Збірники наукових праць ЦНТУ

Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Item
    Маркетинг лікарських препаратів у контексті державного регулювання фармацевтичного ринку
    (ЦНТУ, 2020) Кузьминчук, Н. В.; Куценко, Т. М.; Коваль, В. В.; Бондарь, В. А.; Kuzmynchuk, N.; Kutsenko, T.; Koval, V.; Bondar, V.
    Дослідження спрямоване на визначення особливостей діяльності представників фармацевтичної галузі в контексті дотримання вимог міжнародних стандартів з метою забезпечення населення якісними, доступними та ефективними лікарськими препаратами в умовах пандемії коронавірусу COVID–19. Розвинено теоретичні основи державного регулювання фармацевтичного ринку в напрямку створення правових основ функціонування суб’єктів фармацевтичної системи шляхом встановлення законних та ефективних взаємовідносин між виробниками, постачальниками та споживачами лікарських засобів на принципах реалізації соціально-відповідального маркетингу, дотримання законодавчих та етичних норм в аспекті забезпечення здоров’я громадян України. За допомогою методів узагальнення та системного аналізу сформовано теоретико-методичні рекомендації щодо удосконалення напрямків державного регулювання фармацевтичного ринку в аспекті дотримання принципів соціально-відповідального маркетингу, реалізація яких дозволить державним органам розробити ефективний механізм державного регулювання фармацевтичного ринку. The study is aimed at determining the characteristics of the activities of representatives of the pharmaceutical industry in the context of compliance with the requirements of international standards in order to provide the population with high-quality, affordable and effective drugs in the context of the COVID-19 coronavirus pandemic. It is substantiated that the marketing activities of pharmaceutical companies and pharmacy chains should comply with the principles of socially responsible marketing and be subject to state regulation in terms of protecting and ensuring public health. The use of individual tools of the marketing complex is not able to solve the problem of reforming relations in the system of providing pharmaceutical care as a whole, since it is necessary to take into account the social orientation of the activities of pharmaceutical companies and the restrictions that exist in the system of informing consumers about the consumer properties of medicines. The theoretical foundations of state regulation of the pharmaceutical market in the direction of creating a legal basis for the functioning of the subjects of the pharmaceutical system by establishing legal and effective relationships between manufacturers, suppliers and consumers of medicines on the principles of implementing socially responsible marketing, compliance with legislative and ethical norms in terms of ensuring the health of citizens of Ukraine have been developed. The social orientation of the activities of representatives of the pharmaceutical sector is focused on providing the population with affordable and effective medicines by improving the pricing system for medicines, producing safe medicines, providing complete and reliable information about the consumer properties of medicines. With the help of generalization and system analysis methods, theoretical and methodological recommendations have been formed for improving the directions of state regulation of the pharmaceutical market in terms of adhering to the principles of socially responsible marketing, the implementation of which will allow government bodies to develop an effective mechanism for state regulation of the pharmaceutical market. Исследование направлено на определение особенностей деятельности представителей фармацевтической отрасли в контексте соблюдения требований международных стандартов с целью обеспечения населения качественными, доступными и эффективными лекарственными препаратами в условиях пандемии коронавируса COVID-19. Развиты теоретические основы государственного регулирования фармацевтического рынка в направлении создания правовых основ функционирования субъектов фармацевтической системы путем установления законных и эффективных взаимоотношений между производителями, поставщиками и потребителями лекарственных средств на принципах реализации социально-ответственного маркетинга, соблюдения законодательных и этических норм в аспекте обеспечения здоровья граждан Украины. С помощью методов обобщения и системного анализа сформированы теоретико-методические рекомендации по совершенствованию направлений государственного регулирования фармацевтического рынка в аспекте соблюдения принципов социально-ответственного маркетинга, реализация которых позволит государственным органам разработать эффективный механизм государственного регулирования фармацевтического рынка.
  • Item
    Управління проектними ризиками в інвестиційній діяльності дорожнього господарства
    (ЦНТУ, 2019) Коваль, В. В.; Міхно, І. С.; Башинська, М. І.; Михно, И. С.; Башинская, М. И.; Koval, V.; Mikhno, I.; Bashinskaya, M.
    В статті уточнено сутність визначення поняття ризику. Досліджено кількість дорожньо-транспортних пригод на дорогах і вулицях на часовому інтервалі та потерпілих у дорожньо-транспортних пригодах на часовому інтервалі. Проаналізовані капітальні інвестиції у транспортну сферу та структура прямих інвестицій за видом економічної діяльності "Транспорт, складське господарство, поштова та кур’єрська діяльність" у розрізі країн світу. Розглядаються ризики у транспортній сфері. Досліджується динаміка індикаторів ризику. Проаналізовано рівень інвестиційної привабливості та конкретизовано проблеми дорожнього господарства як сучасного ринку інфраструктури України. В статье уточнено определение понятия риска. Исследовано количество дорожно-транспортных происшествий на дорогах и улицах на временном интервале, а также пострадавших в дорожно-транспортных происшествиях на временном интервале. Проанализированы капитальные инвестиции в транспортную сферу и структура прямых инвестиций по виду экономической деятельности "Транспорт, складское хозяйство, почтовая и курьерская деятельность" в разрезе стран мира. Рассматриваются риски в транспортной сфере. Исследуется динамика индикаторов риска. Проанализирован уровень инвестиционной привлекательности и конкретизованы проблемы дорожного хозяйства как современного рынка инфраструктуры Украины. The infrastructure industry is highly risky compared to other activities. The influence of many external factors on the sphere of transport services makes it difficult to predict and risky in comparison with other types of economic activity. The purpose of the article is to identify risks in the transport sector, and to analyze the investment activity and problems of the modern infrastructure market as a road economy of Ukraine. The article discusses risks in the transport sector, analyzes the dynamics of risk indicators, investment attractiveness and problems of the modern infrastructure market as a road economy in Ukraine. It was revealed that the transport sector is one of the most risky due to the influence of external factors. The existence of uncertainty when planning the activities of transport companies and the unsatisfactory state of development of Ukraine's infrastructure is the reason for the decline in the country's public welfare. Existing risk can serve not only as an obstacle, but also as an incentive that encourages business structures and the state to actively form, develop and use new risk management tools, modernize existing systems, which will allow them to function more effectively in today's market conditions. It has been established that the development of infrastructure improves the development of other industries, contributes to the influx of investment in the country, increases economic potential, therefore, it is proposed to increase the relationship between enterprises and the state to solve the problem, situation. An important step towards improving the situation is the formation of a competitive services market and the increasing role of local authorities in budget allocation, attracting qualified workers and increasing transparency and control of the population and communities over all processes taking place in the field of infrastructure. One way to reduce risk in the transport sector is to modernize and control existing infrastructure and allocate financial resources through open online information systems and increase the role of local authorities and communities.