Browsing by Author "Volchkova, G."
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item Educational and Professional Staff Development Based on Social Capital Accumulation(КНТУ, 2014) Volchkova, G.; Волчкова, Г. К.The ways to liven employees educational and professional development on the basis of the social capital accumulation have been developed in the article. Analyzing the value orientations concerning professional development of employees, which were formed in society over a period 2012-2014 years, the author concentrated her attention on destruction of the education ponderability, lowering motivation to professional development due to the social capital degradation. The author also has analysed the interrelation of educational level with a confidence level in society and influence of the accumulated social capital on the improvement of employees' professional development. В статті розроблено шляхи активізації освітньо-професійного розвитку працівників на основі накопичення соціального капіталу. Аналізуючи ціннісні орієнтації щодо освітнього і професійного розвитку працівників, що склалися у суспільстві протягом 2012-2014 років, автором зосереджено увагу на руйнуванні вагомості освіти, демотивації професійного розвитку на основі деградації соціального капіталу. Також автором проаналізовано взаємозв’язок рівня освіти з рівнем довіри в суспільстві і вплив накопиченого соціального капіталу на поліпшення професійного розвитку працівників.Item Розвиток корпоративної культури як передумова накопичення соціального капіталу("East West" Association For Advanced Studies and Higher Education GmbH, 2015) Семикіна, М. В.; Волчкова, Г. К.; Беляк, Т. А.; Semykina, M.; Volchkova, G.; Belyak, T.Узагальнено наукові погляди на сутність корпоративної культури та соціального капіталу. Обґрунтовано взаємозв’язок розвитку корпоративної культури і накопичення соціального капіталу. Висвітлено результати соціологічного дослідження впливу корпоративної культури на стан соціально-трудових відносин та формування соціального капіталу. Визначено методи відновлення та накопичення соціального капіталу. Scientific views on the essentiality of corporate culture and social capital are summarized. The relationship of corporate culture and accumulation of social capital is justified. The results of the sociological research of corporate culture's influence on the status of social and labor relations and the social capital formation are shown. The methods of recovery and social capital accumulation are defined.Item Формування соціального капіталу: фактори-стимулятори і фактори-блокатори(КНТУ, 2014) Волчкова, Г. К.; Volchkova, G.В статті розкривається необхідність дослідження концепції соціального капіталу. Такі фактори як довіра, норми, цінності, соціальні зв’язки, взаємна солідарність та підтримка є джерелом формування соціального капіталу. Виокремлено фактори-стимулятори та фактори-блокатори формування соціального капіталу підприємства. Наведено вплив цих факторів на такі аспекти функціонування підприємства як репутацію, доступ до ресурсів, фінанси, професійне зростання співробітників та переваги від участі у мережах. In the article the necessity of social capital research is revealed, the sources of social capital are analyzed and stimulating and blocking factors of social capital formation at the enterprise level are selected. The main sources of social capital are trust, mutual solidarity, financial and social support, social norms and shared values, participation in social networks and organizations. In the article the stimulating factors which create motivation for social capital formation and blocking factors which hinder development of social capital at the enterprise are indicated. These factors influence such aspects of the enterprise functioning as reputation, resource access, finance, personnel development and benefit from participation in the networks. Considerable success in solving various problems such as economic, social, technical, technological, environmental and others can be achieved while using the stimulants of social capital.