Конструювання, виробництво та експлуатація сільськогосподарських машин. Загальнодержавний міжвідомчий науково-технічний збірник.

Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/19

Ідентифікатор медіа: R30-03925 (рішення Національної ради України від 25.04.2024 р. № 1418). Мови видання: українська, російська, англійська, періодичність - один раз на рік.

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Item type:Item,
    Методика проектування безударних кулачків чотиритактних швидкохідних поршневих двигунів
    (ЦНТУ, 2017) Швець, І. А.; Shvets, І.
    В статті описано проблеми, що призводять до появи динамічних навантажень на складові елементи механізму газорозподілу. Запропоновано шляхи вирішення зазначеної проблеми за допомогою нової методики профілювання, що базується на розкладенні функції в ряд. Представлено аналітичні вирази для визначення вихідних параметрів руху штовхача. This article deals with the search for the law of motion of the pusher for the cam mechanism, which will ensure a shock-free closure of the constituting links of the mehanzim to ensure reliable operation of the gas distribution mechanism. The features of the existing cam mechanisms and techniques for their design were considered. The problems of typical cam mechanisms associated with exceeding the value of the boundary acceleration leading to the rupture of the power links of the mechanism are described. A new method for designing cam mechanisms based on the expansion of the function in a series based on the "Decoder" method is proposed. Mathematical dependencies describing the basic laws of the pusher motion (displacement, velocity and acceleration) are obtained with their subsequent implementation by computational methods on a personal computer. The proposed dependencies for the law of motion of the pusher showed a decrease in the level of the boundary acceleration of the pusher motion, with the maximum value of the valve cross section due to the conservation of the rectangular form of the acceleration law.
  • Item type:Item,
    Застосування безперервного інжекційного способу подачі циклової порції газового палива для двигуна мобільної малопотужної електростанції
    (КНТУ, 2016) Швець, І. А.; Shvets, І.
    В статті описано проблеми, що призводять до динамічних навантажень складових елементів електрокерованного пристрою дозування системи подачі газового палива під час роботи на номінальному режимі роботи. Запропоновано шляхи вирішення зазначеної проблеми, та представлено аналітичні вирази для визначення вихідних параметрів інжекційного витікання газового палива. The features of the work and the reasons leading to the occurrence of dynamic loads moving parts dosing device. The solution to this problem, which involves changing the principle of the gaseous fuel dosing with a continuous periodic with supercritical expiration through a small diameter nozzle, which occurs during highspeed operation of the engine at nominal operation. The analytical expressions for determining the initial parameters of the injection of continuous supply of gaseous fuel. It is proved that the cyclic exchange of periodically supplying the gaseous fuel at a regulated constant flow area of the nozzle, reduces the dynamic load elements movable dosing device while leaving the gaseous fuel metering accuracy at an acceptable level.
  • Item type:Item,
    Визначення параметрів газового потоку на виході з електромеханічного актуатору формування амплітуди
    (КНТУ, 2014) Швець, І. А.; Shvets, І.
    В статті описано проблеми при конвертації (переведенні) з рідкого на альтернативне газове паливо двигун-генераторних установок малої та середньої циліндрової потужності, що використовуються в сільському господарстві. Для подачі газового палива в двигун запропонована імпульсна система подачі. Розглянуто особливості будови та роботи одного з її елементів – електромеханічного актуатора формування амплітуди (ЕМАФА). Крім того, представлено математичні залежності, що визначають параметри газового потоку на виході з пристрою, та наведено результати випробувань статичної продувки повітрям дослідного зразка ЕМАФА. The main purpose of the article is to solve the problem of increasing the efficiency of internal combustion engines during the conversion (transition) from liquid fuel to gas alternative. The article describes the problem when converting (transition) with alternative liquid fuel gas engine generator sets of small and medium power cylinder used in agriculture. For supplying gaseous fuel to the engine offered pulse delivery system. The features of the structure and work of one of its elements - electromechanical actuator forming amplitude (EMAFA). Besides, there are mathematical relationships that define the parameters of the gas flow at the outlet of the device and the results of tests of static air purge prototype EMAFA. The resulting mathematical relationships to determine the parameters of the gas flow at the outlet of the authenticity of the results showed EMAFA obtained in the pilot study on the test set.