Аулін, В. В.Лисенко, С. В.Замота, Т. М.Aulin, V.Lysenko, S.Zamota, T.2018-02-012018-02-012017Аулін, В. В. Зменшення механічних втрат в основних спряженнях деталей дизелів МСГТ і АТТ триботехнологіями відновлення / В. В. Аулін, С. В. Лисенко, Т. М. Замота // Науковий вісник Національного університету біоресурсів і природокористування України. Сер. : Техніка та енергетика АПК. - К. : НУБіП, 2017. - Вип. 262 - С. 211-227.2222-85942415-7694https://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/7288При вирішенні проблеми підвищення надійності дизелів мобільної сільськогосподарської і автотранспортної техніки важливим є зменшення механічних втрат в основних спряжень їх деталей. В роботі на основі впровадження триботехнологій відновлення (ТТВ) з використанням мідьвмісних присадок до моторних олив та обробкою їх потоками енергій електричного і магнітного полів досліджується це питання. Дано теоретичне обґрунтування трибоспряження "гільза циліндра-поршневе кільце" яке є ресурсовизначальним. Показано зміну в ньому режимів тертя при використанні ТТВ. Наведено теоретичний аналіз механічних втрат потужності на тертя в основних спряженнях дизеля. Стендовими випробуваннями підтверджено зменшення втрат потужності і поліпшення зовнішньої швидкісної характеристики дизеля ЯМЗ-236 при використанні ТТВ. At the decision of problems of increase of reliability of diesel mobile agricultural and motor technics important is the reduction of mechanical losses in the main its coupling parts. In the work based on the implementation of tribotechnology of recovery (TTR) using copper-containing additives for motor oils and the processing flow of energies electric and magnetic fields explores this question. The theoretical justification tribocoupling "cylinder liner-piston ring", which is resource limiting one. The change in this friction modes when using TTR is shown. The theoretical analysis of mechanical power losses due to friction in the main mate diesel is given. Bench tests confirmed the reduction of power losses and improvement of the external speed characteristics of a diesel engine YAMZ-236 when using TTR.uk-UAдизельспряження деталеймеханічні втратирежим тертятриботехнології відновленнястендові випробуванняdiesel enginecoupling partsmechanical lossesfriction modetribotechnology of recoverybench testingЗменшення механічних втрат в основних спряженнях деталей дизелів МСГТ і АТТ триботехнологіями відновленняReduction of mechanical losses in the basic mating parts of diesel engines MACM and ATT by tribotechnologies of recoveryArticle