Філімоніхін, Г. Б.2017-09-052017-09-052003Філімоніхін Г. Б. Динаміка багатокульових (багатомаятникових) автобалансирів. Стійкість основних рухів / Кіровоград. держ. техн. ун-т. - Кіровоград, 2003. - 46 с. : іл. - Бібліогр. : с. 44-45. - Деп. 20.10.03, № 144 - Ук2003.https://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/6750Досліджується динаміка багатокульових і багатомаятникових автобалансирів (АБП), призначених для зрівноваження швидкісних роторів на ходу. Побудовані математичні моделі ротора і багатокульових (багатомаятникових) АБП для різних випадків руху системи та у випадках різних і однакових коригувальних вантажів (KB). Знайдені кількісні умови існування усталених рухів системи, у яких KB обертаються синхронно з ротором. Сформульований критерій настання автобалансування. Показано, що у рамках плоскої моделі ротора на ізотропних в'язко-пружних опорах, який обертається зі сталою кутовою швидкістю і зрівноважується багатокульовим (багатомаятниковим) АБП є ефективним метод дослідження стійкості сімей основних рухів відносно узагальнених координат, які характеризують дисбаланс системи. Із застосуванням методу вперше встановлено: 1) при: відсутності сил опору; однакових силах внутрішнього опору; однакових KB - умови стійкості основних рухів не залежать від кількості KB і збігаються з умовами стійкості у випадку двох KB; 2) у перелічених випадках у системи ротор - АБП до трьох критичних швидкостей і основні рухи стійкі між першою і другою, та над третьою критичними швидкостями; 3) збільшення сил опору принципово змінює властивості системи, зменшуючи кількість критичних швидкостей до однієї.uk-UAдинамікабагатокульовий автобалансиркоригувальні вантажіусталений рухосновний рухДинаміка багатокульових (багатомаятникових) автобалансирів. Стійкість основних рухівOther