Факультет будівництва, транспорту та енергетики
Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/764
Browse
6 results
Search Results
Item Determination of the rational composition of the additive to oil with the use of the Katerynivka friction geo modifier(University of Kragujevac, 2019) Aulin, V.; Lyashuk, O.; Hrynkiv, A.; Lysenko, S.; Zamota, T.; Vovk, Y.; Pankov, A.; Tykhyi, A.; Horkunenko, A.; Аулін, В. В.; Ляшук, О. Л.; Гриньків, А. В.; Лисенко, С. В.; Замота, Т. М.; Вовк, Ю. Я.; Панков, А. О.; Тихий, А. А.; Горкуненко, А. Б.Studies of the formation of the optimal composition of Tribological additives to the base oil have shown the possibility of improving the characteristics of the tribosystem. It was revealed that this Tribological additive makes it possible to form functional surface layers that provide normal operating conditions for tribological conjugation of parts. Based on the optimization of the technical condition of the Tribological additives, the optimal values of each of its components are obtained. Optimization of the condition provided that the amount of wear should tend to a minimum, and the maximum load and loading of the weld should tend to a maximum. Based on the experimental database on the 4-ball friction machine, an equation is obtained for each of the indicated response functions of the resulting features, based on which, with a desirability value of the order of 1.0, the composition of Tribological additives is obtained: from Katerynivka Friction geo modifiers; Sodium oleate, copper sulfate and phosphor TAT 33. It was found that the adding of TM-3-18k into the oil Tribological additives in the amount of 5.75 % under laboratory conditions can reduce the wear rate by 35.1 – 35.5 %, the maximum load also increases by 17.1 – 17.2 %, and the welding load increases by 5.3 – 8.4 %. The analysis of experimental data shows that this Tribological additive can be operated at locally loaded parts of 1035 N, and the peak contact overload is up to 2385 N. The research results suggest that the proposed Tribological supplement makes it possible to improve the characteristics of the tribosystem. It can be useful to service and trucking enterprises during technical service and for the manufacturing of composite oil. Дослідження формування оптимального складу трибологічних присадок до базової оливи показали можливість покращення характеристик трибосистеми. Було виявлено, що ця трибологічна присадка дає можливість формувати функціональні поверхневі шари, які забезпечують нормальні умови експлуатації для трибологічних спряжень деталей. На основі оптимізації вмісту трибологічних присадок отримують оптимальні значення кожного з його компонентів. Оптимізація умови за умови, що кількість зносу має бути до мінімуму, а максимальне навантаження та навантаження зварювання має бути максимальним. На основі експериментальної бази даних на 4-кульковій машині тертя отримують рівняння для кожної із зазначених функцій реагування отриманих ознак, на основі якої зі значенням бажаності порядку 1,0 отримують склад трибологічних присадок : Катеринівські геомодифікатори тертя; олеат натрію, мідний купорос та фосфор TAT 33. Було встановлено, що додавання ТМ-3-18к в оливу трибологічної присадки в кількості 5,75% в лабораторних умовах дозволяє знизити швидкість зносу на 35,1 - 35,5%, максимальне навантаження також збільшується на 17,1 - 17,2%, а зварювальне навантаження збільшується на 5,3 - 8,4%. Аналіз експериментальних даних показує, що цю трибологічну присадку можна експлуатувати на локально завантажених ділянках 1035 Н, а пікове контактне перевантаження становить до 2385 Н. Результати досліджень говорять про те, що запропонована трибологічна присадка дозволяє покращити характеристики трибосистеми. Це може бути корисно для обслуговування під час технічного обслуговування та для виготовлення композиційних олив.Item Повышение эксплуатационной износостойкости деталей машин их триботехническим восстановлением и управлением процессами приработки(2016) Аулин, В. В.; Замота, Т. Н.; Лысенко, С. В.; Аулін, В. В.; Замота, Т. М.; Лисенко, С. В.; Aulin, V.; Zamota, T.; Lesenko, S.Дана классификация основных методов приработки сопряженных деталей машин, на которых базируются триботехнические технологии восстановления. Разработан алгоритм управления процессом приработки сопряжений деталей агрегатов и систем транспортных средств с использованием электрохимико-механического метода. В алгоритме учтены основные технологические параметры процесса приработки, в качестве критерия взят критерий Зоммерфельда. Разработана схема механизма формирования покрытий при модифицировании мо- торного масла добавлением медьсодержащей при- садки и обработкой электрическим, магнитным или электромагнитным полем. Предложены схемы реализации способа автоматического управления износом деталей сопряжений двигателя с использованием триботехнологий восстановления их рабочих поверхностей. На примере электротрибохимического метода приработки сопряжений деталей дана схема формирования покрытий при обработке моторного масла электрическим и магнитным полем с добавление присадки глицерата меди. Показано, что предложенными технологиями триботехнического восстановления можно реализовать условия, в которых проявляется самоорганизация, автоматически управлять износом основных сопряжений двигателей внутреннего сгорания, а также варьировать содержимое компонентов в приработочных средах, создавая композиционные технологические и рабочие среды. Результаты исследований электротрибохимического метода восстановления показали возможность управления трибохимическими реакциями на поверхностях трения, использование разных по природе внутренних и внешних потоков энергии для направленной и ускоренной доставки компонентов используемых присадок, создания в зоне трения антифрикционных и износостойких покрытий, формирование слоя вторичных структур. Показано, что вторичные структуры на поверхностях трения способствует реализации эффекта самоорганизации с ускорением продолжительности приработки и увеличение ресурса трибосопряжений. Дана класифікація основних методів припрацювання спряжених деталей машин, на яких базуються триботехнічні технології відновлення. Розроблено алгоритм управління процесом припрацювання спряжень деталей агрегатів і систем транспортних засобів з використанням електрохіміко-механічного методу. В алгоритмі враховано основні технологічні параметри процесу припрацювання, як критерій взято критерій Зоммерфельда. Розроблено схему механізму формування покриттів при модифікуванні моторної оливи додаванням мідьвмісної присадки і обробкою електричним, магнітним або електромагнітним полем. Запропоновано схеми реалізації способу автоматичного управління зносом деталей спряжень двигуна з використанням триботехнології відновлення їх робочих поверхонь. На прикладі електротрібохімічного методу припрацювання спряжень деталей дана схема формування покриттів при обробці моторної оливи електричним і магнітним полем з додавання присадки гліцерату міді. Показано, що запропонованими технологіями триботехнічного відновлення можна реалізувати умови, в яких проявляється самоорганізація, автоматично управляти зносом основних спряжень двигунів внутрішнього згоряння, а також варіювати вміст компонентів в припрацювальних середовищах, створюючи композиційні технологічні та робочі середовища. Результати досліджень електротрибохімічного методу відновлення показали можливість управління трибохімічними реакціями на поверхнях тертя, використання різних за своєю природою внутрішніх і зовнішніх потоків енергії для спрямованої і прискореної доставки компонентів використовуваних присадок, створення в зоні тертя антифрикційних і зносостійких покриттів, формування шару вторинних структур. Показано, що вторинні структури на поверхнях тертя сприяє реалізації ефекту самоорганізації з прискоренням тривалості припрацювання і збільшення ресурсу трибоспряжень. The classifications of the main runningin methods of mating machine´s parts, which are based on the tribotechnical rework techniques of their working surfaces. The algorithm of control of running-in process of mating parts using electrochemical-mechanical method is developed and the scheme of mechanism of coating formation by modification of the engine oil by adding the copper-containing additives and processing of electrical and magnetic field is developed. A realization method for automatic control of engine´s parts wear with tribotechnology of rework is proposed. On example of a triboelektrochemical method of running-in of mating parts the scheme of forming coatings in the processing of engine oil by electric and magnetic field with the addition of additives glycerate copper is given. It is shown that the technology tribological recovery can implement the conditions in which manifests self-organization and automatically control the depreciation of fixed interfaces internal combustion engine, as well as to vary the contents of the components in the running environment, create composite technology and working environment, control tribochemical reactions on friction surfaces, use different on the nature of internal and external flows of energy for the targeted and accelerated delivery of components of anti-friction, wear-resistant coatings in friction zone, forming layers of secondary structures and amorphous films on the surfaces of friction units of material elements, to create secondary structures on the friction surfaces during the running and operation of the elements of friction units.Item Самозагострювання різальних елементів ґрунтообробних і землерийних машин в умовах зміцнення їх робочих поверхонь(ХНАДУ, 2012) Аулін, В. В.; Карпушин, С. О.; Тихий, А. А.; Aulin, V.; Karpushin, C.; Tikhiy, F.Розглянуто динаміку зміни напруженого стану і стану зношення різальних елементів робочих органів ґрунтообробних і землерийних машин за різних варіантів зміцнення. Виявлено вплив варіантів зміцнення на проявлення ефекту самозагострювання різальних елементів. The dynamics of stress state variation and wear for cutting elements of cultivating and earth-moving machine work tools has been considered in various reinforcement conditions. The effect of reinforcement conditions on self-sharpening of cutting elements has been ascertained.Item Стан самоорганізації середовища ґрунту та закономірності зносу робочих органів ґрунтообробних машин(ХНУ, 2013) Аулін, В. В.; Aulin, V.Розглянуто закономірність зміни щільності ґрунту від вмісту його органічної складової – гумусу. Показано, що при умові коли рівноважна і оптимальна щільності ґрунту співпадають реалізується стан самоорганізації ґрунту. Досліджено залежність зносу зразків і робочих органів від вмісту гумусу в ґрунті. Виявлено, що при вмісті гумусу, що визначає стан самоорганізації ґрунту, величина зносу мінімальна і подальше збільшення вмісту гумусу практично не впливає на знос. Soil is considered as an element tribosystem "working body-soil", in which there is an interaction between the working bodies of tillage machines and the soil itself. Revealed that this changes the soil state, its properties and characteristics. In the tribology of soils the main attention focused at the mineral component of its solid phase, which forms the soil density. The distribution density of the depth of different soil types is considered. Found that, depending on the type of soil the maximum and minimum values of the density can be located at different depths. There four types of soil are characterized for soil of Ukraine. Shown that the coincidences of value equilibrium and optimal density of states the conditions for the implementation of self-organization of soil are given. Proved that changing the content of the organic component of the solid phase of the soil can achieve the conditions under which there is a process of self-organization of the soil. Shown that this distribution of humus and porosity of different soil types on their depth. Found that in a state of self-organization humus has a certain value. Experimentally in a special laboratory bench, the dependence of wear and WOTM samples from the humus content in the soil. It is shown that when a state of self-organization of the soil and the minimum amount of wear with a further increase of humus content is virtually unchanged. This dependence is exponential. The research samples and wear WOTM of sliding distance for a fixed content of humus in the soil. Dependence in this case is nonlinear. The data obtained can be used for establishing new patterns in tribology soil, for WOTM choice for soil with different density distribution in depth, the development of advanced technologies for processing of soil and the development of a number of measures to restore the necessary properties of soils.Item Дослідження стану поверхневих шарів деталей триботехнічних систем коерцитиметричним методом(ХНУ, 2014) Аулін, В. В.; Aulin, V.Розглянуто методику вимірювання коерцитивної сили. Показано можливості коерцитиметричного методу при аналізі напружено-деформованого стану поверхневих шарів деталей триботехнічних систем: побудова номограми; аналіз напружень І-ІІІ роду; побудова картограми з виділенням діапазонів значень коерцитивної сили, характерним різним станам; залежність коерцитивної сили від прикладеного навантаження та класифікація режимів експлуатації; статистичний розподіл коерцитивної сили та визначення залишкового ресурсу. Дано експериментальні результати напружено-деформованого стану деталей триботехнічних систем ЦПГ дизеля КамАЗ-740. Наведені результати зносного стану і напружено-деформованого стану за коерцитивною силою, побудовано картограми і розподілу коерцитивної сили вздовж твірної гільз циліндрів і по куту сектору їх поперечного перерізу при напрацюванні дизеля мобільної сільськогосподарської техніки: 1600 мото-год., 3150 мото-год. – без відновлюючих дій; 3640 мото-год. – з технологічними та технічними відновлюючими діями. Показано, що при комбінованому фізико-хімічному модифікуванні моторної оливи мідьвмісними присадками з накладанням електричного і магнітного полів знижується знос, створюються рівнозношувальні робочі поверхні з мінімальним напружено-деформованим станом та мінімальною епюрою зносу, подовжується ресурс деталей ЦПГ і дизеля в цілому. The method of measuring the coercive force. The possibilities coercimetric method in the analysis of stress-strain state of the surface layers of parts of tribological systems: the construction of the nomogram; stress analysis I-III kind; construction of cartograms to select a range of values of the coercive force characteristic of the various states; dependence of the coercive force of the applied load and classification of modes of operation; statistical distribution of the coercive force and determination of residual life. Given the experimental results of the stress-strain state components of tribological systems CPG diesel КамАЗ-740. The results given the wear condition and the stress-strain state in the coercive force, built cartograms coercive force distribution along the generatrix of the cylinder liners and the angle of the sector of the cross-section if the service life of diesel mobile agricultural machinery in 1600 moto-h., 3150 moto-h. – without remedial action; 3640 moto-h. – technological and technical regenerates. It is shown that with the combined physical and chemical modification of copper-based engine oil additives with the imposition of the electric and magnetic fields, reducing wear, created equal to the wear work surfaces with a minimum of stress-strain state and the minimum orthographic wear, lengthens life CPG parts and diesel engine as a whole. Key words: stress-strain state, wear, coercive force, the technical condition, the resource.Item Самозагострювання різальних елементів ґрунтообробних і землерийних машин в умовах зміцнення їх робочих поверхонь(ХНАДУ, 2012) Аулін, В. В.; Карпушин, С. О.; Тихий, А. А.; Aulin, V.; Karpushin, C.; Tikhiy, F.Розглянуто динаміку зміни напруженого стану і стану зношення різальних елементів робочих органів ґрунтообробних і землерийних машин за різних варіантів зміцнення. Виявлено вплив варіантів зміцнення на проявлення ефекту самозагострювання різальних елементів.The dynamics of stress state variation and wear for cutting elements of cultivating and earth-moving machine work tools has been considered in various reinforcement conditions. The effect of reinforcement conditions on self-sharpening of cutting elements has been ascertained.