Руденко, Лідія ІванівнаRudenko, Lidiya2025-01-162025-01-162024-12Руденко, Л. І. Удосконалення системи інформаційного забезпечення бізнес-процесів підприємства торговельної сфери (на прикладі ТОВ «АВІДАЛЬ», м. Київ) : кваліфікаційна магістерська робота : спец. 076 «Підприємництво та торгівля» / наук. кер. В. В. Зайченко ; Центральноукраїн. нац. техн. ун-т. – Кропивницький : ЦНТУ, 2024. – 116 с.https://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/15357У першому кваліфікаційної роботи було досліджено теоретико-методичні засади інформаційного забезпечення бізнес-процесів підприємства торговельної сфери. Зокрема уточнено сутність та види інформаційного забезпечення підприємства сучасних умовах господарювання. Також виокремлені і обгрунтовані ключові аспекти інформаційних потреб менеджерів сучасних підприємств та основні види інформаційного забезпечення підприємства. Визначені об’єктивні передумови інформаційного забезпечення підприємницької діяльності та особливості інформаційного забезпечення бізнес-процесів підприємств торговельної сфери. Досліджені основні недоліки у сучасних системах ІЗ торговельних підприємств. У другому розділі здійснена оцінка стану інформаційного забезпечення діяльності ТОВ «Авідаль». Проведена загальна характеристика ТОВ «Авідаль». Проведена оцінка фінансово-економічного стану ТОВ «Авідаль», яка показала, що компанія має ряд фінансових та операційних викликів, які впливають на її стабільність та потенціал для зростання. Загалом, аналіз показав, що хоча підприємство і виявляє здатність генерувати прибуток, його фінансова стійкість та ліквідність залишаються під загрозою через високу залежність від залучених ресурсів та неефективне управління капіталом. Також було здійснено аналіз внутрішньофірмового та зовнішнього інформаційного забезпечення бізнес-процесів ТОВ «Авідаль», зокрема визначено основні бізнес-процеси ТОВ «Авідаль», які можна розділити на кілька ключових категорій. Було проаналізовано основні елементи інформаційного забезпечення, які наразі присутні на ТОВ «Авідаль». Доведено, що значення внутрішньофірмового інформаційного забезпечення, для ТОВ «Авідаль» необхідно постійно оновлювати та вдосконалювати свої інформаційні системи, щоб залишатися конкурентоспроможними на ринку, підвищувати ефективність діяльності та забезпечувати надійний захист даних. Для отримання повної картини, важливо було звернути увагу на зовнішнє інформаційне забезпечення. Для цього була створена анкета, спрямована на оцінку таких ключових параметрів інформаційного забезпечення, як своєчасність, достовірність, повнота, рівень обробки та доступність інформації. Відтак, було визначено, що “достовірність”, “доступність” та “повнота” мають відносно високі показники, що вказує на задовільний рівень цих аспектів інформаційного забезпечення. “Рівень обробки” та “Своєчасність” мають значно нижчі показники. Ці проблеми можуть бути зумовлені військовими діями, які ускладнюють логістику, зв'язок та загалом оперативність інформаційних процесів. У третьому розділі роботи було сформовано комплексну програму удосконалення інформаційного забезпечення ТОВ «Авідаль». Зокрема було запропонована оптимізація внутрішньофірмового інформаційного забезпечення бізнес-процесів ТОВ «Авідаль». Для ефективного вибору джерел інформації в рамках вторинних досліджень маркетингових заходів в роботі рекомендовано використовувати спеціально розроблену інформаційну матрицю, яка демонструє потенціал використання різних видів інформації, як внутрішньої, так і зовнішньої, залежно від конкретних об'єктів дослідження. Також було запропоновано конкретні типи інформації, що є необхідними для проведення різноманітних маркетингових досліджень. Обгрунтовано, що ефективне функціонування підприємства значною мірою залежить від організації процесів збору, аналізу та розподілу маркетингової інформації. Ці процеси мають бути інтегровані в систему інформаційного забезпечення маркетингу (СІЗМ), яка є невід’ємною складовою загальної інформаційної системи управління компанією. Відтак було розроблено структуру запропонованої системи. Запрпоновано концептуальну схему формування сектору інформаційного забезпечення бізнес-процесів ТОВ «Авідаль». Також було розроблено потенційну програму інтеграції сучасних технологій в інформаційне забезпечення бізнес-процесів ТОВ «Авідаль» за основними напрямами інтеграції. Для оцінки приблизної вартості впровадження програмного забезпечення для ТОВ «Авідаль» було враховано основні категорії, вартість ліцензій, інтеграції та підтримки. Відтак, було пораховано орієнтовний підсумок розрахунків вартості впровадження програмного забезпечення по всіх бізнес-процесах компанії та по основним бізнес-процесам ТОВ «Авідаль». In the first part of the qualification work, the theoretical and methodological principles of information support for business processes in the enterprise of the trade sphere were explored. Specifically, the essence and types of information support for enterprises under modern business conditions were clarified. Also, key aspects of information needs of managers of modern enterprises and main types of enterprise information support were identified and substantiated. Objective prerequisites for information support of entrepreneurial activity and features of information support for business processes of enterprises in the trade sphere were determined. The main shortcomings in the current information systems (IS) of trade enterprises were studied. In the second section, the state of information support of LLC "Avidal" activities was evaluated. A general characterization of LLC "Avidal" was conducted. An assessment of the financial and economic state of LLC "Avidal" was carried out, which showed that the company has a number of financial and operational challenges affecting its stability and growth potential. Overall, the analysis showed that although the enterprise has the ability to generate profit, its financial stability and liquidity remain at risk due to high dependence on borrowed resources and inefficient capital management. An analysis of internal and external information support of business processes of LLC "Avidal" was also performed, specifically identifying the main business processes of LLC "Avidal", which can be divided into several key categories. The main elements of information support currently present at LLC "Avidal" were analyzed. It was proven that the importance of internal information support for LLC "Avidal" requires continuous updating and improvement of its information systems to remain competitive in the market, increase operational efficiency, and ensure reliable data protection. To get a full picture, it was important to pay attention to external information support. For this, a survey was created aimed at assessing such key parameters of information support as timeliness, reliability, completeness, processing level, and accessibility of information. Consequently, it was determined that "reliability," "accessibility," and "completeness" have relatively high indicators, indicating a satisfactory level of these aspects of information support. "Processing level" and "Timeliness" have significantly lower indicators. These problems may be caused by military actions complicating logistics, communication, and overall timeliness of information processes. In the third section of the work, a comprehensive program for improving the information support of LLC "Avidal" was developed. Specifically, optimization of internal information support of business processes of LLC "Avidal" was proposed. For effective selection of information sources within secondary marketing research, it was recommended to use a specially developed information matrix, demonstrating the potential use of various types of information, both internal and external, depending on specific research objects. Specific types of information necessary for conducting various marketing researches were also proposed. It was argued that the effective functioning of the enterprise largely depends on the organization of the processes of collection, analysis, and distribution of marketing information. These processes must be integrated into the Marketing Information Support System (MISS), which is an integral part of the general information management system of the company. Thereafter, the structure of the proposed system was developed. A conceptual scheme for forming the sector of information support for business processes of LLC "Avidal" was proposed. A potential program for integrating modern technologies into the information support of business processes of LLC "Avidal" was also developed for the main directions of integration. To estimate the approximate cost of implementing software for LLC "Avidal", main categories, cost of licenses, integration, and support were considered. Consequently, an approximate total of the cost estimates for implementing software across all business processes of the company and for the main business processes of LLC "Avidal" was calculated.ukінформаційне забезпеченнябізнес-процесиоптимізація бізнес-процесіввнутрішньофірмове інформаційне забезпеченнязовнішнє інформаційне забезпеченняаналіз фінансово-економічного стануінформаційна матрицяінтеграція технологійпрограмне забезпеченнясистема інформаційного забезпечення маркетингуструктура інформаційного забезпеченняinformation supportbusiness processesoptimization of business processesinternal company information supportexternal information supportfinancialeconomic state analysismarketing researchinformation matrixtechnology integrationsoftwaremarketing information support systemstructure of information supportУдосконалення системи інформаційного забезпечення бізнес-процесів підприємства торговельної сфери (на прикладі ТОВ «АВІДАЛЬ», м. Київ)Improvement of the system of information provision of business processes of enterprises in the trade sphereOther