Диха, О. В.Свідерський, В. П.Даніленко, І. А.Кириченко, Л. М.Dykha, O.Sviderskyi, V.Danilenko, I.Kyrychenko, L.2021-04-202021-04-202020Антифрикційний фторопластовий матеріал для вузлів тертя автомобільної техніки / О. В. Диха, В. П. Свідерський, І. А. Даніленко, Л. М. Кириченко // Інноваційні технології розвитку та ефективності функціонування автомобільного транспорту : Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф., 18-19 листоп. 2020 р., м. Кропивницький : зб. наук. матеріалів / М-во освіти і науки України, Центральноукраїн. нац. техн. ун-т. - Кропивницький : ЦНТУ, 2020 - С. 56-61.https://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/10657З'ясовано, що при конструюванні композитів доцільно додавати модифікатори з різною дисперсією, що поєднують високі міцні та триботехнічні характеристики. На практиці це дозволяє реалізувати принцип багаторівневої модифікації. Це дослідження продемонструвало, що наповнення політетрафторетилену (ПТФЕ) вуглецевим волокном та нанопорошком оксиду цирконію в кількості до 2% по масі дає матеріали з високими механічними характеристиками та довговічністю. It has been found out that it is advisable to add modifiers with different dispersion when constructing composites, that combine high durable and tribotechnical characteristics. In practice it enables the implementation of the principle of multilevel modifying. This study has demonstrated that filling polytetrafluoroethylene (PTFE) with carbon fiber and zirconium oxide nanopowder in the amount of up to 2% by weight produces materials with high mechanical characteristics and durability.uk-UAантифрикційні матеріаликомпозитміцністьнанопорошококсид цирконіюanti-friction materialscompositedurabilitynanopowderzirconium oxideАнтифрикційний фторопластовий матеріал для вузлів тертя автомобільної технікиAntifrication fluoro-plastic material for automatic friction unitsArticle