Golovko, I. O.Головко, І. О.2023-05-242023-05-242018Golovko, I. О. Technical Education and Economy : Relationships and Interacting Roles (case of Victorian England) / I. Golovko // Научный взгляд в будущее. - 2018. - № 10 (2). - С. 9-15.https://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/12782The article suggests the review of some scientists’ analysis whether the failure of education in the sector of technical instruction was a major contributory factor of Britain’s economic decline. It also dwells on the counter-arguments whether the level of technical education development in the late nineteenth – beginning twentieth centuries was so low in Great Britain to make negative impact on the level of the country’s economy, and whether the only technical education provision is to be blamed for it. Розглянуто аспекти впливу економічних факторів розвитку промислового суспільства на підходи до навчання спеціалістів технічного профілю. Висвітлено характерні риси педагогічних підходів до створення профільних закладів у Англії кінця ХІХ – початку ХХ ст.ст. згідно до нових економічних умов. Досліджено ступінь залежності економічного спаду економіки Британії через уповільнений розвиток технічної освіти наприкінці ХІХ – початку ст.enVictorian Englandtechnical educationcivic universitiespublic schoolspractical science and manual instructionrelative economic declineВікторіанська Англіяпрофесійне навчаннятехнічна освітавідносний спад економіки Британіїуповільнений розвиток технічної освітипублічні школимуніципальні університетитрудове навчанняприродничі дисципліниTechnical Education and Economy: Relationships and Interacting Roles (case of Victorian England)Article