристрій, що містить два з'єднаних під прямим кутом маятники і вісь, на яку вони насаджені, який відрізняється тим, що вісь встановлена з можливістю здійснювати сферичний рух навколо нерухомої точки на осі вала.Item Автобалансуючий пристрій(2001-08-15) Філімоніхін, Г. Б.; Невдаха, Ю. А.; Filimonikhin, H.; Nevdakha, Y.Автобалансуючий пристрій, що містить два з'єднаних під прямим кутом маятники і вісь, на яку вони насаджені, встановлену перпендикулярно валу з можливістю вільно обертатися навколо вала ротора, який відрізняється тим, що встановлена друга пара маятників і на повороти двох пар накладені в'язі у вигляді двох зубчастих коліс, що дозволяють їм повертатися навколо осей на рівні кути.Item Автобалансуючий пристрій(2003-01-15) Філімоніхін, Г. Б.; Майоров, В. С.; Filimonikhin, H.; Mayorov, V.Автобалансуючий пристрій, що працює на позакритичній швидкості обертання, який містить корегуючі вантажі, вільно насаджені на осі, перпендикулярній валу, який відрізняється тим, що додатково встановлений механізм примусового приведення корегуючих вантажів в нейтральне положення.Item Автобалансуючий пристрій (варіанти)(2003-11-17) Філімоніхін, Г. Б.; Невдаха, Ю. А.; Filimonikhin, H.; Nevdakha, Y.Автобалансуючий пристрій, призначений для балансування вертикально розташованих роторів на закритичних швидкостях обертання, що містить коригуючі вантажі, які насаджені на осі, перпендикулярні валу і попарно зв'язані між собою так, що можуть повертатися навколо цих осей на рівні кути у протилежні боки, і розташований у порожнині ротора чи власного корпусу, який відрізняється тим, що порожнина частково заповнюється рідкою речовиною.Item Автобалансуючий пристрій для зрівноваження роторів із похилою віссю обертання(2007-10-10) Філімоніхін, Г. Б.; Яцун, В. В.; Коваленко, О. В.; Filimonikhin, G.; Yatsun, V.; Kovalenko, O.Автобалансуючий пристрій для зрівноваження роторів із похилою віссю обертання, що складається з корпусу, порожнини в корпусі, яку обмежують зовнішня та внутрішня стінки, обмежувачів, які ділять порожнину на рівні сектори, вантажів, встановлених в кожному секторі в однаковій парній кількості з можливістю руху, і при цьому вантажі не повністю заповнюють сектор, який відрізняється тим, що містить втулку, встановлену у порожнину з можливістю обертання навколо поздовжньої осі ротора, що несе обмежувачі.Item Автобалансуючий пристрій для зрівноваження роторів із похилою віссю обертання(2007-07-07) Філімоніхін, Г. Б.; Яцун, В. В.; Filimonikhin, G.; Yatsun, V.Автобалансуючий пристрій для зрівноваження роторів із похилою віссю обертання, який складається з корпусу, порожнини в корпусі, зовнішньої та вн утрішньої стінки порожнини, вантажів, встановлених в порожнину з можливістю руху, який відрізняється тим, що містить пази, виконані в стінці порожнини, в яких розміщуються дві пари підпружинених уловлювачів з можливістю руху, які встановлені одна пара навпроти іншої симетрично відносно осі ротора, і в кожній парі розміщено по половині вантажів, щільно притиснутих один до одного.Item Автобалансуючий пристрій для зрівноваження роторів із похилою віссю обертання(2008-09-10) Філімоніхін, Г. Б.; Яцун, В. В.; Коваленко, О. В.; Filimonikhin, H.; Yatsun, V.; Kovalenko, O.Автобалансуючий пристрій для зрівноваження роторів із похилою віссю обертання, який складається з корпусу, кришки, порожнини в корпусі, рухомої втулки, встановленої у порожнину з можливістю обертання навколо поздовжньої осі ротора, що несе обмежувачі, які ділять порожнину на рівні сектори, коригувальних вантажів, встановлених в кожному секторі в однаковій кількості з можливістю руху по ньому, який відрізняється тим, що рухому втулку виконують зменшеного діаметра.Item Апробації технології складання роторів ГТД БДТ за методом двох пробних складань із застосуванням 3D моделювання(НТУ "ХПІ", 2012) Філімоніхін, Г. Б.; Невдаха, А. Ю.Описується комп’ютерна 3D модель ротора ГТД БДТ. Моделюються основні операції і переходи типових технологічних процесів зі складання роторів цього типу методом двох пробних складань. Описується комп’ютерна програма для проведення розрахунків і процес її відлагодження. Сформульовані задачі подальших досліджень. Описывается компьютерная 3D модель ротора ГТД БДТ. Моделируются основные операции и переходы типовых технологических процессов по сборке роторов этого типа методом двух пробных сборок. Описывается компьютерная программа для проведения расчетов и процесс ее отладки. Сформулированы задачи последующих исследований. The 3D computer model of the GTA DDT rotor is described. The basic operations and transitions of standard technological processes on assembling of rotors of this type by the method of two trial assembling are designed. The computer program for conducting of computations and process of its debugging is described. The tasks of subsequent researches are formulated.