Прядун, Максим ВікторовичPriadun, Maksym2024-10-252024-10-252024-01-30Прядун, М. Підвищення довговічності колінчастих валів ДВЗ при їх відновленні на базі ТОВ "Калита-Нова" м.Кропивницький : кваліфікаційна магістерська робота : спец. 208 «Агроінженерія» / наук. кер. І. В. Шепеленко ; Центральноукраїн. нац. техн. ун-т. – Кропивницький : ЦНТУ, 2023. – 76 с.https://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/14828Метою представленої роботи є підвищення якості відновлення колінчастих валів двигунів внутрішнього згорання. Об'єкт дослідження – технологічний процес відновлення колінчастих валів двигунів внутрішнього згорання. Предметом дослідження є зношена поверхня колінчастого валу. З’ясовано, що однією з найбільш відповідальних, дорогих, а також складних у ремонті деталей двигуна внутрішнього згоряння є колінчастий вал. Аналіз дефектів колінчастого валу показав, що найбільший відсоток становить знос шийок. Проведено аналіз існуючих способів відновлення колінчастого валу. Це дозволило встановити, що найбільш ефективним способом відновлення шийок колінчастих валі виглядає вібродугове наплавлення. Для зміцнення наплавленої поверхні запропоновано використання вібраційне накочування. Розроблений технологічний процес відновлення колінчастих валів ДВЗ, що вміщують операції вібродугового наплавлення та вібраційного накочування. Визначені оптимальні режими вібраційного накочування. Проведені експериментальні дослідження, які дозволили встановити зменшення інтенсивності зношування дослідженої поверхні. Експлуатаційні випробування підтвердили підвищення зносостійкості деталі. Розраховано економічний ефект при відновленні колінчастих валів ДВЗ за розробленою технологією. Розглянуті основні положення правил техніки безпеки та протипожежні заходи при виконанні відновлення колінчастих валів. The purpose of the presented work is to improve the quality of restoration of crankshafts of internal combustion engines. The object of research is the technological process of restoration of crankshafts of internal combustion engines. The subject of research is the worn surface of the crankshaft. It was found that one of the most responsible, expensive, and difficult to repair parts of the internal combustion engine is the crankshaft. Analysis of crankshaft defects showed that the largest percentage is wear of the necks. An analysis of existing methods of crankshaft restoration was carried out. This made it possible to establish that the most effective method of restoring the necks of crankshafts is vibro-arc surfacing. To strengthen the deposited surface, the use of vibration rolling is proposed. A technological process for the restoration of internal combustion engine crankshafts, including operations of vibro-arc surfacing and vibration rolling, has been developed. The optimal modes of vibration rolling are determined. Experimental studies were carried out, which made it possible to establish a decrease in the wear intensity of the investigated surface. Operational tests confirmed the increase in wear resistance of the part. The economic effect of the restoration of diesel engine crankshafts according to the developed technology is calculated. The main provisions of the rules of safety and fire prevention measures during the restoration of crankshafts are considered.ukдовговічністьколінчастий валвібронакочуванняdurabilitycrankshaftvibro-rollingПідвищення довговічності колінчастих валів ДВЗ при їх відновленні на базі ТОВ "Калита-Нова" м.КропивницькийIncreasing the durability of diesel engine crankshafts during their restoration on the basis of "Kalita-Nova" LLC, KropyvnytskyiOther