Збірники наукових праць ЦНТУ
Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/1
Browse
2 results
Search Results
Item Удосконалення процесу надходження вантажних поїздів до прикордонної станції в умовах військового стану(ЦНТУ, 2022) Берестов, І. В.; Колісник, А. В.; Щебликіна, О. В.; Berestov, І.; Kolisnyk, А.; Shcheblykina, O.В статті розглянуто проблеми скопичення вагонів з вантажами на прикордонній станції під час воєнного стану, що призводить до непродуктивних простоїв та затримки вантажів. Проаналізовано обсяги перевезень вантажів різними видами транспорту в умовах війни. Формалізовано процес накопичення контейнерів на термінальних залізничних станціях та надходження їх у складі вантажних та контейнерних поїздів до прикордонних станцій з урахуванням імовірнісної природи ключових складових цього процесу. The purpose of this work is to conduct statistical research on the volume and dynamics of freight traffic, formalize the process of accumulation of containers at terminal railway stations and transport them to the border station, taking into account the capacity of the transshipment complex. The process of accumulation of containers at terminal stations and their transportation by rail to border stations was formalized, taking into account the capacity of transshipment complexes.The optimization results allow to determine the key elements of the operational plan of terminal railway stations, namely: the time of completion of the required number of containers, taking into account the capacity of the transshipment complex of the border station at terminal stations and the method of transporting them to the border station. as part of associated freight trains with possible further reshaping at sorting stations). The proposed technology will reduce unproductive downtime of containers and fitting platforms by improving the process of planning the organization of transportation of container batches by rail to border stations, taking into account the capacity of transshipment complexes, as well as the probabilistic nature of key components of this process. This approach will reduce the congestion of wagons at border stations, which will reduce the operating costs of transporting and handling containers and the cost of transporting goods for shippers.Item Факторы, влияющие на оптимизацию процесса складирования контейнеров на складах логистического центра(КНТУ, 2013) Рощина, Н. В.; Козеренко, И. А.; Рощина, Н. В.; Козеренко, І. А.; Roschina, N.; Kozerenko, І.Выделены основные тенденции развития складского хозяйства логистического центра, созданного на основе морского порта. Предложена организационная структура складского хозяйства логистического центра и обоснована целесообразность создания складских зон различного функционального назначения. Показан алгоритм выбора варианта распределения контейнеропотоков между складами логистического центра. Виділені основні тенденції розвитку складського господарства логістичного центру, створеного на основі морського порту. Запропонована організаційна структура складського господарства логістичного центру й обґрунтована доцільність створення складських зон різного функціонального призначення. Показаний алгоритм вибору варіанта розподілу контейнеропотоків між складами логістичного центру. The purpose of paper is analysis of factors that affect the storage at logistics center and development an algorithm of containers distribution between warehouses. The article highlights main trends in container handling at seaport and logistics center, that was created inside the seaport. The main trend is to create several types of logistics center warehouses: inside the port or outside port territory. The structure of logistics center storage facilities was proposed. The main factors that influence the distribution of containerized cargoes are: time factor, cost factor and additional terms that are specified in contract. As a result of factors analysis, the algorithm of different containers storage options was proposed. Thus, consideration of factors that influence the distribution of containers between storage areas will help to optimize containers handling. In particular - to reduce handling time, reduce the risk of delays and reduce the storage costs.