Бобир, М. І.Філімоніхін, Г. Б.2017-09-062017-09-062004Бобир, М. І. Інженерні умови зрівноваження роторів у рамках різних плоских моделей / М. І. Бобир, Г. Б. Філімоніхін // Збірник наукових праць Кіровоградського національного технічного університету. Техніка в сільськогосподарському виробництві, галузеве машинобудування, автоматизація. - Кіровоград : КНТУ, 2004. - Вип. 15. - С. 351-356.https://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/6763Для плоских моделей ротора на анізотропних і ізотропних в’язко-пружних опорах, за допомогою інженерного критерію настання автобалансування досліджений вплив сил в’язкого опору в опорах на критичні швидкості системи ротор-автобалансир (при переході через які настає, чи втрачається автобалансування). Для різних плоских моделей ротора з приєднаними тілами (коригувальними вантажами, дисбалансом, корпусом), за допомогою інженерного критерію стійкості основних рухів, знайдені критичні швидкості. Встановлено правило, яке дозволяє для визначення критичних швидкостей у випадку ротора з приєднаними тілами використовувати аналогічні формули для ротора без приєднаних тіл. Through the engineering criterion of offensive of autobalancing is explored the influence of forces of viscid resistance in supports on the critical speeds of the system rotor-autobalancer (in transition of which comes ore loses autobalancing) in the case when a rotor is set on isotropic and anisotropic viscid-elastic supports and accomplished flat motion. For different flat models of rotor with the added bodies (corrective masses, disbalance, corps), through the engineering criterion of stability of the main motion, critical speeds are found. Is set the rule, which allows for determination of critical speeds in the case of a rotor with the added bodies to use similar formulas for the rotor without bodies.uk-UAроторавтобалансирдисбалансбалансуваннякритична швидкістьrotorautobalancerdisbalancebalancingcritical speedІнженерні умови зрівноваження роторів у рамках різних плоских моделейArticle