Збірники наукових праць ЦНТУ
Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/1
Browse
5 results
Search Results
Item type:Item, Безпека дорожнього руху в Україні: оцінювання ризиків і перспективи цифровізації(ЦНТУ, 2025) Кульова, Д. О.; Магопець, С. О.; Лівіцький, О. М.; Kulova, D.; Mahopets, S.; Livitskyi, О.У статті проведено оцінювання ризиків порушень безпеки дорожнього руху, які є передумовами виникнення дорожньо-транспортних пригод з вини водіїв. Особливу увагу приділено ролі технічного розслідування та автотехнічної експертизи як інструментів виявлення джерел ризиків і формування превентивних заходів. Результати ранжування на основі частоти подій і експертної оцінки тяжкості наслідків дозволили виокремити найбільш критичні порушення, що потребують першочергової уваги з боку системи управління дорожнім рухом. Запропоновано рекомендації щодо впровадження сучасних смарт-технологій з метою зниження рівня ризиків. Обґрунтовано доцільність впровадження проактивного підходу до забезпечення безпеки дорожнього руху, з урахуванням сучасних викликів та обмежень, характерних для транспортної системи України. The article presents a risk assessment of road safety violations that serve as prerequisites for the occurrence of road traffic accidents caused by drivers. Particular attention is given to the role of technical investigation and automotive forensic analysis as tools for identifying sources of risk and developing preventive measures. The results of ranking based on event frequency and expert assessment of consequence severity allowed the identification of the most critical violations requiring priority attention from the traffic management system. These include: violation of maneuvering rules 3.271; failure to maintain distance and safe intervals 2.203; and speeding 1.679. Meanwhile, the lowest risk values were recorded for: falling asleep while driving 0.004; driving under the influence of alcohol 0.004; and violation of railway crossing rules 0.003. Despite their low frequency, these violations are characterized by high potential danger and therefore also require the implementation of appropriate risk reduction measures.Item type:Item, Вдосконалення математичного моделювання машинобудівних технологій для смарт-підприємств в системі машинного зору(ЦНТУ, 2025) Головатий, А. О.; Чумак, В. М.; Манько, Є. В.; Аулін, В. В.; Кульова, Д. О.; Holovatyi, А.; Chumak, V.; Manko, Ye.; Aulin V.; Kuleva, D.У статті розглядається питання математичного моделювання машинобудівних технологій системи машинного зору в умовах переходу до смарт-підприємств, які є основою сучасної Індустрії 4.0. Зазначається, що традиційні підходи до моделювання не повною мірою відповідають вимогам цифрового виробництва, що характеризується високою динамічністю, необхідністю інтеграції з кіберфізичними системами, технологіями Інтернету речей (IoT) та адаптивного управління в реальному часі. The article considers the issue of mathematical modeling of machine-building technologies of machine vision systems in the context of the transition to smart enterprises, which are the basis of modern Industry 4.0. It is noted that traditional approaches to modeling do not fully meet the requirements of digital production, which is characterized by high dynamism, the need for integration with cyber-physical systems, Internet of Things (IoT) technologies and adaptive control in real time.Item type:Item, Виявлення, аналіз і прогнозування параметрів ризику безвідмовного навантаження готової продукції на транспортно-логістичному терміналі підприємства(ЦНТУ, 2025) Аулін, В. В.; Кульова, Д. О.; Варваров, В. В.; Aulin V.; Kulova, D.; Varvarov, V.Стаття присвячена аналізу та оцінці ризиків безвідмовного навантаження готової продукції на постах навантаження транспортно-логістичного терміналу підприємства. Визначено закони розподілу щільності ймовірностей безвідмовної роботи буферних ємностей зони зберігання вантажів та величину ризику безвідмовного навантаження враховуючи тип продукції, фракційність, спосіб відвантаження. На основі проведеного ранжування величини ризику безвідмовного навантаження побудовано матрицю ризиків для всієї номенклатури готової продукції у розрізі відповідних зон зберігання та постів навантаження транспортно-логістичного терміналу підприємства. The study is focused on summarizing and analyzing the results obtained in the assessment of failure-free loading risks of finished products at the loading points of a transport and logistics terminal. The nomenclature of finished products and their corresponding storage zones was identified, considering the technological properties and specific characteristics of these cargoes to enhance the efficiency of terminal operations. The research established probability density distribution laws for the reliable operation of buffer storage tanks based on statistical analysis. A theoretical justification for failure-free loading risks and their components was developed using queuing theory. The main risks identified include the failure-free operation risk of buffer storage tanks, warehouse overflow due to the lack of storage space, vehicle downtime due to product unavailability, loading post system downtime due to the absence of a vehicle, and refusal to load due to full capacity at all terminal loading points etc.Item type:Item, Оцінювання ризиків несхоронних перевезень нафтопродуктів автомобільним транспортом(ЦНТУ, 2024) Аулін, В. В.; Кульова, Д. О.; Гриньків, А. В.; Лисенко, С. В.; Aulin V.; Kulova, D.; Hrinkiv, A.; Lysenko S.У статті проведено ідентифікацію та оцінювання ризиків, пов’язаних з перевезенням нафтопродуктів від нафтобаз до автозаправних станцій автомобільним транспортом. Розглянуто внутрішні фактори, зумовлені фізико-хімічними властивостями нафтопродуктів, такими як вогненебезпечність, вибухонебезпечність, випаровуваність та схильність до електризації, а також зовнішні фактори, включаючи механічні впливи, кліматичні умови, організаційні та технічні аспекти. За допомогою методу експертних оцінок визначено ймовірність виникнення ризиків і величину можливих наслідків, що дозволило встановити їх пріоритетність. Запропоновано рекомендації для зниження рівня ризиків, спрямовані на підвищення безпеки перевезень і схоронності нафтопродуктів. The article identifies and assesses risks associated with the transportation of petroleum products by road from oil depots to gas stations. The main external and internal factors affecting cargo safety have been determined, including the physicochemical properties of petroleum products such as flammability, explosiveness, volatility, and susceptibility to static electrification, as well as external factors, including mechanical impacts, climatic conditions, organizational, and technical aspects.Item type:Item, Застосування концептуального підходу ризик-менеджменту в сфері безпеки руху на транспорті(ЦНТУ, 2024) Кульова, Д. О.; Kulova, D.У статті розглянуто концептуальний підхід ризик-менеджмент та можливості його застосування в сфері безпеки руху на транспорті. Сформовано засади для впровадження основних етапів ризикменеджменту, таких як формування середовища, загальне оцінювання ризиків (ідентифікація, аналіз, оцінка) і обробка ризиків, а також моніторинг ефективності заходів мінімізації ризиків. Висвітлено взаємозв'язок між етапами, значення обміну інформацією та консультуванням на кожному етапі, а також ведення реєстру ризиків для систематизації даних. The article examines the conceptual approach to risk management aimed at ensuring traffic safety in various types of transport, including automotive, railway, and aviation. The main focus is on the application of risk-oriented approaches to enhance the level of transport safety and reduce negative environmental impacts. It was found that the implementation of risk management systems not only reduces the likelihood of hazardous situations but also minimizes the negative consequences of their occurrence, including economic and social losses.