Збірники наукових праць ЦНТУ

Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 6 of 6
  • Item
    Дослідження впливу навантаженості на конструктивні елементи шарнірних машин для дорожнього будівництва
    (ЦНТУ, 2021) Хачатурян, С. Л.; Іваненко, О. І.; Щербак, О. В.; Khachaturyan, S.; Ivanenko, O.; Shcherbak, O.
    Останнім часом у дорожньому будівництві зростає номенклатура дорожньо-будівельної техніки, базовими агрегатами котрих є шарнірно-зчленовані тягачі. Виникає гостра необхідність у дослідженні робочих процесів таких машин. Характерним для робочого режиму шарнірно-зчленованих будівельно-дорожніх машин є виникнення значних динамічних навантажень на робоче обладнання та елементи конструкції при виконанні ними різноманітних технологічних операцій. У зв’язку з цим нагальним є проведення досліджень, спрямованих на визначення впливу динамічних навантажень на найбільш вразливі елементи конструкції шарнірно-зчленованої машини, а саме – шарнірне з’єднання піврам і гідроциліндрів рульового механізму. Проведено дослідження навантаженості конструктивних елементів шарнірно-зчленованих машин (шарнірного з’єднання та гідроприводу рульового керування) в робочому режимі, який відповідає явищу нишпорення. Дослідження виконано на базі узагальненої математичної моделі з використанням комп’ютерного моделювання. Саме такий підхід дозволяє використовувати результати досліджень при проектуванні та виготовленні шарнірно-зчленованих будівельно-дорожніх машин для забезпечення високого рівня надійності. On the basis of machines with an articulated frame it is possible to create a complex of machines for road construction, repair and maintenance. Therefore, a number of comprehensive studies are needed to increase their reliability and durability. This is especially true of the main joints of the articulated joint and the hydraulic steering, which ensure the rotation of the frame parts around the vertical hinge. The research was performed in two stages. At the first stage the mathematical model of dynamic interaction of the working equipment of the car with the developed environment was created and investigated. In the second stage, a machine experiment was performed to determine the loads on the bearing system. The mathematical model is based on the physical model of the loader, which consists of three elements: two hinged parts of the frame, one installed energy module, the other ‒ the technological module and the connecting and control module. The Lagrange equation of the second kind served as a basis for modeling the dynamics of the equivalent calculated dynamic model. The solution of the complex system of differential equations allowed to obtain all the required values, which have a significant impact on the formation of the load of the coupling-control device. According to the results of mathematical modeling, the ranking of factors that affect the load of the hydraulic drive of the coupling and control device. The machine experiment allowed to determine the load on the load-bearing system and to study the effect of the impact loads from the working equipment on the hinged connection of the frame parts. As the analysis of the mathematical model showed, the place of application of force to the bucket, the angle of assembly of the frame parts and the initial speed of the loader have a significant effect on the load of the hydraulic drive. The load of the hydraulic cylinders is determined by the place of application of force to the bucket. The change in the circular torque of the coupling and control module, taking into account the characteristics of the material being developed and the stiffness of the tires, must be taken into account when calculating the frame of the articulated machine and the hydraulic drive.
  • Item
    Застосування комбінованого принципу регулювання для створення АСУ гідросистем
    (КНТУ, 2006) Каліч, В. М.; Осадчий, С. І.; Віхрова, М. С.
    В статті доведена необхідність реалізації ідей динамічного проектування з метою створення автоматизованої системи управління гідротрансмісіями машин та агрегатів широкого класу на базі комбінованого принципу регулювання. In the article the necessity of realization of ideas of the dinamiks planning is well-proven with the purpose of creation of the automated control system hydra by the transmissions of machines and aggregates of wide class on the base of the combined principle of adjusting.
  • Item
    Дослідження складу забруднень робочої рідини гідросистем дорожньо-будівельних машин, тракторів та автомобілів
    (КНТУ, 2013) Русских, В. В.; Russkikh, Viktor
    В статті розглянуті переваги і недоліки об’ємного гідроприводу перед електричним приводом та механічними передачами, а також переваги та недоліки шестеренних насосів. Визначено, що основним видом зношення деталей шестеренного насосу є абразивне зношення. Наведено, що основна причина виходу з ладу шестеренних насосів є забруднення робочої рідини. Визначено фактичний вміст механічних домішок в робочій рідині гідросистем машин та якісна оцінка забруднень. Purpose of the article determination of actual composition of mechanical admixtures in the working liquid of gidrosistem road – build machines, tractors and cars. Advantages and lacks of by volume gidroprivoda, and also advantages and lacks of cog-wheel pumps, are considered in the article. It is set that the basic type of wear of details of cog-wheel pumps is an abrasive wear, and by principal reason of output them from a line-up is contamination of working liquid. It is set that the basic type of wear of details of cog-wheel pumps is an abrasive wear, and by principal reason of output them from a line-up is contamination of working liquid. The analysis of contaminations and signs of their education and penetration in gidrosistemy of machines is executed. Actual maintenance of mechanical admixtures is certain in the working liquid of gidrosistem. The high-quality estimation of contaminations is executed. The results of researches allow to set the ways of decline of wear of details of cog-wheel pumps, due to the decline of level of contamination of working liquid.
  • Item
    The main directions of improving technical level of gear pumps of agricultural machines
    (КНТУ, 2015) Chernovol, Mikhailo; Kuleshkov, Yuri; Rudenko, Timofey; Krasota, Мikhailo; Черновол, М. І.; Кулєшков, Ю. В.; Руденко, Т. В.; Красота, М. В.
    The paper presents ways to improve the design of gear pumps and hydraulic drives of modern agricultural machines. The main trends in the increase of technical level of gear pumps are: increase of pressure of hydraulic fluid which is developed by the pump, increase of specific useful capacity, volume efficiency, relief of bearings and decrease of pulsation of instant feed and noise level. Метою роботи було, ґрунтуючись на досвіді проектування шестеренних насосів, визначити основні напрямки розвитку їх конструкцій для подальшого підвищення технічного рівня сільськогосподарської техніки. В процесі досліджень застосовувався критичний аналіз досвіду теоретичних, експериментальних і конструкторських розробок шестеренних насосів сільськогосподарської техніки. Було встановлено, що основними напрямками удосконалення шестеренного насоса є наступні: підвищення тиску робочої рідини, що розвивається насосом, - за рахунок підвищення внутрішнього гідравлічного опору в конструкції шестеренного насоса; підвищення питомого робочого об'єму і потужності - шляхом оптимізації параметрів зубчатого зачеплення і усього вузла, що качає, вцілому, а також за рахунок розвантаження підшипників насоса, що дозволить зменшити габарити, як вузла, що качає, так і насоса вцілому; підвищення коефіцієнта подачі - за рахунок підвищення внутрішнього гідроопору, а також підвищення частоти обертання насоса; зниження пульсації миттєвої подачі і тиску – за рахунок встановлення того, що пульсація подачі і тиску не є неминучим недоліком, пов'язаним з конструктивними особливостями шестеренного насоса, що визначило подальший розвиток конструкції насоса в цьому напрямку шляхом усунення причин виникнення пульсації; зниження шуму в процесі роботи насоса – комплексне багатовимірне завдання, вирішення якого приведе не лише до усунення шуму, але і до істотного підвищення технічного рівня шестеренних насосів сільськогосподарської техніки. Таким чином, були запропоновані основні напрямки подальшого розвитку шестеренних насосів сільськогосподарської техніки, що дозволяють при мінімальних витратах, в рамках традиційних конструкторських схем істотно підвищити технічний рівень шестеренних насосів сільськогосподарської техніки.
  • Item
    Адаптивне керування процесом алмазного розверчування
    (КНТУ, 2010) Підгаєцький, М. М.; Скібінський, О. І.; Дробік, О. В.; Пономаренко, А. В.; Podgaetskij, М.; Skibinskij, А.; Drobik, О.; Ponomarenko, А.
    В статті розглядається необхідність застосування адаптивного керування при алмазному розверчуванні, можливість перетворення електричних сигналів в гідравлічні. Функційні можливості гідроприводів з пропорційним регулюванням. In article mechanisms which are presented give the chance to reach optimum necessary level of management of modes of diamond expansion at the expense of integration of modern electronic systems with hydraulic equipment. Functionality of hydrodrives with proportional management on эксперементальном the machine tool is considered.
  • Item
    Аналіз причин виникнення шуму в гідроприводах
    (КНТУ, 2011) Кулєшков, Ю. В.; Руденко, Т. В.; Красота, М. В.; Тітов, Ю. О.; Kuleshkov, J.; Rudenko, T.; Krasota, M.; Titov, J.
    В статті наведений аналіз джерел шуму в гідравлічних приводах транспорту та технологічного устаткування. Проаналізовано основні параметри, за якими оцінюють рівень шуму в гідроприводах, дано їх визначення. Визначено умови роботи гідроприводу, його основні переваги, а також коливальні процеси, що виникають при експлуатації. Представлена класифікація шумів у гідроприводі за походженням дана їх характеристика. Встановлено основні шляхи поширення шуму у гідроприводі. Зроблено висновок, що механічний шум найбільш характерний для гідросистем з шестеренними насосами. Намічено основні напрямки досліджень по зменшенню механічного шуму у шестеренних насосах. In article the analysis of sources of noise in a hydraulic drive of transport and the process equipment is resulted. Key parameters on which the noise estimation in hydraulic actuators is carried out are analysed, their definition is made. Hydraulic actuator working conditions, its basic advantages are defined, and also oscillatory processes that occur at operation are established. Classification of noise in a hydraulic actuator by origin is presented, their characteristic is given. The basic ways of distribution of noise to hydraulic actuators are established. The conclusion that mechanical noise most typical for hydraulic actuators with pumps is drawn. The basic directions of researches on reduction of mechanical noise in pumps are planned.