Кафедра аудиту, обліку та оподаткування

Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/11014

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 15
  • Item
    Моделі та методи прийняття рішень в аналізі, аудиті та оподаткуванні. Практичні заняття
    (ЦНТУ, 2024) Лисенко, А. М.
    Методичні вказівки визначають плани практичних занять та завдань з дисципліни «Моделі та методи прийняття рішень в аналізі, аудиті та оподаткуванні» з детальним висвітленням питань, задач, практичних ситуацій, організаційних аспектів та з критеріями оцінювання.
  • Item
    Моделі та методи прийняття рішень в аналізі, аудиті та оподаткуванні. Самостійна робота
    (ЦНТУ, 2024) Лисенко, А. М.
    Методичні вказівки визначають перелік завдань для самостійної роботи та індивідуальні завдання для здобувачів з дисципліни «Моделі та методи прийняття рішень в аналізі, аудиті та оподаткуванні» з висвітленням організаційних аспектів процесу виконання таких завдань та критеріями оцінювання.
  • Item
    Аграрний сектор економіки України у воєнний час: аналіз ключових тенденцій та парадигма розвитку
    (Новий курс, 2024) Лисенко, А. М.
    У рамках даного дослідження проведено аналіз ключових тенденцій та обґрунтовано парадигму розвитку аграрного сектору України у воєнний час. Автор акцентує увагу на проблемних аспектах функціонування галузі сільського господарства. Важливе значення приділяється дослідженню парадигми розвитку аграрного сектору економіки України.
  • Item
    Теоретичні аспекти аналізу бізнес-портфеля суб’єктів господарювання аграрної сфери
    (ХНУ ім. В. Н. Каразіна, 2024) Лисенко, А. М.; Акімов, С. С.; Чадай, Ю. В.
    Автори розглядають бізнес-портфель як сукупність бізнес-одиниць, зон господарювання, окремих продуктів, які виробляються підприємством, або набір продуктів одного цільового призначення, які відрізняються ціною та цінністю. На їхню думку, аналіз бізнес-портфеля суб’єктів господарювання, у тому числі й аграрної сфери, базується на виокремленні стратегічних зон господарювання (певних сегментів середовища, у яких такі суб’єкти фактично здійснюють, або планують здійснювати свою діяльність), стратегічних одиниць бізнесу (організаційних одиниць, відповідальних за розробку стратегічних позицій в певних зонах господарювання), стратегічних господарських підрозділів (які виокремлюються у структурі бізнес-одиниць та мають чітко виражену спеціалізацію), окремих продуктів або набору продуктів ідентичного цільового призначення. Виходячи з галузевої специфіки, для суб’єктів господарювання аграрної сфери виокремлено етапи проведення аналізу бізнес-портфеля, розроблено узагальнену схему проведення такого аналізу, досліджено популярні інструменти портфельного аналізу. У процесі формування ефективної моделі ведення агробізнесу рекомендовано виокремлювати бізнес-об’єкти (кластери) споживачів продукції, постачальників ресурсів, дебіторів. Встановлено, що важливими напрямами кластерного аналізу є оцінка та прогнозування розвитку бізнес-моделі суб’єктів господарювання з метою визначення можливостей щодо підвищення конкурентоспроможності бізнесу в інтегрованих аграрних формуваннях, а також групування виокремлених бізнес-об’єктів (кластерів) з метою розробки ефективних управлінських рішень.
  • Item
    Методологія, методика, метод: сутність понять та особливості їх прояву у сфері податкового планування, аналізу та аудиту
    (Гельветика, 2023) Лисенко, А. М.; Акімов, С. С.; Чадай, Ю. В.; Lysenko, A.; Akimov, S.; Chadai, Yu.
    В роботі досліджено сучасні наукові підходи до трактування сутності понять «методологія», «методика», «метод», а також особливості їх прояву в сфері податкового планування, аналізу та аудиту. Автори розглянули методологію як багаторівневе утворення, що формується із сукупності пов’язаних між собою та ієрархічно підпорядкованих складових компонентів, виокремили у її складі закони та основні категорії діалектики, загальнонаукові принципи та методи дослідження, методи досліджень, використовувані у міждисциплінарних рамках та у межах вивчення конкретних дисциплін, закони й категорії окремих наук. У методології податкового планування, аналізу та аудиту запропоновано виокремлювати загальну, спеціальну та приватну складові. Також автори систематизували компоненти методики та узагальнили сфери використання методів податкового планування, аналізу та аудиту. The work examines modern scientific approaches to the interpretation of the essence of the concept of "methodology", "methodology", "method", as well as the peculiarities of their manifestation in the field of tax planning, analysis and audit. The authors considered the methodology as a multi-level entity formed from a set of interrelated and hierarchically subordinate components (general scientific methodology based on a combination of philosophy and scientific concept; interdisciplinary methodologies that combine certain fields of knowledge; sectored and disciplinary methodologies, the components of which there are, in particular, the methodologies of tax planning, analysis, and auditing), identified in its composition the laws and main categories of dialectics, general scientific principles and research methods, research methods used in interdisciplinary frameworks and within the study of specific disciplines, laws and categories of individual sciences. It is proposed to define methodology as a systematized set of ideas regarding the use of certain methods within a certain scientific approach, and methodology as a description of the research process itself using various methods (techniques, methods) of research, as well as an established sequence of rules and tools. In the methodology of tax planning, analysis and audit, it is proposed to distinguish a general component (which defines a philosophical approach to understanding the processes and phenomena occurring in the environment, the place and role of tax planning, analysis and audit in it), a special component (principles) and a private component (methods and techniques). The authors singled out the generalized components of the research methodology in the field of tax planning, analysis and audit (formulation of the purpose and tasks of the research; definition of the object, subject of the research, development of indicators; composition of the information base; selection of research methods (techniques, methods); implementation of analytical and audit procedures, planning and forecasting calculations; development of final documentation, interpretation of results, formulation of conclusions; control over the implementation of results), systematized the components of the methodology and summarized the areas of use of tax planning, analysis and audit methods.
  • Item
    Методи прогнозування та податкового планування: вплив їх вибору на формування рішень у сфері оподаткування, аудиту та аналізу
    (Гельветика, 2023) Лисенко, А. М.; Акімов, С. С.; Lysenko, A.; Akimov, S.
    У статті здійснено систематизацію існуючих методів прогнозування та податкового планування з виокремленням двох груп: 1) загальні методи прогнозування та планування; 2) спеціальні методи податкового планування. Загальні методи прогнозування запропоновано класифікувати з їх розподілом на інтуїтивні (експертні) та формалізовані. Серед найбільш часто використовуваних загальних методів планування виокремлено нормативний, економіко-математичний, розрахунково-аналітичний, балансовий, програмно-цільовий та факторний методи. Охарактеризовано сутність спеціальних методів податкового планування (заміни відносин, розподілу відносин, прямого скорочення об’єкта оподаткування, делегування податків підприємству-сателіту, відтермінування податкового платежу, офшору, пільгового підприємства, використання облікової політики). Досліджено вплив вибору методів прогнозування та податкового планування на формування рішень у сфері оподаткування, аудиту та аналізу.The article systematizes the existing methods of forecasting and tax planning, investigates the impact of their choice on the formation of decisions in the field of taxation, audit and analysis. The authors emphasize that an adequate forecast or a reasonable plan regarding the expected amount of tax payments and financial indicators in general is the basis for diagnosing financial problems and evaluating the effectiveness of business management, as well as the expediency of dividing forecasting and planning methods in the field of taxation into two groups: general forecasting and planning methods; special methods of tax planning. General forecasting methods are proposed to be classified with their division into intuitive (expert) and formalized. Among the most frequently used general methods of planning, normative, economic-mathematical, calculation-analytical, balance, program-target and factor methods are distinguished. The essence of special methods of tax planning (substitution of relations, distribution of relations, direct reduction of the object of taxation, delegation of taxes to a satellite enterprise, deferral of tax payment, offshore, preferential enterprise, use of accounting policies) were studied. When forming decisions in the field of taxation, audit and analysis, it is recommended to combine general methods of forecasting and planning with special methods of tax planning, to compare alternative solutions. It is noted that the consideration of tax aspects and the optimization of tax obligations cause changes in the formation of indicators reflected in tax and financial reporting, which influence decision-making in the field of audit, the completeness and accuracy of the analysis of specific economic situations. At the stage of forming decisions regarding the use in the field of taxation, audit and analysis of certain methods of forecasting and planning, it is proposed to: identify problematic aspects, carry out their detailed analysis; formulate goals and identify alternative solutions; to compare alternative options in order to choose the most optimal of them, taking into account the conditions of a specific situation. This will make it possible to identify problematic aspects in the financial and economic activity of the business entity and develop measures to prevent them, reduce the level of the tax burden, using legal methods of tax optimization.
  • Item
    Базові теоретичні основи аналізу фінансових ризиків
    (ХДАЕУ, 2023) Лисенко, А. М.
    Автор досліджує узагальнений підхід щодо визначення суті фінансових ризиків, наголошуючи на тому, що фінансові ризики пов’язані з імовірністю втрат грошових коштів, або їх недоотриманням, обґрунтовуючи вибір методів аналізу та підходів в оцінюванні рівня фінансових ризиків. Пропонується поєднувати якісний аналіз фінансових ризиків з кількісним, що забезпечує ідентифікацію ризиків, визначення потенційних сфер та причин їх виникнення, виявлення факторних залежностей, оцінювання рівня фінансових ризиків із застосуванням економіко-математичних методів та моделей, що базуються на урахуванні факторів невизначеності та випадковості.
  • Item
    Організація аналізу фінансово-господарської діяльності суб'єктами господарювання аграрної сфери
    (Центрально-Українське видавництво, 2023) Лисенко, А. М.; Акімов, С. С.
    Підвищення результативності фінансово-господарської діяльності суб’єктами господарювання аграрної сфери не є можливим без раціонально налагодженої економічної роботи на рівні таких суб’єктів. Важлива роль при цьому має відводитися економічному аналізу, який забезпечує виявлення внутрішніх та зовнішніх резервів на основі дослідження причинно-наслідкових взаємозв’язків процесів і явищ та належна організація якого, основана на урахуванні потенційних можливостей та специфіки діяльності кожного суб’єкта господарювання, забезпечує підвищення показників ефективності на мікроекономічному рівні. Встановлено, що у фермерських господарствах аналіз фінансово-господарської діяльності не проводиться належним чином, що призводить до погіршення результатів діяльності таких суб’єктів господарювання. Авторами узагальнені основні підходи до трактування поняття «організація економічного аналізу», запропоновано розподіляти організаційні складові за етапами організації аналітичного дослідження.
  • Item
    Аналіз поведінки конкурентів в digital-середовищі
    (КНЕУ, 2022) Лисенко, А. М.
    В умовах широкого використання цифрових технологій важливого значення набуває вміння представити власні переваги в інформаційному середовищі. Виходячи з цього, автор наголошує на необхідності проведення аналізу конкурентів в digital-середовищі, тобто з позицій дослідження їх маркетингової стратегії, активності в контекстній рекламі, оптимізації під пошукові системи (SEO). Виокремлено основні стадії проведення такого аналізу, доведена його важливість при дослідженні власної цільової аудиторії та розробці медіастратегії.