Механіко-технологічний факультет
Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/760
Browse
5 results
Search Results
Item Чисельні методи. Практикум(ЦНТУ, 2019) Дрєєва, Г. М.; Дрєєв, О. М.; Якименко, Н. М.; Денисенко, О. О.; Drieieva, H.; Drieiev, O.; Yakimenko, N.; Denysenko, O.Розглянуто методи організації розрахунків на електронних обчислювальних машинах. Наведено методи розв’язання основних обчислювальних задач: розв’язання рівнянь, інтерполяція, апроксимація, системи лінійних рівнянь, ітераційні методи пошуку коренів, нелінійні рівняння та їх системи, інтегрування та розв’язання диференційних рівнянь; розглянуто питання щодо похибки результату обчислень, яка виникає за рахунок роботи з наближеними числами. The methods of organization of calculations on electronic computers are considered. The methods of solving the basic computational problems are solved: solving equations, interpolation, approximation, systems of linear equations, iterative methods of search of roots, nonlinear equations and their systems, integration and solving of differential equations; the question of the error of the result of calculations, which arises at the expense of work with the approximate numbers, is considered.Item Програмування вбудованих систем(ЦНТУ, 2018) Дрєєва, Г. М.; Дрєєв, О. М.; Денисенко, О. О.; Коноплицька-Слободенюк, О. К.; Drieieva, H.; Drieiev, O.; Denysenko, O.; Konoplytska-Slobodeniuk, O.Дисципліна є вибірковою у підготовці фахівців з системного програмування. Дисципліна надає знання в області структури засобів створення програмного забезпечення для вбудованих систем, які характеризуються вимогами до обчислювальних систем такі як: автономність, енергоефективність, малогабаритність, надійність та подібні. Для великої частини випадків, виконання зазначених умов можливе при використанні енергоефективних мікроконтролерів з малою кількістю оперативної пам’яті, що приводить до неможливості використання повноцінних операційних систем. Тому на програміста покладено завдання розподілу часу між задачами та використання ефективних, з точки зору використання пам’яті мікроконтролеру, алгоритмів. На відміну від програмування на апаратному рівні, для сучасних мікроконтролерів є можливість використовувати фреймворки, де необхідність керувати периферією за допомогою регістрів відсутня – програмісту надано структури даних з налаштуваннями та функції для їх застосування, що значно розширює універсальність твореного програмного забезпечення. Всі навчальні експерименти поставлено для ARM мікроконтролерів з орієнтацією на плату проектування STM32F4Discovery. The discipline is selective in the training of specialists in system programming. The discipline provides knowledge of the structure of software development tools for embedded systems that are characterized by requirements to computing systems such as: autonomy, energy efficiency, small size, reliability, and the like. For a large part of the cases, the implementation of these conditions is possible with the use of energy efficient microcontrollers with a small amount of RAM, which leads to the impossibility of using full-fledged operating systems. Therefore, the programmer is tasked with time distribution between tasks and the use of algorithms that are effective in terms of using the microcontroller memory. Unlike hardware-level programming, modern microcontrollers have the ability to use frameworks where there is no need to control peripherals using registers - the programmer has provided data structures with configurations and features for their application, which greatly extends the universality of the software being created. All training experiments are delivered for ARM microcontrollers with an orientation on the design card STM32F4Discovery.Item Елементи векторної комп’ютерної графіки(ЦНТУ, 2018) Дрєєва, Г. М.; Дрєєв, О. М.; Хох, В. Д.; Денисенко, О. О.; Drieieva, H.; Drieiev, O.; Choch, V.; Denysenko, O.Дисципліна є вибірковою у підготовці фахівців з програмування прикладного програмного забезпечення та системного програмування. Дисципліна надає знання в області структури засобів комп’ютерного формування та обробки зображення, його переробки та збереження в різних форматах, а також засоби стиснення графічної інформації. В дисципліні розглядаються основні засади побудови растрового та векторного зображення, їх визначення, принципи реалізації апаратного відтворення зображення з точки зору програміста, та програмного забезпечення що повинне працювати з великою кількістю даних. Розглянуто основні типи зображень, архітектура програмних засобів, приклади побудови графічних алгоритмів перетворення координат та побудови тривимірних сцен, як програмним так і з апаратним обчисленням. The discipline is selective in the training of specialists in the programming of applied software and system programming. The discipline provides knowledge in the field of the structure of computer image forming and processing, its processing and preservation in various formats, as well as the means of compression of graphic information. The discipline deals with the basic principles of constructing raster and vector images, their definition, the principles of implementation of hardware image playback from the point of view of the programmer, and software that should work with a large amount of data. The main types of images, the software architecture, examples of constructing graphic algorithms for coordinate transformation and the construction of three-dimensional scenes, both software and hardware calculations are considered.Item Результати імітаційного моделювання трафіку локальної мережі з кеш-сервером прогресивної компресії графічної інформації(ХНУ ім. В. Н. Каразіна, 2018) Дрєєв, О. М.; Доренський, О. П.; Drieiev, O.; Dorenskyi, O.Item Method of Transforming Abstract Models of Software Systems into Simulation Models(ChSTU, 2018) Dorenskyi, O.; Drieiev, O.; Доренський, О. П.; Дрєєв, О. М.As a result of the dynamic development of information technology and its active implementation in all spheres of human activity it is necessary to create and apply software systems. It is expedient and necessary to simulate them at the early stages of their life cycle. Therefore, the problem of achieving simulation models of software systems on the basis of abstract models is solved in the article. The achievement of simulation models of software systems on the basis of abstract models is solved by transforming state models into equivalent automaton networks. The networks allow simulating asynchrony and non-determinant of parallel independent events, conflicting interactions between processes, describing typical situations in the systems as well as general dynamics of functioning of complex asynchronous systems. Наслідком динамічного розвитку інформаційних технологій та їх активного впровадження у всі галузі людської діяльності є необхідність створення й використання програмних систем. Є доцільним і необхідним їх моделювання на ранніх стадіях життєвого циклу. Тож у роботі розв’язується задача побудови імітаційних моделей програмних систем на основі абстрактних моделей шляхом перетворення моделей станів у еквівалентні їм автоматні мережі, які дозволяють моделювати асинхронність та недетермінованість паралельних незалежних подій, конфліктні взаємодії між процесами, описувати як типові ситуації в системах, так і загальну динаміку функціонування складних асинхронних систем.