Слинченко, Андрій ОлеговичSlynchenko, Andriy2025-01-162025-01-162024-12Слинченко, А. О. Розробка корпоративної культури в контексті управління підприємством (на прикладі колективного підприємства «ПВК Геркон», м. Кропивницький) : кваліфікаційна магістерська робота : спец. 051 «Економіка» / наук. кер. М. В. Бугаєва ; Центральноукраїн. нац. техн. ун-т. – Кропивницький : ЦНТУ, 2024. – 140 с.https://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/15356У першому розділі кваліфікаційної роботи проведений аналіз наукових підходів до визначення корпоративної культури. Також було визначено складові елементи корпоративної культури. Обгрунтовані напрями впливу корпоративної культури на діяльність підприємства, а відтак доведено, що вплив корпоративної культури сприяє створенню синергетичного ефекту в ключових компонентах потенціалу підприємства. Визначені найважливіші особливості КК: системність, історичний розвиток, соціальна основа, зв'язок із ментальними, культурними та моральними цінностями. Також було розроблено базові принципи формування, функціонування та розвитку корпоративної культури. Також було визначено передумови та особливості формування корпоративної культури у сучасних уовах в Україні. Також було окремо визначено особливості формування корпоративної культури в сучасних умовах в Україні, зокрема під час воєнного стану. Був здійснений аналіз зарубіжного і вітчизняного досвіду формування позитивних цінностей корпоративної культури в контексті ефективного управління підприємством. У другому розділі дослідження була проведена діагностика рівня сформованості КК КП «ПВК Геркон». Зокрема, надана загальна характеристика діяльності КП «ПВК Геркон». Був здійснений аналіз фінансового стану КП «ПВК Геркон». Загальний аналіз фінансового стану КП «ПВК Геркон» свідчить про позитивну динаміку в основних аспектах фінансової діяльності підприємства за період дослідження. Проведена діагностика корпоративної культури КП «ПВК Геркон». Процес діагностики корпоративної культури в КП «ПВК Геркон» відбувався за спеціально розробленим алгоритмом і включав кілька послідовних етапів: 1. Вибір параметрів оцінювання ефективності стратегії корпоративної культури і СТВ; 2. Вибір джерел інформації, методів, інструментів; 3. Формулювання вимог до проведення оцінки; 4. Проведення оцінки реалізації стратегії управління корпоративною культурою та впливу на СТВ; 5. Аналіз результатів оцінювання; 6. Прийняття рішень щодо вжиття відповідних заходів. Для детального аналізу корпоративної культури КП «ПВК Геркон», було проведене анкетування серед персоналу. У результаті оцінки корпоративної культури КП «ПВК Геркон» було виявлено, що загальний рівень становить 154 бали, що відповідає середньому рівню. Це в основному обумовлено середніми показниками корпоративної культури серед рядових робітників та невиробничого персоналу, які частково незадоволені умовами роботи та атмосферою в колективі. Аналіз корпоративної культури КП «ПВК Геркон» на основі експертних оцінок, показав, що підприємство має змішаний тип культури - регресивно-прогресивний, з перевагою прогресивного елементу. У третьому розділі роботи розроблено і запропоновано політику формування позитивної КК в контексті ефективного управління підприємством. Зокрема, сформульовані напрями політики формування позитивної корпоративної культури КП «ПВК Геркон». Запропоновані основні етапи формування корпоративної культури. Обгрунтовані джерела формування позитивної корпоративної культури та інструменти впливу. Запропоновано застосовувати спеціальну систему інструментів для впливу на формування позитивної корпоративної культури. Визначені основні складові формування позитивної корпоративної культури підприємства і поділені на шість груп елементів. Розроблений концептуальний механізм формування позитивної корпоративної культури КП «ПВК Геркон». In the first chapter of the qualification work, an analysis of scientific approaches to defining corporate culture was conducted. The constituent elements of corporate culture were also identified. The directions of influence of corporate culture on enterprise activity were substantiated, and it was proven that the influence of corporate culture facilitates the creation of a synergistic effect in the key components of the enterprise's potential. The most important characteristics of corporate culture were defined: systematic nature, historical development, social basis, and connection with mental, cultural, and moral values. Basic principles for the formation, functioning, and development of corporate culture were also developed. The prerequisites and characteristics of corporate culture formation in the modern conditions in Ukraine were identified. The characteristics of forming corporate culture in modern conditions in Ukraine, particularly during wartime, were separately identified. An analysis of foreign and domestic experience in forming positive values of corporate culture in the context of effective enterprise management was conducted. In the second chapter of the study, a diagnosis of the level of formation of corporate culture at CE "PVK Herkon" was carried out. In particular, a general characteristic of the activity of CE "PVK Herkon" was provided. An analysis of the financial condition of CE "PVK Herkon" was conducted. The general analysis of the financial condition of CE "PVK Herkon" indicates a positive dynamic in the main aspects of the enterprise's financial activity over the study period. The diagnosis of corporate culture at CE "PVK Herkon" was conducted using a specially developed algorithm and included several sequential stages: 1. Selection of parameters for evaluating the effectiveness of the corporate culture strategy and human resources; 2. Selection of information sources, methods, tools; 3. Formulating the requirements for conducting the evaluation; 4. Conducting the evaluation of the strategy implementation for managing corporate culture and its impact on human resources; 5. Analyzing the evaluation results; 6. Making decisions regarding the implementation of appropriate measures. A detailed analysis of corporate culture at CE "PVK Herkon" was conducted, including surveying the staff to obtain an objective picture of the state of corporate culture and further planning improvements. As a result of evaluating the corporate culture at CE "PVK Herkon", it was found that the overall level is 154 points, which corresponds to an average level. This is mainly due to average indicators of corporate culture among rank-and-file workers and non-production staff, who are partially dissatisfied with working conditions and the atmosphere in the team. The analysis of corporate culture at CE "PVK Herkon" based on expert assessments showed that the enterprise has a mixed type of culture - regressive-progressive, with a predominance of the progressive element. In the third chapter of the work, a policy for forming a positive corporate culture in the context of effective enterprise management was developed and proposed. In particular, the directions of the policy for forming a positive corporate culture at CE "PVK Herkon" were formulated. The main stages of forming corporate culture were proposed. The sources of forming positive corporate culture and influence tools were substantiated. A special system of tools for influencing the formation of a positive corporate culture was proposed to be applied. The main components of forming a positive corporate culture at the enterprise were identified and divided into six groups of elements. A conceptual mechanism for forming a positive corporate culture at CE "PVK Herkon" was developed.ukкорпоративна культурауправління підприємствомкультурні цінностіпринципи формування корпоративної культуриумови воєнного станустійкість і адаптивністьпідтримка персоналусоціальна відповідальністьполітика формування корпоративної культуримотивація і залученняфінансово-економічний стан підприємстваcorporate cultureenterprise managementcultural valuesprinciples of forming corporate cultureconditions of martial lawresilience and adaptabilitystaff supportsocial responsibilitypolicy of forming corporate culturemotivation and engagementfinancial-economic state of the enterpriseРозробка корпоративної культури в контексті управління підприємством (на прикладі колективного підприємства «ПВК Геркон», м. Кропивницький)Development of corporate culture in the context of enterprise management» (on the example of «PVK Gerkon», Kropyvnytskyi)Other