Конструювання, виробництво та експлуатація сільськогосподарських машин. Випуск 45. Ч. 1 - 2015
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Конструювання, виробництво та експлуатація сільськогосподарських машин. Випуск 45. Ч. 1 - 2015 by Subject "coefficient of friction"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Tribological research on the process of wear of a friction pair «cable block – rope» considering rolling slippage(КНТУ, 2015) Marchenko, Dmytro; Марченко, Д. Д.Tribological studies conducted wear of the friction pair «cable block – rope», including rolling with sliding. It was found that wear does not depend on the hardness of the contacting surfaces at least by 5% slip. With the reduction of the surface roughness the coefficient of friction for the surfaces with grease decreases. It is shown that the slippage of up to 2%, a sharp change in the coefficient of friction, after which it remains almost flat due to the spread of slip on the entire contact area. Bearing strain increases with increasing slip, if the shear stresses are sufficiently large. Проведені трибологічні дослідження зношування пари тертя «канатний блок - канат» при коченні з врахуванням проковзування. Було виявлено, що зношування пари тертя не залежить від твердості контактуючих поверхонь, з проковзуванням менш ніж 5%. Зі зменшенням шорсткості поверхні коефіцієнт тертя для поверхонь, які мають мащення, зменшується. Показано, що проковзування до 2% призводить до різкої зміни коефіцієнта тертя, після чого він залишається практично не змінним через розповсюдження ковзання на всю площу контакту. Деформація зминання збільшується, при підвищенні проковзування, якщо дотичні напруження достатньо великі. Збільшення проковзування призводить до підвищення наклепу поверхневого шару, відбувається зменшення шорсткості поверхні і коефіцієнту тертя, що призводить до зменшення зминання поверхні та зношування. В нашому випадку, за допомогою обкатування роликом, цей ефект досягається швидше, при цьому створюючи в поверхневому шарі задані триботехнічні властивості зі зменшеними показниками зношування.