Кафедра експлуатації та ремонту машин
Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/788
Browse
2 results
Search Results
Item Interpreting the main power characteristics choice of the wheel vehicles guided cushioning system(University of Zilina, 2021) Sokil, B.; Lyashuk, O.; Sokil, M.; Vovk, Y.; Dzyura, V.; Aulin, V.; Khoroshun, R.; Сокіл, Б. І.; Ляшук, О. Л.; Сокіл, М. Б.; Вовк, Ю. А.; Дзюра, В. О.; Аулін, В. В.; Хорошун, Р. В.The method of investigation of the non-linear vibrations of the wheel vehicles with the guided cushioning system has been developed. It is based on the idea of the perturbation methods combined with the theory of special periodic Atebfunctions. All these made possible to obtain analytical relations, which describe the characteristic features of the cushioning area vibrations. These relations can be the basis for creation of the software product of the guided cushioning system with the purpose to minimize the dynamic loadings on the transported people and cargo and to increase the stability characteristics of the vehicle movement along the curvilinear areas of the bump road. Розроблена методика дослідження нелінійних коливань колісних транспортних засобів із керованою системою амортизації. Він базується на ідеї методів збурень у поєднанні з теорією особливих періодичних атеб-функцій. Все це дало змогу отримати аналітичні співвідношення, які описують характерні особливості вібрації зони амортизації. Ці співвідношення можуть бути основою для створення програмного продукту керованої системи амортизації з метою мінімізації динамічних навантажень на перевезені люди та вантаж та підвищення характеристик стійкості руху транспортного засобу вздовж криволінійних ділянок нерівної дороги.Item Substantiation of diagnostic parameters for determining the technical condition of transmission assemblies in trucks(PC Technology Center, 2018) Aulin, V.; Hrynkiv, A.; Dykha, A.; Chernovol, M.; Lyashuk, O.; Lysenko, S.; Аулін, В. В.; Гриньків, А. В.; Диха, О. В.; Черновол, М. І.; Ляшук, О. Л.; Лисенко, С. В.; Аулин, В. В.; Гринькив, А. В.; Дыха, А. В.; Черновол, М. И.; Ляшук, О. Л.; Лысенко, С. В.Conducted theoretical and experimental control study parameters of the transmission unit of the means of transport. It is revealed that to adapt their technical operation is necessary form diagnostic base aggregate data for further analysis and management. Defined, what is the relative sensitivity criterion give a chance form diagnostic base followed by control and management technical condition of the box gear shift. Проведено теоретичне та експериментальне дослідження контрольних параметрів агрегату трансмісії засобів транспорту. Виявлено, що для адаптації їх технічної експлуатації необхідно формувати діагностичну базу даних агрегату для подальшого аналізу і управління. Визначено, що критерій відносної чутливості дозволяє формувати діагностичну базу з подальшим контролем та управлінням технічним станом коробки переключення передач. Проведено теоретическое и экспериментальное исследование контрольных параметров агрегата трансмиссии средств транспорта. Выявлено, что для адаптации их технической эксплуатации необходимо формировать диагностическую базу данных агрегата для дальнейшего анализа и управления. Определено, что критерий относительной чувствительности дает возможность формировать диагностическую базу с последующим контролем и управлением техническим состоянием коробки переключения передач.