Факультет будівництва, транспорту та енергетики
Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/764
Browse
7 results
Search Results
Item Формування показників оцінки ефективності транспортного процесу перевезень(ВНТУ, 2020) Аулін, В. В.; Голуб, Д. В.; Біліченко, В. В.; Замуренко, А. С.; Аулин, В. В.; Голуб, Д. В.; Биличенко, В. В.; Замуренко, А. С.; Aulin, V.; Golub, D.; Bilichenko, V.; Zamurenko, A.Дано аналіз проблеми формування показників ефективності транспортного процесу перевезень. Запропоновано методологічний підхід до оцінки ефективності доставки в сучасних умовах функціонування транспортних систем. Наведено структурну схему ефективності автомобільної транспортної системи та її підсистем. Виявлено, що кожна з підсистем автотранспортної системи має свої власні цілі, найважливішою з яких, є забезпечення власної стійкості функціонування в конкурентному середовищі, що веде до самоорганізації системи, а отже до підвищення її надійності та ефективності. Виявлено незбіг інтересів і критеріїв оцінки ефективності транспортного процесу по різних напрямках пасажирських і вантажних перевезень. Розглянуто питання взаємозв’язку категорій понять ефективності, якості і надійності транспортного процесу перевезень, сформульовано принципи застосування базових показників оцінки його ефективності для споживача і перевізника та наведено структурну схему взаємозв’язку. Показано, що зазвичай для більш точної оцінки транспортного процесу перевезень використовують декілька показників ефективності, комбінуючи залежно від поставлених завдань ті або інші локальні чи комплексні показники, наведено їх класифікацію та розглянуто напрямки застосування. Вказано, що також може проводитися пошук переважного варіанту шляхом послідовного розгляду декількох критеріїв або ж вибір здійснюється за одним критерієм, а інші виступають обмеженнями. Зазначено, що невід'ємним компонентом системи оцінки ефективності транспортного процесу перевезення є не лише визначення міри його технологічності і економічності, але і оцінки якості транспортної послуги. Визначено критерії оцінки ефективності транспортної послуги для споживача та її виконавця, перевага повинна віддаватися відносним вимірникам, які забезпечують порівнянність оцінки ефективності транспортування різних товарів в різних умовах. Наведено порівняльні формули диференціації витрат, що описують ефективність, і відповідно, неефективність транспортної послуги. Дан анализ проблемы формирования показателей эффективности транспортного процесса перевозок. Предложено методологический подход к оценке эффективности доставки в современных условиях функционирования транспортных систем. Приведена структурная схема эффективности автомобильной транспортной системы и ее подсистем. Выявлено, что каждая из подсистем автотранспортной системы имеет свои собственные цели, наиболее важной из которых является обеспечение собственной устойчивости функционирования в конкурентной среде, что приводит к самоорганизации системы а, следовательно, к повышению ее надежности и эффективности. Выявлено несовпадение интересов и критериев оценки эффективности транспортного процесса по различным направлениям пассажирских и грузовых перевозок. Рассмотрены вопросы взаимосвязи категорий понятий эффективности, качества и надежности транспортного процесса перевозок, сформулированы принципы применения базовых показателей оценки его эффективности для потребителя и перевозчика и приведена структурная схема взаимосвязи. Показано, что обычно для более точной оценки транспортного процесса перевозок используют несколько показателей эффективности, комбинируя в зависимости от поставленных задач те или иные локальные или комплексные показатели, приведена их классификация и рассмотрены направления применения. Указано, что также может проводиться поиск предпочтительного варианта путем последовательного рассмотрения нескольких критериев или же выбор осуществляется по одному критерию, а другие выступают ограничениями. Отмечено, что неотъемлемым компонентом системы оценки эффективности транспортного процесса перевозки является не только определение степени его технологичности и экономичности, но и оценки качества транспортной услуги. Определены критерии оценки эффективности транспортной услуги для потребителя и ее исполнителя, предпочтение должно отдаваться относительным измерителям, которые обеспечивают сопоставимость оценки эффективности транспортировки различных товаров в различных условиях. Приведенные сравнительные формулы дифференциации расходов, описывающих эффективность и, соответственно, неэффективность транспортной услуги. The analysis of problem of formation of indicators of efficiency of transport process of transportation is given. The methodological approach to the estimation of delivery efficiency in modern conditions of functioning of transport systems is offered. The structural diagram of efficiency of automobile transport system and its subsystems is presented. It is revealed that each of the subsystems of the transport system has its own goals, the most important of which is to ensure its own stability of functioning in a competitive environment, which leads to self-organization of the system, and therefore to its reliability and efficiency. The discrepancy of interests and criteria of estimation of efficiency of transport process in different directions of passenger and freight transportation is revealed. The questions of the interrelation of categories of concepts of efficiency, quality and reliability of the transportation process of transportation, the principles of application of basic indicators of its performance estimation for the consumer and the carrier are formulated, and a structural diagram of the interrelation is given. It is shown that several indicators of efficiency are usually used to more accurately assess the transportation process of transportation, combining, depending on the tasks, certain local or complex indicators, their classification and directions of application are considered. It is stated that the preferred variant may also be searched by sequential consideration of several criteria, or the selection may be by one criterion, while others may be limitations. It is noted that an integral part of the system of evaluation of the efficiency of the transport process of transportation is not only determining the degree of its adaptability and cost-effectiveness, but also assessing the quality of transport service. The criteria for evaluating the efficiency of the transport service for the consumer and his contractor have been defined, and priority should be given to relative meters, which ensure comparability of the evaluation of the efficiency of transportation of different goods under different conditions. Comparative cost differentiation formulas describing efficiency and, accordingly, inefficiency of transport service are presented.Item Реалiзацiя фiзико-iнформацiйного пiдходу дослiдження проблеми пiдвищення надiйностi та ефективностi функцiонування транспортної системи(ХНАДУ, 2018) Аулін, В. В.; Голуб, Д. В.; Aulin, V.; Golub, D.Запропоновано фізико-інформаційний підхід дослідження ефективності та надійності транспортних систем на концептуальному й операційному рівнях. Наведено критерії, які відображають цільові призначення процесів та оптимальні управлінські рішення щодо транспортних систем. Розроблено ієрархічну схему процесу формування дерева цілей дедуктивним методом.Item Методичні аспекти кількісної, якісної та часової оцінки параметрів надійності функціонування транспортних систем(ЖДТУ, 2018) Аулін, В. В.; Голуб, Д. В.; Aulin, V.; Golub, D.З’ясовано сутність кількісної, якісної і часової оцінки надійності автомобільних транспортних систем та обов’язковий перелік параметрів договору на перевезення вантажів, пасажирів та багажу. На основі вибраних критеріїв дано вирази для оцінки показників надійності транспортних систем. Запропоновано використання методів логічної функції та основних понять булевої алгебри для оцінки показників надійності функціонування транспортних систем. Виявлено ряд причин низької надійності автомобільних транспортних систем та можливі їх наслідки. З’ясовані характерні порушення параметрів договорів на перевезення вантажів і пасажирів, за які передбачена відповідальність у вигляді штрафу або компенсації завданого збитку. Проведена класифікація можливих відмов автотранспортних систем перевезень з вини виконавців та користувачів транспортних послуг. Наведено умову неприпустимості компенсації низької надійності в роботі перевізника за рахунок замовника. Зазначено, що, в основному, оцінка надійності транспортних систем проводиться емпіричним шляхом, але найбільш ефективно застосовувати аналітичні шляхи оцінки, які базуються на методах логічних функцій та побудови структурно-функціональних схем надійності. При цьому необхідним є побудова дерева відмов, проведення експертизи, врахування того, що логічні операції типу диз’юнкції та логічного складання істотно підвищують ймовірність появи результуючої події – повної відмови транспортної системи. Показано, що будь-якій логічній змінній привласнюється ваговий коефіцієнт залежно від її питомої ваги. Наводяться відповідні формули вагового коефіцієнта у випадках послідовного і паралельного виконання технологічних операцій. З’ясовано умову виконання заявки на перевезення з урахуванням вагового коефіцієнта, запланованої і ринкової вартості робіт. Розроблено блок-схему алгоритму оцінки надійності автомобільної транспортної системи перевезень пасажирів і вантажів. В основу алгоритму покладено блоки емпіричної і аналітичної оцінки надійності, враховано параметри структурно-функціональної схеми процесу автомобільних перевезень, побудова дерева відмов. A number of reasons for the low reliability of road transport systems and their possible consequences have been revealed. Classification of possible failures of the trucking transportation system was made through the fault of the performers and users of transport services. The conditions of inadmissibility of compensation of low reliability in the work of the carrier at the expense of the customer are given. Expressions were obtained for the evaluation of reliability indicators of an automotive transport system based on criteria. It is proposed for estimating reliability indicators of the use of logical function methods and basic concepts of Boolean algebra. It is noted that, basically, the assessment of the reliability of transport systems is carried out empirically, but it is most accurately carried out analytically, based on the methods of logical functions and the construction of structural and functional reliability schemes. It is shown that any weighting coefficient is assigned to any logical variable, depending on its specific weight in the translation process. The corresponding formulas of the weight coefficient are given in cases of consecutive and parallel execution of technological operations. The condition for executing the transportation application is determined, taking into account the weight coefficient, the planned and market cost of the work. A block diagram of the algorithm for assessing the reliability of an automobile transport system for the transport of passengers and goods has been developed.Item Методологічний підхід до визначення рівня якості функціонування транспортних систем(ВНТУ, 2018) Аулін, В. В.; Голуб, Д. В.; Біліченко, В. В.; Aulin, V.; Golub, D.; Bilichenko, V.Визначено та обґрунтовано сутність якості функціонування транспортних систем. Зазначено, що не дивлячись на велику різноманітність показників якості процесів перевезень вантажів і пасажирів автомобільним транспортом, вони мають однакові або близькі за значенням параметри, регламентовані відповідними стандартами. Виявлено, що стосовно ланцюгів перевезень вантажів і пасажирів якість роботи транспортних систем доцільно оцінювати її доступністю, функціональністю і надійністю. Обґрунтовано виробничу і функціональну компоненти повної якості функціонування транспортних систем від показників базових властивостей відповідної групи. Показано, що найважливішою складовою процесу дослідження транспортних систем є забезпечення відповідного рівня якості їх функціонування. Припущено, що рівні показників якості функціонування транспортних систем, як і рівні показників їх властивостей, поділяються на необхідні, бажані і ті, що пов’язані з можливістю досягнення цілей. Усі перераховані рівні показників якості змінюються в часі, що дає можливість здійснювати прогнозування. Відмінності між необхідним і прогнозованим рівнями стають рушійною силою циклової еволюції, а між бажаним і фактичним – фазовою і видовою еволюціями. В останньому випадку відмінності усуваються шляхом удосконалення існуючих і створюваних нових транспортних систем. З’ясовано поняття етапних функціоналів пристосованості систем на основі відповідних груп узагальнених базових і часткових кваліметричних параметрів. Виявлено, що серед зазначених показників якості надійність є однією з найвагоміших складових роботи транспортних систем. Більш того, їх надійність є основною властивістю, оскільки замовнику при укладенні договору на перевезення вантажів і пасажирів потрібні гарантії якісного виконання транспортних послуг. The essence of the quality of functioning of transport systems is determined and substantiated. It is noted that in spite of the wide variety of indicators of the quality of processes of transportation of goods and passengers by road, they have the same or similar parameters as are regulated by the relevant standards. It was found out that in terms of cargo and passenger transportation chains, the quality of transport systems should be evaluated by its accessibility, functionality and reliability. The production and functional components of the full quality of functioning of transport systems from the indicators of the basic properties of the corresponding group are substantiated. It is shown that the most important part of the process of studying transport systems is to provide the appropriate level of quality of their functioning. It is assumed that the level indicators of the quality of functioning of transport systems, as well as the level indicators of their properties, are divided into demanding, desirable and those associated with the possibility of achieving goals. All listed levels of quality metrics change over time, which makes it possible to make predictions. Differences between desired and predicted levels become the driving force of cyclic evolution, and between desirable and actual - phase and species evolution. In the latter case, the differences are eliminated by improving the existing and emerging new transport systems. The concept of step-by-step functionalities of system adaptability on the basis of corresponding groups of generalized basic and partial qualimetric parameters is revealed. It is revealed that among these quality indicators, reliability is one of the most important components of the operation of transport systems. Moreover, their reliability is the main property, since during the conclusion of a contract for the carriage of goods and passengers, the customer needs guarantees of high-quality performance of transport services.Item Зв’язок потужності споживаної тролейбусом електроенергії із перевезеною кількістю пасажирів та характеристиками маршруту(ХНАДУ, 2014) Аулін, В. В.; Плохов, І. О.; Голуб, Д. В.; Aulin, V.; Plokhov, I.; Golub, D.Встановлено відповідність потужності споживаної тролейбусом електроенергії перевезеній ним кількості пасажирів. У дослідженні також враховано характеристики маршруту для уточнення зв’язку між витратами потужності і пасажиропотоком. The accordance of power to consumable electricity power by a trolleybus to the amount of passengers transported is determined. In the given research there taken into account the descriptions of the route for clarification of connection of power expense and passenger transportations.Item Теоретико-фізичний підхід до діагностичної інформації про технічний стан агрегатів мобільної сільськогосподарської техніки(ХНТУСГ, 2015) Аулин, В. В.; Лисенко, С. В.; Голуб, Д. В.; Гриньків, А. В.; Мартиненко, О. Д.; Aulin, V.; Hrynkiv, A.; Lysenko, S.; Golub, D.; Martynenko, O.Запропоновано теоретико-фізичний підхід до діагностичної інформації про технічний стан об’єкту, який формується з використанням основних законів інформації та інформаційному трактуванні фізичних законів. Дано зв'язок діагностичної інформації з інформаційною ентропією для визначення діагностичної цінності обстеження технічного стану мобільної сільськогосподарської техніки. Обґрунтовано вибір критеріїв інформативності на основі даного підходу. Improvement of strategies technical operation of mobile agricultural machinery now has become special significance is basis of economic and most complete resource usage parts and assemblies transportation vehicles in difficult conditions. Definition of real resource of details and the transition to a more complex and effective strategy for exploitation technical condition possibly by diagnosis of technical condition mobile agricultural machinery is a qualitative leap in ensuring reliability for a longer period of time. Diagnostics is widespread in the technique, but there is a problem with the system complexity and the possibility properly diagnosis and appropriate set of units, and based on these diagnoses correctly determine the technical condition of the system and then carry out technical actions for the maintenance a given level of reliability technician. There is also the problem incomplete used of diagnostic information that creates a problems accurately diagnosed. To solve these problems proposed theoretical and physical approach to diagnostic information about the technical condition of the object is which formed using the basic laws of information and information interpretation of physical laws. The given connection diagnostic information with the information entropy to determine the diagnostic value of inspection of technical condition of mobile agricultural machinery. The selection criteria based on the information content of this approach.Item Исследование изменения мощности дизеля автомобилей, работающих в нестационарных условиях(LUBLIN – RZESZÓW, 2015) Аулин, В. В.; Слонь, В. В.; Лысенко, С. В.; Голуб, Д. В.; Аулін, В. В.; Слонь, В. В.; Лисенко, С. В.; Голуб, Д. В.; Aulin, V.; Slon, V.; Lysenko, S.; Golub, D.В статье дана характеристика типов нестационарных условий эксплуатаций в зависимости от условий внешней среды, климатических, дорожных, горнотехнических условий, режимов работы. Определены основные параметры. Показано что в нестационарных условиях работают автомобили в сельскохозяйственном производстве, карьерные самосвалы, автомобили с приводом навесного оборудования, автомобили дорожно-строительной и специальной техники. Разработана методика определения изменения мощности двигателя. Приведены результаты исследований изменения мощности дизеля автомобиля в нестационарных условиях эксплуатации. Дано описание испытательного комплекса исследования влияния композиционного (модифицированного) моторного масла. В комплекс включен компрессор, представленный собой физическую имитационную модель сопряжений дизеля. Исследованию подвергали присадки "НИОД-5", "RoilGold", дисульфид молибдена и предложенную авторами присадку "КГМТ-1". Исследовали как потребляемую, так и эксплуатационную мощности компрессора. Использовали дистанционное управление персональным компьютером и универсальным прибором "цифровой мультиметр DMK-32". Проведено ряд измерений величин напряжения, тока активной, реактивной и полной мощности, коэффициента мощности cosφ, частоты тока и напряжения. Осуществляли контроль, хранения и передачу на компьютер базы данных. При исследовании потребляемой мощности выявлено, что самый высокий уровень характеру для работы на базовом моторном масле М10Г2к, а самый низкий для работы на модифицированном масле присадками дисульфид молибдена и "КГМТ-1". Общей тенденции выявлено снижения потребляемой мощности при внесения в масло присадок. Характер снижения потребляемой мощности компрессора зависит от типа присадок, их состава и концентрации. Зафиксировано обратную картину для эксплуатационной мощности. Проведены исследования потребляемой мощности при ступенчатом нагружении и разгружении компрессора. Выявлено, что характер изменения мощности зависит от характера нагружения и разгружения, а также типа присадки. В целом потребляемая мощность снижается на 11…18 % при модифицировании моторного масла присадками. The article presents the characteristics of the types of non-stationary operating conditions depending on the external environment, climate, road, mining conditions and operation modes. Main parameters were determined. It is shown that non-stationary conditions include operation of the vehicles in agricultural production, dump trucks in quarries, vehicles with attached implements, construction and road-building vehicles. The methodology for determining the change in engine power was developed. The results of research of changes in power of a diesel engine in non-stationary conditions have been presented. The testing complex of the study of the influence of the compositional (modified) engine oil was described. The complex includes a compressor represented by a physical simulation model of the diesel couplings. The additives "НИОД-5", "RoilGold", molybdenum disulfide and the proposed additive "КГМТ-1" by the authors were tested. We studied both consumption and operational power of the compressor. The remote control of the PC and versatile instrument "Digital Multimeter DMK-32" were used. A series of measurements were made including the voltage value, the current of active, reactive and full power, the power coefficient cosφ, frequency of current and voltage. We controlled, saved and transferred the database to a computer. In the study of the power consumption it was found out that the highest level of character to work on the basic engine oil M10Г2к, and the lowest for a modified oil additives and molybdenum disulfide "КГМТ-1". The overall tendency showed the reduction in power consumption when additives were added into the oil. The character of the decrease in power consumption of the compressor is dependent upon the additives, their composition and concentration. We fixed the feedback for the operational power. Investigations were carried out on the power consumption at a stepped loading and unloading of the compressor. It was found out that the changes of the power depend on the type of loading and unloading, as well as the type of additives. In general, the power consumption is reduced by 11 ... 18% in the modified engine oil with additives.