Збірники наукових праць ЦНТУ

Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Item type:Item,
    Основні проблеми працевлаштування молоді у системі споживчої кооперації України
    (КНТУ, 2013) Шевченко, О. О.; Shevchenko, О.
    У статті розглядаються основні проблеми працевлаштування випускників вищих навчальних закладів у системі споживчої кооперації України. Показано недоліки молодіжної кадрової політики на законодавчому та внутрішньо управлінському рівні. The aim of the article is to identify the main problems and peculiarities of hiring young professionals in the system of consumer cooperatives in Ukraine. Analysed the fundamental laws that govern the process of youth employment. Described the main shortcomings of youth personnel policy on legislation and on internal management level. Defined the main stages of staffing in the enterprises and organizations of consumer cooperatives in Ukraine. Found that these stages are imperfect and contradict to the modem methods of personnel management. Indicated that system of consumer cooperatives in Ukraine there are no clear distinctions between stages attract young professionals and specialists with work experience. Thus, the major problems of youth in the system of personnel policies Consumer Cooperatives in Ukraine are: inadequate legal framework, lack of proper enforcement of regulations; outdated theoretical and methodological approaches to staffing in companies and organizations of consumer cooperatives Ukraine. Prospects for further research in this area are: finding ways to improve the selection of personnel for enterprises Consumer Cooperatives in Ukraine; developing a mechanism for recruitment of young professionals to cooperative enterprises; and searching ways of informing graduates and managers about the prospects for their cooperation.
  • Item type:Item,
    Внутрішній контроль у роздрібних торговельних підприємствах споживчої кооперації: особливості побудови та здійснення
    (КНТУ, 2015) Поддубна, Н. М.; Poddubna, Nataliia
    У даній статті досліджено сутність внутрішнього контролю та підходи науковців до її визначення. Визначено об’єкти, суб’єкти, основні завдання та принципи здійснення внутрішнього контролю. Наведено класифікацію внутрішнього контролю, яку доречно застосовувати в роздрібних торговельних підприємствах споживчої кооперації. Запропоновано алгоритм організації процесу внутрішнього контролю товарних запасів. Control as a function of management is an integral part of the enterprise. Skilful construction and application of internal control helps the company not only to detect negative effects in their work, but also to find potential for raising efficiency of the entire organization. The article’s aim is to study the essence of internal control in consumer retail cooperative enterprises, the main objectives and principles of its design and implementation, and to propose the ways to improve the inventory internal control in retail enterprises. The article deals with scientific approaches of defining the essence of control. The objects, subjects, the main task and purpose of internal control in consumer cooperative enterprises are detected. The lack of a common position on the classification performance of internal control, its principles and forms are found. Has been revealed, that the most common forms of internal control in retail enterprises are revision and thematic review. The algorithm of inventory internal control with the assignment of the organizational, research and resultative phase are proposed. Has been elucidated, that consumer cooperatives has an extensive experience and a strong normative, methodological base in internal control. It was found, that the results of the internal control as an information basis can be used in making future management decisions of organization.
  • Item type:Item,
    Альтернативи розвитку роздрібної торгівлі споживчої кооперації на засадах нової концепції управління якістю торговельного обслуговування
    (КНТУ, 2009) Панченко, В. А.; Panchenco, V.
    Розробка програми розвитку роздрібної торгівлі споживчої кооперації на засадах нової концепції управління якістю торговельного обслуговування пов'язана з формуванням комплексної оцінки через застосування ієрархічної структури критеріїв (економічна ефективність, рівень життя пайовиків, працівників, споживачів, рівень безпеки товарів, які реалізуються для споживачів). Це створює можливості для побудови мережі напружених варіантів розвитку роздрібної торгівлі споживчої кооперації, в тому числі з врахуванням мінімальних витрат та відповідного рівня економічної ефективності. Development of the program of development of retail business of consumer co-operation on the bases of a new conception of quality management of auction service is related to forming of complex estimation through application of hieratic structure of criteria. It creates possibilities for construction of network of tense variants of development of retail business of consumer co-operation, in that number taking into account minimum charges and proper level of economic efficiency.