Аулін, В. В.Диха, О. В.Лисенко, С. В.Гриньків, А. В.Aulin, V.Dykha, O.Lysenko, S.Hrynkiv, A.2019-01-292019-01-292018Вплив режиму мащення на триботехнічні характеристики поверхні спряжень деталей дизелів автомобілів / В. В. Аулін, О. В. Диха, С. В. Лисенко, А. В. Гриньків // Інноваційні технології розвитку та ефективності функціонування автомобільного транспорту : міжнар. наук.-практ. інтернет-конф., 14-15 листоп. 2018 р., м. Кропивницький : зб. наук. матеріалів / М-во освіти і науки України, Центральноукраїн. нац. техн. ун-т. - Кропивницький : ЦНТУ, 2018. - С. 218-240.https://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/8392У даній роботі наведено результати дослідження трибологічних процесів у разі граничного зносу сполучених деталей з модернізованими установками для таких випробувальних схем як чотирикутна піраміда і конус-три кульки, а також пристрій для нагрівання оливи двигуна. Використовуючи метод математичного планування експерименту, була розроблена модель інтенсивності зносу зразків і деталей з трьох факторів: температури, контактного тиску та вмісту присадки. Доведено адекватність моделі та визначено оптимальні параметри: вміст присадки становить 2,2%; температура оливи 50С; контактний тиск 10 МПа. Розроблено метод випробування нафтових і конструкційних матеріалів за схемою "конус-три кулі" і представлені результати випробування ширини доріжки від шляху тертя при різних температурах, вмісті присадки і тиску. Отримано відповідні графічні залежності, апроксимовані енергетичними функціями.uk-UAВплив режиму мащення на триботехнічні характеристики поверхні спряжень деталей дизелів автомобілівThe influence of the mode of operation on the tribotechnical characteristics of the interfaces of the parts of diesel enginesArticle