Збірники наукових праць ЦНТУ
Постійне посилання на фондhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/1
Перегляд
46 результатів
Результати пошуку
Тип:Документ, Класифікація типів сигналів та методів машинного навчання для інтелектуальної оцінки технічного стану мобільних машин підприємств агропромислового виробництва(ЦНТУ, 2025) Матвієнко, О. О.; Аулін, В. В.; Matviienko, О.; Aulin V.У статті подано критичний огляд сучасних досліджень щодо застосування методів машинного навчання (МН) для визначення технічного стану вузлів і механізмів мобільних машин агропромислового виробництва (ММАПВ) за різнотиповими діагностичними сигналами (вібраційними, акустичними, температурними, тисковими тощо). Показано обмеження порогових стратегій діагностики та обґрунтовано необхідність інтелектуальної системи технічного сервісу, що поєднує сенсорну базу й адаптивні алгоритми МН для онлайн-оцінювання стану, прогнозного обслуговування і мінімізації непередбачуваних простоїв. The article provides a critical review of current research on the use of machine learning (ML) methods for identifying the technical state of units and mechanisms of agro-industrial production machines for different types of diagnostic signals (vibration, acoustic, temperature, vice, etc.). The exchange of threshold diagnostic strategies is shown and the need for an intelligent technical service system is highlighted, which integrates a sensor base and adaptive MN algorithms for online assessment of the plant, predictive maintenance and minimization of untransferable downtime.Тип:Документ, Виявлення типових відмов елементів автомобілів групи Renault та обґрунтування вибору запасних частин(ЦНТУ, 2025) Тищенко, С. Ю.; Аулін, В. В.; Гриньків, А. В.; Tyshchenko, S.; Aulin V.; Hrynkiv А.В статті розглядаються методи виявлення і дослідження відмов елементів (вузлів деталей, систем, агрегатів) автомобілів. Основні проблеми процесу ефективності експлуатації легкових автомобілів безпосередньо залежить від цілісного підходу до реалізації заходів матеріально-технічного забезпечення, включаючи планування обсягів постачання та управління запасами запасних частин на підприємствах, що здійснюють технічне обслуговування та поточний ремонт, починаючи з дистриб’юторських мереж і завершуючи дилерськими СТО. This article explores methods for detecting and studying failures of automotive components. The primary challenges related to the effectiveness of passenger vehicle operation are directly dependent on a holistic approach to the implementation of material and technical support measures. This includes the planning of supply volumes and management of spare parts inventory at enterprises involved in vehicle maintenance and repair. These enterprises range from distribution networks to dealer service stations.Тип:Документ, Методи і заходи удосконалення системи технічного сервісу вантажних автомобілів на основі кіберфізичного підходу і розробки науковотехнічної документації його операцій(ЦНТУ, 2025) Надич, Т. М.; Аулін, В. В.; Гриньків, А. В.; Слонь, В. В.; Nadych, Т.; Aulin V.; Hrynkiv, А.; Slon, V.Стаття присвячена системі інформаційного забезпечення проведення операцій технічного обслуговування, технічного діагностування і поточного ремонту вантажних автомобілів на підприємствах технічного сервісу. Розглянуто питання інтеграції науково-технічної документації щодо проведення технологічних операцій технічного сервісу вантажних автомобілів, згідно принципів кіберфізичного підходу, єдиного інформаційного простору. The article is devoted to the information support system for carrying out technical maintenance operations, technical diagnostics and current repairs of trucks at technical service enterprises. The issue of integrating scientific and technical documentation for carrying out technological operations of technical service of trucks, according to the principles of the cyber-physical approach, a single information space, is considered.Тип:Документ, Забезпечення належного рівня якості надання послуг підприємствами технічного сервісу колісних транспортних засобів проведенням їх акредитації(ЦНТУ, 2025) Сергійчук, А. А.; Аулін, В. В.; Гриньків, А. В.; Сергійчук, А. В.; Serhiichuk, A.; Aulin V.; Hrynkiv, А.; Serhiichuk, A.В статті розглянуто проблему забезпечення належного рівня якості надання послуг підприємствами технічного сервісу колісних транспортних засобів проведеннях їх акредитації через створення б випробувальної лабораторії. Проаналізовано основні напрямки підвищення якості технічного сервісу колісних транспортних засобів з впровадженням Стандартів ISO 9001:2015, ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019. Зазначено, що система управління якістю транспортних послуг на підприємстві повинна враховувати їх специфіку. Визначено етапи формування системи управління якості без впровадження і з впровадженням випробувальної лабораторії перевірки конструкції та технічного стану колісних транспортних засобів. The article considers the problem of ensuring the proper level of quality of services provided by enterprises of technical service of wheeled vehicles during their accreditation through the creation of a testing laboratory. The main directions of improving the quality of technical service of wheeled vehicles with the implementation of ISO 9001:2015, DSTU EN ISO/IEC 17025:2019 Standards are analyzed. It is noted that the quality management system of transport services at the enterprise must take into account their specifics.Тип:Документ, Вдосконалення математичного моделювання машинобудівних технологій для смарт-підприємств в системі машинного зору(ЦНТУ, 2025) Головатий, А. О.; Чумак, В. М.; Манько, Є. В.; Аулін, В. В.; Кульова, Д. О.; Holovatyi, А.; Chumak, V.; Manko, Ye.; Aulin V.; Kuleva, D.У статті розглядається питання математичного моделювання машинобудівних технологій системи машинного зору в умовах переходу до смарт-підприємств, які є основою сучасної Індустрії 4.0. Зазначається, що традиційні підходи до моделювання не повною мірою відповідають вимогам цифрового виробництва, що характеризується високою динамічністю, необхідністю інтеграції з кіберфізичними системами, технологіями Інтернету речей (IoT) та адаптивного управління в реальному часі. The article considers the issue of mathematical modeling of machine-building technologies of machine vision systems in the context of the transition to smart enterprises, which are the basis of modern Industry 4.0. It is noted that traditional approaches to modeling do not fully meet the requirements of digital production, which is characterized by high dynamism, the need for integration with cyber-physical systems, Internet of Things (IoT) technologies and adaptive control in real time.Тип:Документ, Modeling the Stochastic State Matrix of a Production Line for Optimize its Operational Reliability Using Reinforcement Learning(ЦНТУ, 2025) Kovalov, S.; Aulin V.; Grynkiv, A.; Kovalov, Yu.; Ковальов, С. Г.; Аулін, В. В.; Гриньків, А. В.; Ковальов, Ю. Г.The development of a production line state determination model aims to create a universal tool for evaluating and optimizing industrial systems. The proposed approach enables real-time analysis of equipment states, prediction of potential failures, and enhancement of overall operational efficiency. Основною метою розробки моделі визначення стану виробничої лінії було створення універсального інструменту, здатного аналізувати та оптимізувати будь-яку промислову виробничу лінію. Модель розроблена для ефективної оцінки робочих станів виробничого обладнання, прогнозування потенційних збоїв та рекомендацій щодо коригувальних дій для підвищення надійності та ефективності. Завдяки використанню математичних методів та методів на основі штучного інтелекту, підхід забезпечує адаптивність до різних типів виробничих систем, що робить його застосовним у різних галузях промисловості.Тип:Документ, Організація, принципи та система транспортного забезпечення сільськогосподарських підприємств(ЦНТУ, 2025) Зайцев, А. М.; Аулін, В. В.; Лисенко, С. В.; Гудь, В. З.; Zaitsev, A.; Aulin V.; Lysenko S.; Gud, V.Стаття присвячена системі організації транспортного забезпечення сільськогосподарських підприємств в Україні. Зазначено специфічну роль автомобільного транспорту в агропромисловому виробництві. Сформульовані основні методологічні принципи оцінки якості надання транспортних послуг сільськогосподарським підприємствам. Запропоновано структуру системи організації транспортного обслуговування сільськогосподарських підприємств. Розглянуто сукупність підсистем системи транспортного обслуговування. Визначено сутність, функціональну роль, проведена їх класифікація та сформульовані основні завдання, які слід розв'язати для ефективного транспортного забезпечення. This article is dedicated to the system of organizing transport support for agricultural enterprises in Ukraine. The specific role of road transport in agricultural production is noted. The basic methodological principles for assessing the quality of transport services provided to agricultural enterprises are formulated. A structure of the system for organizing transport services for agricultural enterprises is proposed, which consists of supporting subsystems (legal, regulatory, and informational support), a fleet of vehicles and their organization of formation and use (justification of transportation volume, planning of cargo flows, optimization of transport routes, selection of forms of vehicle use, optimization of the vehicle fleet, organization of labor and wages, organization of resource support, organization of maintenance and repair, planning and accounting of transport operating costs) ets.Тип:Документ, Методи визначення потреб підприємств автосервісу в запасних частинах та розробка методики їх впливу на загальну працездатність автомобілів(ЦНТУ, 2025) Тищенко, С. Ю.; Сергійчук, А. А.; Аулін, В. В.; Гриньків, А. В.; Tyshchenko, S.; Serhiichuk, A.; Aulin V.; Hrynkiv, A.Стаття присвячена методам визначення потреб підприємства автосервісу в запчастинах та розробці методики їх підбору та впливу на загальну працездатність легкових автомобілів. Розглянуто групи номенклатури запасних частин. Визначено ряд статистичних показників, фактичної і нормативної потреби підприємства автосервісу в запасних частинах. Визначено коефіцієнт їх використання. Розроблено методику оцінки ступеню впливу елемента.(деталі, вузла, системи, агрегату) автомобіля на його працездатність. Запропоновано п'ять етапів реалізації методики. На першому етапі визначається вплив ресурсовизначальних відмов на стан автомобіля. На другому етапі здійснюється оцінка впливу відмов деталей, вузлів, систем і агрегатів в балах на загальну працездатність автомобіля. На третьому етапі визначаються статистичні показники зібраного масиву бази даних експертних оцінок. На четвертому етапі визначається масив витрат на придбання запасних частин в системі дистрибуції, щоб підтримати працездатність автомобіля. На п'ятому етапі розв'язується завдання відбору з вихідної номенклатури елементів легкових автомобілів найбільш критичних і значущих з точки зору наслідків відмови та вартості їх придбання. Сформульовані відповідні умови для визначення елементів, що істотно обмежують працездатність легкових автомобілів. Методику апробовано на легкових автомобілях марки Renault. The article is devoted to methods of determining the needs of a car service enterprise in spare parts and he article is devoted to methods of determining the needs of a car service enterprise in spare parts and developing a methodology for their selection and impact on the overall performance of passenger cars. The groups of the spare parts nomenclature are considered. A number of statistical indicators, actual and regulatory needs of a car service enterprise in spare parts are determined. Their utilization coefficient is determined. A methodology for assessing the degree of influence. of an element (part, assembly, system, unit) of a car on its performance is developed etc.Тип:Документ, Виявлення, аналіз і прогнозування параметрів ризику безвідмовного навантаження готової продукції на транспортно-логістичному терміналі підприємства(ЦНТУ, 2025) Аулін, В. В.; Кульова, Д. О.; Варваров, В. В.; Aulin V.; Kulova, D.; Varvarov, V.Стаття присвячена аналізу та оцінці ризиків безвідмовного навантаження готової продукції на постах навантаження транспортно-логістичного терміналу підприємства. Визначено закони розподілу щільності ймовірностей безвідмовної роботи буферних ємностей зони зберігання вантажів та величину ризику безвідмовного навантаження враховуючи тип продукції, фракційність, спосіб відвантаження. На основі проведеного ранжування величини ризику безвідмовного навантаження побудовано матрицю ризиків для всієї номенклатури готової продукції у розрізі відповідних зон зберігання та постів навантаження транспортно-логістичного терміналу підприємства. The study is focused on summarizing and analyzing the results obtained in the assessment of failure-free loading risks of finished products at the loading points of a transport and logistics terminal. The nomenclature of finished products and their corresponding storage zones was identified, considering the technological properties and specific characteristics of these cargoes to enhance the efficiency of terminal operations. The research established probability density distribution laws for the reliable operation of buffer storage tanks based on statistical analysis. A theoretical justification for failure-free loading risks and their components was developed using queuing theory. The main risks identified include the failure-free operation risk of buffer storage tanks, warehouse overflow due to the lack of storage space, vehicle downtime due to product unavailability, loading post system downtime due to the absence of a vehicle, and refusal to load due to full capacity at all terminal loading points etc.Тип:Документ, Удосконалення управління мехатронною системою впорскування двигуна внутрішнього згорання автомобіля(ЦНТУ, 2025) Голуб, Д. В.; Аулін, В. В.; Holub, D.; Aulin V.Проаналізовано сучасні методи та технічні рішення, що використовуються в мехатронних системах впорскування паливо-повітряної суміші, з метою зменшення токсичності викидів, покращення динамічних характеристик та економічності роботи двигуна внутрішнього згоряння автомобіля. Розглянуто сильні та слабкі сторони резонансного, механічного й газотурбінного підходів до наддуву. Приділено увагу імпульсному способу наддуву з використанням повітряно-тактових клапанів, який досі не застосовувався в двигунах внутрішнього згоряння та зроблено припущення що система впорскування, оснащена пристроєм імпульсного наддуву з повітряно-тактовими клапанами, здатна для існуючих конструкцій бензинових і дизельних двигунів внутрішнього згоряння знизити витрату пального, зменшити вміст шкідливих речовин у вихлопних газах і підвищити крутний момент у діапазонах низьких і середніх частот обертання тощо. Modern methods and technical solutions used in mechatronic fuel-air injection systems are analyzed to reduce emissions, improve dynamic characteristics and efficiency of the internal combustion engine of a car. The strengths and weaknesses of resonant, mechanical and gas turbine approaches to supercharging are considered. Attention is paid to the pulsed method of supercharging using air-cycle valves, which has not yet been used in internal combustion engines and it is assumed that an injection system equipped with a pulse supercharging device with air-cycle valves is capable of reducing fuel consumption, reducing the content of harmful substances in exhaust gases, and increasing torque in the low and medium speed ranges for existing designs of gasoline and diesel internal combustion engines ets.