Бевз, О. В.Магопець, С. О.Онопа, В. А.Bevz, O.Magopec, S.Onopa, V.2016-04-042016-04-042010Бевз, О. В. Дослідження працездатності пари тертя "гальмівний диск - гальмівна колодка" легкового автомобіля / О. В. Бевз, С. О. Магопець, В. А. Онопа // Збірник наукових праць Кіровоградського національного технічного університету. Техніка в сільськогосподарському виробництві, галузеве машинобудування, автоматизація. - Кіровоград: КНТУ, 2010. - Вип. 23. - С. 23-28.https://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/1393В статті розглянутий вплив пари тертя "гальмівний диск – гальмівна колодка" на безпеку руху автомобіля. За допомогою сучасних методів металографічного й мікрорентгеноспектрального аналізу було встановлено характер протікання дійсного процесу тертя в парі "гальмівний диск – гальмівна колодка" та визначено оптимальний склад матеріалу гальмівної колодки й диску, що дало змогу зменшити величини їх спрацювання та підвищити довговічність пари тертя. Додаткові дослідження впливу полімерного матеріалу нанесеного на робочі поверхні гальмівної колодки та гальмівного диску не дали бажаного позитивного ефекту та зменшили ефективність гальмування. In the article influence of pair of friction is considered a "brake disk is a skid" on safety of motion of car. By the modern methods of metallographic and mikrorentgenospectral analysis character of flowing of actual process of friction was set in a pair a "brake disk is a skid" and optimum composition of material of skid and disk is certain, which enabled to decrease the sizes of their wearing-out and promote longevity of pair of friction.uk-UAгальмівна колодкагальмівний дискчавунспрацюваннятемпературашорсткістьзалишкові напруженнямеханічні властивості матеріалуДослідження працездатності пари тертя "гальмівний диск - гальмівна колодка" легкового автомобіляResearch of influence of internal resistance of the system of issue of exhaust gases on the effective indexes of workArticle