Конструювання, виробництво та експлуатація сільськогосподарських машин. Загальнодержавний міжвідомчий науково-технічний збірник.

Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/19

Ідентифікатор медіа: R30-03925 (рішення Національної ради України від 25.04.2024 р. № 1418). Мови видання: українська, російська, англійська, періодичність - один раз на рік.

Browse

Search Results

Now showing 1 - 9 of 9
  • Item
    Зміна шорсткості поверхні при нанесенні антифрикційних покриттів
    (ЦНТУ, 2022) Шепеленко, І. В.; Кириченко, А. М.; Магопець, С. О.; Красота, М. В.; Василенко, І. Ф.; Shepelenko, І.; Kyrychenko, А.; Mahopets, S.; Krasota, М.; Vasylenko, І.
    В роботі розглянуто шорсткість поверхні антифрикційного покриття як основний критерій оцінки якості отриманого покриття. Експериментальні дослідження нанесення антифрикційного покриття фрикційно-механічним методом виконувалися за розробленою методикою на зразках із сірого чавуну СЧ20. В якості матеріалу антифрикційного покриття використано латунь Л63. Встановлені основні закономірності зміни шорсткості поверхневого шару в залежності від параметрів процесу фінішної антифрикційної безабразивної обробки (ФАБО). Отримані дані дозволяють прогнозувати та керувати в процесі ФАБО таким важливим геометричним параметром поверхневого шару, як шорсткість, а отже, підвищити якість отриманого покриття. The analysis of literary sources made it possible to state that the surface roughness obtained by the finish anti-friction non-abrasive treatment (FANT) is one of the main quality criteria of the anti-friction coating and largely determines the process of running-in during the initial period of operation. The purpose of the presented research is to establish the main patterns of changes in the roughness of the surface layer treated by FANT. Application of anti-friction coatings was carried out according to the method developed by the authors using the original device on a vertical milling machine. Special disc-shaped samples made of gray cast iron SCH20 were used as the tested samples. L63 brass was used as the material of the anti-friction coating. Among the technological factors that changed with the selected FANT scheme, the following were selected: the pressure force of the anti-friction bar and the number of rubbing passes. The roughness of the surface was estimated by the average arithmetic deviation of the Rа profile. The average value obtained as a result of three measurements was taken as the value of the roughness parameter Rа. The obtained values made it possible to establish the main patterns of changes in the roughness parameter depending on the technological parameters of FANT. It is shown that with an increase in the initial surface roughness parameter Rа, the value of the change in the average arithmetic deviation of the profile Ra also increases. High initial values of the arithmetic average deviation of the Ra profile do not allow obtaining a continuous, and therefore high-quality anti-friction coating of FANT. Obtaining a high-quality anti-friction coating with the selected FANT scheme became possible with the following processing modes: pressing force of the anti-friction bar P = 164.6 N; the number of rubbing cycles is N = 6. The results of the studies performed on the application of FANT anti-friction coatings make it possible to predict and control such an important geometric parameter of the surface layer as roughness, which largely determines the quality of the treated surface.
  • Item
    Оптимизация технологических параметров процесса ФАБВО
    (КНТУ, 2005) Кропивный, В. Н.; Черкун, В. В.; Юдовинский, В. Б.; Шепеленко, И. В.; Кропівний, В. М.; Юдовинський, В. Б.; Шепеленко, І. В.
    Работа посвящена вопросам оптимизации технологических параметров процесса финишной антифрикционной безабразивной вибрационной обработки (ФАБВО) с определением пути скольжения инструмента по детали, времени латунирования, выраженными через коэффициент осцилляции. Робота присвячена питанням оптимізації технологічних параметрів фінішної безабразивної обробки (ФАБВО) із визначенням шляху ковзання інструменту по деталі, часу латунювання, що відображено через коефіцієнт осциляції. Activity is dedicated to problems of optimization of the fast-track characteristics of process finishing without abrasive vibrational processing (FAVP).
  • Item
    Скоростные характеристики процесса ФАБВО
    (КНТУ, 2005) Кропивный, В. Н.; Черкун, В. В.; Юдовинский, В. Б.; Шепеленко, И. В.; Кропівний, В. М.; Юдовинський, В. Б.; Шепеленко, І. В.
    Работа посвящена вопросам оптимизации скоростных характеристик процесса финишной антифрикционной безабразивной вибрационной обработки (ФАБВО). Робота присвячена питанням оптимізації швидкісних характеристик процесу фінішної безабразивної обробки (ФАБВО). Activity is dedicated to problems of optimization of the fast-track characteristics of process finishing without abrasive vibrational processing (FAVP).
  • Item
    Optimization Value of Springback for Aircraft Panel after Stretching Process
    (ЦНТУ, 2017) Hamza Abobakr, O.; Naser M. Elkhmri; Budar Mohamed, R. F.; Shepelenko, I.; Хамза Абобакр, О.; Насер М. Елкхмри; Будар Мохамед, Р. Ф.; Шепеленко, И. В.; Насер М. Елкхмрі; Шепеленко, І. В.
    The purpose of this work is to simulate the process of stretching the aluminium profile using the ABAQUS/CAE software and the finite element method. This problem is relevant for many parts of the agricultural technology, automobile and aerospace industry and the choice of their optimal values is very difficult, since it depends on many factors. The research methods used in the past were based on an empirically-intuitive basis. The main content of the presented work includes numerical modelling with a detailed description of the sequential operations undertaken to achieve the optimum value of springback. In the process of searching for the optimum value of springback of the material, the use of the ABAQUS/CAE software made it possible to visualize the presented process by the example of an aluminium alloy, to perform a number of experiments with different distances and stretching angles. The use of such a modelling system for details of the aerospace industry will significantly reduce the number of experiments, and, consequently, reduce the costs of conducting them. Целью данной работы является моделирование процесса растяжения алюминиевого профиля с использованием программного обеспечения ABAQUS/CAE и метода конечных элементов. Для многих деталей сельскохозяйственной техники, автомобильной и аэрокосмической промышленности данная проблема представляется актуальной, а сам выбор их оптимальных значений весьма сложен, так как зависит от многих факторов. Применяемые в прошлом исследовательские методы основаны на эмпирически – интуитивной основе. Основное содержание представленной работы включает численное моделирование с подробным описанием последовательных операций, предпринятых для достижения оптимального значения упругих свойств материала. В процессе поиска оптимального значения упругих свойств алюминиевого профиля использование программного обеспечения ABAQUS/CAE позволило визуализировать представленный процесс на примере алюминиевого сплава, провести ряд экспериментов с различными расстояниями и углами растяжения. Применение подобной системы моделирования применительно к деталям аэрокосмической промышленности позволит значительно сократить количество экспериментов, а следовательно, снизить материальные затраты на их проведение. У статті виконана оптимізація пружних властивостей аеродинамічної поверхні. Із цією метою проведено моделювання процесу розтягування алюмінієвого профілю з використанням програмного забезпечення ABAQUS/CAE та методу кінцевих елементів. Для багатьох деталей сільськогосподарської техніки, автомобільної та аерокосмічної промисловості дана проблема є актуальною, а сам вибір їх оптимальних значень досить складний, тому що залежить від багатьох факторів. Раніше застосовувані дослідницькі методи ґрунтувалися на емпірично–інтуїтивному підході. Основний зміст представленої роботи включає чисельне моделювання з детальним описом послідовних операцій, які виконуються для досягнення оптимального значення пружних властивостей. Випробування проводилися на традиційному лабораторному устаткуванні, на зразках стандартної форми для кожного виду випробувань при зміні технологічних факторів. У процесі пошуку оптимального значення пружності матеріалу використання програмного забезпечення ABAQUS/CAE дало змогу візуалізувати представлений процес на прикладі алюмінієвого сплаву, провести ряд експериментів з різними відстанями й кутами розтягування. Застосування подібної системи моделювання на основі розрахунково-експериментальної бази для цілеспрямованого пошуку оптимального значення стосовно деталей сільськогосподарської техніки дозволить значно скоротити кількість експериментів, а отже, знизити матеріальні витрати на їх проведення.
  • Item
    Appliances for FANT of cylinder liners
    (КНТУ, 2016) Chernovol, М.; Shepelenko, І.; Budar Mohamed R. F.; Черновол, М. І.; Шепеленко, І. В.; Будар Мохамед Р. Ф.
    Despite the successes achieved in practical application of FANT of cylinder liners there is no wide application of the technology because of low productivity and processing quality which may be increased by the use of new schemes of FANT and improved tools for finishing. The article presents the analysis of the existing appliances for FANT of cylinder liners and the ways to improve their design were specified. That will increase the productivity and quality of treatment as well as the effectiveness of FANT application. Метою даної роботи є аналіз існуючих конструкцій пристроїв для ФАБО гільз циліндрів з подальшою розробкою загальних рекомендацій щодо їх удосконалення. Доведено, що ФАБО гільз циліндрів має безперечні переваги у порівнянні зі традиційними способами їх обробки. Проте, існуючи технології ФАБО та обладнання для її здійснення характеризуються низькою продуктивністю, не забезпечують підвищення зносостійкості деталі. Збільшити продуктивність та якість обробки деталі можливо за рахунок застосування нових схем ФАБО, а також модернізації інструментів для фінішної обробки. Використання розроблених авторами ряду конструкцій пристроїв для ФАБО отворів, зокрема гільз циліндрів, дозволило підвищити продуктивність і якість обробки деталей.
  • Item
    Исследование влияния загрязнений электромагнитных форсунок на параметры бензиновых двигателей
    (КНТУ, 2013) Красота, М. В.; Шепеленко, И. В.; Матвиенко, А. А.; Аль Соодани Салем М. Муташаир; Красота, М. В.; Шепеленко, І. В.; Матвієнко, О. О.; Аль Соодані Салем М. Муташаїр; Krasota, Michael; Shepelenko, Igor; Matvienko, Alexander; Al Soodani Salem M. Mutashair
    Приведены основные виды загрязнений электромагнитных форсунок бензиновых двигателей. Рассмотрен механизм образования разных видов загрязнений. Исследовано влияние загрязнений на параметры двигателей. Приведені головні види забруднень електромагнітних форсунок бензинових двигунів Розглянуто механізм обробки різних видів забруднювань. Долсіджено вплив забруднювань на параметри двигунів. Aim of work - to prospect influence of contaminations of electromagnetic sprayers on the operating and ecological indexes of petrol engines. The analysis of processes of contamination and consequences of wear of elements of electromagnetic sprayer is executed, their influence is educed on work of motor-car petrol engine. Most critical for an engine is an increasing unevenness of serve of fuel in the complete set of sprayers, that the microsystem of management can not compensate by an engine. Exploitation of change of working indexes of electromagnetic sprayers substantially influence on power and ecological descriptions of motor-car petrol engine. After work of sprayers 150 thousand kilometre of run of car(in default of their periodic cleaning) effective engine power goes down on 3...9 an effective twisting moment falls on a size 4...6 Here the specific effective expense of fuel increases on 2...6 the troop landing of toxic components increases with by working gases - oxide of carbon With on 15...25 hydrocarbons of СН - on 15...40. On the whole it results in worsening of dynamics of car and starting internalss of engine.
  • Item
    Effectiveness increase in application of FANT of the components of mobile agricultural machines
    (КНТУ, 2015) Chernovol, Mykhailo; Shepelenko, Ihor; Budar Mohamed R.F; Черновол, М. І.; Шепеленко, І. В.; Будар Мохамед Р.Ф
    Friction and wearing of moving joints is an important problem in agricultural machine building. The application of tribotechnical methods which realize wear-free transfer in friction units allow increasing the durability of components of the mobile agricultural machines. FANT provides increase in wear-resistance of components and decrease in wear-in time. At the same time FANT has a low productivity. The article presents tendencies in the improvement of FANT of internal cylindrical surfaces due to the application of deforming stretching which allows increasing the productivity and quality of treatment. As a result the effectiveness of FANT increases. Метою даної роботи є підвищення ефективності використання ФАБО деталей мобільної сільськогосподарської техніки. Підвищити продуктивність процесу та якість обробки можливо за рахунок нових схем ФАБО, а також розробки пристроїв для їх реалізації. У роботі запропонований напрям по удосконаленню ФАБО внутрішніх циліндричних поверхонь деталей шляхом використання можливостей деформуючого протягування. Використання запропонованої технології дозволить підвищити продуктивність і якість обробки, а отже і ефективність використання ФАБО деталей мобільної сільськогосподарської техніки, збільшити працездатність, довговічність деталей тертя в процесі експлуатації та в цілому ресурс трібоспряжень мобільної сільськогосподарської техніки.
  • Item
    Розробка та дослідження складу технологічного середовища для ФАБВО
    (КНТУ, 2011) Кропівний, В. М.; Шепеленко, І. В.; Черкун, В. В.; Kropivny, V.; Shepelenko, I.; Cherkun, V.
    У статті наведені результати досліджень розробленого складу ПАС для ФАБВО. Існуючий склад ПАС дозволяє одержувати якісні покриття на поверхні нелегованих сталей. Якість покриття через налипання окремих часток латуні на поверхні легованих сталей значно погіршуються. Запропонований склад ПАС забезпечує одержання рівномірного, суцільного покриття на поверхні легованих сталей. The article described the results of studies designed to FABVO of PAS. The current composition of the PAS can receive high-quality coating on the surface of unalloyed steels. Coating quality due to adhesion of individual particles on the surface of brass alloy steels is much worse. The proposed composition of the PAS provides a uniform, continuous coating on the surface of alloy steels.
  • Item
    Дослідження впливу параметрів циліндричних електродів на формування покриттів при контактному наварюванні порошків
    (КНТУ, 2010) Красота, М. В.; Артюхов, А. М.; Шепеленко, І. В.; Дубовик, В. О.; Кrasota, М.; Аrtjuhov, А.; Shepelenko, І.; Dubovik, V.
    Досліджено вплив геометричних співвідношень циліндричного електроду контактної зварювальної машини та діаметру деталі типу „вал” на процес ущільнення порошкового матеріалу при контактному наварюванні порошків, встановлено оптимальні співвідношення діаметрів електроду та поверхні для отримання мінімальної пористості порошкової формовки. Influence of geometrical parities of a cylindrical electrode of the contact welding mashine and diameter of a shaft on process of sealing of a powder material at contact welding of powders is investigated, optimum parities of diameters of a shaft and an electrode for reception of the minimum porosity of a covering are established.