Кафедра історії, археології, інформаційної та архівної справи
Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/780
Browse
21 results
Search Results
Item Свобода та сваволя у практиці повсякдення(ЦНТУ, 2023) Стежко, З. В.; Stezhko, Z.Метою роботи є висвітлення специфіки співвідношення лексем «свобода» та «сваволя» у сучасному суспільстві. Виділено атрибутивні характеристики лексеми «свобода» на категоріальному, понятійному та ментально-ціннісному рівнях, а також атрибутивні характеристики лексеми «сваволя». Вказано, що ототожнення категорії «свобода» та поняття «сваволя» є сутнісною причиною тотальної поведінкової девіації сучасної молоді. Запропоновано новий дискурс аналізу даної проблеми. The aim of the paper is to demonstrate the specifics of relationships between the tokens "freedom" and "arbitrariness" in modern society. The attributive characteristics of the lexeme "freedom" at the categorical, conceptual, and mental-value (common sense) levels, as well as the attributive characteristics of the lexeme "arbitrariness" are highlighted. It is noted that the identification of the category "freedom" and the concept of "arbitrariness" is the essential cause of the total behavioral deviation of modern youth. A new discourse of analysis of this problem is proposed.Item Співвідношення раціонального та ірраціонального у здоровому глузді: філософський аналіз(ЦНТУ, 2023) Стежко, З. В.; Stezhko, Z.Повне подолання недоліків здорового глузду є неможливим, але реальним (в рамках можливого) є створення нового дискурсу соціальної інженерії раніше говорили – виховання), а саме дискурсу формування суспільства вищої генерації – толерантного та масово готового до компромісів. It is impossible to completely overcome the shortcomings of common sense, but the creation of a new discourse of social engineering is real (within the limits of what is possible), namely the discourse of the formation of a society of the highest generation - tolerant and massively ready for compromises.Item Philosophical Problems of Scientific Cognition(Central Ukrainian National Technical University, 2023) Stezhko, Z.; Rymar, S.; Стежко, З. В.; Римар, С. П.The study guide within the framework of the stated discipline briefly and in an accessible form introduces the features of the philosophical understanding of scientific knowledge, its structure, forms, ways of combining philosophical methodology and scientific methods of researching the object of knowledge; problems of the dynamics of natural science in social- and methodological dimensions, regularities, features of the modern stage are highlighted. Recommended for master's and postgraduate students of engineering majors studying the course "Philosophical problems of scientific knowledge" or the course "Philosophy of science". У навчальному посібнику в рамках зазначеної дисципліни стисло й доступно представлено особливості філософського розуміння наукового знання, його структуру, форми, способи поєднання філософської методології та наукових методів дослідження об’єкта пізнання; висвітлено проблеми динаміки природознавства в соціально-методологічному вимірах, закономірності, особливості сучасного етапу. Рекомендовано для магістрантів та аспірантів інженерних спеціальностей, які вивчають курс «Філософські проблеми наукового пізнання» або курс «Філософія науки».Item Зв’язки з громадськістю як сфера професійної діяльності в Україні(Університет Григорія Сковороди, 2021) Орлик, С. В.; Стежко, З. В.; Orlyk, S.; Stezhko, Z.У статті розглянуто проблеми професійної підготовки фахівців із зв’язків з громадськістю та пресою. Проаналізовано чинне, на час написання статті, законодавство, яке урегульовує цей процес в Україні. Акцентовано увагу на тому, що фахівців зі зв’язків з громадськістю готують на факультетах журналістики (галузь знань 06 «Журналістика», спеціальність 061 «Журналістика») за напрямом підготовки 6.030302 «Реклама і зв’язки з громадськістю (за видами діяльності)», що є спільним для реклами і зв’язків з громадськістю. Обґрунтовано позицію, що фахівці за напрямком «Зв’язки з громадськістю» мають готуватися за спеціальністю «Соціальні комунікації» в межах галузі знань 05 «Соціальні та поведінкові науки». Звернута увага на міждисциплінарний характер наукових досліджень у галузі соціальних комунікацій, що саме і забезпечує ефективну підготовку фахівців зі «Зв’язків з громадськістю». Автори статті дійшли висновку, що розвиток інформаційного суспільства змінює вимоги до підготовки кадрів у сфері зв’язків з громадськістю, закономірно формуючи самостійні напрями соціальних наук. Нині ми можемо констатувати наявність суперечливого становища між декларативними гаслами на державному рівні про необхідність ефективного налагодження та подальшого розвитку соціальних комунікацій у суспільстві та одночасним витісненням їх з галузі знань/науки. Тож визнання того, що соціальна комунікація є самостійним напрямком соціальних наук, на законодавчому рівні буде сприяти активізації вітчизняних наукових досліджень, спрямованих на задоволення соціокультурних потреб суспільства, поширення управлінської, інформаційної і політичної культур, медіаграмотності, вироблення стратегії протидії інформаційній війні, яку розв’язала Російська Федерація проти України. В статье рассмотрены проблемы профессиональной подготовки специалистов по связям с общественностью и прессой. Проанализировано действующее на момент написания статьи, законодательство которое регулирует этот процесс в Украине. Акцентировано внимание на том,что специалистов по связям с общественностью готовят на факультетах журналистики (область знаний 06 «Журналистика», специальность 061 «Журналистика») по направлению подготовки 6.030302 «Реклама и связи с общественностью (по видам деятельности)», что является общим для рекламы и связей с общественностью. Обоснованно позицию, что специалисты по направлению «Связи с общественностью» должны готовиться по специальности «Социальные коммуникации» в рамках отрасли знаний 05 «Социальные и поведенческие науки». Обращено внимание на междисциплинарный характер научных исследований в области социальных коммуникаций, что именно и обеспечивает эффективную подготовку специалистов по «Связей с общественностью». Авторы статьи пришли к выводу, что развитие информационного общества меняет требования к подготовке кадров в сфере связей с общественностью, закономерно формируя самостоятельные направления социальных наук. Сейчас мы можем констатировать наличие противоречивого положения между декларативными лозунгами на государственном уровне о необходимости эффективного налаживания и дальнейшего развития социальных коммуникаций в обществе и одновременным вытеснением их из области знаний/науки. Поэтому признание того, что социальная коммуникация является самостоятельным направлением социальных наук, на законодательном уровне будет способствовать активизации отечественных научных исследований, направленных на удовлетворение социокультурных потребностей общества, распространение управленческой, информационной и политической культур, медиаграмотности, выработке стратегии противодействия информационной войне, которую развязала Российская Федерация против Украины. The article considers the problems of professional training of Press and Public Relations specialists. It was analyzed existing legislation (current at the time of writing the article), that regulates this process in Ukraine. The attention was drawn to the fact that Press and Public Relations specialists are being prepared at the faculty of Journalism (broad fields 06 «Journalism», major (narrow field) 061 «Journalism») for the training program (detailed field of study) 6.030302 «Advertising and Public Relations» (by type of activities). This is common for advertising and public relations. It was justified the position, that specialists in the training program (detailed field of study) of «Public Relations» should be prepared by the major «Social Communications» within the framework of the broad field 05 «Social and Behavioral Sciences». Attention was drawn to the interdisciplinary nature of scientific research in the field of social communications, which precisely provides the effective training of specialists in «Public Relations». The authors concluded that the development of the information society changes the requirements for training personnel in the field of public relations, naturally forming independent areas of the social sciences. Now we can observe the existence of a contradictory position between the declarative slogans relating tothe need for effective establishment and further development of social communications in society at the state level. And at the same time, we notice their displacement from the field of knowledge & science. Therefore, the recognition, that social communication is an independent area of social sciences at the legislative level, will contribute to the activation of domestic scientific research, that will be aimed at: meeting the socio-cultural needs of society, the spread of managerial, information and political cultures, increasing media literacy level and the development of a strategy to resist the information war unleashed by the Russian Federation against Ukraine.Item Громадянське виховання: проблеми та можливості(Книга - ХХІ, 2009) Стежко, З. В.; Стежко, Г. П.; Stezhko, Z.; Stezhko, H.Item Філософський зміст пріоритетів суспільного розвитку(Вишемирський В. С., 2014) Стежко, З. В.; Стежко, Г. П.; Stezhko, Z.; Stezhko, H.Item Громадянське суспільство: ретроспекція уявлень(ДонНУЕТ: РВВ НІІІТ, 2012) Стежко, З. В.; Стежко, Г. П.; Stezhko, Z.; Stezhko, H.Здійснюється ретроспекція взаємозумовленості держави та суспільства в поглядах видатних мислителів, уявлень про громадянське суспільство.Item Концепти постмодернізму в контексті філософської парадигми(Рута, 2005) Стежко, З. В.; Стежко, Г. П.; Stezhko, Z.; Stezhko, H.Предметом розвідки є філософський аналіз наративів постмодерну, здійснюється з позицій сучасної наукової та соціальної перспективи. The philosophical analysis of postmodern narratives from the point of view of modem scholarly and social perspectives is accomplished in this paper.Item Соціокультурна обумовленість сучасних освітніх трансформацій(НАУ-друк, 2008) Стежко, З. В.; Стежко, Г. П.; Stezhko, Z.; Stezhko, H.Проводиться теоретичний аналіз ролі філософської просвіти в формуванні рефлексивного мислення. толерантності особистості, визначаються методи та психолого-педагогічні умови навчально-виховного процесу освіти епохи постмодерну. Nowadays a theoretical analysis of philosophical education role is holding info reflexive thinking creation tolerance of the personality, methods and psychologicaily-pedagogical circumstances of educational-takecaring process of school education of postmodern age.Item Філософсько-методологічний аналіз змісту оптимізаційної діяльності суб'єкта менеджменту(ДонНУЕТ, 2009) Стежко, З. В.; Стежко, Г. П.; Stezhko, Z.; Stezhko, H.Здійснено аналіз ефективності застосування математичних методів оптимізацї менеджменту за умов багатокритеріальності та інформаційної невизначеності.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »