Збірники наукових праць ЦНТУ
Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/1
Browse
14 results
Search Results
Item Прогнозування показників пасажирських перевезень на автомобільному транспорті(ЦНТУ, 2024) Філімоніхіна, І. І.; Семенюта, М. Ф.; Якименко, С. М.; Filimonikhina, I.; Semeniuta, M.; Yakymenko, S.Інтерполяція і апроксимація часто використовуються для оцінки відсутніх значень та прогнозування майбутніх значень різних характеристик тієї чи іншої сфери людської діяльності. Так, в автомобільному транспорті необхідно робити прогнози по основним характеристикам пасажирського транспорту, таким як кількість перевезених пасажирів та пасажирообіг. Через досить високі розкиди в значеннях обсягів перевезень пасажирів досить актуальним є достовірність прогнозування цих показників. Побудова адекватних математичних моделей і достовірні короткострокові прогнози дозволять ефективно управляти роботою автотранспорту і забезпечать підвищення якості обслуговування пасажирів на автомобільному транспорті. The development of the automotive industry is significantly influenced by changes in the socioeconomic and socio-political situations in the country. These changes cause changes in such indicators of passenger transport as the number of transported passengers and passenger traffic. In recent years, there has been a tendency for these indicators to fall. The purpose of this study is to obtain reliable short-term forecast estimates for the number of transported passengers and passenger traffic in the Kirovohrad region. In the work, an analysis of statistical data on the number of transported passengers and passenger traffic of the Main Department of Statistics in the Kirovohrad Region was carried out. For the analysis, standard methods of time series research were used using the Microsoft Excel 2016 software package and the Mathcad mathematical package for the analysis of statistical data and methods of forecasting their changes in a certain period.Item Енергоефективність заправки автомобільного транспорту стиснутим природним газом при використанні газогідратного акумулятора(ЦНТУ, 2021) Клименко, В. В.; Босий, М. В.; Аулін, В. В.; Філімоніхіна, І. І.; Лисенко, С. В.; Гриньків, А. В.; Klymenko, V.; Bosiy, M.; Aulin, V.; Filimonikhina, I.; Lysenko, S.; Hrynkiv, A.В роботі запропоновано схемно-конструктивне рішення заправки стиснутим природним газом в АГНКС з газогідратним акумулятором (АГНКС-ГА) та описано прицип її дії на конкретному прикладі. Показано, що в АГНКС-ГА з 4-ма ступенями компримування і акумуляторами стиснутого газу АСГ газ з ГА до АСГ рухається в з’єднувальному трубопроводі при адіабатних умовах з докритичною швидкістю, тобто менше, ніж швидкість звуку, оскільки відношення тисків більше критичного. Для характеристики енергоефективності заправки автомобільного транспорту стиснутим природним газом в АГНКС-ГА запропоновано використовувати коефіцієнт корисної дії заправки (ККД). За результатами розрахунків показано, що енергоефективність заправки автомобільного транспорту стиснутим природним газом в АГНКС-ГА вище на 6%, ніж в традиційній АГНКС для тих же умов: відповідні значення коефіцієнтів корисної дії заправки = 0,47 і ηзапр= 0,41. Обгрунтовано можливість використання АГНКС-ГА для заправки пересувних автомобільних газових заправників (ПАГЗ) без застосування додаткового компресорного обладнання. The article briefly describes the processes carried out during the operation of the gas hydrate accumulator (GHA) at the automobile gas-filling compressor station (AGCS): formation of natural gas hydrates, their accumulation and storage, and melting with the release of natural gas at high-pressure р = 25MPa, sufficient for full refueling gas cylinders. The circuit-constructive solution of filling with compressed natural gas in AGCS-GHA is offered, and the principle of its work is described in a good example. It is shown that during AGCS-GHA operation with four compression stages and ACG compressed gas accumulators, the gas from GHA to ASG moves in the connecting pipeline at adiabatic conditions at subcritical speed, i.e., below the speed of sound, because the pressure ratio рASG / рGHA coefficient is more critical. Calculations performed for these conditions by thermodynamic equations of gas flow in the subcritical mode of motion, without losses, showed that the velocity in a pipe with a diameter of d = 15 mm has a value of w = 793 m / s. This will ensure a specific gas supply from GHA to ASG at the level of m = 0.178 kg / s. It is proposed to use the coefficient efficiency of refueling to characterize the energy efficiency of refueling vehicles with compressed natural gas in AGCS-GHA. According to the results of calculations, it is evident that the energy efficiency of refueling vehicles with compressed natural gas in AGCS-GHA is 6% higher than in traditional AGCS at the same conditions: the corresponding values of coefficient refueling efficiency = 0.47 and = 0.41. The article also illustrates that in the process of melting gas hydrates in GHA at a temperature of t = 26-28 0C, one can get compressed natural gas at a pressure of р = 30-35 MPa, which will use AGCS-GHA without additional compressor equipment for refueling mobile gas stations (PAGZ), in which the optimal values of the maximum pressure are in the range of 32-35 MPa.Item Застосування функції Гамільтона до визначення умов зрівноваження автобалансирами ротора, здійснюючого просторовий рух(КНТУ, 2007) Філімоніхіна, І. І.З використанням функції Гамільтона досліджені критичні швидкості системи, складеної з ротора, здійснюючого просторовий рух, мас, що створюють дисбаланс і автобалансира для зрівноваження ротора, при переході через які наступає або втрачається автобалансування. Отримані узагальнені критичні швидкості, придатні для будь-якого типу автобалансира. Встановлено, що зрівноваження динамічного дисбалансу двома автобалансирами у двох різних площинах корекції можливе тільки у разі довгого складеного ротора, утвореного ротором, масами дисбалансу і автобалансирами. With use of Hamilton’s function are investigated the critical speeds of the system consisting of a rotor which execute space motion, mass which create unbalance and the autobalancers for balancing of a rotor. At transition of this speeds is comes or lost the autobalancing. The generalized critical speeds which suitable for any type of autobalancers are received. Is established, that balancing of the dynamic unbalance by two autobalancers in two different planes of correction is possible only in the case of the long made rotor formed by a rotor, masses which create unbalance and autobalancers.Item Пространственная стабилизация положения оси вращения несущего тела маятниковыми демпферами(КНТУ, 2006) Филимонихин, Г. Б.; Пирогов, В. В.; Филимонихина, И. И.; Філімоніхін, Г. Б.; Пірогов, В. В.; Філімоніхіна, І. І.Рассмотрена задача пространственной стабилизации положения оси вращения несимметричного несущего тела маятниковыми демпферами. Найдены установившиеся движения системы, в которых ее кинетическая энергия принимает стационарные значения, а также установлен характер их устойчивости. Розглянута задача просторової стабілізації положення осі обертання несиметричного тіла-носія маятниковими демпферами. Знайдені усталені рухи системи, в яких її кінетична енергія приймає стаціонарні значення, а також встановлений характер їх стійкості. Is considered the problem of stabilization, of the position of the axis of the rotation of the asymmetrical body by pendulums dampers concerning itself. The set motions are found systems in which its kinetic energy takes on stationary values, and also character of their stability is set.Item Зрівноважування ротора з нерухомою точкою пасивними автобалансирами. Постановка задачі(КНТУ, 2006) Філімоніхін, Г. Б.; Філімоніхіна, І. І.Ставиться задача з визначення умов настання автобалансування при зрівноважуванні ротора з нерухомою точкою пасивним автобалансиром. Виводяться диференціальні рівняння руху системи ротор-автобалансир. Класифікуються випадки, що підлягають розглядові. A task on determination of terms of offensive of autobalancing at balancing of rotor with an immobile point is put by a passive autobalancers. Is obtained differential equations of motion of the system rotorautobalancer. The cases subject to consideration are classified.Item Застосування функції Гамільтона до визначення умов настання автобалансування(КНТУ, 2006) Філімоніхін, Г. Б.; Філімоніхіна, І. І.Доведена застосовність функції Гамільтона до вивчення кількості й необхідних умов стійкості усталених рухів системи, складеної з ротора і приєднаних до нього коригувальних вантажів. Ефективність метода показана на прикладі кульового (маятникового) автобалансира, який зрівноважує ротор, що здійснює плоский рух і встановлений на симетричні опори. Установлено, що на закритичних швидкостях обертання ротора стійкі тільки основні рухи системи – на яких ротор найбільш зрівноважений. Is proved possibility of application of the Hamilton`s function to the study of quantity and terms of stability of the set motions of the system made from a rotor and added to him corrective masses. Efficiency of method is shown on the example of ball (pendulum) autobalancer which balancing a rotor on symmetric supports, accomplishing flat motion. It is set, that on speeds of rotation of rotor upper then critical speed only main motions of the system are steady – in which a rotor is most balanced on.Item Застосування пасивних автобалансирів у якості демпферів кута нутації обертових супутників(КНТУ, 2008) Філімоніхін, Г. Б.; Пирогов, В. В.; Філімоніхіна, І. І.Розглянуті особливості застосування пасивних автобалансирів у якості демпферів кута нутації обертових супутників. Зроблений огляд супутників, для яких застосовний вказаний спосіб демпфірування. Наведені основні теоретичні результати, отримані авторами з зазначеної теми. Наведені практичні рекомендації з застосування пасивних автобалансирів як демпферів кута нутації. Are considered the features of application of passive autobalancers as dampers of corner of notation of the revolved satellites of Earth. Is done the review of satellites for which the indicated method of dumping is applicable. The basic theoretical results got authors on the indicated theme are pointed. Practical suggestions and recommendations are pointed on application of passive autobalancers as dampers of corner of the notations of the revolved satellites.Item Комп’ютерне моделювання динаміки обертового несучого тіла з маятниковими автобалансирами(КНТУ, 2010) Філімоніхіна, І. І.; Філімоніхін, Г. Б.; Filimonikhina, I.; Filimonikhin, G.У програмному середовищі SolidWorks з використанням модуля Cosmos Motion змодельована динаміка ізольованої обертової системи, складеної з незрівноваженого обертового несучого тіла і одного чи двох двохмаятникових автобалансирів. Комп’ютерним моделюванням якісно перевірений прояв двох тенденцій при русі ізольованих обертових систем з автобалансирами – до зменшення кута нутації і до автобалансування. Підтверджені результати, одержані раніше аналітичними методами досліджень. In the software environment SolidWorks with the use of the Cosmos Motion module the dynamics of the isolated revolved system consisting of the unbalanced revolved bearing body and one or two two-pendulum autobalancer is modeled. By the computer design is tested the display of two tendencies at motion of such systems – to reduction of corner of notation and to autobalancing. Are confirmed the results which was obtain before by analytical methods of researches.Item До визначення умов зрівноваження швидкообертових роторів сільськогосподарських машин пасивними автобалансирами(КНТУ, 2012) Філімоніхін, Г. Б.; Філімоніхіна, І. І.; Filimonikhin, G.; Filimonikhina, I.Обґрунтований енергетичний метод визначення умов настання автобалансування при зрівноваженні роторів на осесиметричних опорах пасивними автобалансирами, заснований на використанні функції Гамільтона. Метод застосований до найбільш актуальної для сільськогосподарських машин моделі ротора, що здійснює просторовий рух і динамічно зрівноважується двома автобалансирами. Is proved possibility of application of the Hamilton`s function to the study of quantity and terms of stability of the set motions of the system made from a rotor and added to him corrective masses. A method is applied to the most actual for agricultural machines model of rotor which execute space motion and is dynamically counterbalanced by two autobalancers.Item Застосування функції Гамільтона до визначення умов настання автобалансування ротора з нерухомою точкою(КНТУ, 2006) Філімоніхіна, І. І.З використанням функції Гамільтона досліджені критичні швидкості системи, складеної з ротора з нерухомою точкою, мас, що створюють дисбаланс і автобалансира для зрівноваження ротора, при переході через які наступає або втрачається автобалансування. Отримані узагальнені критичні швидкості, придатні для будь-якого типу автобалансира. Встановлено, що автобалансування можливе тільки у разі довгого щодо нерухомої точки ротора. With the use of the Hamilton’s function critical speeds of the system, consisting of rotor with an immobile point, the masses, creating a disbalance and autobalancers for its balancing are explored, in transition of which comes or lost autobalancing. The generalized critical speeds, suitable for any type of autobalancers, are found. It is set that autobalancing is possible only in the case of long in relation to an immobile point rotor.