Наукові публікації кафедри ЕРМ

Permanent URI for this collectionhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/1359

Browse

Search Results

Now showing 1 - 8 of 8
  • Item type:Item,
    Формування показників оцінки ефективності транспортного процесу перевезень
    (ВНТУ, 2020) Аулін, В. В.; Голуб, Д. В.; Біліченко, В. В.; Замуренко, А. С.; Аулин, В. В.; Голуб, Д. В.; Биличенко, В. В.; Замуренко, А. С.; Aulin, V.; Golub, D.; Bilichenko, V.; Zamurenko, A.
    Дано аналіз проблеми формування показників ефективності транспортного процесу перевезень. Запропоновано методологічний підхід до оцінки ефективності доставки в сучасних умовах функціонування транспортних систем. Наведено структурну схему ефективності автомобільної транспортної системи та її підсистем. Виявлено, що кожна з підсистем автотранспортної системи має свої власні цілі, найважливішою з яких, є забезпечення власної стійкості функціонування в конкурентному середовищі, що веде до самоорганізації системи, а отже до підвищення її надійності та ефективності. Виявлено незбіг інтересів і критеріїв оцінки ефективності транспортного процесу по різних напрямках пасажирських і вантажних перевезень. Розглянуто питання взаємозв’язку категорій понять ефективності, якості і надійності транспортного процесу перевезень, сформульовано принципи застосування базових показників оцінки його ефективності для споживача і перевізника та наведено структурну схему взаємозв’язку. Показано, що зазвичай для більш точної оцінки транспортного процесу перевезень використовують декілька показників ефективності, комбінуючи залежно від поставлених завдань ті або інші локальні чи комплексні показники, наведено їх класифікацію та розглянуто напрямки застосування. Вказано, що також може проводитися пошук переважного варіанту шляхом послідовного розгляду декількох критеріїв або ж вибір здійснюється за одним критерієм, а інші виступають обмеженнями. Зазначено, що невід'ємним компонентом системи оцінки ефективності транспортного процесу перевезення є не лише визначення міри його технологічності і економічності, але і оцінки якості транспортної послуги. Визначено критерії оцінки ефективності транспортної послуги для споживача та її виконавця, перевага повинна віддаватися відносним вимірникам, які забезпечують порівнянність оцінки ефективності транспортування різних товарів в різних умовах. Наведено порівняльні формули диференціації витрат, що описують ефективність, і відповідно, неефективність транспортної послуги. Дан анализ проблемы формирования показателей эффективности транспортного процесса перевозок. Предложено методологический подход к оценке эффективности доставки в современных условиях функционирования транспортных систем. Приведена структурная схема эффективности автомобильной транспортной системы и ее подсистем. Выявлено, что каждая из подсистем автотранспортной системы имеет свои собственные цели, наиболее важной из которых является обеспечение собственной устойчивости функционирования в конкурентной среде, что приводит к самоорганизации системы а, следовательно, к повышению ее надежности и эффективности. Выявлено несовпадение интересов и критериев оценки эффективности транспортного процесса по различным направлениям пассажирских и грузовых перевозок. Рассмотрены вопросы взаимосвязи категорий понятий эффективности, качества и надежности транспортного процесса перевозок, сформулированы принципы применения базовых показателей оценки его эффективности для потребителя и перевозчика и приведена структурная схема взаимосвязи. Показано, что обычно для более точной оценки транспортного процесса перевозок используют несколько показателей эффективности, комбинируя в зависимости от поставленных задач те или иные локальные или комплексные показатели, приведена их классификация и рассмотрены направления применения. Указано, что также может проводиться поиск предпочтительного варианта путем последовательного рассмотрения нескольких критериев или же выбор осуществляется по одному критерию, а другие выступают ограничениями. Отмечено, что неотъемлемым компонентом системы оценки эффективности транспортного процесса перевозки является не только определение степени его технологичности и экономичности, но и оценки качества транспортной услуги. Определены критерии оценки эффективности транспортной услуги для потребителя и ее исполнителя, предпочтение должно отдаваться относительным измерителям, которые обеспечивают сопоставимость оценки эффективности транспортировки различных товаров в различных условиях. Приведенные сравнительные формулы дифференциации расходов, описывающих эффективность и, соответственно, неэффективность транспортной услуги. The analysis of problem of formation of indicators of efficiency of transport process of transportation is given. The methodological approach to the estimation of delivery efficiency in modern conditions of functioning of transport systems is offered. The structural diagram of efficiency of automobile transport system and its subsystems is presented. It is revealed that each of the subsystems of the transport system has its own goals, the most important of which is to ensure its own stability of functioning in a competitive environment, which leads to self-organization of the system, and therefore to its reliability and efficiency. The discrepancy of interests and criteria of estimation of efficiency of transport process in different directions of passenger and freight transportation is revealed. The questions of the interrelation of categories of concepts of efficiency, quality and reliability of the transportation process of transportation, the principles of application of basic indicators of its performance estimation for the consumer and the carrier are formulated, and a structural diagram of the interrelation is given. It is shown that several indicators of efficiency are usually used to more accurately assess the transportation process of transportation, combining, depending on the tasks, certain local or complex indicators, their classification and directions of application are considered. It is stated that the preferred variant may also be searched by sequential consideration of several criteria, or the selection may be by one criterion, while others may be limitations. It is noted that an integral part of the system of evaluation of the efficiency of the transport process of transportation is not only determining the degree of its adaptability and cost-effectiveness, but also assessing the quality of transport service. The criteria for evaluating the efficiency of the transport service for the consumer and his contractor have been defined, and priority should be given to relative meters, which ensure comparability of the evaluation of the efficiency of transportation of different goods under different conditions. Comparative cost differentiation formulas describing efficiency and, accordingly, inefficiency of transport service are presented.
  • Item type:Item,
    Дослідження пневмоструминних висівних апаратів дискретної дії для швидкісної сівби в інформаційній системі землеробства
    (ЛНАУ, 2018) Аулін, В. В.; Панков, А. О.; Щеглов, А. В.; Aulin, V.; Pankov, A.; Shchehlov, A.
    Пошук нових можливостей для підвищення ефективності процесу сівби є актуальним завданням. Для покращання якості роботи, зниження енергоємності та матеріаломісткості посівних машин, а також їх модернізації необхідне застосування нових технічних і технологічних рішень, заснованих на сучасних досягненнях науки і техніки. Останнім часом у сівбі просапних культур існує тенденція підвищення продуктивності збільшенням робочих швидкостей руху сівалок понад 12 км/год, що реалізується застосуванням у них індивідуальних електричних приводів, зокрема для висівних апаратів. Встановлено, що нові можливості у створенні надійних, простих в обслуговуванні і недорогих пристроїв для механізації виробничих процесів, у тому числі й для сівби, а також побудови систем автоматичного управління у сільському господарстві з'явилися з використанням елементної бази струминної пневмоавтоматики (пневмоніки). У представлених дослідженнях розглянуто застосування елементів пневмоструминної техніки під час розробки висівних пристроїв для пунктирної сівби. Лабораторні та виробничі випробування показали високу якість розподілу насіння на сівбі (точність інтервалів у розробленого і серійного апаратів відповідно становить: для насіння цукрових буряків – 100 і 83 %, для насіння соняшнику – 100 і 85 %). За час досліджень у розробленому апараті, на відміну від серійного, не спостерігалося ушкоджень посівного матеріалу, що підвищує схожість насіння. Висів є стійким, а нерівномірність формування вихідного потоку по апаратах і між апаратами була не більш ніж 2% для розробленого і 3 % для серійного висівних апаратів, що відповідає агротехнічним вимогам до сівалок пунктирної сівби. The current level of development of mechanized processes in agriculture requires the search for new opportunities to improve the profitability of crop production and the efficiency of the use of sowing equipment. Therefore, to improve the quality of work, reduce energy and material consumption of sowing machines, as well as their modernization, it is necessary to use new technical and technological solutions based on modern achievements of science and technology. Analysis of existing designs of sowing machines for dotted sowing shows that they are complex, have insufficient quality of sowing, as well as increased costs of materials and energy for the implementation of the working process. Recently, in the field of sowing row crops, there is a tendency to increase productivity by increasing the operating speeds of seeders more than 12 km/h, which is realized by using individual electric drives in them, in particular for sowing machines. It is established that new opportunities in the creation of reliable, easy to maintain and inexpensive devices for mechanization and automation of production processes, including for dotted sowing, as well as the construction of automatic control systems in agriculture, appeared with the use of the element base of jet pneumatic automation (fluidics). In the presented studies, the application of elements of air-jet technology in the development of sowing devices for dotted sowing is considered. Laboratory and production tests of the developed devices showed high quality of seed distribution during sowing (accuracy of intervals in the developed and serial devices, respectively, is: for beet seeds – 100 and 83 %, for sunflower seeds – 100 and 85 %). During the research in the developed apparatus, in contrast to the serial, there was no damage to the seed material, which increases the germination of seeds. Sowing is stable, while the uneven formation of the output flow on the machines and between the machines was not more than 2 % for the developed and 3 % for serial machines, which corresponds to the agrotechnical requirements for the operation of seeders dotted sowing. The proposed design and layout schemes of sowing machines with elements of fluidics and their technical implementation determine the optimal solutions for high-speed dotted sowing, as well as the differentiated distribution of sowing material over the field area in the information systems of agriculture, subject to indicators of reliability and compliance with agrotechnical requirements.
  • Item type:Item,
    Реалiзацiя фiзико-iнформацiйного пiдходу дослiдження проблеми пiдвищення надiйностi та ефективностi функцiонування транспортної системи
    (ХНАДУ, 2018) Аулін, В. В.; Голуб, Д. В.; Aulin, V.; Golub, D.
    Запропоновано фізико-інформаційний підхід дослідження ефективності та надійності транспортних систем на концептуальному й операційному рівнях. Наведено критерії, які відображають цільові призначення процесів та оптимальні управлінські рішення щодо транспортних систем. Розроблено ієрархічну схему процесу формування дерева цілей дедуктивним методом.
  • Item type:Item,
    Реалiзацiя фiзико-iнформацiйного пiдходу дослiдження проблеми пiдвищення надiйностi та ефективностi функцiонування транспортної системи
    (ХНАДУ, 2018) Аулін, В. В.; Голуб, Д. В.; Aulin, V.; Holub, D.
    Запропоновано фізико-інформаційний підхід дослідження ефективності та надій- ності транспортних систем на концептуальному й операційному рівнях. Наведено критерії, які відображають цільові призначення процесів та оптимальні управлінські рішення щодо транспортних систем. Розроблено ієрархічну схему процесу формування дерева цілей дедук- тивним методом. A physical-informational approach was proposed to study the efficiency and reliability of transport systems at the conceptual and operational levels. The criteria reflecting the purpose of the processes and optimal management decisions on transport systems. A hierarchical scheme of the process of forming a tree of goals by the deductive method was developed.
  • Item type:Item,
    Критерії реалізації процесів забезпечення та підвищення надійності і ефективності функціонування транспортних систем
    (Луцький НТУ, 2018) Аулін, В. В.; Голуб, Д. В.; Гриньків, А. В.; Аулин, В. В.; Голуб, Д. В.; Гринькив, А. В.; Aulin, V.; Holub, D.; Hrynkiv, A.
    З’ясовано поняття і правила критеріїв реалізації процесів забезпечення та підвищення надійності і ефективності автомобільної транспортної системи під час її функціонування. Представлено роз’яснення щодо обґрунтування принципу розробки концептуального рішення по даній проблемі реалізацією цільового процесу в транспортній системі. Розглянуто основні критерії придатності як результат операцій, цілі яких визначають кількість характеристик та дано їх класифікацію. Выяснено понятие и правила критериев реализации процессов обеспечения и повышения надежности и эффективности автомобильной транспортной системы во время ее функционирования. Представлено разъяснение относительно обоснования принципа разработки концептуального решения по данной проблеме реализацией целевого процесса в транспортной системе. Рассмотрены основные критерии пригодности как результат операций, цели которых определяют количество характеристик и дана их классификация. The concept and rules of the criteria for the implementation of processes to ensure and improve the reliability and efficiency of the road transport system during its operation are clarified. An explanation is provided regarding the justification of the principle of developing a conceptual solution for this problem by implementing the target process in the transport system. The main criteria of suitability as the result of operations whose goals determine the number of characteristics and their classification are given.
  • Item type:Item,
    Наукові основи підвищення ефективності роботи зернових сівалок застосуванням пневматичних висівних пристроїв дискретної дії
    (ЦНТУ, 2018-03-07) Панков, А. О.; Панков, А. А.; Pankov, A.
    В дисертації вирішено комплексну науково-технічна проблема підвищення ефективності роботи зернових сівалок, що включає в себе наступні складові: покращення енергоефективності робочого процесу висівних систем, зниження матеріаломісткості і тягового опору сівалок на основі застосування пневматичних висівних пристроїв дискретної дії з елементами струминної техніки, а також удосконалення засобів автоматизації та інформатизації процесу висіву на основі мехатронного підходу. В диссертационной работе решена комплексная научно-техническая проблема повышения эффективности работы зерновых сеялок, которая включает в себя следующие составляющие: улучшение энергоэффективности рабочего процесса высевающих систем, снижения материалоемкости и тягового сопротивления сеялок на основе применения пневматических высевающих устройств дискретного действия с элементами струйной техники, а также совершенствование средств автоматизации и информатизации процесса высева на основе мехатронного подхода. In this thesis the complex scientific and technical problem of increase of efficiency of use of grain seeders including the following components is solved: improvement of power efficiency of working process of the sowing systems, decrease in material intensity and traction resistance of seeders on the basis of application of pneumatic seeding devices of discrete action with elements of jet equipment, and also improvement of means of control, automation and informatization of process of sowing on the basis of mechatronic approach.
  • Item type:Item,
    Методологія визначення основних експлуатаційних властивостей та якості функціонування транспортних і технічних систем
    (2017) Аулін, В. В.; Голуб, Д. В.; Гриньків, А. В.; Лисенко, С. В.
    Запропоновано підхід до визначення основних властивостей експлуатації та якості функціонування транспортних і технічних систем з метою оцінки рівня їх ефективності та підвищення надійності. Сформовано групи базових властивостей цих систем та наведені принципи формування критеріїв їх ефективності.
  • Item type:Item,
    Проблеми і задачі ефективності системи технічної експлуатації мобільної сільськогосподарської та автотранспортної техніки
    (ЖДТУ, 2016) Аулін, В. В.; Гриньків, А. В.
    Проведено аналіз досліджень та досвіду експлуатації мобільної сільськогосподарської техніки і автотранспортної техніки у сільськогосподарському виробництві, який відображає, що на сучасному етапі істотне підвищення ефективності технічної експлуатації не може бути досягнуто проведенням розрізнених заходів, а вимагає розгляду її як системи із застосуванням до неї сучасних методів дослідження і вдосконалення та забезпечення належного рівня надійності систем та агрегатів. Виявлено, проблеми та завдання, які потребують розв’язання. Показано, що системно- спрямований аналіз можна вважати подальшим розвитком дослідження операцій технічної експлуатації мобільної сільськогосподарської та автотранспортної техніки і теорії управління, оскільки однією з центральних проблем системного аналізу є проблема ухвалення рішень. Зазначено, що підвищення ефективності технічної експлуатації мобільної сільськогосподарської та автотранспортної техніки спрямоване на дослідження інноваційних підходів, приведення в дію резервів розвитку і підвищення ефективності виробництва, підвищення якості продукції, технічного рівня і організації виробництва, вдосконалення технологічних процесів, забезпечення їх надійності, безпеки і регулярності робіт, підвищення інтенсивності використання технічної експлуатації, збільшення продуктивності праці, раціонального використання трудових, матеріальних і фінансових ресурсів. Виявлені узагальнені показники ефективності та їх математичне формулювання для вдосконалення технічної експлуатації на основі системно-спрямованого підходу дослідження ефективності. Запропоновано цілі для забезпечення здійснення головної мети спрямованості діяльності експлуатаційних підприємств та їх підрозділів для підвищення ефективності експлуатації мобільної сільськогосподарської та автотранспортної техніки.