Збірники наукових праць ЦНТУ
Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/1
Browse
2 results
Search Results
Item Формування та розвиток виробничих механізмів забезпечення та підтримки конкурентоспроможності підприємства(КНТУ, 2012) Жовновач, Р. І.; Zhovnovach, R.Статтю присвячено дослідженню етапів та розвитку змістовного наповнення виробничих механізмів підтримки конкурентоспроможності підприємства. Послідовно характеризуються стандарти планування потреби в комплектуючих виробах, сировині і матеріалах, деталях та збиральних одиницях (MRP1), завантаження виробничих потужностей (MRP/CRP), планування потреби у комплексному забезпеченні виробництва (MRPІІ). Послідовне вдосконалення інтерактивних функцій бізнес-планування, планування продажів та операцій, потокового виробництва, формування його головного календарного плану, потреби в матеріалах, потужностях, комп’ютерна система підтримки процесу виконання планів для виробничих потужностей та матеріалів, багатоканальна інтеграція з фінансовими звітами та документами розглядається як ефективний засіб суттєвого зміцнення внутрівиробничого базису формування сукупної конкурентоспроможності підприємства сфери матеріального виробництва. The article is devoted to research and development stages of the substantial filling of the production mechanisms for ensuring and maintaining the competitiveness of the temple of the enterprise. Consistently characterized by standard planning requirements of components, raw materials, parts and assembly units (MRPI), capacity utilization (MRP/CRP), and the planning needs of the integrated delivery of manufacturing (MRPII). Consistent improvement in interactive features of business planning, sales and operations planning, mass production, the formation of his head schedule, material requirements, facilities, computer system support to the implementation of the plans for production facilities and materials, multi-channel integration with financial reports and documents considered as an effective means a substantial strengthening of in-process basis of formation of a high level of competitiveness of the combined company the sphere of material production.Item Управління конкурентоспроможністю підприємств сільськогосподарського машинобудування на засадах маркетингового підходу(КНТУ, 2014) Жовновач, Р. І.; Zhovnovach, RuslanaВ статті розглянуто основні організаційні підходи до управління конкурентоспроможністю підприємств сільськогосподарського машинобудування. Відзначено вагомий вплив споживачів сільськогосподарської техніки на діяльність підприємства-виробника. Запропоновано удосконалення управління конкурентоспроможністю підприємств на засадах маркетингового підходу, виходячи з інтересів виробників та потреб і можливостей споживачів сільськогосподарської техніки. The article discloses the problem of management of enterprise competitiveness of agricultural machine building on the basis of marketing approach. The main organizational approaches towards management of enterprise competitiveness were analysed. An important influence of customers of agricultural machines on the activity of company-producers was marked. It was proved that management of enterprise competitiveness on the basis of marketing approach corresponds to modern demands at most. The improvement of management of enterprise competitiveness taking into account interests of producers and demands of customers of agricultural machines was suggested. Application of marketing approach in management of enterprise competitiveness of agricultural machine building will facilitate getting additional competitive advantages due to the formation of the system of mutual relations among producers, customers and other parties.