Центральноукраїнський науковий вісник. Економічні науки.
Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/8806
Ідентифікатор медіа R30-03349 (Рішення Нацради України від 25.04.2024 р. № 1418). ISSN 2663-1636 (p), 2663-1644 (е)
DOI: 10.32515/2663-1636
Browse
2 results
Search Results
Item Development of International Business in the Context of International Management(ЦНТУ, 2021) Navolokina, A.; Buhaieva, M.; Наволокіна, А. С.; Бугаєва, М. В.The article theoretically justifies the development of international business in the context of international management. It shows the periodization of the development of international business, which allows you to select areas of international business activity. The reasons for the implementation of the international business, its nature and scope of international business activity are given and the factors affecting the benefits from the implementation of international business are identified. It was defined the content and main characteristics of international business, its main forms, types and subjects. The properties that are inherent in modern international business were identified. Сучасний стан міжнародного бізнесу є результатом багатовікового розвитку з давніх часів започаткування міжнародної торгівлі. Міжнародний бізнес базується на можливості отримання вигод саме з переваг міждержавних ділових операцій, тобто з того факту, що продаж даного товару в іншій країні або налагодження фірмою однієї країни виробництва в іншій країні, або надання послуг спільно фірмами двох країн третій, забезпечують залученим у бізнес сторонам більше переваг, ніж вони б мали, якби вели справу у своїх країнах. Це ключовий момент не лише в розумінні природи і специфіки міжнародного бізнесу, але й поясненні виникнення і розвитку міжнародного менеджменту. Метою статті є теоретичне обґрунтування розвитку міжнародного бізнесу в контексті міжнародного менеджменту, визначення безпосередньої сутності та основних характеристик міжнародного бізнесу, його основних форм, видів і суб’єктів. В статі теоретично обґрунтовано розвиток міжнародного бізнесу в контексті міжнародного менеджменту. Зазначено періодизацію розвитку міжнародного бізнесу, яка дозволяє виділити сфери міжнародної підприємницької діяльності. Розглянуто причини здійснення міжнародного бізнесу, його сутність та сфери міжнародної підприємницької діяльності. Виокремлено фактори, що впливають на отримання вигоди від здійснення міжнародного бізнесу. Визначено зміст і основні характеристики міжнародного бізнесу, його основні форми, види та суб’єкти. Досліджено властивості, що притаманні сучасному міжнародному бізнесу. Міжнародний бізнес є об’єктивною основою формування системи міжнародного менеджменту та системою заздалегідь спланованих заходів з узгодження господарських операцій фірм, організацій різних країн. Головною метою міжнародного бізнесу є стабілізація та збільшення обсягу (маси) і норми прибутку, тобто підвищення рентабельності, ефективності загального бізнесу того або іншого економічного суб’єкта, підприємця. Періодизація розвитку міжнародного бізнесу дозволяє виділити сфери міжнародної підприємницької діяльності. В першому періоді розвитку головною сферою міжнародного бізнесу є експортно-імпортна діяльність приватної компанії, або зовнішні ринки. В другому періоді головною сферою є система міжнародного руху фінансових ресурсів (капіталу в різних формах, іноземної валюти, цінних паперів), або фінансові ринки. В третьому періоді головною сферою є безпосередньо процес підприємницької діяльності. Відповідно, існують різні способи досягнення мети міжнародного бізнесу в кожній сфері. До найбільш розповсюджених видів міжнародного бізнесу відносяться експорт, ліцензування, франчайзинг, контракти на управління, проекти «під ключ» та прямі зарубіжні інвестиції. Досвідчений учасник міжнародного бізнесу використовує одночасно набір різних видів, вибираючи і комбінуючи їх у залежності від напрямку та умов діяльності в тій чи іншій країні. Головними суб’єктами міжнародного бізнесу на всіх рівнях є міжнародні стратегічні альянси, спільні підприємства, акціонерні товариства, командитні товариства, товариства з обмеженою відповідальністю, транснаціональні компанії та одноосібне володіння, які, в свою чергу, класифікуються залежно від видів діяльності: фірми послуг, торговельні компанії та виробничі компанії.Item Детермінанти активізації інноваційної діяльності в Україні(ЦНТУ, 2019) Фролов, Д. К.; Frolov, D.У статті здійснена оцінка показників, що характеризують стан та динаміку інноваційної діяльності на усіх етапах інноваційного процесу, визначені найвпливовіші фактори впливу на результативність інноваційної діяльності та підвищення ефективності управління цим процесом. На підставі побудованої економетричної моделі обґрунтовані основні детермінанти активізації інноваційного розвитку, сформульовані першочергові завдання щодо вдосконалення менеджменту в інноваційній сфері В статье осуществлена оценка показателей, характеризующих состояние и динамику инновационной деятельности на всех этапах инновационного процесса, определены важнейшие факторы влияния на результативность инновационной деятельности и повышение эффективности управления этим процессом. На основе построенной эконометрической модели обоснованы основные детерминанты активизации инновационного развития, сформулированы первоочередные задания по усовершенствованию менеджмента в инновационной сфере The purpose of the article is to assess the factors that characterize innovative development, and the detection of the determinants of influence on the effectiveness of innovation activities in Ukraine. The article critically assesses the indicators that characterize the state and dynamics of innovation at all stages of the innovation process. The relative indicators of the state of the innovation sphere of the country presented in the latest statistical compendium form only a general idea of the state of innovation in sectors of the economy. However, they do not characterize the state of development of each stage of the innovation process and its effectiveness, they are not suitable for monitoring and regulating the innovation activity of the stages of the innovation cycle, and are not comparable with international indicators. The article identifies the most important factors influencing on effectiveness of innovation, the activation of the innovation process and improving the management of this process. Based on the constructed econometric model, it is substantiated and proved that the main determinant of the activation of innovative development is the amount of expenditures for financing each stage of the innovation cycle. Taking into account the lack of domestic financial resources for innovative development, the necessity of attracting external sources of financing to this area and increasing their share in the total amount of expenditures on innovative activities is justified. The priority tasks for improving the management in the innovation sphere are formulated, which include: providing innovation activities with the necessary funding in the context of all stages of the innovation process; development of international management in this area and attraction of international financial resources to innovative projects; expansion of statistical indicators that objectively characterize the state and development of the innovation environment, and conducting statistical observations in the context of these indicators.