Збірники наукових праць ЦНТУ

Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 13
  • Item type:Item,
    Сучасні підходи до організації дорожнього руху в умовах надзвичайних ситуацій
    (ЦНТУ, 2025) Голотюк, М. В.; Дорощук, В. О.; Бережняк, І. А.; Holotiuk, M.; Doroshchuk, V.; Berezhniak, I.
    У статті розглянуто сучасні підходи до організації дорожнього руху в умовах надзвичайних ситуацій, що є актуальним питанням для підвищення безпеки та ефективності транспортної інфраструктури. Основна увага приділяється інтеграції інноваційних технологій, інтелектуальних систем управління та інформаційно-аналітичних інструментів для оптимізації руху транспорту в кризових умовах. У статті визначено основні переваги інтеграції сучасних технологій у систему організації дорожнього руху та рекомендовано впровадження адаптивних систем керування рухом. The article discusses modern approaches to the organization of traffic in emergency situations, which is an urgent issue for improving the safety and efficiency of transport infrastructure. The main focus is on the integration of innovative technologies, intelligent control systems and information and analytical tools to optimize traffic in crisis conditions. The study analyzes the existing methods of traffic management during emergencies, such as natural disasters, man-made accidents, and military threats. It is proposed to use three main mathematical models to evaluate the effectiveness of traffic management: the Lighthill-Whizam-Richards (LWR) model, the queuing system model (QSM), and adaptive traffic management models. The LWR model allows predicting changes in traffic density depending on traffic volume and road conditions etc.
  • Item type:Item,
    Обрушування насіння промислових конопель механізмами з підвищеною продуктивністю
    (ЦНТУ, 2024) Шейченко, В. О.; Петраченко, Д. О.; Sheichenko, V.; Petrachenko, D.
    В статті наведено результати дослідження технологічного процесу обрушування насіння промислових конопель. Метою роботи є підвищення продуктивності технологічного процесу обрушуванняза умов збереження якості ядер насіння конопель. Розроблено та досліджено експериментальний зразок відцентрового механізму обрушування, здатного працювати з насінням, що не потребує попереднього калібрування. Встановлено раціональні параметри відцентрового обрушувача: частота обертання робочого колеса 6200±200 об./хв., швидкість подачі – 100 кг/год., вологість сировини – в межах 8,8-11,5%. Зазначені параметри уможливили збільшити вихід конопляних ядердо максимально можливих показників.За результатами проведених досліджень збільшено пропускну спроможність пристрою від 30 кг/год. до 100 кг/год. За результатами проведеного багатофакторного експерименту отримано математичні моделі процесу та встановлено залежність ефективності обрушування від обраних параметрів.Отримані результати мають практичне значення для галузі переробки конопель і можуть бути застосовані для вдосконалення існуючих технологічних рішень. The article presents the results of a study on the technological process of dehulling industrial hemp seeds. The aim of the study is to increase the productivity of the dehulling process while maintaining the integrity of the seed kernels. To achieve this goal, an experimental prototype of a centrifugal dehuller was developed, capable of processing seeds without the need for preliminary calibration or moisture normalization, significantly simplifying the raw material preparation process.
  • Item type:Item,
    Consumer and transport containers for road transportation of main types of petroleum cargoes, ergonomic requirements for handling and warehousing
    (ЦНТУ, 2024) Zahorianskyi, V.; Загорянський, В. Г.
    The research conducted in the paper is devoted to solving the actual problem of development of methods for choosing the optimal assortment of consumer and transport containers for automobile transportation of the main types of petroleum products. In the paper is proposed to expand the range of consumer and transport containers for automobile transportation of the main types of petroleum products due to the selection of such effective types as a tank container, a container of medium capacity for bulk cargo (IBC- container), flexitank, soft container type "big-bag". Ergonomic requirements for handling the main types of oil products during their container transportation have some features that are also defined in the work. Проведені у даній статі дослідження присвячені вирішенню актуальної проблеми розробки методики вибору оптимального асортименту споживацької і транспортної тари для автомобільних перевезень основних видів нафтопродуктів. При цьому слід відмітити, що тарним автоперевезенням нафтопродуктів приділяється недостатньо уваги. Автомобільний транспорт в основному забезпечує завезення нафтопродуктів у глибинні сільськогосподарські райони, а також для внутрішнього переміщення нафтопродуктів від нафтобаз до місць споживання. До основних видів нафтопродуктів, що перевозяться автомобільним транспортом, відносяться такі достатньо різні за своїми властивостями речовини, як бензини авіаційні, бензини автомобільні, палива для реактивних двигунів, нафтил, паливо дизельне, зріджені вуглеводневі гази, мастила нафтового походження, вазеліни, сировина для виробництва бітуму, гудрон, асфальт нафтовий, власне нафтобитум, парафіни нафтові рідкі та тверді. Визначено, що нафтопродукти, упаковані у транспортну тару, транспортують у контейнерах або транспортними пакетами у критих транспортних засобах відповідно до Правил перевезення вантажів автомобільним транспортом. При транспортуванні автомобільним транспортом нафтопродукти в обмежених кількостях упаковують відповідно до вимог Рекомендацій щодо перевезення небезпечних вантажів (типових правил, розроблених Організацією Об'єднаних Націй). На транспортну тару, транспортні засоби з нафтою та нафтопродуктами крім транспортного маркування, за потреби, завдають маркування, що характеризує транспортну небезпеку вантажу.
  • Item type:Item,
    Оптимальний комплекс операцій технічного обслуговування і ремонту для підвищення надійності вузлів, систем та агрегатів мобільних машин
    (ЦНТУ, 2023) Аулін, В. В.; Ляшук О. Л.; Гриньків, А. В.; Лисенко, С. В.; Міронов, Д. В.; Слободян, Л. М.; Рогатинський Р. М.; Aulin V.; Liashuk, O.; Hrinkiv, A.; Lysenko S.; Mironov D.; Slobodian, L.; Rogatynskyi, R.
    В роботі розглядаються удосконалення форм та методів організації систем технічного обслуговування і ремонту мобільних машин для підвищення їх надійності оптимізацією операцій діагностування та контролю технічного стану їх вузлів, систем і агрегатів. The work examines the improvement of the forms and methods of organizing maintenance and repair systems of mobile machines in order to increase their reliability by optimizing diagnostic operations and monitoring the technical condition of their units, systems and units.
  • Item type:Item,
    Оптимізація режимів взаємодії магістрального та міського пасажирського транспорту м. Кременчук
    (ЦНТУ, 2024) Мороз, М. М.; Гайкова, Т. В.; Солошич, І. О.; Moroz, M.; Haikova, T.; Soloshych, I.
    У статті розглядаються ключові компоненти організації та оптимізації взаємодії пасажирського магістрального та міського транспорту на прикладі міста Кременчука. Магістральний пасажирський транспорт представлений такими видами транспорту як автомобільний, залізничний та річковий, а міський – тролейбусами, автобусами та маршрутними таксомоторами. Оптимізацію взаємодії поведено за критерієм зменшення сумарних приведених затрат, що пов’язані з роботою міського пасажирського транспорту та очікуванням пасажирів поїздки при пересадці з одного на інший видів транспорту. Запропоновано узагальнений критерій оцінки сумарних витрат коштів учасників транспортного процесу, який в результаті організації перевезень проявляє тенденцію мінімізуватися. The purpose of the article is to determine the optimal value of the number of vehicles on the route network of Kremenchuk in the interaction of mainline and internal passenger transport by organizing the work of participants in the transport process of moving passengers during the transition from mainline (car, railway, river) to urban (trolley buses, buses, route taxis) transport.
  • Item type:Item,
    Особливості антикризового управління продуктовим портфелем машинобудівних підприємств в умовах критичного обмеження ресурсів
    (ЦНТУ, 2023) Галушко, Л. В.; Андрощук, І. О.; Halushko, L.; Androshchuk, I.
    У статті розглянуто особливості антикризового управління продуктовим портфелем машинобудівних підприємств в умовах критичного обмеження ресурсів. Визначено ключові проблеми функціонування машинобудівних підприємств України в умовах військової агресії, серед яких такі як: майже одномоментна втрата частини ключового персоналу в зв'язку з мобілізацією для захисту країни; різке зростання собівартості внаслідок дії різноманітних чинників, зокрема: зростання логістичних витрат та власне строків логістичних операцій; втрати частини ключових постачальників та внаслідок цього перехід на менш ефективні технологічні процеси; зростання цін на матеріальні ресурси; неможливість підтримання виробничих запасів та незавершеного виробництва на рівні, необхідному для забезпечення ритмічного процесу виробництва продукції. Встановлено, що найбільш значущою проблемою виступає критичне обмеження кількості ресурсів (трудових, матеріальних, фінансових), які підприємство може залучити для виконання замовлень споживачів продукції вчасно і в повному обсязі. The paper is devoted to the peculiarities of anti-crisis management of the product portfolio of machinebuilding enterprises in conditions of critical resource limitation. The key problems of the functioning of the machine-building enterprises of Ukraine in the conditions of military aggression are identified, among which are the following: the almost instantaneous loss of part of the key personnel in connection with the mobilization for the defense of the country; sharp increasing in the cost price as a result of various factors, in particular: increasing in logistics costs and actual terms of logistics operations; the loss of some key suppliers and, as a result, the transition to less efficient technological processes; rising prices for material resources; impossibility of maintaining production stocks and work-in-progress at the level necessary to ensure the rhythmic process of production. It was found that the most significant problem is the critical limitation of the number of resources labor, material, financial) that the enterprise could attracted to fulfill the orders of consumers of products on time and in full.
  • Item type:Item,
    Оптимізація управлінських підходів для впровадження та ефективності системи менеджменту безпеки дорожнього руху
    (ЦНТУ, 2023) Глевацька, Н.; Hlevatska, N.
    Розглядаються питання оптимізації управлінських підходів для ефективного впровадження системи менеджменту безпеки дорожнього руху на підприємствах. Автори вивчають внутрішні та зовнішні фактори, що впливають на безпеку на дорогах, і досліджують методи вдосконалення управлінських підходів для забезпечення високого рівня безпеки. Особлива увага приділяється процесному та ризик-орієнтованому підходам, а також важливості взаємодії зі зацікавленими сторонами. Зазначається, що вдала стратегія управління безпекою полягає в інтеграції безпеки в усі сфери діяльності підприємства та постійному моніторингу системи. Дослідження підтверджує, що прийняття такого ризик-орієнтованого підходу сприяє значному підвищенню ефективності системи менеджменту безпеки на дорогах. Зменшення ризиків та поліпшення безпеки стають результатом впровадження цієї стратегії, що дозволяє підприємствам ефективніше контролювати та управляти потенційними загрозами на дорогах. The issues of optimizing management approaches for effective implementation of road traffic safety management systems in enterprises are considered. The authors examine internal and external factors affecting road safety and explore methods to enhance management approaches to ensure a high level of safety. Special attention is paid to process and risk-oriented approaches, as well as the importance of interaction with stakeholders. It is noted that a successful safety management strategy involves integrating safety into all areas of enterprise activities and continuously monitoring the system. Research confirms that adopting such a riskoriented approach significantly enhances the effectiveness of road safety management systems. Reduction of risks and improvement of safety are the outcomes of implementing this strategy, enabling enterprises to more efficiently control and manage potential road hazards.
  • Item type:Item,
    Елементи організації операційних технологій в рослинництві з урахуванням аграрних ризиків
    (ЦНТУ, 2023) Бурлака, О. А.; Келемеш, А. О.; Горбенко, О. В.; Burlaka, О.; Kelemesh, А.; Gorbenko, О.
    Тематика представленої статті охоплює системне оцінювання операційних технологій в галузі рослинництва, де одним з ключових факторів є імовірність недоотримання запланованих кінцевих результатів виробництва під впливом аграрних ризиків. Обґрунтування та вибір оптимальної технології вирощування та збирання певної групи сільськогосподарських культур є складною багатокритеріальною техніко-організаційною задачею. На практиці досить часто спостерігаються випадки, коли максимальні технічні, економічні організаційні, технологічні зусилля та витрати у рослинництві не приносять очікуваного запланованого результату щодо ефективності сільськогосподарського виробництва. При цьому постає актуальне практичне та прагматичне питання: чи доцільно в складних економічних та політичних умовах економіки країни використовувати максимум ресурсного, технічного та технологічного забезпечення виробничих процесів у рослинництві, якщо співвідношення «витрати – отриманий результат» може бути набагато менше очікуваних планових показників, і, при цьому, має місце значний вплив некерованих людиною факторів щодо вирощування та збирання сільськогосподарських культур, таких, як наприклад, агрокліматичні ризики. Вважаємо, що в такому варіанті, більш доцільно обирати технології навіть з меншим потенціалом ресурсного забезпечення, направлені на збільшення економічної стійкості виробництва у випадках настання збиткових виробничих результатів під впливом агрокліматичних ризиків. В даній публікації планування виробничих процесів щодо організації операційних технологій в рослинництві розглянемо на прикладі порівняння та вибору оптимального, за умови врахування агрокліматичних ризиків, варіанту, на прикладі вирощування та збирання озимої пшениці. The topic of the presented article covers the systematic evaluation of operational technologies in the field of crop production, where one of the key factors is the probability of failure to achieve the planned final production results under the influence of agrarian risks. Justification and selection of the optimal technology for growing and harvesting a certain group of agricultural crops is a complex multi-criteria technical and organizational task. At the same time, an urgent practical and pragmatic question arises: is it expedient in the difficult economic and political conditions of the country's economy to use the maximum of resource, technical and technological support of production processes in crop production, if the ratio "costs - the obtained result" can be much less than the expected planned indicators, and, at the same time, there is a significant influence of nonhuman- controlled factors regarding the cultivation and harvesting of agricultural crops.
  • Item type:Item,
    Model of the optimal composition of the main technical facilities of a container transport and technological system
    (ЦНТУ, 2023) Zahorianskyi, V.; Moroz, М.; Haikova, Т.; Загорянський, В. Г.; Мороз, М. М.; Гайкова, Т. В.
    To solve the problem of determining the rational type and parameters of containers, as well as the structure of their fleet for the delivery of cargo (cargo), taking into account whether the accepted type and structure of the container fleet corresponds to the values of the required (custom) batches for the delivery of products and the possibility of making appropriate adjustments to the container payload values, an economic and mathematical model of the optimal composition of the technical complex of a container transport and technological system has been developed. Метою статті є розробка математичної моделі, що передбачає процедури оптимізації, за допомогою якої можуть бути визначені ефективні типи технічних засобів і їх кількість і структура парку, необхідних для здійснення контейнерних перевезень, в тому числі контейнерів, для коригування корисного навантаження контейнерів. Технічні засоби контейнерної транспортної системи виділені в шість основних видів (елементів), які утворюють єдиний технічний комплекс. При конкретних розрахунках визначення раціонального типажу і параметрів контейнерів, а також структури їх парку для доставки вантажу (вантажів) слід враховувати, чи відповідає типаж і структура парку контейнерів що приймається величинам потрібних (замовних) партій доставки продукції і вносити відповідні поправки значень корисного навантаження контейнера. Для вирішення даної задачі застосована економіко-математична модель технічного комплексу контейнерних перевезень. Для процесу контейнерних перевезень виділена система обмежень математичної моделі, що враховує умови цього процесу. Критерієм ефективності варіанту вибору (цільовою функцією математичної моделі) виступає значення сукупних приведених витрат при їх мінімізації. Виділено чинники, що визначають питомі приведені витрати при перевезенні вантажів з заданими характеристиками в контейнерах з різними параметрами. Запропонований підхід застосований для випадку невідповідності типажу і структури парку контейнерів рекомендованим партіям поставки за масою або об'ємом і запропонована методика коригування корисного навантаження контейнерів. Розглянуто передумови формування та функціонування економічно ефективних контейнерних вантажних перевезень в Україні з використанням автомобільного транспорту. Для вибору раціонального типажу і параметрів основних технічних засобів контейнерної транспортної системи та їх поєднань (структури парків) застосований системний підхід, який супроводжується комплексними техніко- економічними розрахунками. Представляється перспективною розробка по даній моделі алгоритму і програми для оптимізації складу контейнерної транспортно-технологічної системи.
  • Item type:Item,
    Кваліметрічна модель управління якістю технічної підготовки виробництва транспортної техніки
    (ЦНТУ, 2022) Тараненко, М. Є.; Мигаль, Г. В.; Кобрина, Н. В.; Тараненко, І. М.; Молоштан, Д. В.; Taranenko, M.; Mygal, G.; Kobrina, N.; Taranenko, I.; Moloshtan, D.
    Ця стаття є продовженням досліджень щодо використання методів кваліметрії до управління якістю технічної підготовки до проходження основних етапів життєвого циклу продукції. Використання методів кваліметрії дозволяє більш обґрунтовано обирати варіанти багаточисельних технічних задач при реалізації проектів, які відносяться до транспортної техніки. У статті наведена систематизація властивостей транспортної техніки та показано приклади формоутворення пріоритетних дерев властивостей для різної цільової оптимізації підготовки виробництва. Синтезована математична модель управління якістю технічної підготовки виробництва, що дозволяю за допомогою цільової оптимізації максимізувати комплексний показник якості процесу. Приведено алгоритм використання розробленої моделі. This article is a continuation of research on the use of qualimetric methods to manage the quality of technical preparation for passing the main stages of the product life cycle. Product quality continues to be the main factor in competition on world markets. The higher the quality of a specific product, the higher the probability of its advancement in the market segment. The quality of products is determined not only by the quality of manufacturing (production), but also by other stages of the life cycle of products, including the stages of selecting parameters of the technical task for its design, manufacturing and further, including the stage of disposal. The choice of product parameters for the technical task for its design and manufacture must be strictly justified and take into account the best parameters and characteristics of products of the appropriate purpose existing on the market. The use of qualitative methods makes it possible to more reasonably choose options for numerous technical problems during the implementation of projects related to transport equipment. The results of the technical preparation of the production, performed in accordance with the technical task, must correspond to the goals of the production. The article provides a systematization of the properties of transport equipment and shows examples of the formation of priority trees of properties for various target optimization of production preparation. A synthesized mathematical model of quality management of technical preparation of production, which allows to maximize the complex indicator of process quality with the help of target optimization. The algorithm for using the developed model is presented, it provides the possibility of its use when choosing properties prioritized for target optimization, structural and technological solutions and production technological processes at all stages.