Збірники наукових праць ЦНТУ
Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/1
Browse
9 results
Search Results
Item Оптимізація руху міського трамвайного транспорту для підвищення ефективності функціонування вулично-дорожньої мережі(ЦНТУ, 2025) Холодова, О. О.; Левченко, О. С.; Бугайова, М. О.; Боцман, А. О.; Kholodova, O.; Levchenko, O.; Buhaiova, M.; Botsman, A.Досліджено вплив міського трамвайного транспорту на дорожній рух у м. Харків. Доведено, що за кордоном активно впроваджуються інтелектуальні системи управління та технології V2V і V2I, тоді як в Україні обмежуються збором статистики, системні зміни майже не впроваджуються, а демонтаж трамвайних колій суперечить міжнародному досвіду. Моделювання показало, що перенесення трамвайної колії на окреме полотно з регулюванням світлофорів знижує конфліктні точки, скорочує затримки, підвищує швидкість руху та мінімізує зупинки. Вирішальним фактором стало правильне місце перенесення колій. Результати можуть сприяти оптимізації трамвайної інфраструктури, підвищенню доступності та ефективності громадського транспорту. Traffic safety depends not only on the number of road accidents but also on the level of conflict between its participants, especially at intersections and at the junction of traffic flows. One of the key but insufficiently studied aspects is the interaction of tram transport with cars, which directly affects the capacity and safety of the road network. The article analyses the impact of various tramway schemes on the dynamics of traffic flows and accidents, considering modern traffic management methods. The study aims to determine the optimal solution that will increase the efficiency of the transport system, minimize conflicts between modes of transport, and ensure safe traffic conditions in the study area. The literature analysis shows that tram traffic research abroad includes introducing intelligent control systems, optimizing traffic lights, promoting tram priority, and using V2V and V2I technologies. In Ukraine, however, they are mostly limited to collecting statistics, while systemic changes are hardly implemented, and the dismantling of tram tracks contradicts international experience etc.Item Особливості регулювання руху транспортних засобів на специфічних ділянках вулично-дорожньої мережі міст з інтенсивним транспортним потоком(ЦНТУ, 2024) Дзюра, В. О.; Вовк, Ю. Я.; Бабій, М. В.; Матвіїшин, А. Й.; Плекан, У. М.; Dzyura, V.; Vovk, Yu.; Babii, M.; Matviyishyn, A.; Plekan, U.Проаналізовано та виявлено потенційно небезпечні ділянки вулично-дорожньої мережі міста Калгарі (Канада). Встановлено, що окремі ділянки вулично-дорожньої мережі формують перехресні транспортні потоки, які створюють конфліктні точки злиття, та перетинання. Невелика відстань між елементами розв’язокзалишає водіям недостатньо часу на здійснення маневру, що підвищує ризики утворення дорожньо-транспортних пригод. Розроблено рекомендації щодо регулювання дорожнього руху на вулично-дорожній мережі міст із високою інтенсивністю руху та швидкістю транспортного потоку. Запропоноване вирішення проблеми примикаючих транспортних потоків, що змінюють смуги руху на короткій ділянці вулично-дорожньої мережі. Potentially dangerous sections of the street and road network of the city of Calgary (Canada) were analyzed and identified based on our own observations. It was established that individual sections of the streetroad network form cross traffic flows that create conflict points of confluence and crossing. The small distance between the junction elements leaves drivers with insufficient time to maneuver, which increases the risk of traffic accidents. The described transport problem is typical for large cities with a developed road transport network and high traffic intensity.Item Впровадження концепції перехоплюючих паркінгів в міське середовище(ЦНТУ, 2024) Никончук, В. М.; Хітров, І. О.; Пашкевич, С. М.; Nykonchuk, V.; Khitrov, I.; Pachkevych, S.У зв'язку з постійним зростанням автопарку та зменшенням вільного простору у міських агломераціях виникає актуальна необхідність вдосконалення систем паркування. Одним із ефективних рішень є впровадження концепції перехоплюючих паркінгів, які дозволяють ефективно використовувати доступний простір та зменшувати негативний вплив автотранспорту на міську інфраструктуру. Перехоплюючі паркінги є важливим кроком у напрямку оптимізації міського простору та покращення якості життя мешканців, сприяючи зменшенню транспортних заторів у містах та розвитку сталого міського середовища. У цій науковій роботі розглядається процес впровадження концепції перехоплюючих паркінгів в міських агломераціях та його вплив на зменшення проблем паркування та покращення екологічної ситуації в містах. Основні завдання дослідження включають аналіз потенційни переваг та викликів впровадження перехоплюючих паркінгів, розробку стратегії для їх впровадження. Робота також містить рекомендації щодо подальшого розвитку та впровадження перехоплюючих паркінгів в місті Рівне з метою покращення якості обслуговування транспортної системи. Це дослідження важливе для розвитку сталого міського транспорту та покращення умов для мешканців міста, зменшення транспортних заторів та забруднення довкілля. The implementation of intercept parking concepts in urban environments is crucial for improving transportation infrastructure and enhancing residents' quality of life. The city of Rivne, while compact, faces challenges of traffic congestion and air pollution due to its limited area and high population density. One of the key measures to address these issues is the implementation of parking systems, specifically intercept parking. Intercept parking involves creating parking zones outside the city center to reduce the flow of cars in central areas. This can significantly reduce traffic congestion and promote the use of public transportation, thereby improving the city's transportation system. For example, research has shown that effectively utilizing intercept parking can reduce the number of cars entering the city center and encourage the use of public transport.Item Підвищення ефективності функціонування нерегульованого перехрестя з круговим рухом(ЦНТУ, 2023) Ляшук О. Л.; Сташків, М. Я.; Цьонь, О. П.; Рожко, Н. Я.; Плекан, У. М.; Гевко, Б. Р.; Lyashuk О.; Stashkiv, М.; Tson, О.; Rozhko, N.; Plekan, U.; Gevko, B.Проведено аналіз і емпіричні дослідження умовних та безумовних параметрів моделі дорожнього руху на нерегульованому перехресті з круговим рухом міста Тернопіль. Перехрестя «Збаразьке кільце» у м. Тернопіль є нерегульованим перехрестям з круговою схемою руху і знаходиться на перетині проспекту Степана Бандери, вулиць 15 квітня, Т. Протасевича і Підволочиського шосе. Ця вулична розв’язка має особливість у тому, що проспект Степана Бандери є магістральною вулицею загальноміського значення. Зокрема, вулиці 15 квітня, Т. Протасевича та Підволочиське шосе належать до дороги, що об’їжджає місто Тернопіль. На цих вулицях здійснюється транзитний рух великотоннажного транспорту, що спрямований на міста Дубно – Львів, Івано-Франківськ, Чернівці – Хмельницький. Розглянуто різні варіанти організації руху на даному перехресті з метою знаходження найбільш оптимальних рішень для підвищення безпеки та ефективності руху. The analysis and empirical studies of conditional and unconditional parameters of the traffic model at an unregulated intersection with circular traffic in the city of Ternopil were conducted. The intersection "Zbarazke ring" in the city of Ternopil is an unregulated intersection with a circular traffic pattern and is located at the intersection of Stepan Bandera avenue, April 15 street, T. Protasevich street and Pidvolochyskyi highway.Item Дослідження безпеки дорожнього руху у м. Тернополі(ЦНТУ, 2023) Попович, П. В.; Розум, Р. І.; Мурований, І. С.; Буряк, М. В.; Березька, К. М.; Петринюк, Н. А.; Лоїк, І. О.; Popovych, P.; Rozum, R.; Murovanyi, I.; Buryak, М.; Berezka, K.; Petrynyuk, N.; Loik, I.Стаття присвячена проблемі дослідження проблематики безпеки дорожнього руху в місті Тернополі з структуруванням встановлених фактичних недоліків за основними показниками. У результаті проведеного аналізу руху транспортних потоків у ранковий період встановлено найбільш проблемні ділянки ВДМ. The article is devoted to the problem of researching road safety issues in the city of Ternopil with the structuring of established actual deficiencies according to the main indicators. As a result of the analysis of traffic flows in the morning period, the most problematic sections of the street and road network were identified. In general, it is observed that in the evening peak period, the speed of traffic flows on the street and road network is significantly lower than in the morning peak period. In order to analyze road traffic safety in the city of Ternopil, a cartographic method was used, which involves superimposing on the map data arrays regarding traffic accident statistics for 2018-2020. This approach makes it possible to determine the places of concentration of road accidents, however, during the analysis, it was found that road accidents in Ternopil mostly occur along the main streets without clearly defined places of concentration. In this regard, a conditional indicator of the danger of transport corridors of Ternopil was derived, which is determined by the ratio of the number of road accidents with victims to the total length of the street, which also allows analyzing the predominant location (clustering) of road accidents with victims in each district of the city. The current policy and practices of Ternopil in the field of road safety management need improvement. In the city, repair work is regularly carried out to maintain the roadway and technical equipment in proper condition, but the quality and volume of the work performed do not fully cover the need to ensure traffic safety and provide information to road users. In general, it can be stated that Ternopil is a city that is just starting proactive actions in the field of traffic safety ("starting city"). In this, it favorably differs from the vast majority of other regional centers, in which the problem of traffic safety is not even discussed so far, and consideration of this issue in terms of sustainable urban mobility of the Ternopil urban territorial community.Item Дослідження стану транспортної інфраструктури міста Тернополя(ЦНТУ, 2023) Попович, П. В.; Маяк, М. М.; Розум, Р. І.; Буряк, М. В.; Березька, К. М.; Коваль, Ю. Б.; Мишко, С. А.; Popovych, P.; Maiak, M.; Rozum, R.; Buryak, М.; Berezka, K.; Koval, Yu.; Myshko, S.Стаття присвячена проблемі дослідження стану транспортної інфраструктури міста Тернополя з метою подальшої розробки плану сталої міської мобільності для Тернопільської МТГ. Аналіз виділення фінансування та освоєння коштів показав, що протягом тривалого часу відбувається недофінансування робіт пов’язаних з транспортною інфраструктурою м. Тернополя. Фактичні показники освоєння фінансових ресурсів виділених з бюджету громади на покращення стану ВДМ за 2020 рік не досягли планових показників на 36,4%. Згідно з даними з бюджету громади на реалізацію заходів Програми розвитку велосипедної інфраструктури міста на 2020 рік передбачалося виділення 2000,0 тис. грн, проте, фактично заходи не профінансовано. The article is devoted to the problem of researching the state of the transport infrastructure of the city of Ternopil with the aim of further developing a sustainable urban mobility plan for the Ternopil urban territorial community. In order to meet the existing needs of passengers in quality transport service, it is necessary to provide a sufficient number of buses with a large and medium passenger capacity, however, in accordance with the principles of sustainable urban mobility, the priority of the community's transport policy should be environmentally friendly electric transport. In connection with the growing level of motorization of residents of the Ternopil urban territorial community and the correspondingly growing demand for the use of individual transport, the most difficult situation with an insufficient number of parking spaces is observed in the central part of the city, where the vast majority of objects of attraction for making trips are concentrated. Maintenance, repair and renewal of community transport infrastructure facilities is carried out by the relevant executive bodies of the TCC using the approach of annual planning of financing the necessary measures based on approved industry programs. Regardless of various sources of funding, such as the city budget, the state budget, investments, loans, funds of individuals and legal entities, the implementation of measures largely depends on the funds of the local budget. The analysis of the allocation of funding and the utilization of funds showed that for a long time there has been underfunding of works related to the transport infrastructure of the city of Ternopil. The actual indicators of utilization of financial resources allocated from the community budget for improving the condition of the street and road network for 2020 did not reach the planned indicators by 36,4%. According to the data from the community budget, 2000.000,0 UAH was supposed to be allocated for the implementation of the measures of the City Bicycle Infrastructure Development Program for 2020, however, in fact, the measures have not been financed.Item Аналіз транспортних потоків та прогнозування інтенсивності руху різних видів транспорту на прикладі вулично-дорожньої мережі м. Черкаси(ЦНТУ, 2022) Шльончак, І. А.; Лук’янченко, О. Ю.; Тарандушка, І. П.; Shlionchak, І.; Lukianchenko, О.; Tarandushka, І.В роботі проводяться дослідження транспортних потоків різних видів транспорту вулично- дорожньої мережі м. Черкаси на прикладі вул. Гагаріна мікрорайону «Митниця». Авторами роботи підкреслюється той факт, що сучасна вулично-дорожня мережа міст, зокрема і в м. Черкаси, яка розраховувалась і будувалася раніше, виходячи із значно меншої інтенсивності руху, виявляється перевантаженою транспортними засобами різних видів. В умовах євроінтеграції, зокрема впровадження нового швидкісного режиму в населених пунктах, спостерігається також зростання затримки транспортних засобів у зонах розміщення, наприклад, нерегульованих пішохідних переходів або світлофорів. Результати дослідження пропонується застосовувати в процесі реорганізації вулично- дорожньої мережі міст України. The study of traffic flows of different types of transport of the road network of Cherkasy on the example of st. Gagarin (microdistrict "Mytnytsia"). The authors emphasize the fact that the modern street and road network of cities, including Cherkasy, which was calculated and built earlier, based on much lower traffic, is overloaded with vehicles of various kinds. In the context of European integration, in particular the introduction of a new speed regime in populated areas, there is also an increase in vehicle delays in accommodation areas, such as unregulated pedestrian crossings or traffic lights. The results of the study are proposed to be used in the process of reorganization of the street and road network of Ukrainian cities. The developed regression models allowed to analyze the delay of vehicles depending on the intensity of pedestrians at pedestrian crossings with or without artificial inequality and with the corresponding probability to predict the intensity of traffic on Gagarin Street in Cherkasy (microdistrict "Mytnytsia").Item Дослідження безпеки дорожнього руху на автошляхах(ЦНТУ, 2022) Ляшук, О. Л.; Цьонь, О. П.; Дзюра, В. О.; Бабій, М. В.; Кристопчук, М. Є.; Лисенко, С. В.; Бодоряк, Ю. Д.; Lyashuk, О.; Tson, O.; Dzyura, V.; Babii, М.; Krystopchuk, M.; Lysenko, S.; Bodoriak, Yu.Проаналізовано показники безпеки дорожнього руху на автошляхах України, на прикладі Тернопільської області. Встановлено, що на даний час у світі дорожньо-транспортні пригоди являються однією із основних причин смертності та інвалідності людей, та створюють щорічні втрати ВВП у розмірі від 1 до 3%. Досліджено, що за січень – липень 2021 року на вулично-дорожній мережі Тернопільської області зареєстровано 1509 дорожньо-транспортних пригод, що на 19% більше ніж за аналогічний період минулого року (2020 рік – 1271 ДТП). Запропоновано організаційні заходи для підвищення безпеки руху на вулично-дорожній мережі. The indicators of road safety on the roads of Ukraine, on the example of Ternopil region are analyzed. It is established that currently in the world road accidents are one of the main causes of death and disability, and create annual GDP losses of 1 to 3%. It is investigated that for January - July 2021 on the street and road network of Ternopil region 1509 road accidents were registered, which is 19% more than for the same period last year (2020 - 1271 accidents). Organizational measures to improve traffic safety on the road network are proposed. Measures to improve traffic safety on the city's road network are divided into three main areas. The first direction was to organize traffic directly on the road network, the second - in the development of public transport and giving priority to travel. From the point of view of traffic safety, the construction of plans for coordination of traffic light facilities taking into account the movement of public transport can be an acceptable method. The third direction is the direct informational impact on drivers of vehicles.Item Проблематика сучасного стану сфери благоустрою населених пунктів України: державно-управлінський аспект(ЦНТУ, 2020) Бізонич, Д. В.; Bizonych, D.; Бизоныч, Д. В.Виявлено та розкрито комплекс проблем у сфері благоустрою населених пунктів сучасної України й запропоновано практичні шляхи їх вирішення. Наведено визначення понять «благоустрій населених пунктів», «заходи з благоустрою населених пунктів», «утримання в належному стані території», «вулично-дорожня мережа», «зелені насадження». Охарактеризовано сферу благоустрою населених пунктів сучасної України як об’єкт публічного управління, види благоустрою населених пунктів та суб’єкти благоустрою. Розкрито різницю у змісті загальнодержавної і регіональної політики у сфері благоустрою населених пунктів України. Визначено відповідно до ієрархії-актуальності підсистеми сфери благоустрою населених пунктів. Виявлено та охарактеризовано проблематику таких підсистем як: підсистема утримання вулично-дорожньої мережі; підсистема зовнішнього освітлення територій; підсистема озеленення територій; підсистема комунального обслуговування (поводження з побутовими відходами, поховання, паркування транспорту). Наведено рейтинг пріоритетних для вирішення проблем у сфері благоустрою більшості населених пунктів. Визначено перспективні напрями подальших теоретико-практичних досліджень щодо поліпшення сфери благоустрою населених пунктів сучасної України. The article identifies and reveals a set of problems in the field of improvement of settlements of modern Ukraine and suggests practical ways to solve them. The problems of the current state of the sphere of improvement of the settlements of Ukraine are covered. Ways to improve the improvement of settlements of modern Ukraine are proposed. Perspective directions of further theoretical and practical researches concerning improvement of the sphere of improvement of settlements of modern Ukraine are defined. The urgency of the need to improve the sphere of improvement of settlements of modern Ukraine is substantiated. The definitions of the concepts "improvement of settlements", "measures for improvement of settlements", "maintenance in proper condition of the territory", "street and road network", "greenery" are given. The following are indicated: types of improvement of settlements; landscaping subjects; the difference in the content of national and regional policy in the field of improvement of settlements of Ukraine. It is stated: that at the legislative level of Ukraine there are no unified approaches to the formation of state policy in the field of landscaping of the country as a whole; that the requirements of the Law of Ukraine "On improvement of settlements" are not fulfilled in full; that not all settlements have developed and approved regulations and program documents on the improvement of settlements. The subsystem of the sphere of improvement of settlements has been determined in accordance with the hierarchy-relevance. Problems of such subsystems as: subsystem of maintenance of a street and road network are defined; subsystem of external lighting of territories; subsystem of landscaping; utility subsystem (household waste management, burial, parking). The rating of priority problems in the field of improvement of the majority of settlements is defined. It was found that the priority of solving urgent and future problems of improvement in different settlements differs. The sphere of improvement of settlements of modern Ukraine as an object of public administration is characterized. The article formulates and solves a topical scientific problem in the field of public administration, which is to identify a set of problems in the field of improvement of settlements of modern Ukraine and suggest practical ways to solve them, and the conclusions and proposals serve as a basis for improving the improvement of settlements of modern Ukraine and further scientific studies. Выявлен и раскрыт комплекс проблем в сфере благоустройства населенных пунктов современной Украины и предложены практические пути их решения. Даны определения понятий «благоустройство населенных пунктов», «меры по благоустройству населенных пунктов», «содержание в надлежащем состоянии территории», «улично-дорожная сеть», «зеленые насаждения». Охарактеризована сфера благоустройства современной Украины как объект публичного управления, виды благоустройства и субъекты благоустройства. Раскрыта разница в содержании общегосударственной и региональной политики в сфере благоустройства населенных пунктов Украины. Определены в соответствии с иерархией-актуальностью подсистемы сферы благоустройства населенных пунктов. Выявлена и охарактеризована проблематика таких подсистем, как: подсистема содержания улично-дорожной сети; подсистема наружного освещения территорий; подсистема озеленения территорий; подсистема коммунального обслуживания (обращение с бытовыми отходами, захоронение, парковка транспорта). Приведен рейтинг приоритетных для решения проблем в сфере благоустройства большинства населенных пунктов. Определены перспективные направления дальнейших теоретико-практических исследований по улучшению сферы благоустройства современной Украины.