Навчально-методичні матеріали кафедри екології, охорони навколишнього середовища та здорового способу життя
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Навчально-методичні матеріали кафедри екології, охорони навколишнього середовища та здорового способу життя by Title
Now showing 1 - 20 of 56
Results Per Page
Sort Options
Item Cтратегія сталого розвитку(ЦНТУ, 2019) Коломієць, Л. В.Навчальний посібник укладено з використанням досвіду викладання дисциплін «Стратегічна екологічна оцінка», «Нормування антропогенного навантаження на навколишнє середовище», «Економіка природокористування», «Теорія систем в екології». У ньому висвітлено причини та наслідки споживацького природокористування протягом історії людства, що особливо загострилися в останнє століття. Наведено засади сталого розвитку, визначені в результаті міжнародного екологічного співробітництва та в рамках інтеграції в ЄС. Навчальний посібник адресований студентам вищих навчальних закладів, що навчаються за спеціальністю “Екологія”. Крім того, він може знадобитися всім, хто цікавиться стратегічними цілями розвитку України та світу в контексті збереження довкілля та запобігання екологічній кризі.Item Біогеохімія металів(ЦНТУ, 2018) Мартиненко, А. П.; Мартиненко, В. Г.; Мартиненко, С. А.Метали в обєктах навколишнього середовища: хімія, геохімія, біохіміяItem Ввідний контроль на заняттях у спеціальній медичній групі(ЦНТУ, 2023) Мотузенко, Т. Є.В методичних рекомендаціях розкриваються перевірка та оцінка фізичного стану здобувачів ВО, які за станом здоров'я віднесені до спеціальної медичної групи. Необхідними елементами фізичного виховання студентів, що мають відхилення в стані здоров'я, є ввідний контроль. Який дає комплексну інформацію, що дозволяє оцінювати «здоров'я» здобувачів і визначати їх біологічний вік. Фізичне виховання економічно найдоцільніший та найефективніший спосіб профілактики та лікування захворювань, зміцнення генофонду нації, розв'язання багатьох соціальних проблем. Засоби фізичної культури, що застосовуються в спеціальних медичних групах, відрізняються лише методикою. Поступове підвищення обсягу та інтенсивності фізичного навантаження дає змогу розірвати порочне коло рухової недостатності, змінити ставлення молоді до свого здоров'я, сформувати стійку мотивацію до здорового способу життя.Item Геологія з основами геоморфології(КНТУ, 2015) Мартиненко, А. П.; Мартиненко, В. Г.Практикум охоплює найбільш важливі для студентів вищих навчальних закладів III-IV рівня акредитації розділи геології, геоморфології, геохімії. Кожен розділ містить короткий теоретичний вступ, практичні і демонстраційні досліди, лабораторні роботи, приклади розв’язання задач та питання для самоперевірки. Лабораторний практикум для студентів екологічного напряму навчання дає їм можливість докладніше ознайомитися з різними методами досліджень природного матеріалу. Практикум відповідає програмі курсу.Item Геохімія довкілля(КНТУ, 2016) Мартиненко, А. П.; Мартиненко, В. Г.Практикум охоплює найбільш важливі для студентів вищих навчальних закладів III-IV рівня акредитації розділи геохімії. Кожен розділ містить короткий теоретичний вступ, практичні досліди, приклади розв’язання задач та питання для самоперевірки. Лабораторний практикум для студентів екологічного напряму навчання дає їм можливість докладніше ознайомитися з різними методами досліджень природного матеріалу. Практикум відповідає програмі курсу.Item Гідробіологія(ЦНТУ, 2016) Мартиненко, В. Г.Методичні вказівки для виконання практичних занять для студентів денної і заочної форм навчанняItem Екологія людини(ЦНТУ, 2018) Коломієць, Л. В.Завдяки людському інтелекту технічні можливості і впливи претендують бути головним фактором контролю, перетворення й існування біосфери. Тому актуальним і невідкладним є створення біотехносфери – розумної оболонки життя, яка б поєднала процеси еволюції з розумно спрямованим антропічним впливом на неї. Це потребує глибокого знання екології людини як біологічної й соціальної істоти, що дасть можливість досягти гармонії стосунків в системі “людина – природа”.Item Економіка природокористування(ЦНТУ, 2017) Мартиненко, А. П.; Мартиненко, В. Г.Практикум охоплює найбільш важливі для студентів вищих навчальних закладів III-IV рівня акредитації розділи екології, теоретичних основ охорони навколишнього середовища, економіки. Кожен розділ містить короткий теоретичний вступ і приклади розв’язання задач та питання для самоперевірки.Item Засоби і системи підвищення опірності організму(ЦНТУ, 2018) Махно, В. В.Методичні рекомендації розкривають сутність системи підвищення опірності організму засобами фізичної культури і спорту та на основі гімнастики Порфирія Іванова.Item Зміст фізичного виховання студентів спеціальної медичної групи(ЦНТУ, 2019) Захарова, О. В.; Махно, В. В.В методичних рекомендаціях розкриваються фізичне виховання студентів як економічно найдоцільніший та найефективніший спосіб профілактики та лікування захворювань, зміцнення генофонду нації, розв'язання багатьох соціальних проблем. Поступове підвищення обсягу та інтенсивності фізичного навантаження дає змогу розірвати порочне коло рухової недостатності, змінити ставлення молоді до свого здоров'я, сформувати стійку мотивацію до здорового способу життя, озброїти їх системою знань з валеології, розповісти про роль фізичних вправ для здоров'я й самоконтролю.Item Лабораторний практикум з хімії(ЦНТУ, 2021) Тунік, Т. М.; Медведєва, О. В.; Кропівний, В. М.; Немировський, Я. Б.; Мартиненко, С. А.; Кирнасовська, Т. Є.Лабораторний практикум з хімії. Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт для студентів всіх технічних спеціальностей, які вивчають дисципліну «Хімія».Item Методи вимірювання параметрів навколишнього середовища. Лабораторні роботи(ЦНТУ, 2021) Мартиненко, С. А.; Тунік, Т. М.; Мірзак, Т. П.Лабораторні заняття допомагають засвоїти засоби використання приладів для вимірювання параметрів навколишнього середовища. Пропонуються сучасні методи обробки отриманої інформації. Наведено приклади розрахунку забруднення навколишнього середовища викидами автотранспорту, шумового, електромагнітного забруднень. Завдання виконуються в аудиторії та допомагають отримати навички поводження з відповідними приладами та методами обробки отриманої інформації.Item Методика проведення занять з футболу зі студентами ЦНТУ в академічних групах та самостійно(ЦНТУ, 2017) Махно, В. В.В методичних вказівка розкривається методика проведення занять з футболу зі студентами ЦНТУ в академічних групах та самостійно. Що є надзвичайно важливо в навчанні техніки рухів в футболі особливо коли час для навчання в академічних заняттях обмежений. Надаються рекомендації щодо самостійних занять та опанування технікою окремих вправ та складових елементів гри у футбол.Item Методика проведення занять зі студентами спеціальної медичної групи(ЦНТУ, 2017) Мотузенко, Т. Є.В методичних рекомендаціях розкриваються мета та особливості організації роботи зі студентами спеціальної медичної групи на заняттях з фізичного виховання. Надаються методи побудови занять, приклади формування переліку захворювань та відхилень в стані здоров’я, підходи щодо організації і проведення занять, надається комплекс вправ дихальної гімнастики.Item Методичні вказівки до практичних занять з радіобіології(ЦНТУ, 2019) Мартиненко, А. П.; Мартиненко, В. Г.; Медведєва, О. В.Подані основні відомості про вплив іонізуючого випромінювання на живі організми. Викладені основні положення нормативних документів, що регламентують допустимі рівні опромінювання населення, забруднення продуктів харчування, будівельних матеріалів.Item Методичні вказівки до практичних занять, лабораторних робіт і самостійної роботи з хімії та основ біогеохімії(ЦНТУ, 2019) Мартиненко, А. П.; Мартиненко, В. Г.; Медведєва, О. В.Практикум охоплює найбільш важливі для студентів вищих навчальних закладів III-IV рівня акредитації розділи загальної, неорганічної, органічної, фізичної та колоїдної хімії. Кожен розділ містить теоретичний вступ, приклади розв’язування задач та питання для самоперевірки. Методичні вказівки містять лабораторні роботи, які охоплюють основні теми курсу загальної та неорганічної хімії. Ретельно підібрані завдання, які студент має виконати самостійно у письмовій формі, перш ніж приступити до виконання лабораторної роботи, сприятимуть свідомому засвоєнню і закріпленню теоретичного матеріалу.Item Методичні вказівки з оздоровчого бігу та ходьби для студентів звільнених за станом здоров’я від занять з фізичного виховання.(ЦНТУ, 2021) Липчанська, Л. М.; Савченко, В. В.В методичних вказівках розкривається значимість оздоровчого бігу і ходьби з оздоровчого бігу та ходьби для зміцнення здоров’я для студентів звільнених за станом здоров’я від занять з фізичного виховання. Наводяться різновиди техніки оздоровчого бігу і ходьби. Даються рекомендації щодо планування тренування та дозування навантажень та ведення щоденника тренувань.Item Методичні рекомендації для проведення практичних занять дисципліни Українська мова (за професійним спрямуванням)(ЦНТУ, 2023) Бабич, Т. В.Закріплення української мови в усіх сферах життєдіяльності людини та впровадження її у професійну діяльність кожного фахівця сформує нову генерацію конкурентноспроможних, грамотних, компетентних, які б досконало володіли українською літературною мовою висококваліфікованих спеціалістів. Курс «Українська мова (за професійним спрямуванням)» переносить традиційні акценти із засвоєння норм української літературної мови на формування навичок професійної комунікації, на розвиток культури мови, мислення та поведінки особистості, студіювання особливостей фахової мови.Item Методичні рекомендації щодо забезпечення працездатності і її відновлення засобами фізичної культури(КНТУ, 2016) Липчанська, Л. М.; Махно, В. В.Методичні рекомендації щодо забезпечення здоров`я і професійної працездатності її відновлення засобами фізичної культури розкривають суть і поняття про працездатність та використання засобів фізичної культури і спорту, фізичних вправ як для зміцнення фізичного стану здоров`я, так і відновлення з метою забезпечення професійної працездатності людини.Item Модельні характеристики системної діяльності організму студента у процесі довгострокової адаптації до фізичних навантажень(ЦНТУ, 2017) Ковальов, В. О.В методичних рекомендаціях описані модельні характеристики діяльності організму студента у процесі довгострокової адаптації до фізичних навантажень. Описуються процеси які відбуваються в організмі, в різних органах і системах під час виконання фізичних навантажень і яку важливу роль у досягненні спільної мети, розвитку адаптації при фізичних навантаженнях відіграють тренування.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »